ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اندونزی

مدارس دولتی اندونزی

با توجه به رشد نرخ مهاجرپذیری اندونزی، کسب اطلاعات راجع به مدارس دولتی اندونزی و نحوه تحصیل در این کشور، یکی از موضوعات قابل بحث می باشد. تحصیل در مدارس دولتی اگرچه به عنوان رکنی مستقل در نظر گرفته می شود اما دارای ارتباط های گسترده ای با سایر جنبه های آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ حاکم بر شهرهای اندونزی است؛ به گونه ای که بحران اقتصادی موجود یک دهه گذشته در اندونزی تاثیر اجتناب ناپذیری بر میزان شهریه مدارس و کیفیت ارائه خدماتی چون جیره های غذایی درنظر گرفته شده برای دانش آموزان داشته است. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند همراه شما عزیزان به تفصیل چگونگی تحصیل در مدارس دولتی اندونزی را تحلیل کرده و اطلاعات مفیدی را پیرامون این موضوع در اختیار شما قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در اندونزی چیست؟
  • آیا دانش آموزان می توانند در اندونزی تحصیل کنند؟
  • هزینه تحصیل در مدارس این کشور چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های اندونزی شرایط علمی مناسبی دارند؟

درباره تحصیل در مدارس دولتی و پایه اندونزی

کشوری اندونزی یکی از پهناورترین سرزمین های جهان بوده و دارای 33 استان می باشد؛ علی رغم اینکه بخش قابل توجهی از مساحت اندونزی را آب های اقیانوسی تشکیل داده اند و 27% از مساحت مربوط به خشکی ها می گردد، صنایع گوناگونی چون توریسم درآمد بسیار زیادی را هرساله نصیب دولت این کشور می کنند. اندونزی دارای ارتباط بسیار قوی و گسترده ای با کشورهای ژاپن و چین بوده و نرخ مهاجرپذیری آن در سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده است. افراد با اهداف گوناگونی چون اشتغال و تحصیل در این کشور به اندونزی مهاجرت کرده و اقدام به اخذ اقامت دائم آن می نمایند. سطح کیفی بسیار بالای تدریس در آموزشگاه ها و مدارس دولتی و خصوصی این کشور و بهره گیری هر کدام آن ها از تکنولوژی ها و تجهیزات روز دنیا موجب شده تا خانواده های زیادی خواهان دریافت ویزای اندونزی جهت تحصیل باشند.

به رغم اینکه سن آغاز آموزش پایه در اندونزی 7 سالگی اعلام شده است، کودکان 5 الی 7 ساله قادر خواهند بود با حضور در مدارس دولتی پیش دبستان به تقویت مهارت هایی چون زبان انگیسی و افزایش قدرت یادگیری بپردازند. طول این دوره 1 الی 2 سال بوده و اگرچه تحصیل در آن ها اجباری قلمداد نمی شود، همگی دارای برنامه هایی جهت توسعه و رشد ذهن و جسم کودکان ساکن اندونزی و فرزندان خانواده های مهاجر ساکن این کشور هستند. نوع خاصی از مدارس دولتی در اندونزی تحت عنوان TPA مختص کودکانی است که خانواده های آن ها در طول روز توانایی مراقبت از آن ها را ندارند. یکی از حقایق جالب در رابطه مدارس اندونزی تعداد معلمین این کشور است؛ در سال 2021 تعداد معلمین فعال در کشور اندونزی 2.1 میلیون نفر اعلام شد که رقم شگرفی به حساب می آید.

درباره تحصیل در مدارس دولتی و پایه اندونزی

نظام آموزشی مدارس اندونزی

آشنایی با ضوابط و قوانین اندونزی در حوزه آموزش ضروری بوده و انواع خدمات را در شاخه های آکادمیک، فنی و غیره به دانش آموزان مقاطع مختلف ارائه می دهد. همانطور که ذکر کردیم پس از پایان دوره پیش دبستان کودکان از سن 7 سالگی وارد مدارس ابتدایی اندونزی می شوند. تحصیل در مقطع ابتدایی 5 سال به طول انجامیده و خانواده ها قادرند با دریافت مجوز تحصیل از کشور مبدأ و ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی اندونزی، خیال خود را بابت ارائه آموزش از سوی کادر مجرب و برخورداری دانش آموزان از انواع امکاناتی چون کتابخانه، سالن های ورزشی و غذاخوری و برگزاری کلاس های درس پیشرفته برای افراد تیزهوش آسوده گردانند. شایان ذکر است که در پایان دوره ابتدایی آزمونی تحت عنوان Ebtanas از دانش آموزان به عمل آمده و گواهی SD به آنان اعطا می گردد. شرح انواع آموزش در اندونزی به شکل زیر می باشد:

انواع آموزششرح
آموزش عمومیارتقای سطح علم و دانش کودکان و نوجوانان
آموزش مذهبییادگیری تعالیم مختلف مذهبی
آموزش فنی و حرفه ایکسب مهارت و تخصص در زمینه ای ویژه
آموزش استثنائیآموزش به دانش آموزان دارای ناتوانی های ذهنی

معرفی مدارس دولتی اندونزی

پس از دوره ابتدایی، مقاطع متوسطه و متوسطه تکمیلی قرار دارند؛ دانش آموزان از سن 12 الی 15 سال به تحصیل در دوره های متوسطه مشغول بوده و با پایان این دوره وارد مقطع تخصصی متوسطه تکمیلی می گردند. شایان ذکر است که مدرک اعطا شده در پایان این دوره ها SMA نام دارد که در آن نمرات دانش آموزان در انواع دروس طبق آزمون Ebtanas مشخص می گردد. اندونزی علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی دارای مدرسه های متعدد آموزش علوم اسلامی نیز می باشد که آن ها نیز در زمره مدارس ممتاز این کشور قرار دارند و علاوه بر علومی چون پنکاسیلا به تدریس دوره های زبان انگلیسی و جغرافیا نیز می پردازند. در ادامه به بررسی تعدادی از مدارس دولتی برتر کشور آسیایی اندونزی پرداخته ایم:

  • Jakarta Intercultural School
  • SMA Negeri 2 Medan School
  • AIS Indonesia High School Campus
  • Mahatma Gandhi School

مزایای تحصیل در مدارس دولتی اندونزی

آموزش در مدارس دولتی اندونزی در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه و متوسطه تکمیلی بر پایه ارتقای سطح خلاقیت، ابتکار و تفکر دانش آموزان بوده و یکی از مزایای اصلی آن ها هزینه بسیار پایین ثبت نام سالانه می باشد. اگرچه هزینه سالانه تحصیل در مدارسی چون ACG School Jakarta ، 100000000 IDR الی 310000000 IDR (روپیه اندوزی) می باشد، مدارس دولتی این کشورر شهریه های بسیار کمتری دریافت می نمایند. در سال 1994 تعداد معلمین اندونزی 864000 نفر اعلام شد که این رقم با افزایش چشمگیری روبرو بوده است. دانش آموزان مقطع متوسطه در اندونزی 42 ساعت در طول هفته مشغول دریافت مطالب و محتوای علمی می باشند که توزیع این رقم بین دروس مختلف به فراخور رشته انتخابی در سال های بالاتر متفاوت بوده اما در نمودار زیر به مقایسه زمان اختصاص یافته به برخی از دروس در مدارس دولتی اندونزی پرداخته ایم:

توزیع ساعات آموزش دروس طی هفته در مدارس دولتی اندونزی

تنوع دروس ارائه شده و اهمیت وافر به دوره هایی چون آموزش زبان انگلیسی در مدارس دولتی اندونزی از سایر نقاط مثبت تحصیل در این کشور می باشد؛ جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون فواید تحصیل در اندونزی و ضوابط مربوط به آن، همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های تلفنی و حضوری به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *