ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اسپانیا

مدارس دولتی اسپانیا

تحصیل در مدارس دولتی اسپانیا به یکی از پرطرفدارترین موضوعات قابل جستجو در سایت های گوناگون تبدیل شده و مورد توجه قرار می گیرد. همانطور که مستحضر هستید اسپانیا کشوری با جمعیت 47 میلیون نفر بوده و با توجه به زیرساخت های قوی آن در زمینه های اقتصادی، طبق آمار پنجمین اقتصاد برتر قاره اروپا به شمار می رود. 18% از جمعیت اسپانیا را دانش آموزان مقاطع مختلف آن تشکیل داده و نظام آموزشی آن یکی از قدرتمندترین و باکیفیت ترین سیستم های آموزشی در بین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. در ادامه این مقاله قصد داریم علاوه بر آشنایی شما عزیزان با شرایط تحصیل در مدارس دولتی این کشور، پاسخگوی انواع سوالات رایج در این زمینه باشیم.

  • مزایای تحصیل در مدارس دولتی اسپانیا کدامند؟
  • نظام آموزشی اسپانیا چه تمهیداتی را جهت تحصیل دانش آموزان تیزهوش اندیشیده است؟
  • زبان تحصیل در مدارس اسپانیا چیست؟
  • محدودیت های تحصیل در این کشور چیست؟
  • هزینه های تحصیل در مدارس دولتی این کشور چگونه است؟
  • آیا مدارس خصوصی اسپانیا از سطح متفاوت و بسیار بالاتری از انواع امکانات برخوردار می باشند؟

درباره تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا با ایجاد زیرساخت های مستحکم در زمینه های صنعت، بازرگانی و تجارت توانسته است سطح مناسبی از رفاه را برای شهروندان خود به ارمغان آورد. به موجب همین امر تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به زندگی در کشوری ثانویه، از میان کشورهای اروپایی اسپانیا را برای انواع مهاجرت کاری، سرمایه گذاری و غیره انتخاب می نمایند. تحصیل در اسپانیا نیز یکی از متداول ترین شیوه هایی است که در این زمره قرار گرفته و با توجه به پیشرفت های صورت پذیرفته در نظام آموزشی اسپانیا و قرارگیری 9 دانشگاه این کشور در بین 400 دانشگاه برتر دنیا در سال های اخیر، افراد زیادی راغب به تحصیل در مراکز آموزشی این کشور توسعه یافته گشته اند. شایان ذکر است که در سال 2022 نرخ باسوادی در اسپانیا 98.7% اعلام شده که رقم قابل توجهی بوده و مردان سهم بیشتری در این رقم دارا می باشند.

مدارس اسپانیا با پیروی از نظام 3-6-4-2 به ارائه آموزش و انواع خدماتی چون کلاس های پیشرفته برای دانش آموزان برتر این کشور می پردازند. اگرچه الزامی برای حضور دانش آموزان 3 الی 6 ساله در مدارس پیش دبستانی اسپانیا وجود ندارد، تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای فرزندان تمامی خانواده های این کشور الزامی می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدارس دولتی اسپانیا به جز در مواردی محدود نظیر دریافت کمک های مالی جهت رونق اقتصاد مدرسه و برگزاری فعالیت های آموزشی پیشرفته، هزینه ای بابت ارائه دروس به دانش آموزان این کشور در مقاطع دبستان و متوسطه دریافت نخواهند کرد. طبق برآورد انجام گرفته در سال 2016 تعداد دانش آموزان حاضر در تمامی مدارس اسپانیا 810884 نفر بوده که بیش از نیمی از آن ها در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل می باشند.

چگونگی توزیع دانش آموزان در مدارس اسپانیا

مدارس دولتی اسپانیا و ساختار آموزشی آن ها

به رغم باور موجود در مجامع عمومی پیرامون سطح کیفی بسیار بالاتر تحصیل در مدارس خصوصی اسپانیا و برخورداری آن ها از امکاناتی به مراتب برتر از مراکز دولتی، تحصیل در موسسات آموزش عالی و مدارس دولتی این کشور درکنار فراهم آوردن مطلوب ترین کادر آموزش، دارای مزایای گوناگونی چون سالن های ورزشی و تئاتر و کتابخانه های مجهز می باشد. مدارس دولتی اسپانیا بیش از 60% از موسسات آموزشی و مدارس این کشور را شامل می شوند و همچون درصد بالای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، 65% از خانواده ها نیز به علت برتری های موجود نظیر شهریه رایگان تحصیل، ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی را داری ارجحیت می دانند. البته نمی توان از این حقیقت چشم پوشی کرد که مدارس خصوصی برتری هایی نظیر امکان تحصیل در کلاس های کم جمعیت و بهره گیری از برترین اساتید را دارا می باشند.

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
پیش دبستان3 الی 6 سال
دبستان6 الی 12 سال
متوسطه عمومی12 الی 15 سال
دبیرستان15 الی 18 سال

مدارس دولتی اسپانیا و ساختار آموزشی آن ها

تقویم آموزشی و معرفی مدارس دولتی اسپانیا

اگرچه پیش از این نظام آموزشی کشور اسپانیا مبتنی بر برنامه Logse بوده دانش آموزان در پایان مقطع متوسطه مدرک Gradua de Escolar را اخذ می کردند، هم اکنون این سیستم با اصلاحات فراوانی مواجه شده است. تقویم آموزشی اسپانیا آغاز سال تحصیلی را نخستین هفته سپتامبر اعلام می کند و طبق ضوابط مقرر دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی ملزم به سپری کردن 36 ساعت آموزش در طول هفته می باشند. با درنظر گرفتن تعطیلاتی چون عید پاک و تابستان، مدارس کشور اسپانیا نیمی از روزهای سال را فعال بوده و پایان سال تحصیلی نیز طبق تقویم آموزشی این کشور، اواخر ماه جولای می باشد. این قوانین برای نخستین بار در قرن 19 و تحت عنوان Escueta Normal de Maestros به تصویب رسیده و در سال های 1970 و 1991 دستخوش تغییرات فراوانی بوده اند.

با توجه به اینکه در اغلب مدارس دولتی اسپانیا، تدریس معلمین به زبان اسپانیایی صورت می گیرد، علاقه مندان به برخورداری از تحصیل رایگان در این کشور ملزم به تسلط کامل بر این زبان بوده و در غیر اینصورت می بایست به ثبت نام در مدارس شبانه روزی و بین المللی مبادرت ورزند. شایان ذکر است تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس بین المللی برتر شهرهایی نظیر مادرید سالانه هزینه ای حدود 9000€ الی 13000€ (یورو) را در پی خواهد داشت. فهرست تعدادی از مدارس برتر دولتی اسپانیا به شرح زیر می باشد:

  • Runnymede College
  • Kensington School
  • Sunny View School – Main Office
  • Laude San Pedro School
  • Almuñécar International School S.A.

مزیت های تحصیل در مدارس دولتی اسپانیا

اسپانیا دارای 17 منطقه مستقل بوده و هر یک از این مناطق تعداد زیادی از مدارس دولتی را در خود جای داده اند؛ دانش آموزان قادرند پس از تحصیل در مقطع راهنمایی با داشتن نمرات ایده آل وارد دبیرستان های سطح هر شهر شده و با اخذ مدرک bachillerato جهت ورود به دانشگاه های برتری چون University of Barcelona آماده گردند. یکی از مزیت های عمده تحصیل در این مدارس دروس گسترده عمومی و تنوع رشته های تحصیلی در اسپانیا می باشد که شامل زبان اسپانیایی، علوم طبیعی، تاریخ، جغرافیا، تربیت بدنی، ادبیات، زبان خارجی و ریاضیات است. موسیقی، کامپیوتر، زیست شناسی و فناوری از سایر علوم ارائه شده در مدارس دولتی اسپانیا هستند.

آموختن زبان های اسپانیایی و انگلیسی در طول تحصیل، دریافت مدرک تحصیلی معتبر، شهریه های بسیار معقول مدارس و امکان تحصیل به صورت شبانه روزی از سایر مزایای تحصیل در مدارس اسپانیا می باشند؛ همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی بیشتر شما عزیزان در این زمینه می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *