ویزای تحصیلی

مدارس دولتی فیلیپین

مدارس دولتی فیلیپین

مدارس دولتی فیلیپین در مقایسه با مدارس بین المللی امکانات کمتری دارند به همین دلیل، افراد ترجیح می دهند در مدارس بین المللی ثبت نام نمایند. فیلیپین مجموعی از جزایر است که در اقیانوس آرام قرار گرفته اند و با کشورهای تایوان، ژاپن، پالائو، اندونزی، مالزی، برونئی، ویتنام و چین مرز آبی دارد. فیلیپین که اخیرا دیگر به عنوان کشوری صنعتی شناخته می شود از راه های مختلفی درآمد کسب می کند که از آن جمله می توان به جذب توریست و دانش آموزان و دانشجویان خارجی اشاره نمود. البته علاقه مندان به تحصیل و زندگی در فیلیپین کشورهای همسایه که اقتصادی و اجتماعی ضعیف تر از فیلیپین هستند، می باشند نه سایر مردم دنیا. چراکه هزینه زندگی در فیلیپین به نسبت امکاناتی که در اختیار شهروندان و غیرشهروندان قرار می گیرد، زیاد است.

با این وجود از آن جایی که اقتصاد فیلیپین در سال های اخیر از وابستگی به کشاورزی خارج شده و صنعت محور گشته است، فرصت های شغلی زیادی در زمینه های مختلف ایجاد نموده که برای همسایه های کم درآمدش مثل ویتنام و همچنین برای کشورهای در حال توسعه ای مثل پاکستان و غیره جذاب بوده است. به همین دلیل ممکن است برخی افراد از کشورهای مذکور به فکر مهاجرت به فیلیپین باشند هرچند انتخاب های بهتری هم پیش روی آن هاست. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقه مندان به تحصیل در فیلیپین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • شهریه مدارس دولتی در فیلیپین چقدر است؟
  • هزینه زندگی در فیلیپین چه میزان است؟
  • زبان تحصیل در مدارس این کشور چیست؟
  • چه تفاوتی میان مدارس دولتی و خصوصی این کشور وجود دارد؟
  • آیا می توان در این کشور بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • امنیت مدارس فیلیپین چگونه است؟

سیستم آموزشی مدارس دولتی فیلیپین

نرخ باسوادی در کشور فیلیپین 98.3% گزارش شده و نرخ باسوادی کاربردی نیز 90.3% است. آمار مثبت فیلیپین ناشی از آن است که بخش عمده ای بودجه کشور به آموزش و پرورش تعلق دارد؛ به عنوان مثال دولت فیلیپین در سال 2024 مجموع PHP17.1 بیلیون (پزوی فیلیپین) از PHP4.1 تریلیون (پزوی فیلیپین) را به بخش آموزش و پرورش اختصاص داد. در فیلیپین علاوه بر مدارس دولتی، دانشگاه های دولتی زیادی نیز وجود دارند که نیازمند اخذ بودجه از دولت این کشور هستند. به عبارت دقیق تر تعداد 2180 موسسه آموزش عالی یعنی دانشگاه در فیلیپین وجود دارد که از آن میان 607 تا دولتی و مابقی خصوصی هستند. البته غالبا دانش آموزان تلاش می کنند نمره قبولی برای ورود به دانشگاه های دولتی فیلپین را اخذ کنند چراکه علاوه بر کم هزینه بودن، اکثرا رنکینگ بهتری را نیز نسبت به دانشگاه های خصوصی دارند.

البته در مدارس وضعیت برعکس است؛ به عبارت دقیق تر مدارس بین المللی و خصوصی فیلیپین اکثرا در مقایسه با مدارس دولتی این کشور سطح آموزشی بهتری دارند. به همین دلیل است که خانواده های مرفه ترجیح می دهند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند. چراکه آمار قبولی مدارس خصوصی فیلیپین در دانشگاه های برتر این کشور بیشتر است. تحصیل در مدارس بین المللی فیلیپین از جمله مدارس بریتانیایی و غیره امکان ادامه تحصیل در کشورهای قدرتمند و توسعه یافته تر دنیا را نیز بیشتر می کند.

سیستم آموزشی مدارس دولتی فیلیپین

جایگزین مدارس دولتی فیلیپین

مدارس دولتی فیلپین رایگان هستند به همین دلیل غالب جمعیت این کشور فرزندان خود را به این مدارس می فرستند اما باید توجه داشت کلاس های آموزشی مدارس دولتی فیلیپین پرجمعیت تر هستند و به معلمین در این مدارس حقوق پایین تری داده می شود. امکانات آموزشی و سطح خدماتی که در مدارس بین المللی به دانش آموزان داده می شود نیز بسیار بالاتر است نتیجتا قشر مرفه فیلیپین به علاوه غالب خارجی هایی که در این کشور زندگی می کنند و فرزندانشان نیز به آن ها ملحق شده اند، مدارس بین المللی را ترجیح می دهند. برخی از بهترین مدارس بین المللی در فیلیپین عبارت هستند از:

ردیفبهترین مدارس بین المللی در فیلیپینبرنامه آموزشیزبان تدریسبازه سنیمتوسط شهریه سالانه در سال 2024
1MIT International Schoolآمریکاییانگلیسی5 تا 18 سالگیاز PHP176200 تا PHP290162 (پزوی فیلیپین)
2Global Leaders International Schoolبرتانیاییانگلیسی2 تا 18 سالگیمدرسه میزان شهریه خود را اعلام نکرده است
3International British Academyبریتانیایی، مسیحیانگلیسی3 تا 18 سالگیاز PHP93869 تا PHP146009 (پزوی فیلیپین)
4Lycée Francais de Manilleفرانسویانگلیسی و فرانسوی2 تا 18 سالگیاز PHP297225 تا PHP610361 (پزوی فیلیپین)
5Faith Academyبین المللی، مسیحیانگلیسی3 تا 18 سالگیاز PHP150242 تا PHP840339 (پزوی فیلیپین)

انتخاب مدارس ایرانی یا دولتی در فیلیپین

افرادی که فیلیپین را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود انتخاب می کنند، یا قصد دارند برای مدت مشخصی در این کشور سکونت داشته باشند، این فرصت را خواهند داشت که گزینه های مختلفی را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنند. مدارس فیلیپینی به طور کلی به مدارس دولتی و خصوصی تقسیم می شود و دانش آموزان می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این نوع مدارس را برای تحصیل انتخاب کنند.

باید به این نکته اشاره داشت که بجز مدارس دولتی این کشور، دانش آموزان می توانند در مدارس غیرانتفاعی این کشور نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند که در این صورت نیاز به پرداخت شهریه های نسبتا زیادی خواهد بود. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که برای دانش آموزان خارجی یکی از بهترین گزینه ها، مدارس دولتی است که در این مسیر نیاز به هزینه های کمتری خواهند داشت.

در چنین شرایطی، دانش آموزان می توانند مدارس بین المللی را نیز در این کشور انتخاب کنند که در دسته بندی های مختلف قرار می گیرند. باید در نظر داشت که این مدارس ممکن است مدارس بومی فرد باشد به طوری که دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی کشور فیلیپین به ادامه تحصیل مشغول شوند و این مسئله برای بسیاری یک امتیاز بزرگ به حساب می آید برخی از مهم ترین ویژگی هایی که مدارس ایرانی در این کشور می توانند به همراه داشته باشند عبارتند از:

مهمترین ویژگی های مدارس ایرانی فیلیپین

دبستان جمهوری اسلامی ایران در مانیل فیلیپین

بدون تردید یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی برای هر دانش آموزی، مقطع ابتدایی است چرا که دانش آموزان در این مقطع با مقدمات و چگونگی تحصیل آشنا خواهد شد و می تواند از این طریق بهترین عملکرد را برای خود به ارمغان می آورد. باید به این نکته اشاره داشت که در فیلیپین، دانش آموزان ایرانی این فرصت را خواهند داشت که به زبان فارسی در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مانیل به ادامه تحصیل مشغول شوند و در نتیجه بهترین و ساده ترین شکل تحصیل را تجربه کنند.

دبستان جمهوری اسلامی ایران در مانیل را می توان به عنوان تنها مدرسه ایرانی در این مقطع در مانیل معرفی کرد که در سال 1372 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. در حال حاضر در این مدرسه حدود 265 دانش آموز در حال تحصیل هستند و این مسئله نشان از اهمیت این مدرسه برای ایرانی ها دارد. مساحت این مدرسه در حدود 900 مترمربع بوده و از مدارس بزرگ ایرانی در خارج از کشور به حساب می آید.

 

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در مانیل از مدارس ایرانی فیلیپین

دبیرستان جمهوری اسلامی ایران در مانیل یکی از مدارس قدیمی ایرانی در خارج از کشور است که در سال 1350 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از مدارس خوب ایرانی در شرق آسیا به حساب می آید. در حدود 260 دانش آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند و کلاس های درس در این مدرسه به صورت مختلط برگزار می شود. وجود 24 کلاس درس سبب شده است تا کلاس های درس این مدرسه با تعداد دانش آموزان کمتری شکل بگیرید.

هزینه زندگی در فیلیپین

علاوه بر شهریه مدارس، نکته دیگری که علاقه مندان به تحصیل در فیلیپین باید مد نظر داشته باشند، هزینه زندگی در این کشور است. البته میزان دقیق هزینه ها به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فردی بستگی دارد اما به طور متوسط هزینه ماهانه زندگی در فیلیپین برای خانواده ای 4 نفره بین 1600$ تا 2100$ (دلار آمریکا) می باشد. البته امکانات پایین و آینده شغلی مبهمی که در فیلیپین پیش روی دانش آموزان وجود دارد سبب شده است خانواده های مرفه فرزندان خود را به کشورهای بهتری مثل کانادا یا بریتانیا بفرستند و خانواده های کم درآمدتر نیز روسیه و ترکیه را به فیلیپین ترجیح دهند. منتهی یکی از مزایای فیلیپین به ترکیه سطح ترم در فیلیپین است که در نمودار ذیل بررسی شده است:

نرخ تورم در فیلیپین و ترکیه

سطح امنیت در ترکیه و فیلیپین نیز تقریبا مشابه است هرچند میزان جرایمی که در فیلیپین اتفاق می افتد بیشتر از ترکیه می باشد. اما نکات بسیار مثبت راجع به ترکیه وجود مدارس ایرانی در این کشور است که امکان انتخاب را برای دانش آموزان بیشتر می کند چرا که می توانند علاوه بر مدارس دولتی یا بین المللی ترکیه، در صورتی که نه زبان انگلیسی می دانند نه زبان ترکی استانبولی، مدارس ایرانی در ترکیه را انتخاب کنند. هزینه زندگی در ترکیه نیز به مراتب از فیلیپین کم تر است؛ به عنوان مثال زندگی ماهانه خانواده ای 4 نفر حدود 900$ تا 1200$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مدارس دولتی فیلیپین در سال 2024 توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن برای علاقه مندان مهاجرت به فیلیپین مفید بوده باشد.

پرسش های کلیدی درباره مدارس دولتی فیلیپین

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا مدارس دولتی در این کشور شرایط مناسبی دارند؟ بله می توان در مدارس این کشور با کیفیت بالا تحصیل کرد.
  • آیا هزینه های تحصیل در مدارس دولتی این کشور بالا است؟ شهروندان خارجی باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنند ولی این هزینه ها بالا نیست.
  • آیا مدارس ایرانی در این کشور در دسترس هستند؟ بله در حال حاضر در شهر مانیل مدارس ایرانی نیز در دسترس هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *