ویزای تحصیلی

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

یکی از نگرانیهای والدین در رابطه با فرزندانشان تحصیل آن هاست. تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه در سال 2024 یکی از گزینه های عالی می باشد. همسایه بودن با کشور ایران، هزینه های کم و مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی، امکانات کشور و امکانات تحصیلی، دلیل خوبی برای مهاجرت به کشور ترکیه و تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه می باشد. کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه سفیران سروش سعادت با افتخار آمادگی دارد، مشاوره های لازم را در زمینه مهاجرت به کشور ترکیه و تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه و همین طور مهاجرت به سایر کشورها در اختیار متقاضیان قرار دهد.

  • شهریه مدارس شبانه روزی ترکیه چقدر است؟
  • مدارس ترکیه برای ایرانیان چقدر هزینه دارد؟
  • آیا مدرسه فارسی زبان در استانبول وجود دارد؟
  • بهترین مدرسه شبانه روزی ترکیه کدام ها میباشند؟
  • هزینه تحصیل فرزندان در مدارس ترکی سالیانه چقدر است؟
  • مزایای تحصیل در ترکیه چیست؟
  • نحوه پذیرش از مدارس ترکیه به چه نحوی است؟

کشور ترکیه با نام جمهوری ترکیه یک کشور اوراسیایی می باشد. بخشی از این کشور در قاره آسیا قرار گرفته و نیمی از آن در قاره اروپا قرار گرفته است. مساحت این کشور زیبا 783562 کیلومتر مربع می باشد. کشور ترکیه با دریای سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه دارای مرزهای آبی می باشد. حدودا 77 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. حکومت ترکیه لاییک می باشد اما بیشتر مردم این کشور پیرو آیین دین اسلام و مذهب شیعه می باشند. مردم کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی به مکالمه می پردازند، در واقع می توان گفت زبان ترکی استانبولی زبان رسمی این کشور می باشد، واحد پول این کشور لیر می باشد.

درباره مدارس دولتی ترکیه و تحصیل در این کشور

با توجه به افزایش آمار متقاضیان تحصیل در ترکیه می توان دریافت بهبود عملکرد نظام تحصیلی این کشور نشأت گرفته از اصلاحات عمده و بودجه های تخصیص یافته از سوی دولت است. مدارس ترکیه در سه نوع دولتی، خصوصی و بین المللی به آموزش کودکان و نوجوانان می پردازند؛ شایان ذکر است که شهروندان ترکیه می توانند حداکثر به مدت 12 سال از شرایط تحصیل رایگان در مدارس دولتی این کشور بهره برده و برای مهاجران خارجی نیز منعی در این زمینه وجود ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه مدارس بین المللی و خصوصی ترکیه از مزایایی چون ساعات طولانی تر آموزش، کلاس هایی با جمعیت کمتر دانش آموزان و کادر متخصص آموزش برخوردار هستند، شهریه اخذ شده آن ها نیز بسیار مقرون به صرفه است. همچنین اغلب مدارس دولتی ترکیه از امکاناتی چون سالن های ورزشی، کتابخانه های مجهز و آمفی تئاتر برخوردار می باشند. انواع مدارس فعال در ترکیه تحت نظر آموزش و پرورش این کشور هستند؛ افراد قادر خواهند بود از 5 سالگی تا زمان ورود به دانشگاه از شرایط تحصیل رایگان در مراکز و موسسات دولتی آموزش عالی بهره مند بوده و با ارائه کارت اقامت و گواهی نفوس از تسهیلات ارائه شده از سوی دولت ترکیه برای دانش آموزان استفاده کنند.

درصورتیکه که افراد موفق به اخذ حداقل نمره معین نشده و ملزم به تکرار پایه گردند، می بایست مبلغی را به عنوان شهریه بپردازند. در فهرست مشخصات ارائه شده به مدارس جهت ثبت نام، آدرس منزل خانواده ها نیز درج شده است که علت آن آگاهی از موقعیت جغرافیایی محل سکونت دانش آموزان پیش از ثبت نام می باشد. خانواده می توانند در صورت تمایل مبلغی را به عنوان کمک به رشد اقتصادی مدرسه به اختیار خود پرداخت نمایند اما الزامی در این زمینه وجود ندارد.

معتبرترین مدارس شبانه روزی در ترکیه

توجه نمایید جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه فرد باید معتبرترین و بهترین مدارس این کشور را بشناسد.

در ادامه به معرفی این مراکز تحصیلی اشاره خواهیم کرد:

  • دبیرستان گالاتاساری
  • دبیرستان حیدر پاشا
  • دبیرستان استانبول
  • دبیرستان کباتاش اریک لیسسی
  • کالج رابرت (این کالج در شهر استانبول قرار گرفته است)
  • کالج تد استانبول

برنامه درسی برای تحصیل مدارس شبانه روزی در ترکیه

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در مدارس شبانه روزی در ترکیه هستند، باید با برنامه درسی در این مدارس به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور مواجه خواهند شد. مدارس شبانه روزی در ترکیه عموما از برنامه درسی ترکیه پیروی می کنند، که بر اساس چارچوب تعیین شده توسط کنفرانس وزیران آموزش و پرورش این کشور می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان که به دنبال تحصیل در مدارس شبانه روزی در ترکیه هستند، باید از قوانین پیروی کنند.

برنامه های درسی ارائه شده در مدارس شبانه روزی ترکیه شامل موارد زیر می شود:

برنامه های درسی ارائه شده در مدارس شبانه روزی ترکیه

البته لازم به ذکر است که، علاوه بر برنامه های درسی ملی در مدارس شبانه روزی در ترکیه مجموعه ای از دوره های پیشرفته و ممتاز را نیز ارائه می دهند. همچنین برنامه های تخصصی در زمینه هایی مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی را نیز به اتباع کشورهای خارجی ارائه می دهند. به طور کلی، این برنامه ها برای به چالش کشیدن و درگیر کردن دانش آموزان با پیشرفت بالا و آماده سازی آنها برای موفقیت در آموزش عالی و فراتر از آن طراحی شده اند. در نهایت اینکه، مدارس شبانه روزی در ترکیه نیز تاکید زیادی بر فعالیت های فوق برنامه و توسعه شخصی دارند.

سیستم تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

سیستم آموزشی در کشور ترکیه به سه بخش تقسیم می شود. دوره ابتدایی، دوره اول دبیرستان و دوره دوم دبیرستان. دانش آموزان باید در هر دوره تحصیلی به مدت 4 سال تحصیل کنند که در مجموع 12 سال تحصیلی می باشد. دانش آموزان پس از گذراندن این 12 سال مدرک تحصیلی دیپلم دریافت می کنند. همچنین دانش آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه را دارند باید در آزمون ورودی TR-YOS شرکت نمایند و نمره متانسب با رشته انتخابی خود را کسب نمایند. در کشور ترکیه مدارس نیز همانند دانشگاه های این کشور به صورت خصوصی و دولتی می باشند. مدارس خصوصی در ترکیه توسط افرادی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، آمریکا و اتریش که فعالیت خودشان را تحت پیمان لوزان انجام می دهند ساخته شده است.

مدارس خصوصی این کشور شامل مدارس ترکی و مدارس بین المللی انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی زبان می باشد. در اکثر مدارس این کشور دروس تحصیلی به زبان مرجع و انتخابی کالج آموزش داده می شود اما علاوه بر آن دوره های آموزش زبان ترکی بصورت اختیاری ارائه میگردد. به جزء در مدارس بین المللی که دروس به زبان انگلیسی و یا سایر زبان ها تدریس می شود. مدارس شبانه روزی در کشور ترکیه شهرت دارند. تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه به زبان ترکی می باشد اما در برخی از مدارس دروس به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. هزینه های تحصیلی در این مدارس با هزینه های مدارس بین المللی تقریبا برابر می باشد. بهترین مدرسه ها و دانشگاه ها در کشور ترکیه در شهر استانبول و آنکارا تاسیس شده اند.

سیستم تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه مزیت های زیادی وجود دارد. مزیت تحصیل در این موارد به شرح زیر می باشد:

  • امکان تحصیل در مدارسی با بالاترین و پیشرفته ترین سطح آموزش وجود دارد.
  • امکان دریافت اقامت کشور ترکیه برای متقاضی وجود دارد.
  • تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه باعث می شود که دانش آموز درک کند که تحصیل کردن و یادگیری برای انجام تمامی فعالیت ها مهم و کاربردی می باشد.
  • تعداد دانش آموزان در کلاس های تحصیلی حداقل 12 نفر می باشد.
  • دانش آموزان در مدارس به اشتراک گذاری اطلاعات و تفکر تشویق می شوند.
  • دانش آموزان یاد می گیرند به صورت گروهی در مدارس آمریکایی در ترکیه فعالیت داشته باشند.
  • دانش آموز با دور شدن از خانواده اش و زندگی در محیط مدرسه و آموزش زندگی اجتماعی، صبر و استقامت را یاد می گیرد.

اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی کشور ترکیه

یکی از مواردی که جهت اخذ پذیرش از مدارس شبانه روزی مهم می باشد معادل سازی دوره تحصیلی متقاضی می باشد. متقاضیان باید تمامی مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و آن ها را ارائه نمایند. در برخی از این مدارس دانش آموز باید در آزمون ورودی شرکت نماید و پس از کسب حداقل نمره وارد دانشگاه شود.

مدارک دیگری که دانش آموزان باید برای اخذ پذیرش ارائه دهند به شرح زیر می باشد:

  • ریز نمرات تحصیلی در سال های گذشته
  • ارائه پاسپورت و مدارک شناسایی دانش آموز
  • ارائه سوابق بیماری متقاضی و خانواده اش
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست که مبلغی بین 100$ تا 200$ (دلار) می باشد

دانش آموزانی که سنشان کمتر از 18 سال می باشد، والدینشان باید در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

معرفی مدارس ایرانی ترکیه

مدارس ایرانی ترکیه شانس مطابق سیستم آموزشی ایران فعالیت می کنند پس بهتر است اگر دانش آموزان قصد دارند در نهایت پس از اتمام دوره دبیرستان از دانشگاه های برتر ترکیه پذیرش بگیرند، پس از 2 سال تحصیل در این مدارس وارد مدرسه های بین المللی ترکیه که امکانات آموزشی بهتری دارند، شوند. البته کسانی که برای سال سوم دبیرستان وارد مدارس ایرانی ترکیه می شوند نگرانی نداشته باشند چراکه با ثبت نام در کالج های پیش دانشگاهی برتر شانس خود را برای اخذ نمرات بالای SAT یا YOS بالا می برند. 2 مدرسه ایرانی ترکیه عبارت هستند از: مدرسه 22 بهمن (واقع شده در آنکارا) و مدرسه فجر (واقع شده در استانبول).

مدرسه ایرانی 22 بهمن در آنکارا

این مدرسه کنار مدرسه ترکیه ای “قاضی عثمان پاشا” واقع شده است و این امکان را فراهم می کند دانش آموزان بتوانند مطابق فرهنگ و نظام آموزشی ایران تحصیل کنند. تحصیل در این مدرسه فرصت خوبی برای دانش آموزان است تا بدون این که از درس خود عقب باشند به یادگیری و تسلط زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی نیز بپردازند و بتوانند در نهایت از مدارس بین المللی یا دولتی ترکیه پذیرش اخذ کنند.

مدرسه ایرانی فجر در استانبول

مدرسه ایرانی فجر در شهر استانبول واقع شده و 2 شعبه دارد: یکی در ناحیه سلطان احمد و دیگری در ناحیه توپکاپی. سیستم آموزشی مدرسه فجر نیز مشابه مدرسه 22 بهمن کاملا از نظام آموزشی ایران تبعیت می کند. یعنی همان دروس در همان مقاطع تحصیلی در مدرسه فجر نیز تدریس می شوند. شهریه سالانه مقطع ابتدایی این مدرسه 1$ تا 2$ (دلار آمریکا) و در مقاطع بالاتر سالانه 4$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه زندگی در ترکیه نیز همان طور که در نمودار ذیل بررسی شده، نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا از جمله اتریش، پایین تر است:

مقایسه هزینه ماهانه زندگی در ترکیه و چند کشور دیگر

هزینه های زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه در سال 2024 برای یک نفر ماهانه بین 250$ تا 350$ (دلار آمریکا) می باشد؛ البته مسلم است که میزان دقیق هزینه های زندگی در ترکیه بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد دارد. البته کسانی که در این کشور مشغول به کار تمام وقت هستند از آن جایی که به طور متوسط ماهیانه 450$ (دلار آمریکا) حقوق دریافت می کنند به راحتی می توانند از پس هزینه های زندگی خود برآیند. اما دانش آموزان زیر 18 سال اجازه کار در ترکیه را ندارند و حتی پس از وارد شدن به دانشگاه نیز تنها می توانند به صورت پاره وقت در محیط دانشگاه مشغول به کار باشند در نتیجه از قبل باید تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه ها را در نظر بگیرند.

شهریه های تحصیلی همیشه در حال تغییر بوده و نمی توان شهریه ثابتی برای آن اعلام کرد اما به طور کلی شهریه های تحصیلی عموما با توجه به شهر، زبان تحصیل، قدمت و سبک آموزشی متفاوت می باشند و میتوانید در مقاله هزینه های تحصیل در ترکیه اطلاعات به روز و دقیقی در این باره کسب نمایید. اگر قصد دارید فرزندانتان در مدارس معتبر با آموزش های عالی و استاندارد تحصیل کنند، تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه یکی از پیشنهادهای ما به شما می باشد. در مقاله ای که مطالعه کردید اطلاعات مختصری در رابطه با این مدارس در اختیار شما عزیزان قرار داده شد. اگر پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده اید و یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول درباب تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

سوالاتی که در خصوص تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور مطرح میشود عبارتند از:

  1. معتبرترین و بهترین مدارس ترکیه کدامند؟ دبیرستان گالاتاسرای، حیدرپاشا، استانبول، کباتاش اریک لیسی و کالج رابرت.
  2. مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه چیست؟ این مزایا شامل تحصیل در مدارسی با بالاترین و پیشرفته ترین سطح آموزش، دریافت اقامت کشور ترکیه برای متقاضی و موارد دیگر می باشد.
  3. برای تحصیل در این مدارس چه مدارکی نیاز است؟ مدارکی از قبیل ریز نمرات تحصیلی در سال های گذشته، ارائه پاسپورت، مدارک شناسایی دانش آموز و ارائه سوابق بیماری متقاضی و خانواده اش مورد نیاز است.
  4. شهریه های این مدارس چقدر است؟ نمی توان شهریه ثابتی برای آن اعلام کرد اما به طور کلی شهریه های تحصیلی 1000 لیر می باشند.
  5. ترکیه چطور کشوری است؟ کشور ترکیه با دریای سیاه، دریای مرمره، دریای اژه و دریای مدیترانه دارای مرزهای آبی می باشد. حدودا 77 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

50 دیدگاه برای “تحصیل در مدارس شبانه روزی ترکیه

  1. اسما گفت:

    سلام امید دارم خوب باشید من اسما استم و در افغانستان زنده گی میکنم و میخواهم در یکی از مکاتب خوب و مناسب ترکیه تحصیل کنم 16 سال دارم ولی هیچ خانواده یا اقارب در ترکیه ندارم ولی نمراتم در مکتبم عالی است آیا میتوانم در یکی از مکاتب ترکیه تحصیل کنم اگر میتوانم می‌شود برایم نام یکی از مکاتب را بگویید لطفا جواب بدین قدردان تان میشوم.
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله تحصیل در ترکیه، ویزای تحصیلی ترکیه رو مطالعه کنید همه دانشگاه های خوب ترکیه معرفی شدند.
      بله مشکلی نیست می تونید برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید.

  2. Maedeh گفت:

    سلام ایا به غیر از شهریه ماهانه مبلغی برای مدرسه در ترکیه باید پرداخت کنیم یا خیر تنها شهریه کافیست .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر شهریه ای که می گیرن برای تحصیل و خوابگاه هست ولی ماهانه یک هزینه ای باید برای زندگی در نظر داشته باشید

  3. KASRA گفت:

    سلام من ۱۳ سالمه میخام به ترکیه مدرسه شبانه روزی برم ولی زبان هم بلد نیستم پدر ومادرم درترکیه نیستن تنهایی میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اگر رضایت نامه والدین (هر دو نفر) رو داشته باشید، می تونید مهاجرت کنید

  4. مهراب گفت:

    سلام میخواستم بدونم اگه غیر قانونی وارد ترکیه بشیم و مدرک نداشته باشیم آیا باز هم امکان تحصیل است راستی من 17سالم هست و چیزی به 18نمومده بازم میتونم تحصیل کنم ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر امکانش نیست.
      شما خیلی راحت می تونید از طریق قانونی و با وثیقه کم از کشور خارج بشید و تحصیل کنید در ترکیه. بهتر هست از این مسیر اقدامی نکنید

  5. yazdan گفت:

    سلام میخواستم بدون میشه وسط سوال در این نوع مدارس پذرفته شویم و برای تحصیل در مدارس ترکی زبان سطح زبان ترکی در چه حد باید باشد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر وسط سال نمیشه و در سطح A1 کفایت می کنه

      1. KASRA گفت:

        میشه مدرسه های خوب را معرفی کنید

        1. امیر جلالی گفت:

          لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنماییتون کنن

  6. پوربه هدیه گفت:

    سلام میخوام برای پسرم اقدام کنم چطور میتونم ویزا بگیرم و اقامت تحصیلی بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید شخصا اقدام کنید برای این مسیر و یک مدرسه برای ایشون پیدا کنید و بعد از ثبت نام براشون ویزا بگیرید که تشریف ببرن یا اینکه کارهاتون رو به ما بسپارید تا مشاورین ما این فرصت رو در اختیار شما قرار بدن

  7. رضوان گلستانی گفت:

    سلام میخواستم دیپلم خودمو کامل کنم چندتا کتاب باید امتحان بدم و میخوام در ترکیه دیپلم بگیرم و چند روز یا مدت کلاس ببینم و یاد بگیرم و بعدا میشه برام برای امتحان های دیپلم و بعد دیپلم ادامه بدم در یه مدرسه شبانه روزی در ترکیه میشه راهنمایی کنید هزینه اش مناسب باشه و هم دختر خودمو میخوام بیارم ایران کلاس دوم درس میخونه میخوام مدرک اشو در ترکیه بگیره و اونجا هم زندگی کنیم پدر و دختر باهم میشه هزینه هردوتا مارو بگید مناسب باشد ممنون تشکر یا بهم زنگ بزن بهم خبر بده تا کارهای لازم رو انجام بدم سریع بیام اونجا خودم هم کار کنم و هم درس بخونم و یه زندگی خوب شاد میخوام میشه در ترکیه با دخترم زندگی کنم شرایط ها رو بهم میگی بیزحمت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که سن شما بالا باشه نمی تونید این کار رو انجام بدید
      بهتر هست که در ایران دیپلم خودتون رو دریافت کنید و بعد از اون اقدام کنید برای دانشگاه های ترکیه

  8. طاهری گفت:

    براي دخترم ميخواهم براي دبيرستان معادل پايه 10 تا 12 اقدام كنم براي رشته موسيقي
    مدرسه شبانه روزي معتبر در اين خصوص معرفي بفرماييد . شهريه اين مدارس را هم بفرماييد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این رابطه با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  9. Nazanin گفت:

    سلام من میخوام برای کلاس دهم تا ۱۲ در ترکیه تحصیل کنم کسی هم ندارم در ترکیه میخوام در مدارس شبانه روزی تحصیل کنم نمرات خوب هم دارم آیا میشه برای بچه زیر ۱۸ سال در ترکیه بدون بودن خانواده تحصیل کرد در مدارس شبانه روزی؟و میانگین هزینه اش چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما وجود داره. توصیه می کنم با مشاورین ما در موسسه تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.
      02191003232

  10. مهدی زاده گفت:

    سلام . من برای سال اول دبیرستان یعنی دهم میخام برای مدارس شبانه روزی استانبول اقدام کنم معدل سال گذشته ام ۲۰ .ولی پدر مادر اقامت ترکیه ندارن … زبان انگلیسی تسلت کامل دارم و چندتا مقام المپیادی از واترلو کانادا ..از کجا باید اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرسه خودتون رو پیدا کنید و درخواست پذیرش بدید.
      توصیه می کنم با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما کاملا شما رو راهنمایی کنند

  11. غزل گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و به زبان ترکی فرانسوی و انگلیسی تسلط کامل رو دارم و نمرات بسیار خوبی رو توی کارنامه ی خودم دارم آیا چگونه میتونم به مدارس شبانه روزی راه پیدا کنم آیا با فرستادن رزومه هم تاثیری ذاره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید در این رابطه اقدام کنید و مشکلی در این رابطه وجود نداره

  12. کوروش گفت:

    سلام من ۱۴ سالم هست و معدلم هم بست ۱۸ تا ۲۰ بوده و مادر بزرگم شهروند ترکیه هستش میتونم برای مدرسه شبانه روزی اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی ندارید از این بابت

  13. نسترین ایمانی گفت:

    سلام من کلاس هفتم و میخواهم برای کلاس هشتم به مدارس شبانه روزی ترکیه بیام و تا دوازدهم اونجا درس بخونم و پدر و مادرم هم رازی هستند و اینکه نمرات مهمن برای اومدن به اونجا و درس خواندن ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا مهم هست هرچی نمرات بهتری داشته باشید، می تونید توی مدرسه بهتری درس بخونید

  14. احمد سعید گفت:

    هزینه تحصیلی یک سال کامل به همرا خوابگاه اگر والدین نباشند چقدر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدارس ایرانی می تونید برید که حدود 2000$ (دلار) در سال هست.
      مدارس بین المللی از 8000$ (دلار) در سال شروع می شه.
      هزینه زندگیتون هم حدودا 350$ (دلار) در ماه

  15. Atoosa گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و قصد دارم برا تحصیل برم ترکیه یه قیمت تقریبی ازینکه من بخوام اونجا تحصیل کنم تو یسال میشه بگید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند مثل این که آیا می تونید در دانشگاه های دولتی تحصیلی کنید یا خیر. زبان تحصیل شما ترکی هست یا انگلیسی و سبک زندگی شما به چه صورت هست.
      احتمالا 8000$ (دلار) برای تحصیل در دانشگاه دولتی و زندگی شما در سال اول کافی باشه.

  16. امیررضا گفت:

    سلام
    من ۱۳ سالمه
    زبان فارسی رو کاملا بلدم
    زبان عربی رو تا حدودی بلدم
    ولی تُرکی بلد نیستم
    اگه کل سال واسه ی مدرسه شبانه روزی هزار لیر باشه من تصمیم دارم برم
    این شپاده تلفن منه لطفا یا زنگ بزنید یا واتساپ پیام بدید چون من واقعا عجله ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید خیلی از مطالب رو بدونید که در مقالات به اونها نمیرسید به همین خاطر پیشنهاد میکنم ابتدا با ما تماس بگیرید تا کامل راهنمایی بشید

  17. Somayeh گفت:

    من فقط برای مدت یکسال آینده میخواهم پسرم وارد مدرسه شبانه روزی در تریه بشه بعدش به کانادا می‌رود امکانش هست و هزینه و وبت نام به چه صورت

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد مدارس شبانه روزی در ترکیه نیاز به اطلاعات بیشتری از شما داریم
      لطفا با ما تماس بگیرید

  18. فرحناز گفت:

    سلام من میخواستم برای دخترم اقدام کنم که متولد 1386 هستش معدلش 20 هستش و در تیزهوشان تحصیل میکنه میخوساتم بدونم برای ادامه تحصیل بفرستمش ترکیه و در مدارس شبانه روزی تحصیل کنه خودم و پدرش اقامت نداریم اما با رفتن دخترمون مشکلی نداریم برای ثبت نا در این مدارس برای سال تحصیلی جدید باید چیکار کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  19. یاسمن گفت:

    سلام هزینه سالانه مدارس شبانه روزی ترکیه چقدره،؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شهریه مدارس ترکیه بسیار متنوعه ولی مدارس شبانه روزی از 10 هزار دلار به بالا خواهند بود

      1. علی گفت:

        خانم یا آقای داوری / لطفا بفرمایید این 10000 دلار برای یکسال تحصیلی است ؟؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله برای یکسال تحصیلیه

  20. معید علیدایی گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۴ سالمه بعد پدر و مادر اقامت ترکیه و ندارن من خودم تنهایی میخوام برم نمراتمم خوب بوده طی سال اخیر میخواستم بدونم میتونم اقدام کنم ؟ یا اصلا چجوری اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر با این شرایط باید در مدارس ترکیه درس بخونید که امکاپذیره

  21. هلیا گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و کامل به زبان انگلیسی مسلطم و میخوام برم مدرسه شبانه روزی ولی پدر و مادرم اقامت ندارن میتونم فقط با اقامت خودم برم مدرسه شبانه روزی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  22. روناک شفیعی فر گفت:

    سلام من۱۴سالمه،میخواستم بدونم من خانوادم اقامت ترکیه رو ندارن یعنی من نمیتونم برای مدارس شبانه روزی کشور ترکیه اقدام کنم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر پدر و مادر شما در این مورد مشکلی نداشته باشند می توانید برای این کشور اقدام کنید

      1. آیسا گفت:

        سلام من 13سالم هست میخواستم مهاجرت کنم به استانبول
        میخواستم بدونم قیمت 1سال موندن در مدرسه شبانه روزی چقدر هست ?

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بستگی داره مدرسه ای که انتخاب می کنید چه هزینه ای رو به عنوان شهریه در نظر گرفته باشه.
          اگر مدرسه خودتون رو انتخاب نکردید، با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگرید، تا چند گزینه رو به شما معرفی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *