ویزای تحصیلی

مدارس دولتی دومینیکا

مدارس دولتی دومینیکا

مدارس دولتی دومینیکا پذیرای دانش آموزانی است که تابعیت دومینیکا را دارند و شهروند هستند یا از قبل اقامت این کشور را اخذ نموده اند. در حال حاضر اخذ پاسپورت دومینیکا بسیار ساده است هرچند نیاز به سرمایه گذاری کلان در این کشور دارد. مثلا یک فرد مجرد که متقاضی اخذ پاسپورت دومینیکا است می تواند با اهدای 100000$ (دلار آمریکا) به دولت دومینیکا، بصورت بلاعوض یعنی بدون قابلیت اخذ مجدد از دولت، پاسپورت این کشور را اخذ نماید. همچنین فردی که همسر و 1 فرزند داشته باشد با اهدای 200000$ (دلار آمریکا) قادر به اخذ پاسپورت دومینیکا برای خود، همسر و فرزندش خواهد بود.

به این ترتیب فرزند چنین فردی امکان تحصیل در مدارس دولتی دومینیکا را خواهد داشت. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در دومینیکا به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • سیستم آموزشی مدارس دولتی دومینیکا چگونه است؟
  • هزینه زندگی در دومینیکا چقدر است؟
  • امنیت مدارس دومینیکا چه میزان است؟
  • آیا دومینیکا مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت تحصیلی به این کشور چیست؟

سیستم آموزشی مدارس دولتی دومینیکا

تحصیل در دومینیکا از 5 سال تا 16 سالگی اجباری است هرچند برخی از مردم این کشور فقیر هستند و کاری که کودکان را مجبور به انجام آن می کنند بر تحصیلات آن ها تاثیر منفی می گذارد. مثلا خانواده هایی که در نواحی اطراف شهرها در دومینیکا زندگی می کنند و مزرعه های موز دارند فرزندان خود را وادار به کار در فصل برداشت می کنند که در نتایج آزمون ها و سطح یادگیری آن ها در این دوره تاثیرات منفی زیادی می گذارد. در دومینیکا پس از پیش دبستانی، کودکان وارد دبستان می شوند که 6 تا 7 سال به طول می انجامد. باید توجه داشت خارجی هایی که اقامت یا پاسپورت دومینیکا را ندارند باید در مدارس بین المللی این کشور ثبت نام کنند.

همچنین شهروندان این کشور نیز که تمکن مالی بهتری دارند با توجه به این که تعداد دانش آموزان در مدارس دولتی دومینیکا زیاد است و نتیجتا سطح آموزش پایین تر از مدارس خصوصی است، فرزندانشان را در مدارس بین المللی ثبت نام می کنند. برخی از بهترین مدارس بین المللی کشور دومینیکا در سال 2023 عبارت هستند از:

  • Pioneer Preparatory School
  • Dominica 7th days Adventist School
  • Dominica Grammer School

فارغ التحصیلی از مدارس دولتی دومینیکا

تحصیل در بهترین مدارس دومینیکا به افراد این امکان را می دهد تا پس از فارغ التحصیلی، برای ورود به دانشگاه های این کشور که رنکینگ ملی خوبی دارند، آماده تر باشند. برخی از بهترین دانشگاه های دومینیکا عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملی طی سال 2023بهترین دانشگاه های دومینیکاشهر محل وقوع
1Pontificia Universidad Católica Madre y MaestraSantiago de los Caballeros
2Universidad Tecnológica de SantiagoSantiago
3Universidad Autónoma de Santo DomingoSanto Domingo
4Universidad IberoamericanaSanto Domingo
5Instituto Superior de Formación Docente Salomé UreñaSanto Domingo
6Instituto Tecnológico de Santo DomingoSanto Domingo
7Universidad APECSanto Domingo
8Universidad Nacional Pedro Henríquez UreñaSanto Domingo
9Universidad del CaribeSanto Domingo
10Instituto Tecnológico de Las AméricasBoca Chica

فارغ التحصیلی از مدارس دولتی دومینیکا

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس دولتی دومینیکا

برای تحصیل در مدارس دولتی دومینیکا ارائه کارت شناسایی و ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی اجباری است. اما برای تحصیل در مدارس بین المللی فرد در صورت نداشتن اجازه اقامت باید برای اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا نیز اقدام کند. برخی از مهم ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر برای مدت بیش از 1 سال
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از مدرسه بین المللی مورد نظر در دومینیکا
  • گواهی خوش رفتاری از اداره خارجه
  • بیمه معتبر در دومینیکا
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی پیشین به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات پیشین به زبان انگلیسی
  • گواهی پزشک مبنی بر سلامت روانی و جسمی
  • نامه تمکن مالی بانک سرپرست یا والدین کودک
  • فرم ویزا که باید تکمیل شده و تحویل داده شود
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک ویزایی یا اصطلاحا VISA FEE که 300€ (یورو) می باشد

امنیت مدرسه های دولتی دومینیکا

دومینیکا در مقایسه با مکزیک، کلمبیا، سودان جنوبی و برخی کشورهای دیگر امن تر است اما در مجموع کشور امنی به حساب نمی آید. خیلی افراد مدارس آمریکا را به دلیل حوادث 10 سال اخیر و آزاد بودن اسلحه در برخی از ایالت های این کشور، امن نمی دانند اما باید توجه کنند آمریکا از دومینیکا بسیار امن تر است. برای بررسی بهتر این موضوع در ادامه نموداری ترسیم شده و شاخص امنیت و جرم و جنایت در دومینیکا طی سال 2023 به تصویر کشیده شده است:

امنیت در دومینیکا

مقایسه تحصیل در دومینیکا و کانادا

کانادا از تمام جهات بر دومینیکا برتری دارد چرا که هم نظام آموزشی قوی تر، مدارس و دانشگاه های بهتر و امکانات آموزشی بیشتری دارد و هم بسیار امن تر است. البته در حالی که حدود هزینه زندگی در دومینیکا ماهانه 500$ تا 750$ (دلار کانادا) است، هزینه زندگی در کانادا ماهانه بین 800$ تا 1300$ (دلار کانادا) می باشد. تحصیل در کانادا نیز پرهزینه تر است و شهریه مدارس بین المللی کانادا به انضمام هزینه های زندگی در این کشور برای دانش آموزان سالانه بین 20000$ تا 45000$ (دلار کانادا) می باشد.

منتهی صرف نظر از هزینه ها، تحصیل در کانادا بر دومینیکا برتری کامل دارد. علاوه بر برتری آموزشی می توان به برتری کانادا از نظر بازار کار، اقتصاد، سطح درآمد ماهانه، رفاه اقتصادی و اجتماعی، تورم پایین، شاخص توسعه انسانی بالا، تولید ناخالص داخلی بالا، آزادی های اجتماعی و اقتصادی و غیره اشاره نمود. به علاوه کانادا به والدین کودکانی که برای تحصیل به این کشور آمده اند در غالب موارد ویزای مولتی 5 ساله می دهد و اگر والدین از قبل اقامت نوع D این کشور را داشته باشند حتی می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی کانادا ثبت نام کنند که تقریبا رایگان هستند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به مدارس دولتی دومینیکا و نظام آموزشی این کشور ارائه گردید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند برای مقایسه بهتر مدارس دومینیکا و کانادا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات کلیدی در خصوص مدارس دولتی دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص مدارس دولتی دومینیکا پاسخ دهیم. کلید ترین سوالات شما در این حزوه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل مدارس دولتی دومینیکا برای اتباع خارجی رایگان است؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به غیر از اتباع کشورهای ثالث که قصد تحصیل در مدارس دولتی دومینیکا را دارند، می توانند به صروت رایگان در این مدارس مشغول به تحصیل شوند.
  • آیا الزامات زبانی خاصی برای تحصیل در مدارس دولتی دومنیکا وجود دارد؟ خیر، اغلب مدارس دولتی در دومینیکا به زبان انگلیسی به دانش آموزان خود دروس مورد نیاز را آموزش می دهند. به همین جهت دانشجویان با الزامات زبانی خاصی در این کشور مواجه نمی شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *