ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت و تابعیت این کشور با توجه به پایین آمدن اعتبار پاسپورت ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و از راحت ترین مسیر های دریافت پاسپورت دوم محسوب می شود. اطلاع از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه برای افرادی که قصد خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور را دارند اهمیت فراوانی دارد. در ترکیه خرید ملک باید در دو مرحله قانونی و به صورت پیش پرداخت برای رزرو ملک و پرداخت اصلی انجام شود.

کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای راهنمایی بیشتر و بهتر شما علاقه مندان به خرید ملک در ترکیه این مقاله را نگارش کرده اند. لازم به ذکر است که اخذ اقامت و تابعیت کشور متمدن ترکیه با خرید ملک به مبلغ مشخص شده توسط سازمان مهاجرت ترکیه میسر خواهد بود. با این توضیح، شما به پاسخ تک تک سوالات در خصوص موضوع خرید ملک در ترکیه دست خواهید یافت.

مراحل و مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

مرحله اول برای خرید ملک در ترکیه انتخاب ملک مناسب، کسب اطمینان از عدم مشکل دار بودن سند ملک و اطلاع از مناطق مجاز برای خریداری ملک و سپس عقد قرارداد بین خریدار و فروشنده است که در واقع بین شما و ریاست سازنده پروژه مسکونی یا تجاری تنظیم می شود. قرارداد برای ایرانیان به فارسی و برای سازنده پروژه به زبان ترکی تنظیم خواهد شد و در آن شرایط کلی تحویل ملک و امکانات و تاریخ ثبت سند ذکر می شود. خریداران محترم باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت در زمان عقد قرارداد به سازنده یا نماینده وی پرداخت کنند که حداکثر 5000€ (یورو) خواهد بود. از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه مدارک شناسایی کامل خریدار و دریافت شماره مالیاتی می باشد که توسط سازمان مالیاتی کشور ترکیه با دریافت پاسپورت خریدار صادر می شود.

مطابق قوانین کشور ترکیه، مدارک لازم عبارتند از:

  • سند مالکیت خانه یا Tapu
  • پاسپورت شهروند خارجی مایل به خرید ملک و کپی پاسپورت (ترجمه ترکی پاسپورت هم ممکن است لازم باشد)
  •  گواهی ارزش گذاری ملک صادره از شهرداری مربوطه
  • بیمه زلزله اجباری
  • یک قطعه عکس از فروشنده و 2 قطعه عکس از خریدار
  • مترجم رسمی در صورت عدم برخورداری خریدار از دانش زبان ترکی

در مرحله بعد از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه خریدار باید با شماره مالیاتی و پاسپورت خود جهت افتتاح حساب بانکی به بانک های ترکیه مراجعه کند. لازم به ذکر است که در بانک های ترکیه هیچ هزینه اضافی بابت کارمزد افتتاح حساب یا برای نگهداری از پول شما دریافت نمی شود. شما با داشتن حساب بانکی در ترکیه و اینترنت بانک قادر خواهید بود به تمام بانک های داخل یا خارج از این کشور پول ارسال یا دریافت کنید. مرحله بعدی دریافت وکالتنامه برای انتقال سند ملکی در ترکیه می باشد برای زمانی که شخص خریدار در این کشور حضور ندارد و شخص دیگری در غیاب او ملک به نام او خریداری می کند.

شرایط اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه

دریافت اقامت از راه سرمایه گذاری در بخش خرید ملک ترکیه با خرید ملک به ارزش حداقل 400000$ (دلار آمریکا) میسر می شود. ملک خریداری شده برای اخذ اقامت کشور ترکیه نباید تا 3 سال فروخته شود. در ترکیه اجازه اقامت موقت و جواز کار در زمان خرید ملک به متقاضیان اعطا می شود اما برای دریافت شهروندی این کشور لازم است که درخواست جداگانه ای تنظیم کنید. برای تنظیم درخواست شهروندی و اخذ اقامت دائم باید با فروشنده ملک تسویه کامل حساب کنید و تمام اسناد مربوط به مالکیت ملک خود را ارائه دهید.

شرایط کلی خرید خانه در ترکیه به صورت جدول زیر می باشد:

آیتمشرح
شرایط سرمایه گذاریخرید ملک به ارزش حداقل 400000$ (دلار آمریکا)
شرایط خرید ملک در ترکیهممنوعیت خرید املاک محدوده اماکن نظامی و برخی مناطق استانبول و خرید ملک تا حداکثر 30 هکتار
نوع ویزای صادرهIkamet Tezkeresi
مدت اعتبار ویزاحداکثر یک سال (با امکان تمدید چند باره)
امکان تبدیل به اقامت دائمپس از 5 سال اقامت پیوسته

نرخ خرید ملک در ترکیه

انتقال سند در دفاتر ثبت سند ترکیه آخرین مرحله خرید ملک در ترکیه است که بعد از دریافت جواز از مقامات انتظامی با چند فقره امضا انجام می شود. گذرنامه متقاضی و کارت بانکی معتبر در تمام مراحل باید همراه او باشد زیرا از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه می باشد. لازم به ذکر است تنظیم سند قطعی نهایی پس از پرداخت کامل قیمت ملک خریداری شده در ترکیه انجام می شود.

البته باید توجه داشت در ترکیه به دلیل وجود تورم قیمت اجناس و خدمات مختلف به مرور افزایش پیدا می کند و بخش مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. منتهی خریدار باید همان قیمتی که در قرارداد ذکر شده را به فروشنده ملک در ترکیه پرداخت کند.

قیمت خرید مسکن در ترکیه به طور متوسط به شرح ذیل است:

نوع مسکنمتوسط قیمت به دلار آمریکا
یک متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ ترکیه$1050
یک متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک ترکیه$650

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به ترکیه با کارشناسان مجرب و متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول درباب مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه

متقاضیان خرید ملک در ترکیه در خصوص مدارک مورد نیاز سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • از مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه کدام است؟ مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه مدارک شناسایی کامل خریدار و دریافت شماره مالیاتی می باشد.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه چقدر هزینه در بر دارد؟ دریافت اقامت از راه سرمایه گذاری در بخش خرید ملک ترکیه با خرید ملک به ارزش حداقل 400000$ (دلار آمریکا) میسر می شود.
  • ملک خریداری شده تا چند سال مجوز فروش ندارد؟ ملک خریداری شده برای اخذ اقامت کشور ترکیه نباید تا 3 سال فروخته شود.
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت امکانپذیر است یا خیر؟ سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار املاک، مبلغ بیشتری را می طلبد و شما باید حداقل 500000$ (دلار آمریکا) در یکی از این شرکت ها سرمایه بگذارید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *