ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان

یکی از نکات مهم برای اخذ ویزای تحصیلی، آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان می­باشد که باید به طور دقیق بررسی شود. همسایگان کشور ارمنستان، کشورهای ایران، گرجستان، ترکیه و آذربایجان می­ باشد، جمهوری ارمنستان کشوری فقیر و در حال توسعه، دارای مناظری زیبا و کوه های مرتفع و بلند است، همچنین جاذبه­ های گردشگری متعددی دارد.

پایتخت این کشور، شهر ایروان می­ باشد که بیشترین تعداد دانشگاه ­ها و موسسه­ های آموزش عالی را در اختیار دارد و یکی از گزینه­ های مناسب برای تحصیل می­ باشد. با توجه به اینکه موقعیت های شغلی در کشور ارمنستان در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول اندک می­ باشد، اما این کشور تمرکز زیادی بر روی رشته­ های پزشکی، حقوق و تجارت نموده است و به همین دلیل به یکی از مقاصد مهم برای متقاضیان برای تحصیل و کار تبدیل شده است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اطلاع رسانی در مورد طرق اخذ اقامت ارمنستان، شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به متقاضیان می­ باشد.

تحصیل در کشور ارمنستان در 2021

در ابتدای مقاله مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان به شرایط تحصیل در این کشور می­ پردازیم. تحصیل در کشور ارمنستان در سال 2021 برای دانشجویان ایرانی بسیار مناسب و جذاب است، این کشور در تاریخ خود تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زیادی داشته است و همچنین بدست آوردن علم و دانش و پیشرفت علم در زمینه­ های موسیقی و هنر چشمگیر بوده است. این کشور دارای فرهنگ غنی، تنوع آب و هوایی و موقعیت­ های مناسب کسب و کار و بازار پویا می­ باشد، در کنار این موارد تلاش می­ نماید تا مکانی مناسب برای متقاضیانی فراهم نماید که به دنبال کسب تجربه بیشتر، موقعیت­ ها و مهارت­ های جدید بعد از اتمام تحصیل می ­باشند.

تحصیل در دانشگاه­ های جمهوری ارمنستان در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، امکان پذیر می­ باشد و به طور معمول رشته ­های مختلف به زبان­ های مختلفی ارائه می­ گردند. در دانشگاه دولتی ایروان در دوره کارشناسی، دروس و رشته ­ها به زبان ارمنی ارائه می­ شوند اما در دوره ­های کارشناسی ارشد و دکترا، به دو زبان ارمنی و انگلیسی، دروس ارائه می ­گردند. زبان ارائه شده در دانشگاه­ های خصوصی بستگی به نوع دانشگاه دارد که ممکن است زبان تدریس، انگلیسی، روسی یا فرانسوی باشد.

دوره ­های زیرو کورس (کورس صفر) در ارمنستان

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه­ های کشور ارمنستان در حدود 3 الی 5 سال، در مقطع کارشناسی ارشد در حدود 2 الی 3 سال و در مقطع دکترا در حدود 3 الی 4 سال می­ باشد. رشته ­های تحصیلی دانشگاه­ های مختلف کشور ارمنستان محدودیت خاصی ندارد و در دانشگاه ­های دولتی و خصوصی شهر ایروان، بسیاری از رشته­ های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنر ارائه می­ گردند.

متقاضیانی که در مقطع کارشناسی، خواهان ادامه تحصیل در کشور ارمنستان می­ باشند، اگر قصد یادگیری زبان ارمنی را دارند، می ­توانند در دوره­ های زیروکورس یا کورس صفر شرکت نمایند. در دوره کورس صفر، زبان ارمنی آموزش داده می شود و طول دوره کورس صفر، اغلب 6 ماه به طول می ­انجامد و در زمان اخذ مدرک، به طور معمول این دوره با عنوان دوره کالج در مدرک قید می ­گردد. در مقاله مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به ارمنستان، به شرایط تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی پرداخته می­ شود اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می­ توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید.

بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان

رشته ­های محبوب تحصیلی در ارمنستان

برخی از متقاضیان ایرانی علاقه مند به تحصیل در دوره ­های پزشکی و دندان پزشکی در کشور ارمنستان می­ باشند. به طور کلی دانشکده پزشکی دانشگاه ایروان یکی از محبوب ترین دانشکده­ ها در بین متقاضیان ایرانی است و یکی از دلایل اصلی این مورد، هزینه پایین تحصیل در رشته­ های پزشکی است، هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور ارمنستان در حدود 1700$ الی 6000$ (دلار آمریکا) در سال می­ باشد.

معمولا هزینه­ ها به دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر و همچنین شهر مورد نظر برای تحصیل بستگی دارد، ذکر این نکته نیز لازم است که دانشگاه ­های این کشور در اغلب موارد بورسیه­ هایی برای دانشجویان ممتاز در نظر می­ گیرد. در حال حاضر 26 دانشگاه دولتی که 4 دانشگاه آن بین المللی می­ باشند و 33 دانشگاه غیر دولتی در کشور ارمنستان وجود دارد، آموزش عالی از سوی مراکز آموزشی نظیر دانشگاه­ ها، موسسات، آکادمی­ ها و هنرستان ها ارائه می­ گردد. رشته­ های محبوب تحصیلی در کشور ارمنستان به شرح زیر می­ باشد:

  • پزشکی
  • مهندسی
  • فناوری اطلاعات

بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان به شرح زیر می­ باشند:

  • ترجمه رسمی گذرنامه یا شناسنامه متقاضی و همچنین دارای مهر وزرات امور خارجه یا دادگستری کشور ایران باشد.
  • اسکن یا کپی رنگی پاسپورت متقاضی که دارای 6 ماه اعتبار باشد.
  • دو قطعه عکس 3 در 4 رنگی همانند عکس پاسپورت
  • گواهی فراغت از تحصیل یا ارائه مدرکی از یک مرکز آموزش عالی
  • برای دوره کارشناسی، مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • برای دوره کارشناسی ارشد، مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • برای دوره دکترا، مدرک اتمام مقطع کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • ارائه SOP یا انگیزه نامه و یا هدف نامه که در آن تخصص و رزومه متقاضی ذکر شده باشد
  • ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران از مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه مدارک انجام معاینات پزشکی
  • ارائه دو مورد از مقالات داخلی و خارجی در طول دوره مقطع کارشناسی ارشد

مزایای تحصیل در کشور ارمنستان

فواید و مزایای تحصیل در جمهوری ارمنستان به شرح زیر می ­باشد:

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • تحصیل در رشته­ های پزشکی در ارمنستان بدون شرط معدل و مرتبط بودن مدرک دیپلم
  • هزینه پایین زندگی و تحصیل
  • امنیت بسیار بالای کشور ارمنستان
  • نزدیکی فرهنگ بین دو کشور ایران و ارمنستان
  • قابل انتقال به ایران
  • داشتن مرز زمینی و هوایی با ایران
  • تأیید مدارک دانشگاه ­های ارمنستان در کشورهای اروپایی
  • مجوز کار بعد از اتمام تحصیل

اگر متقاضیان خواستار اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان و روش­ های دیگر اخذ اقامت به این کشور می­ باشند، وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که از معتبرترین موسسه مهاجرت کشور است، می­ توانند شما را در این امر یاری دهند.

4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ارمنستان

  1. معین گفت:

    سلام و عرض ادب.من کارشناسی زبان و دیپلم تجربی دارم
    میتونم برای مقطع کارشناسی پزشکی شرکت کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *