ویزای تحصیلی

مدارس دولتی سنگاپور

مدارس دولتی سنگاپور

با توجه به شرایط مساعد زندگی در سنگاپور و رشد 11% در حوزه اقتصاد طی سال 2022، تحصیل در مدارس دولتی سنگاپور به موضوعی پربازدید تبدیل شده است. تحصیل در سنگاپور به مدت 10 سال اجباری بوده و شهروندان و مهاجران حاضر در این کشور از 6 سالگی ملزم به شرکت در کلاس های درس مدارس می باشند. نکته حائز اهمیت درباره تحصیل در سنگاپور، ارائه کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی برای خانواده هایی است که قصد دارند فرزندان خود را در مدارس خصوصی و بین المللی این کشور ثبت نام نمایند. جایگاه نظام آموزشی سنگاپور در جهان بسیار مطلوب بوده و در بین کشورهای آسیایی از امتیاز بسیار بالایی برخوردار می باشد. در ادامه این مقاله با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به بحث و بررسی پیرامون شرایط تحصیل در مدارس سنگاپور بپردازیم.

  • مزیت های تحصیل در مدارس دولتی سنگاپور کدامند؟
  • آیا هزینه تحصیل در مدارس سنگاپور برای شهروندان و افراد خارجی مقیم این کشور یکسان می باشد؟
  • تقویم آموزشی کشور سنگاپور به چه صورتی است؟
  • آموزش در مدارس سنگاپور به چه زبانی صورت می پذیرد؟
  • بهترین مدارس دولتی سنگاپور کدامند؟
  • بهترین مدارس دولتی این کشور کدامند؟
  • شرایط دریافت پذیرش در این کشور چیست؟

مدارس دولتی سنگاپور و تحصیل در این کشور

سنگاپور سرزمینی کوچک با آب و هوای معتدل است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده و یکی از قدرت های برتر اقتصادی جهان بحساب می آید. در سال 2022 جمعیت سنگاپور 5.6 میلیون نفر اعلام شده و این سرزمین به لحاظ شاخص آزادی اقتصادی دومین کشور برتر دنیا است. با توجه به شرایط ایده آل سنگاپور افراد زیادی از سراسر جهان برای انواع فعالیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت به این کشور ورود می کنند؛ در کنار این مزیت ها سنگاپور دارای کیفیت بسیار بالایی در امور آموزشی نیز می باشد و طبق آمار رسمی 2 دانشگاه دولتی ملی سنگاپور و نانیانگ این کشور در جمع 30 دانشگاه برتر جهان واقع شده اند. طبق آمار منتشره در سال 2018 مجموع دانش آموزان و دانشجویان خارجی حاضر در سنگاپور از رقم 65000 نیز تجاوز کرده که قابل تأمل می باشد.

از سال 2003 تاکنون تحصیل در مدارس سنگاپور حداقل به مدت 10 سال اجباری شده است؛ بدین صورت که کودکان از 6 سالگی وارد مدارس ابتدایی شده و تحصیل در این دوره بعلاوه متوسطه عمومی تا پایان 16 سالگی افراد زمان خواهد برد. پیش از ورود به کالج اشخاص می بایست در آزمونی تحت عنوان GCEA شرکت کرده و حداقل نمره معین برای هر درس را کسب نمایند. به رغم اینکه امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی سنگاپور برای افراد خارجی نیز مهیا می باشد، شهریه مدارس خصوصی این کشور برای محصلین بین المللی رقم بالاتری را نسبت به شهریه معین برای اتباع سنگاپوری شامل شده که این موضوع از نقاط ضعف سیستم آموزشی این کشور به شمار می رود. البته شایان ذکر است که کمک هزینه های تحصیلی به خانواده های این افراد اختصاص خواهد یافت.

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
ابتدایی6 الی 11 سال
متوسطه عمومی12 الی 16 سال
متوسطه پیشرفته16 الی 18 سال

مدارس دولتی سنگاپور و تحصیل در این کشور

درباره نظام آموزشی سنگاپور

هرساله حدود 20% از بودجه دولت سنگاپور صرف رشد و رونق نظام آموزشی این کشور می شود؛ از سال 1987 تاکنون امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور فراهم شده و اگرچه زبان رسمی سنگاپور مالایی اعلام شده است، درصد قابل توجهی از مردم به زبان انگلیسی تسلط قابل قبولی دارند. پس از پایان دوره متوسطه عمومی دانش آموزان به فراخور علاقه خود یکی از شاخه های علوم نظری یا فنی را برگزیده و به مدت 2 الی 3 سال مشغول به تحصیل می گردند. مدارس دولتی سنگاپور در این مقطع به سه دسته بزرگ تقسیم می شوند: مدارس تامیل و چینی که اغلب ارائه دروس را به زبان مادری افراد پیش می برند، مدارس مالایی که توسط انگلیسی ها تاسیس شده و تحصیل در آن ها کاملا رایگان می باشد و مدارس بین المللی که اغلب دروس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

اگرچه نخستین جرقه های آموزش سنگاپور در سال 1823 میلادی زده شد و تاسیس کالج در این کشور نیز به سال 1969 میلادی باز می گردد، دهه 1990 و جهش اقتصادی سنگاپور تاثیر بسزایی در پیشرفت نظام آموزشی این کشور داشته و موجب گشت تا امروزه سنگاپور بهترین کشور ارائه دهنده برنامه OECD برای دانش آموزان بین المللی به حساب آید. هچنین تعداد مدارس این کشور در مقاطع گوناگون افزایش یافته و برای نمونه در سال 2018 اعلام شد که تعداد مدارس دوره ابتدایی سنگاپور به 186 عدد رسیده است که این رقم با رشدی نزدیک به 20% روبرو بوده. تحولات صورت گرفته در سال 1997 موجب گشت تا سنگاپور بالاتر از کشورهایی چون کره جنوبی و ژاپن در جایگاه بسیار مناسبی در بررسی نظام آموزشی کشورهای جهان قرار گیرد. در ادامه به مقایسه امتیاز کشورهای جهان در رده بندی سال 2022 می پردازیم:

مقایسه امتیاز نظام آموزشی کشورهای جهان

معرفی مدارس دولتی سنگاپور

هزینه های تحصیل معقول از مزایای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی سنگاپور بوده و همچنین برخورداری از امکانات پیشرفته ای چون کتابخانه های مجهز، سالن های آمفی تئاتر، مجموعه های ورزشی و همایش های علمی گوناگون از سایر نقاط مثبت تحصیل در این مراکز می باشد. شایان ذکر است که مدارس دولتی سنگاپور برای دانش آموزان تیزهوش و مستعد 9 آموزشگاه خاص را زیرمجموعه خود دارند. سال تحصیلی در سنگاپور از ژانویه آغاز شده و با گذشت دو ترم تحصیلی در اواسط نوامبر پایان می پذیرد. برترین مدارس دولتی این کشور عبارتند از: Pei Chun Public School، Lee Kuan Yew School of Public Policy و NPS School. در پایان شما عزیزان قادر هستید از طریق برقراری ارتباط با همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به سنگاپور و تحصیل در مدارس دولتی آن کسب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *