ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

اسلوونی یک کشور در ابعاد کوچک می باشد که در اروپای مرکزی واقع شده است و حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد؛ کشور اسلوونی با کشورهای اتریش از شمال و مجارستان از شرق همجوار است و پایتخت این کشور توسعه یافته شهر لیوبلیانا می باشد. اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی با توجه به زیرساخت های آموزشی مطلوب، تبدیل به یکی از پرمخاطب ترین پرونده های مهاجرتی برای اخذ اقامت اروپا شده است.

بیشتر فرصت های تحصیلی و دانشگاه های معتبر این کشور متمدن در شهرهای اصلی آن مثل آیدوشچینا، بوتس، ماریبور و لیوبلیانا قرار گرفته است. واحد پول این کشور یورو می باشد و زبان رسمی مردم آن اسلوونیایی است اما تسلط به زبان انگلیسی در میان مردم جمعیت این کشور رایج است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به اسلوونی نگارش شده است.

مقاطع دانشگاهی جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

تحصیل دوره لیسانس در کشور اسلوونی حداکثر 4 سال به طول می انجامد اما امکان تمام کردن این دوره در 3 سال نیز برای دانشجویان مستعد وجود دارد؛ دوره کارشناسی در کشور اسلوونی تنها به زبان اسلوونیایی صورت می گیرد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع وجود ندارد. تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از لحاظ مدت زمانی مانند کشورهای اروپایی می باشد و در حدود 1 سال تا 2 سال این دوره های تحصیلی به اتمام می رسند.


گواهی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمرات تحصیلی بالا در دوره کارشناسی یا دیپلم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در مقطع لیسانس لازم است که مدرک زبان اسلوونیایی به دانشگاه های این کشور ارائه کنید؛ تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیازمند ارائه گواهی آکادمیک تسلط به زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا بالاتر می باشد. امکان دریافت اقامت و پاسپورت کشور اسلوونی بعد از اتمام تحصیلات و پیدا کردن یک شغل متناسب با رشته تحصیلی در این کشور توسعه یافته وجود دارد. به موقع مالیات و دوری از سابقه کیفری یا غذایی در کشور اسلوونی از عوامل تاثیرگذار در اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور می باشد.

مقاطع دانشگاهی جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا می باشد و این بدان معنی است که دریافت ویزای این کشور اجازه اقامت و تحصیل در تمام کشور حوزه اتحادیه اروپا را به دارنده ویزا می دهد. معمولاً صدور ویزای تحصیلی اسلوونی حدود سه ماه برای دانشجویان زمان می برد اما بهتر است حداقل 6 ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی برای دریافت ویزا درخواست دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور مدارک زیر باید به سفارت و دانشگاه های اسلوونی تسلیم شود:

  • گواهی سلامت پزشکی عدم ابتلا به بیماری مسری
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • اصل و کپی مدارک شناسایی ملی
  • تمکن مالی و اثبات از طریق گواهی حساب بانکی
  • گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی

امکان تحصیل در دانشگاه های اسلوونی بدون ارائه مدرک زبان نیز در برخی موارد ممکن است و دانشجویان می توانند برای تقویت دانش زبان خود به کالج های آموزشی زبان اسلوونیایی یا انگلیسی در اسلوونی مراجعه کنند.

مزایای تحصیل در کشور اسلوونی

با تحصیل در دانشگاه های اسلوونی متقاضیان از مزایایی بهره مند خواهند شد که در ادامه این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • برای تحصیل در دانشگاه های اسلوونی محدودیت سنی وجود ندارد
  • دانشجویانی که از دانشگاه های اسلوونی فارغ التحصیل شده اند می توانند برای ادامه تحصیل پذیرش دانشگاه گراتس اتریش را به دست آورند
  • جهت تحصیل در این کشور لازم نیست دانشجو مدرک زبان IELTS یا TOEFL ارائه نماید
  • هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کم و مقرون به صرفه می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در اسلوونی را مطالعه نمایید
  • متقاضیان می توانند بدون دریافت ویزا به سایر کشورهای عضوء شنگن سفر کنند
  • مدارک دانشگاهی این کشور معتبر بوده و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی در بیشتر کشورهای دنیا ادامه تحصیل دهند و یا مشغول به کار شوند

دانشگاه های این کشور جزء بهترین دانشگاه های جهان و قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشند که همواره در رنکینگ جهانی QS رتبه های کمتر از 800 را به خود اختصاص داده اند. برای کسب اطلاعات در زمینه هزینه زندگی در اسلوونی یا اخذ ویزای کار اسلوونی با وکلای مجرب و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات کلیدی درباره ویزای تحصیلی اسلوونی

ویزای تحصیلی اسلوونی یکی از ارزشمندترین و پرمتقاضی ترین انواع روادیدی است که این کشور صادر می کند. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که افراد برای دریافت این ویزا باید مسیر مشخصی را طی کنند. سال های گذشته به گونه ای سپری شده است که افراد کمی برای درخواست این ویزا اقدام کرده اند. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که اسلوونی یکی از کشورهای خوب برای ورود به اتحادیه اروپا است. دانشگاه های این کشور از نظر علمی شرایط بهتری پیدا کرده اند. پرسش هایی درباره ویزای تحصیلی اسلوونی مطرح می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • شرایط دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی چیست؟ افرادی که پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های اسلوونی دریافت کرده باشند، می توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند.
  • آیا روند دریافت ویزای تحصیلی اسلوونی سخت است؟ افرادی که تمکن مالی کافی در اختیار داشته باشند، معمولا مسیر سختی برای دریافت این ویزا ندارند.
  • این ویزا چه مدت اعتبار دارد؟ تا پایان دوره تحصیل
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *