ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اسلواکی

مدارس دولتی اسلواکی

با توجه به مبحث هزینه ها و تحصیل در نظام آموزشی با کیفیت و مطلوب بسیاری از افراد تحصیل در مدارس دولتی اسلواکی را انتخاب می نمایند. تحصیل در مدارس دولتی اسلواکی به علت شرایط مساعد نظام آموزشی این کشور و بودجه های اختصاص یافته به این سیستم جهت پیشرفت و ترقی در زمینه کشف استعدادهای تحصیلی و برگزاری کلاس های پیشرفته برای دانش آموزان تیزهوش، شرکت در همایش های علمی گوناگون و ارائه دروس گوناگون از سوی معلمان مجرب و متخصص یکی از بهترین گزینه های موجود برای علاقه مندان به ثبت نام فرزندان در مدارس اروپایی است که شیوه خاصی را جهت آموزش کودکان و نوجوانان اتخاذ می نمایند.

اغلب کلاس های درس در اسلواکی مختلط بوده و زبان آموزش در این کشور از دیرباز تاکنون اسلواکی می باشد؛ شایان ذکر است که در سال های اخیر امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در بعضی از مدارس فراهم شده است. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توضیحات مبسوط خود پیرامون نحوه تحصیل در مدارس دولتی اسلواکی درکنار شما خواهند بود.

  • شرایط تحصیل در مدارس اسلواکی چیست؟
  • بهترین مدارس این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل در مدارس این کشور چقدر است؟
  • زبان تحصیل در این مدارس چیست؟
  • چگونه می توان در مدارس این کشور نام نویسی کرد؟

درباره تحصیل در مدارس دولتی اسلواکی

کشور اسلواکی در اروپای مرکزی واقع شده و دارای جمعیت بیش از 5 میلیون نفر می باشد؛ اسلواکی جزء کشورهای کوچک اروپایی به شمار رفته و از نظر مساحت صد و بیست و ششمین کشور جهان است. از همسایگان اسلواکی می توان به اتریش، لهستان، جمهوری چک و اوکراین اشاره کرد. نظام آموزشی اسلواکی در سال های اخیر بهبود یافته و این کشور توانسته است مدارس و دانشگاه های خود را در جمع مراکز آموزشی جهان ببیند. مدارس دولتی اسلواکی به ارائه آموزش به کودکان این کشور از 5 سالگی در مقطع پیش دبستان پرداخته و تحصیل در مدارس این کشور برای مدت 12 سال طبق قوانین حقوقی اسلواکی الزامی می باشد. کودکان اهل اسلواکی و فرزندان مهاجرین ساکن در این کشور، از 6 الی 15 سال مشغول تحصیل در مقطع دبستان خواهند بود و برای ادامه تحصیل مدت 4 سال را در دبیرستان سپری خواهند کرد.

نظام آموزشی در اسلواکی

مدارس اسلواکی به سه دسته دولتی، خصوصی و مدارس زیرمجموعه کلیسا تقسیم می شوند؛ دانش آموزان قادر خواهند بود در مقاطع بالاتر پس از قبولی در آزمون مربوطه به مدارس نظامی، پزشکی و پلیس راه یابند. نحوه ارزیابی دانش آموزان در دبستان های دولتی این کشور طبق توصیفات دبیر بوده و برحسب میزان فعالیت هر دانش آموز در طی سال از نتیجه عالی تا مردود را شامل می گردد. شایان ذکر است که دانش آموزان درصورتی ملزم به تکرار پایه و شرکت دوباره در همان سال تحصیلی خواهند بود که حداقل در دو درس مردود گردند. هزینه کتب درسی جهت تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان بوده و اغلب مدارس دولتی منتخب و برتر این کشور در شهر براتیسلاو واقع شده اند.

برخلاف کشورهایی چون استرالیا، مدارس دولتی اسلواکی ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان را طی 2 ترم انجام داده و تعطیلاتی را نیز چون عید پاک فی ما بین آن درنظر گرفته اند. مدت زمان برقراری کلاس در دبستان های دولتی اسلواکی 45 دقیقه بوده و مهارت هایی چون موسیقی و آواز، نقاشی، ریاضیات، علوم اجتماعی، انواع فنون عملی و زبان انلگیسی در این مدارس آموزش داده می شوند.

همانطور که مستحضر هستید مدارس خصوصی اسلواکی نیز، همچون سایر کشورهای اروپایی جهت تحصیل با امکانات آموزشی بالاتر و تکنولوژی های روز تعبیه شده اند و غیر از چند ویژگی محدود مدارس دولتی و خصوصی اسلواکی در برخورداری از امکاناتی چون کتابخانه های مدرن، سالن های ورزشی و غذاخوری، لباس های فرم شیک و برازنده و کادر آموزشی مجرب و باکیفیت مشترک می باشند. در ادامه به بررسی درصد ساکنین اسلواکی دارای تحصیلات مدرسه می پردازیم:

مقایسه درصد افراد دارای تحصیلات مدرسه در اسلواکی و سایر کشورهای اروپایی

معرفی مدارس دولتی اسلواکی

تحصیل در مدارس اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین برخی از مدارس دولتی این کشور امکان تحصیل رایگان را برای شهروندان و مهاجرین خارجی دارای اقامت دائم فراهم آورده اند که در نوع خود بسیار پرمخاطب می باشد. شایان ذکر است که ویزای موقت اسلواکی دارای اعتبار 3 ماهه بوده و خانواده هایی که راغب به ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی این کشور می باشند ملزم به ارائه مدارکی نظیر پاسپورت دارای اعتبار کافی بوده و در انتهای این فرآیند موفق به اخذ اقامت دائم خواهند شد. مدارک موردنیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی و ویزای همراه اسلواکی به شرح زیر می باشند:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • کپی مشخصات پاسپورت
  • سوابق تحصیلی کودک در کشور مبدأ
  • ارائه آدرس محل سکونت
  • بیمه درمانی فرزند و گواهی سلامت او
  • پرداخت هزینه 70€ (یورو)

همچنین با توجه به اینکه از سال 2004 تاکنون اسلواکی جزء کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود، ساکنین این کشور به راحتی می توانند سفر به سایر نقاط اروپا را تجربه کنند. در ادامه به بررسی تعدادی از مدارس دولتی و بین المللی اسلواکی می پردازیم:

مدارس دولتی اسلواکیمدارس بین المللی اسلواکی
Galileo SchoolQSI International School of Bratislava
Lewis Bilingual High schoolEnglish International School
Brilliant Stars KindergartenCambridge School of Bratislava
Jan Francisci Rimavsky High SchoolAcademy of Performing Arts

معرفی مدارس دولتی اسلواکی

مزایای تحصیل در مدارس دولتی اسلواکی

دانش آموزان پس از سپری کردن دوره ابتدایی در 15 سالگی قادر خواهند بود به فراخود علاقه و استعداد خود هر یک از رشته های ارائه شده را برای ادامه فرآیند تحصیل در دبیرستان انتخاب نمایند و هیچگونه مانعی چون شرکت در آزمون های مربوط به سنجش میزان بار علمی افراد در اسلواکی وجود ندارد؛ این امر موجب شده تا طبق تحقیقات به عمل آمده در سال 2018 تنها 27% دانش آموزان رشته ریاضی را انتخاب نموده و همچنین 31% آن ها علوم تجربی را برای تحصیل در دبیرستان برگزینند. باقی دانش آموزان اسلواکی به تحصیل در رشته هایی چون تربیت برنی، تئاتر و موسیقی مشغول می باشند. طبق آمار رسمی 84% از محصلین حاضر در مدارس دولتی و خصوصی اسلواکی بلافاصله پس از پایان تحصیل خود وارد بازار کار این کشور در زمینه مرتبط با دانش خود شده اند که این رقم قابل قبول می باشد.

تحصیل به هر دو زبان اسلواکی و انگلیسی و هزینه های پایین تحصیل در مدارس دولتی این کشور از سایر مزیت های کشور اسلواکی در این مقوله می باشند؛ همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی انواع سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه ثبت نام در مدارس دولتی اسلواکی و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *