ویزای تحصیلی

مدارس دولتی اوکراین

مدارس دولتی اوکراین

از آنجاییکه یکی از روش های اخذ اقامت اوکراین تحصیل می باشد، متقاضیان با مطالعه مقاله مدارس دولتی اوکراین میتوانند اطلاعات مناسبی کسب کنند، همچنین افراد می توانند با بررسی دانشگاه های این کشور، ضمن آشنایی با قوانین و ضوابط حاکم بر نظام آموزشی اوکراین تصمیم صحیح تری جهت مهاجرت به این کشور اروپایی و پرجمعیت اتخاذ نمایند.

تحصیل در مدارس اوکراین با توجه به کیفیت مثال زدنی و بی نظیر ارائه آموزش در این کشور و حضور افراد متخصص جهت تدریس هر دوره در آموزشگاه ها و مدارس برتری چون Kyiv School of Economics موجب علاقه مندی خانواده ها و اشخاص از اقصی نقاط جهان گشته است به گونه ای که همچون تعداد دانشجویان خارجی اوکراین که بیش از 77000 نفر اعلام شده است، تعداد دانش آموزان خارجی این کشور نیز روندی صعودی را طی می کند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشته به دلایل آن می پردازند.

  • مدارس دولتی و خصوصی اوکراین در چه زمینه هایی تفاوت دارند؟
  • چرا تعداد مدارس دولتی اوکراین بیش از 10 برابر مدارس خصوصی این کشور می باشد؟
  • مزیت های تحصیل در مدارس دولتی اوکراین کدامند؟
  • محدودیت های تحصیل در مدارس این کشور چیست؟
  • بهترین مدارس این کشور کدامند؟
  • دروس ارائه شده در مدارس این کشور به چه ترتیبی است؟
  • آیا امکان دریافت ویزای همراه برای خانواده های فرزندان محصل در اوکراین فراهم شده است؟

درباره تحصیل در اوکراین

کشور اوکراین در اروپای شرقی واقع شده و از همسایگان آن می توان به رومانی، مالدیو و مجارستان اشاره کرد؛ اوکراین دارای جمعیتی بیش از 40 میلیون نفر بوده و بیشترین تجارت دریایی در آن با کشورهای گرجستان و بلغارستان صورت می گیرد. افراد با اهداف گوناگونی چون سرمایه گذاری و اشتغال به اوکراین مهاجرت می کنند اما به علت پیشرفت توصیف ناپذیر اوکراین در زمینه های آموزشی و دستیابی موسسات آموزش عالی و دانشگاه هایی چون Lviv Danylo Halytsky Medical University به درجات بالای جهانی، درصد قابل توجهی از افراد با هدف تحصیل در مقاطع گوناگون به این کشور زیبا توسعه یافته سفر می نمایند. مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل از دیگر دلایل عمده افزایش نرخ مهاجرپذیری اوکراین در این زمینه طی سال های اخبر می باشد.

امکانات آموزشی در مدارس دولتی اوکراین

امکانات آموزشی در مدارس دولتی اوکراین

مدارس دولتی اوکراین با دارا بودن کلاس هایی با حداکثر ظرفیت 25 الی 30 نفر و ارائه خدمات متنوعی چون برگزاری دوره های پیشرفته تحصیلی برای دانش آموزان مستعد، کلاس های تفریحی و آموزش مهارت های جانبی، برخورداری از کتابخانه های مجهز و سالن های ورزشی چون زمین فوتبال و بسکتبال، کیفیت و جذابیت تحصیل را برای کودکان و نوجوانان این کشور ارتقا داده اند. اگرچه اوکراین از سال 1992 تاکنون کشوری مستقل به حساب می آید اما همچنان رد پای نظام و تقویم آموزشی روسیه در این سرزمین هویدا می باشد؛ به گونه ای که بسیاری از مداری علاوه بر زبان اوکراینی، ارائه دروس به زبان روسی را نیز در برنامه سالانه خود گنجانده اند. نحوه ارزیابی دانش آموزان و اعطای نمرات A تا C به شرح ذیل می باشد:

نمره دانش آموزانسطح قرارگیری
1 الی 4A
5 الی 9B
10 الی 12C

مدارس دولتی اوکراین و نظام آموزشی این کشور

طبق ضوابط نظام آموزشی کشور اوکراین کمتر از 10% مدارس فعال در این کشور در زمره مدارس خصوصی قرار دارند؛ علت این امر را می توان در ممتاز بودن مدارس دولتی در زمینه های گوناگون و عدم نیاز به فعالیت دسته ثانویه ای از مدارس با شهریه های گزاف جویا شد؛ از مزیت های تحصیل در مدارس معدود و خصوصی اوکراین می توان به حضور معلمین درجه 1 در هر درس و ارائه آموزش هایی در زمینه ارتقای سطح خلاقیت و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان اشاره کرد. تعداد دانش آموزان حاضر در اوکراین بیش از 4200000 نفر اعلام شده و شایان ذکر است که مهاجرین ملزم به پرداخت هزینه های مازاد جهت تحصیل فرزندان خود در مدارس دولتی اوکراین نمی باشند و تفاوتی میان شهروندان و اشخاص خارجی در این زمینه وجود ندارد.

تعداد مدارس اوکراین 19672 در سال 2013 اعلام شده است و تنها 205 مدرسه در این بین موجود می باشند؛ هزینه تحصیل در اکثر مدارس دولتی اوکراین رایگان بوده و خانواده ها می توانند به ثبت نام فرزندان خود در هر یک از مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بپردازند. اگرچه تحصیل در مهدکودک و پیش دبستان برای کودکان اوکراینی اجباری نمی باشد، بخشی از کودکان 5 الی 6 ساله مطالبی در زمینه تقویت زبان و غیره طی شرکت در این دوره ها می آموزند. طبق قوانین مصوب اوکراین در سال 1965 دانش آموزان این کشور طی 11 سال در مدارس به تحصیل می پردازند. دوره ابتدایی 4 سال، دوره راهنمایی 5 سال و مقطع متوسطه 2 سال زمان برده و پس از طی این مراحل افراد مجوز ورود به دانشگاه های برتر اوکراین را دریافت می نمایند.

مقایسه تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس عمومی و فنی و حرفه ای اوکراین

هزینه های تحصیل در مدارس دولتی اوکراین

اغلب مدارس دولتی اوکراین مختلط بوده و حتی مدرسه ایرانی واقع در این کشور که تحت نظارت آموزش و پرورش کشور ما بوده و متعلق به سفارت ایران در کشور اوکراین می باشد ارائه آموزش به دانش آموزان دختر و پسر را به طور همزمان در کلاس های درس انجام می دهد. علی رغم اینکه تحصیل در مدارس دولتی اوکراین دارای مزیت های متعددی می باشد، دریافت ویزای همراه برای خانواده فرزندان به سختی امکانپذیر می باشد. از بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل می توان به اودسا و دونتسک اشاره کرد. هزینه تحصیل در مدارس دولتی اوکراین بسیار ناچیز بوده و در بسیاری از موارد رایگان می باشد. صرفنظر از مبالغ اندکی که جهت کمک به اقتصاد مدرسه دریافت می گردد، خانواده ها حتی هزینه ای بابت دریافت کتب درسی نیز پرداخت نخواهند نمود.

هزینه تحصیل در مدارس بین المللی اوکراین به طور متوسط 20000$ (دلار آمریکا) اعلام شده است و زبان ارائه دروس در این مدارس انگلیسی می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که همچون مدارس دولتی و خصوصی، دوره هایی نظیر اجرای نمایش، یادگیری موسیقی، طراحی و سایر شاخه های هنر در این مدارس نیز ارائه می گردد. هزینه تحصیل در مهدکودک های اوکراین نیز به طور ماهانه 60$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. در پایان می توان مدارس دولتی اوکراین را یکی از بهترین گزینه های پیش روی علاقه مندان به تحصیل در کشوری ثانویه معرفی نمود و همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر هستند به بهترین نحو ممکن این افراد را یاری رسانند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “مدارس دولتی اوکراین

  1. پوریا شاه بخشی گفت:

    سلام ایا بورسیه تحصیلی هم میشود گرفت (مقطع اول دبیرستان ) شرایط بورسیه را هم توضیح میدهید (نه فقط اوکراین بلمه مشور های انگلیسی زبان جه بهتر)

    1. داوری گفت:

      سلام
      در باره بورس بسیار مفصل خواهد بود لطفا برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. زهرا گفت:

    برای دانش آموزانی که در مدارس دولتی اوکراین تحصیل کنند خواب گاه هم هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله دانشگاه های اوکراین خوابگاه دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *