ویزای تحصیلی

مدارس دولتی پرتغال

مدارس دولتی پرتغال

کشور پرتغال دارای جاذبه های گوناگونی بوده و تحصیل در مدارس دولتی پرتغال یکی از قوی ترین انگیزه های مهاجرین برای سفر به این کشور می باشد. پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده و به علت قرارگیری اقیانوس اطلس در غرب این سرزمین، فعالیت هایی نظیر ماهیگیری و تجارت از طریق آب های آزاد دارای علاقه مندان زیادی در بین مردم این کشور می باشد. مساحت پرتغال بسیار ناچیز بوده و دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است. گندم و انواع نوشیدنی ها از اصلی ترین صادرات پرتغال به حساب آمده و شایان ذکر است که واحد پول این کشور یورو می باشد. نظام آموزشی پرتغال طبق همسان سازی با سیستم رایج در سایر کشورهای اروپایی، به موفقیت های روزافزونی دست یافته و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در ادامه این مطلب به بررسی مدارس دولتی این کشور بپردازند.

  • بهترین مدارس دولتی پرتغال کدامند؟
  • تفاوت های بارز تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی پرتغال به چه شرحی است؟
  • مدارس دولتی پرتغال از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردار می باشند؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در مدارس پرتغال تحصیل کرد؟
  • آیا می توان به عنوان یک خارجی در این مدارس تحصیل کرد؟
  • مزایای تحصیل در مدارس دولتی پرتغال کدامند؟

آشنایی با تحصیل در پرتغال

هزینه های معقول تحصیل در مدارس پرتغال و برخورداری از آموزش های باکیفیت ارائه شده از سوی معلمان حاضر در مدارس دولتی این کشور یکی از هزاران نقاط مثبت سیستم آموزشی پرتغال می باشد؛ تحصیل در دوره های پیش دبستانی برای کودکان 4 الی 6 ساله اجباری نبوده و شرکت در این کلاس ها تنها مسیر را برای کودکان و نوجوانان در ادامه مسیر تحصیل هموار کرده و اندکی بر دانش زبان آن ها می افزاید. مدارس مقطع ابتدایی در پرتغال اقدام به ثبت نام کودکان 6 الی 9 سال کرده و توانایی های گوناگونی از قبیل راهکارهای افزایش اعتماد به نفس، تکنیک های ارتباط جمعی و گسترش دایره دوستان را می آموزند. همچنین دروس پایه ارائه شده همچون ریاضیات و علوم اجتماعی کمک شایانی به افزایش قوای پردازش ذهنی دانش آموزان می نماید. در ادامه به بررسی چگونگی تقسیم پایه های تحصیلی به فراخور سه افراد پرداخته ایم:

مقطع تحصیلیسن دانش آموزان
ابتدایی6 الی 9 ساله
متوسطه عمومی9 الی 11 سال
متوسطه تکمیلی11 الی 15 سال
تحصیلات عالی15 الی 18 سال

مدارس دولتی پرتغال و نظام آموزشی این کشور

مدارس دولتی پرتغال و نظام آموزشی این کشور

مدارس دولتی پرتغال امکان تحصیل رایگان را برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه عمومی و متوسطه تکمیلی مهیا کرده اند؛ شایان ذکر است که در این موضوع هیچگونه تفاوت و تبعیضی میان فرزندان خانواده های پرتغالی و مهاجرین خارجی حاضر در این کشور وجود نداشته و همگی از تسهیلات مشابهی برخوردار می باشند. 99.48% زنان و 99.38% مردان پرتغالی دارای تحصیلات عالی می باشند. طبق تحقیقات و بررسی های انجام گرفته در سال 2018 در میان کارمندان و کارگران پرتغالی جمعیتی 3.7 میلیون نفره تحصیلات پایه را پشت سر گذاشته اند. شایان ذکر است که این رقم 67% کارکنان فرانسوی را شامل می شود. تاسیس مدارس در پرتغال به سال 1837 میلادی باز می گردد و هم اکنون بیش از 2100000 دانش آموزان درحال تحصیل در مقاطع مختلف این کشور می باشند.

مقایسه توزیع دانش آموزان در مقاطع تحصیلی فرانسه

تعدادی از مدارس پرتغال آموزش به کودکان و نوجوانان را به شکل شبانه روزی انجام داده و دارای محبوبیت قابل توجهی نیز می باشند. خانواده ها قادر خواهند بود پس از ارائه اطلاعاتی از قبیل آدرس محل سکونت و گواهی سلامت پزشکی، از طریق آشنایی با شرایط ویزای همراه در پرتغال اقدام به دریافت اقامت نموده و به عنوان حامی مالی و سرپرست کودک در شهرهای فرانسه استقرار یابند دو شهر کویمبرا و لیسبون بهترین مدارس دولتی پرتغال را در خود جای داده اند و دارای امکانات رفاهی فراوانی از قبیل امکان استفاده از انواع سالن های ورزشی، فضاهای تعبیه شده جهت سرگرمی دانش آموزان و سالن های نمایش و تئاتر می باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این مدارس حتی هزینه کتب درسی معین را نیز از دانش آموزان دریافت نمی کنند و این مبالغ از سوی دولت تپرتغال تامین می گردند.

معرفی مدارس دولتی پرتغال

مدارس دولتی برتر پرتغال به ارائه دروسی از قبیل فنون و مهارت های زندگی، تربیت بدنی، فنون کسب و کار و موسیقی و هنر می پردازند. ارزیابی دانش آموزان در مدارس این کشور طبق 20 نمره اعمال شده و افراد دارای نمرات پایین تر از 10 مردود می گردند. مقاطع متوسط تکمیلی در پرتغال به ارائه دروس در چهار شاخه اقتصاد و اجتماع، علوم انسانی، علوم طبیعی و هنر می پردازند. همچنین با توجه به حساسیت نسبتا بالای این مرحله در انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر، مشاوره هایی در زمینه کشف استعدادها و توانایی های بارز هر شخص از سوی مدارس این کشور ارائه می گردد. طبق قوانین مصوب در سال 1990 زبان تحصیل در این سرزمین اروپایی پرتغالی بوده و تعداد روزهای الزامی شرکت در کلاس ها 184 روز در طول سال معین شده است.

سال تحصیلی پرتغال از اواخر سپتامبر آغاز شده و در هفته دوم ژوئن پایان می یابد. در ادامه به بررسی چندی از مدارس دولتی برتر این کشور پرداخته ایم:

  • Carlucci American School of Lisbon
  • Redbridge School
  • James Primary School

مزایای تحصیل در مدارس دولتی پرتغال

نرخ رشد باسوادی در پرتغال روند صعودی چشمگیری در سال های اخیر داشته به گونه ای که در سال 1900 میلادی افراد باسواد تنها 20% از جمعیت پرتغال را تشکیل می دادند و این رقم در سال 2022 به 99% ارتقا یافته است؛ به نوعی این امر خود نشانگر میزان اهمیت وافر تحصیلات در کشور پرتغال می باشد. ساختار آموزشی مستحکم و برنامه های متنوع ارائه شده در مدارس دولتی این کشور از سایر مزایای تحصیل در مدارس پرتغال می باشند؛ شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب نمایطید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “مدارس دولتی پرتغال

  1. حیدر امراللهی بیوکی گفت:

    باسلام‌اینجانب حیدر امراللهی خواستار تحصیل سه فرزندم در اروپا میباشم.پسرم ۱۰ساله و۲دخترم ۷و۹ساله هستند..
    سوال۱.آیا جهت گرفتن ویزای تحصیلی بچه ها،پدر و مادرش هم میتوانند به آن کشور مهاجرت کنند؟
    س۲.هزینه های تحصیلی و مخارج یک خانواده چگونه است؟
    س۳.استطاعت مالی در ایران چگونه باید باشد؟آیا حساب شخصی پدر حتما باید حساب ارزی باشد؟
    س۴.کدام کشورهای اروپایی امکان بهتری وکم هزینه تری نسبت به بقیه رو داراست؟ سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام ودرود
      پاسخ سوالات شما بسیار مفصله در این خصوص با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *