ویزای تحصیلی

مدارس دولتی کرواسی

مدارس دولتی کرواسی

افراد زیادی با علم بر کیفیت ارائه دروس در اروپا نظیر مدارس دولتی کرواسی به دنبال یافتن کوتاه ترین مسیر جهت دستیابی به این مهم می باشند. همانگونه که مستحضر هستید استقرار کشورهای توسعه یافته متعدد در قاره اروپا موجب شده تا شاهد تنوع بسیاری در نظام های آموزشی پیشرفته این کشورها باشیم؛ همچنین با توجه به ید طولی این سرزمین ها در امور آموزش می توان چنین اظهار داشت که یافتن مدارس باکیفیت در بین کشورهای اروپایی کار دشواری نمی باشد. تنها تفاوت بارز و قابل تأمل در بین این مدارس، هزینه های تحصیل و تجهیزات و امکانات آموزشی ارائه شده می باشد.

کرواسی یکی از این سرزمین ها است که قدمت بسیار زیاد مدارس و دانشگاه های آن موجب شده تا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درصدد بررسی مفصل شرایط تحصیل در مدارس این کشور زیبا برآیند.

  • مزیت ها و معایب تحصیل در مدارس کرواسی کدامند؟
  • تفاوت های میان مدارس دولتی و خصوصی کرواسی به چه شرحی است؟
  • تحصیل در کدام مقاطع مطابق با قانون اساسی کرواسی اجباری می باشد؟
  • آیا کرواسی عضو معاهده بلونیا است؟
  • هزینه تحصیل در کرواسی به چه میزانی است؟

نگاهی به تحصیل در مدارس کرواسی

جمهوری کرواسی از نظر جغرافیایی در حوزه بالکان و ناحیه مرکزی اروپا واقع شده و از ناحیه شمال شرق با صربستان، قسمت شمالی با اسلوونی و از بخش جنوبی نیز با مونته نگرو همسایه بوده و دارای مرز مشترک با دریای آدریاتیک و مجارستان نیز می باشد. از شهرهای مهم و بزرگ کرواسی می توان به زادار، پولا و اسپلیت اشاره کرد؛ اگرچه اکثر موسسات آموزش عالی و مدارس برتر این کشور در شهر مشهور زاگرب واقع شده اند. تعداد دانش آموزان کروات حاضر در مقاطع گوناگون در سال های اخیر سیر نزولی را طی کرده و دلیل اصلی آن را می توان مهاجرت بخشی از جمعیت این کشور به سایر نقاط اروپا و جایگزینی آن ها با گروه های مهاجرین علاقه مند به تحصیل در شهرهای کرواسی دانست. بیشترین مهاجرین خارجی حاضر در خاک کرواسی از کشورهای صربستان و ایتالیا می باشند.

مدارس کرواسی همچون اغلب نقاط اروپا و برخلاف کشورهایی چون لهستان دارای دو مقطع اصلی ابتدایی و متوسطه می باشند که طبق قوانین این کشور دانش آموزان پس از سپری کردن دوره 8 ساله تحصیل در مدارس ابتدایی این کشور آماده ورود به رشته دلخواه خود در مقطع متوسطه می گردند. شایان ذکر است که تحصیل به مدت 8 سال در کرواسی اجباری بوده و پس از آن افراد قادر خواهند بود به فراخور استعداد و تمایل خود آماده ورود به بازار کار شده و یا در شاخه های مربوط به علوم گوناگون تحصیل خود را ادامه دهند. طبق تحقیقات صورت گرفته در دسامبر 2021 تعداد دانش آموزان حاضر در مقاطع ابتدایی و متوسطه کرواسی با کاهش 10% نسبت به 5 سال گذشته مواجه بوده و حدود 47000 دانش آموز کمتر از سال های گذشته در مدارس این کشور اروپایی مشغول به تحصیل می باشند.

مقایسه تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس کرواسی

تحصیل در مدارس دولتی کرواسی

ساعت آغاز کلاس در مدارس کرواسی 8:30 صبح بوده و دانش آموزان در مقطع ابتدایی به مدت 5 ساعت و در مقطع متوسطه 7 ساعت در کلاس درس حضور خواهند داشت؛ انواع امکانات درنظر گرفته شده برای دانش آموزان در مدارس کرواسی از قبیل کتابخانه های وسیع، زمین های ورزش متعدد، خدمات بهداشتی گوناگون و سالن های نمایش و آمفی تئاتر همراه با کادر آموزشی مجرب و متخصص حاضر در مدارس ممتاز این کشور موجب شده تا کرواسی به یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی خانواده هایی با هدف ثبت نام فرزندان در مدارس درجه 1 تبدیل گردد. انواع دروس ارائه شده در مقطع ابتدایی شامل ریاضیات، علوم اجتماعی، هنرهای تجسمی، موسیقی، زبان انگلیسی و تربیت بدنی همراه با جدیدترین و بروزترین تکنولوژی های حال حاضر دنیا به کودکان و نوجوانان کروات و مهاجرین بین المللی حاضر در این کشور ارائه می گردند.

نرخ سواد در بین مردم کرواسی طی سال های اخیر به 99% رسیده و یکی از دلایل عمده آن را می توان رایگان بودن تحصیل در مدارس دولتی این کشور عنوان کرد. با توجه به اجباری بودن تحصیل برای دوره ذکر شده، شهروندان کرواسی قادر خواهند بود به صورت رایگان و بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای از مزایای تحصیل در مدارس دولتی شهرهایی چون زاگرب بهره مند گردند. از سال 1991 و پس از استقلال رسمی کرواسی، زبان رسمی این کشور کرواتی بوده و دانش آموزان 6 الی 14 ساله پس از سپری کردن دوره تحصیل خود می توانند با حضور در یکی از 84 آکادمی کرواسی که در سه شاخه هنر، ورزش و تجارت به ارائه آموزش های گوناگون می پردازند، مدرک معتبر خود را اخذ نمایند.

تحصیل در مدارس دولتی کرواسی

مدارس دولتی کرواسی و شرایط ثبت نام در آن ها

از سال 2001 تاکنون کرواسی یکی از کشورهای عضو معاهده بلونیا بوده و مدرک تحصیلی اخذ شده در این کشور، دارای اعتبار بسیار زیادی در سایر کشورهای اروپایی می باشد؛ علاقه مندان مهاجرت به کرواسی قادر خواهند بود با ارائه مدارکی نظیر مدرک زبان، سوابق تحصیلی در مدارس پیشین و آدرس محل سکونت در کرواسی اقدام به ثبت نام در مدارس این کشور اروپایی نمایند. شایان ذکر است که ذکر نام سرپرست محصل و اثبات برخورداری او از تمکن مالی جزء جدایی ناپذیر ثبت نام در مدارس برتر این کشور است.

دانش آموزان قادر خواهند بود با حضور در مدارس خصوصی و بین المللی از امکان تحصیل به زبان های آلمانی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی نیز برخوردار گردند. مدرک اخذ شده در پایان دوره ابتدایی در کرواسی Osnovna škola نام داشته و در انتهای مقطع متوسطه نیز افراد گواهی Gimnazija را دریافت می کنند. تحصیل در مدارس دولتی کرواسی می تواند دروازه ورود به دانشگاه های این کشور باشد.

سیستم آموزشی در مدارس دولتی کرواسی

یکی از مباحث کلیدی که تمامی متقاضیان تحصیل در مدارس دولتی کرواسی باید مورد بررسی قرار دهند، سیستم آموزشی رایج در این نوع از مدارس می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان تحصیل در کرواسی، قبل از ورود به این کشور باید با سیستم آموزشی در مدارس دولتی کرواسی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های گوناکونی در طول تحصیل در این مدارس مواجه خواهند شد. به طور کلی، آموزش ابتدایی و توسطه در مدارس دولتی کرواسی، یک سیستم ساختاری واحد از آموزش اجباری است که 8 سال طول می کشد. که این آموزش در مدارس دولتی کرواسی از سن 6 یا 7 سالگی شروع می شود و در سن 15 سالگی به پایان می رسد. همچنین به استثنا دانش آموزانی نیز در این مدارس دارای معلولبت رشدی هستند که ممکن است تحصیل در مدارس دولتی کرواسی برای آنها تا سن 21 سالگی نیر ادامه یابد.

علاوه بر این آموزش ابتدایی در مدارس دولتی کرواسی شامل آموزش عمومی است و دانش آموزان را برای ادامه تحصیل در دبیرستان های این کشور آماده می کند. در مورد آموزش هنر نیز در مئدارس دولتی کرواسی، ثبت نام در یکم سطح آموزشی خاص از آموزش هنر توسط برنامه درسی ملی بریا آموزش هنر تعیین می شود و توسط برنامه هنری خاص مشخص می شود. همچنین بر اساس برنامه درسی ملی آموزش هنر در مدارس دولتی کرواسی، ثبت نام در کلاس اول این مدارس معمولا بر اساس آزمون ورودی است.

در تصویر زیر می توانید مزیت های تحصیل در مدارس دولتی کرواسی را مشاهده فرمایید:

مزیت های تحصیل در مدارس دولتی کرواسیدر پایان علاوه بر مزایای بی شمار تحصیل در مدارس کرواسی، وضعیت اقتصادی نه چندان مطلوب این کشور و دشواری یادگیری زبان کرواتی را می توان از معایب این کشور به شمار آورد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما عزیزان در این زمینه می باشند.

سوالات تخصصی در باب مدارس دولتی کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط مدارس دولتی کرواسی پاسخی دقیق و جامعی را ارائه دهیم. مهمترین سوالات شما در این خصوص عبارت اند از:

  • روند پذیرش در مدارس دولتی کرواسی چگونه است؟ بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، روند پذیرش در مدارس دولتی کرواسی بسیار ساده است، زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در این حوزه خبری نخواهد بود.
  • آیا تحصیل در مدارس دولتی کرواسی برای اتباع کشورهای خارجی رایگان است؟ بله، تحصیل در مدارس دولتی کرواسی برای اتباع کشورهای خارجی که دارای مجوز اقامت تحصیلی در این کشور هستند، رایگان است. اما متقاضیان باید هزینه پروسه های اداری ثبت نام را در ابتدا پرداخت کنند.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *