ویزای تحصیلی

مدارس شبانه روزی در آمریکا

مدارس شبانه روزی در آمریکا

سیسستم آموزشی آمریکا یکی از باکیفیت ترین سیستم های آموزشی جهان بشمار می­رود و مدارس شبانه روزی در آمریکا آموزش های مفیدی را ارائه می­ نمایند. افرادی که به این کشور مهاجرت می ­نمایند، بدنبال مدرسه ای مناسب برای تحصیل فرزندانشان می­ باشند. مدارس در کشور آمریکا به دو صورت شبانه روزی و غیر شبانه روزی وجود دارد. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بهترین و با کیفیت ترین مدارس در آمریکا را به افراد معرفی می­نمایند.

اکثر مدارس شبانه روزی در آمریکا بصورت خصوصی فعالیت می­ کنند. در این مدارس امکاناتی همچون غذا، مسکن و غیره در اختیار دانش آموزان قرار داده می­ شود. اکثر ورزشکاران، محققان و هنرمندان در آمریکا کسانی هستند که از مدارس شبانه روزی این کشور فارغ التحصیل شده اند. همچنین اکثر مربیان و اساتید مدارس شبانه روزی در همان محوطه مدرسه زندگی می­ نمایند و در کنار دانش آموزان به مشاوره و مربیگری می­ پردازند.

تحصیل در مدارس شبانه روزی در آمریکا در 2024

دانش آموزان در مدارس شبانه روزی در آمریکا در کنار آموزش های بسیار مفیدی که به آنان ارائه داده می­ شود از تجربه فرهنگ های متفاوت در کنار دیگر دانش­ آموزان بین المللی مستفیض می شوند. این مدارس در پایان تحصیلات دانش آموزان مدارک بین المللی به آنان اعطا می­ نماید. مدارس شبانه روزی آمریکا در واقع مدارس بین المللی هستند که دانش آموزان از سایر کشورها در این مرکز مشغول به تحصیل اند.

دانش­ آموزان در ابتدای ورود خود به این مدارس ممکن است با یک شوک فرهنگی روبرو شوند اما در سال 2024 با توجه به پشتیبانی های تخصصی که این مراکز از دانش ­آموزان می­ نمایند براحتی این معضل برطرف خواهد شد. دانش آموزان در این مدارس به نوعی استقلال دست خواهند یافت زیرا از همان ابتدا دانش آموزان می ­بایست بصورت مستقل تمامی کارهای خود را از جمله بیدار شدن از خواب، محافظت از اموال شخصی انجام دهند.

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی آمریکا

در واقع برخی از مدارس ایالات متحده هزینه های بالاتر از دانشگاه ها و کالج ها را دریافت می کنند. اما برخی از این مدارس آمریکایی نیز هستند که شهریه مقرون به صرفه تری دارند. آمارها گویای این واقعیت است که شهریه های اینگونه مدارس بین 33140 $ (دلار) در سال برای مدارس شبانه روزی 5 روزه تا 37590$ (دلار آمریکا) برای مدارس 7 روزه متغییر است پس بهترین مدارس آمریکایی بواسطه کیفیت خدمات آموزشی خود ممکن است شهریه بالاتری را از متقاضیان اخذ نمایند.

با این شرح، گرانترین و ارزانترین مدارس آمریکایی در ترم 2024-2023 عبارتند از:

گرانترین مدارس شبانه روزی ایالات متحده به دلار آمریکا
Maters Schoolsدابی فری نیویورک$72000
Woodside Priory Schoolپورتولا والی کالیفرنیا$71975
The Athenian Schoolدان ویل کالیفرنیا$68700
ارزانترین مدارس شبانه روزی ایالات متحده به دلار آمریکا
Lustre Christian High Schoolلوستره مونتانا$9000
Mercyhurst Preparatory Schoolارآی$7500
Mount Micheal Benedictine Schoolالخورن نشویل$9175

شرایط ورود به مدارس شبانه روزی در آمریکا

مربیان در مدارس شبانه روزی به استعدادیابی دانش ­آموزان می­ پردازند و آنها را در جهت علایق و استعدهایشان راهنمایی و تشویق می­ نمایند. مدارس شبانه روزی در این کشور همکاری های بسیاری با سایر دانشگاه های برتر در جهان دارند. از این رو انتخاب مدرسه ای با کیفیت برای تحصیل دانش آموزان برای والدین کمی دشوار است.

دانش ­آموزانی که قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی را دارند می­ بایست دارای تمامی شرایط زیر باشند:

  • دانش آموزان باید بین 14-19 سال باشند.
  • مدارس شبانه روزی قبل از پذیرش دانش ­آموزان از آنها آزمونی بنام SLEP test اخذ می­ نمایند. دانش آموزانی که نمراتی مابین 44-55 را اخذ نموده باشند می­ توانند به تحصیل در این مدارس بپردازند. البته نمره قبولی در مدارس مختلف با یکدیگر متفاوت است. لازم به ذکر است که برخی از این مدارس کلاس های آمادگی برای شرکت در امتحان فوق برای دانش آموزان برگزار می ­نماید.
  • دانش آموزان به هنکام ثبت نام می ­بایست فرم درخواست تحصیل و فرم وضعیت جسمانی خود را نیز تکمیل نموده و به مدرسه مورد نظر ارائه نماید.
  • دانش آموزان باید ریز نمرات تحصیل در دوره های قبلی خود را نیز به مدرسه ارائه نمایند.
  • ارائه انگیزه نامه دانش­ آموزان جهت تحصیل در مدارس شبانه روزی باید بصورت کتبی باشد.
  • این مدارس به جذب دانش آموزانی که علاقمند به موسیقی و وروزش می­ باشند اهمیت بسیاری قائل هستنند.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی در آمریکا

دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی تحصیل می­ نمایند از امتیازهای زیر در این مدرسه برخوردار می­ باشند:

  • تعداد دانش آموزان در این مدارس بسیار کمتر از دیگر مدارس است و امکان یادگیری دروس بیشتر می ­باشد.
  • این مدارس از استانداردهای آموزشی بسیار مناسبی برخوردار می ­باشند.
  • فعالیت های فوق برنامه ای که در مدارس شبانه روزی انجام می­ گیرد بیشتر از مدارس دولتی در آمریکا است.
  • دانش ­آموزان در این مدارس از آمادگی های لازم برای ورود به دانشگاه بهره­ مند می­ شوند و پذیرش این دانش آموزان در دانشگاه ها با شانس بیشتری همراه است.
  • دانش آموزان در مدارس شبانه روزی به همراه معلمان و مدیران خود همانند یک خانواده زندگی می­ کنند.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی در آمریکا

معرفی مدارس بین المللی در آمریکا

در دنیا حدود 8000 مدرسه بین المللی وجود دارد که از آن میان تعداد زیادی نیز در کشور آمریکا قرار گرفته اند. منتهی باید توجه داشت که سطح علمی مدرسه ای که افراد در آن تحصیل می کنند تاثیر ویژه ای بر دانشگاهی که در نهایت می توانند از آن پذیرش بگیرند، دارد.

برخی از بهترین مدرسه های بین المللی در آمریکا عبارت هستند از:

ردیفبهترین مدارس آمریکاتعداد دانش آموزان
1Windermere Preparatory School1500
2Squaw Valley Academy80
3Montverde Academy1300
4North Broward Preparatory School1650
5The Village School1757

مدرسه شبانه روزی کارلزبد در آمریکا

این مدرسه بین المللی دانش­ آموازن 14-18 ساله کشورهای اروپایی را پذیرش می ­نماید. این مدرسه در غری شهر پراگ موقعیت دارد و دانش آموزان را در جهت یادگیری های طولانی مدت تشویق می­ نمایند. مسئولان این مدرسه در تلاشند تا دانش آموزان در جوامع جهانی و محلی فعالیت نمایند. دانش آموزان این مدرسه از 27 کشور اروپایی تشکیل شده اند و از تمامی برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ای در این مدرسه بهره ­مند می­ گردند.

آکادمی فیلیپس اکستر آمریکا

یکی دیگر از مدارس شبانه روزی در این کشور آکادمی فیلیپس اکستر است که بنام اکستر شناخته می­ شود. در این مدرسه دختران و پسران در مقاطع 9 تا 12 را پذیرش می­ نمایند. این مدرسه دارای بیش از 450 دوره تحصیلی با 19 رشته تحصیلی را به دانش ­آموزان ارائه می­ نماید. دانش آموزان در این مدرسه بصورت گفتگو مطالب درسی را یاد می­ گیرند. همچنین این مدرسه دروس رشته ریاضی را به صورت ارائه سمینارها به دانش ­آموزان آموزش می­ دهند. از سال 2007 میلادی این مدرسه طرحی را اجرا نموده است که توسط آن دانش ­آموزان آمریکایی که درآمد والدین آنها کمتر از 75000$ (دلار آمریکا) در سال است می­ توانند رایگان در این مدرسه به تحصیل بپردازند.

نتایج تحصیل در مدارس شبانه روزی در آمریکا

یکی از مهم ترین نتایجی که تحصیل در مدارس شبانه روزی آمریکا برای خارجی ها در پی دارد، امکان اخذ پذیرش از دانشگاهی با جایگاه علمی بهتر است. در واقع کسانی که قصد دارند از مقطع کارشناسی تحصیلات خود را در آمریکا شروع کنند بهتر است توجه داشته باشند که بدون تحصیل در مدرسه ای مطرح در آمریکا، شانس کمی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خوبی مثل استنفورد، هاروارد و غیره را برای مقطع مذکور خواهند داشت.

3 مورد از بهترین دانشگاه های آمریکا 2024 عبارت هستند از:

دانشگاه های برتر آمریکا در سال 2024ردیف
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
دانشگاه هاروارد2
دانشگاه استنفورد3

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس آمریکایی امکان اقدام سریع برای اخذ پاسپورت این کشور است چرا که به این منظور افراد باید 5 سال اقامت دائم داشته و از این مدت 2.5 سال را در آمریکا زندگی کرده باشند. از آن جایی که تحصیل در کانادا در مقایسه با آمریکا مزایای بیشتری دارد در 5 سال گذشته این کشور در مقایسه با آمریکا محبوب تر بوده است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در مدارس توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات تخصصی در خصوص مدارس شبانه روزی در آمریکا

در این بخش به سوالات مهم شما پیش از انتخاب مدارس شبانه روزی در آمریکا پاسخ می دهیم:

  • هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی آمریکا چه قدر است؟ در واقع برخی از مدارس ایالات متحده هزینه های بالاتر از دانشگاه ها و کالج ها را دریافت می کنند. اما برخی از این مدارس آمریکایی نیز هستند که شهریه مقرون به صرفه تری دارند. آمارها گویای این واقعیت است که شهریه های اینگونه مدارس بین 33140 $ (دلار) در سال برای مدارس شبانه روزی 5 روزه تا 37590$ (دلار آمریکا) برای مدارس 7 روزه متغییر است پس بهترین مدارس آمریکایی بواسطه کیفیت خدمات آموزشی خود ممکن است شهریه بالاتری را از متقاضیان اخذ نمایند.
  • مدرسه شبانه روزی کارلزبد در آمریکا چگونه است؟ این مدرسه بین المللی دانش­ آموازن 14-18 ساله کشورهای اروپایی را پذیرش می ­نماید. این مدرسه در غری شهر پراگ موقعیت دارد و دانش آموزان را در جهت یادگیری های طولانی مدت تشویق می­ نمایند. مسئولان این مدرسه در تلاشند تا دانش آموزان در جوامع جهانی و محلی فعالیت نمایند. دانش آموزان این مدرسه از 27 کشور اروپایی تشکیل شده اند و از تمامی برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه ای در این مدرسه بهره ­مند می­ گردند.
5/5 - (1 امتیاز)

24 دیدگاه برای “مدارس شبانه روزی در آمریکا

  1. FSA گفت:

    سلام اگه ما با لاتاری بریم و وقتی وارد بشیم اون موقع شرط اون مدرسه اکستر برای شهریه اش پابرجاست و می‌تونه برام باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر با لاتاری برنده بشید و وارد بشید، قطعا چون کمتر از 18 سال دارید، یک همراه با شما وارد آمریکا خواهد شد. دیگه نیازی به ثبت نام در مدارس شبانه روزی ندارید و می تونید در یکی از مدارس روزانه به صورت رایگان ثبت نام کنید

  2. AAA گفت:

    سلام مدرسه فیلیپس اکستر بهتر هست یا سنت پل؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدارس دارای رتبه بندی مشخصی نیستند. اکثر مدارس آمریک نیز دارای شرایط کاملا استاندارد هستند و نیازی به نگرانی بالا در رابطه با انتخاب اون ها نیست

  3. حمیدرضا گفت:

    سلام خواستم بپرسم کدوم مدرسه ارزان مدرک زبان نمیخواد مثلا آین مدرسه Mercyhurst Preparatory School مدرک زبان میخواد یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر مدارس نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و تلاش می کنند که بچه ها رو درگیر موضوعی مثل گرفتن مدرک زبان نکنند

  4. حمید رضا گفت:

    شرایط ثبت نام در مدرسه ار ای چیست . شهریش در سال 7500 دلار است یا خیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا اسم کامل مدرسه رو بفرمایید و شهر محل قرارگیری اون

  5. حمید رضا گفت:

    سلام من 15 سالمه من مدرک زبان ندارم میخوام در مدارس شبانه روزی امریکا و مدارس ارزان ثبت نام کنم ایا میشه بدون مدرک زبان ثبت نام کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اکثر مدرسه ها نیازی به مدرک زبان ندارند و شما می تونید اقدام کنید

  6. Mobina گفت:

    سلام مدرسه Windermere Preparatory Schoolشبانه روزی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این مدرسه در فلوریدا شبانه روزی و خصوصی هست

  7. Mehrsa گفت:

    سلام ، خواستم بدونم بدون داشت اختراع هم امکان اخذ پذیرش هست ؟ و اینکه اگر اختراع نداشته باشیم ولی نمرات و بقیه چیزا اوکی باشن ، بازم چون اختراع نداریم امکان پذیرفته شدنمون میاد پایین ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      داشتن اختراع ملاک اصلی برای پذیرش نیست. در صورتی که داشته باشید، شانس پذیرشتون افزایش پیدا می کنه

  8. محمد جواد گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه مدرک زبان ایلس ۸ دارم معدلم بالای ۱۶ هستش و یک دونه ثبت اختراع داشتم خواستم ببینم میشه در آکادمی فیلیپس استر تحصیل کنم و این که سایت آکادمی فیلیپس چی هستش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید. فقط باید اول با این آکادمی مذاکره کنید و مدارکتون رو واسشون ارسال کنید

  9. asal گفت:

    سلام ببخشید من ۱۶ سالمه و میخواستم بدونم چجوری میشه همین که میریم در مدارس شبانه روزی بورسیه بگیریم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه گرفتن در مدارس شبانه روزی به قدرت علمی و معدل های قبلی شما بستگی داره و به هیچ عنوان قطعی نیست. باید با مدرسه ها مکاتبه کنید تا بتونید بورسیه بگیرید

  10. امیر حسین گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و میخواستم بدونم میشه چند تا دبیرستان شبانه روزی با شهریه کم یا متوسط بهم معرفی کنید تا بتونم برای اپلای اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز این اطلاعات در اختیار مشاورین و تیم اجرایی ما هست. با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  11. مهدیار گفت:

    سلام . من ۱۴ سالمه و میخواستم بدونم اکادمی فیلیپس فقط برای افراد امریکایی رایگان هست یا برای کسایی که از خارج از کشور میان و درامد کمی دارند هم رایگان هست ?

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله فقط شهروندان آمریکایی می تونن از خدمات رایگان استفاده کنند

  12. Mohadeseh گفت:

    سلام من ۱۴سالم هست و میخواستم اطلاعاتی در مورد آکادمی فیلیپس اکستر بهم بدید ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی وارد سایت آکادمی بشید تا بتونید اطلاعات تخصصی در مورد اون آکادمی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *