ویزای کاری

ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا

بسیاری از افراد تمایل دارند از راه های مختلف نظیر تحصیل، ویزای کاری کانادا و سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و غیره برای ورود اقدام نمایند. می توان گفت ویزای منتخب مهاجرتی ایرانیان ویزای کاری کاناداست. یکی از پرطرفدارترین و کم هزینه ترین ویزاهای کشور کانادا، ویزای کاری کانادا می باشد. اصولا مهاجرت از طریق ویزای کاری، یکی از بهترین روش های مهاجرتی به شمار می رود زیرا علاوه بر اینکه هزینه خاصی را در پی ندارد، بلکه درآمد نیز خواهد داشت. مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در کانادا یا کار در این کشور می تواند گزینه مناسبی برای اخذ اقامت موقت یا دائم این کشور محسوب شود.

اینفوگرافیک ویزای کاری کانادا

در این راه اما سوالاتی وجود دارد که ذهن افراد را به خود مشغول می دارد:

  • انواع ویزای کاری کانادا کدامند؟
  • اخذ ویزای کاری کانادا یا همان ورود سریع چقدر زمان می برد؟
  • هزینه های جانبی اخذ ویزای کاری کانادا چقدر است؟
  • مدارک و امتیازبندی ویزای کاری کانادا چگونه است؟

اکثر ایرانیان برای انتخاب کشور و مسیر مهاجرتی خویش به کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و نیوزلند می رسند. چرا که این کشورها انگلیسی زبانند و از نرخ بیکاری پایینی برخوردار هستند و دارای اقتصادی قدرتمند در اختیار دارند. از این رو متقاضیان معمولا راهی که انتخاب می کنند راه ویزای کاری است چرا که سریع به درآمد و اقامت ختم می شود. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، ویزای کاری کانادا را تحلیل کرده اند.

وبینار تخصصی مهاجرت کاری به آلمان

در این مطلب میخوانید نمایش

مهاجرت به کانادا

کشور کانادا با 10 استان و 3 قلمرو در شمال قاره آمریکا واقع شده است. کانادا بین دو اقیانوس واقع شده است و تنها با کشور آمریکا مرز مشترک دارد که البته یکی از طولانی ترین مرزهای دنیا است. این کشور مقام دوم را از نظر وسعت کسب نموده است و حال آن که تنها حدود چهل میلیون نفر جمعیت دارد. از جهت آب و هوایی می توان آب و هوای کشور کانادا را بیشتر نواحی سرد و در برخی نقاط معتدل تشکیل می دهد. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی و فرانسه بوده و به این زبان ها تسلط دارند.

این کشور یکی از کشورهای صنعتی دنیا و جزء ده کشور برتر به منظور کار و زندگی در جهان به شمار می رود. کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیا به شمار می رود و راه های قانونی متفاوتی بدین منظور وجود دارد. افرادی که تمایل دارند برای زندگی و اخذ اقامت به کشور کانادا مهاجرت کنند ترجیح می دهند از روش های کم ریسک و کم هزینه برای ورود استفاده نمایند. روش Express Entry، ورود نیروی متخصص به استان کبک و روش خود اشتغالی از راه های ورود متقاضیان ویزای کاری کانادا محسوب می شود.

کار در کانادا برای ایرانیان

یکی از سوالاتی که همواره توسط متقاضیان مهاجرت به کانادا مطرح می شود آن که آیا ایرانیان نیز می توانند ویزای کاری کانادا را دریافت کنند یا خیر. پاسخ به این سوال قطعا مثبت خواهد بود. بر اساس قوانین کانادا هیچ گونه مانعی بر سر راه ایرانیانی که قصد کار در این کشور را دارند وجود ندارد و می توان گفت که شرایط در کانادا به گونه ای است که از ورود افراد با فرهنگ های مختلف به این کشور حمایت نیز به عمل می آید.

ایرانی ها نیز به مانند سایر شهروندان خارجی باید مراحل رسیدن به کانادا را از طرق قانونی پیگیری کنند و در مسیر رسیدن به خواسته خود در این مسیر گام بردارند. ملیت افراد در سیستم های مهاجرتی کانادا نقش خاصی ندارد و این مسئله می تواند یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به کار در این کشور باشد.

شرایط کار و زندگی در کانادا

پیش از ورود به بحث اصلی بهتر است کمی درباره شرایط زندگی در کانادا 2023 بدانیم. کانادایی که برای اغلب مهاجران یک مقصد فوق العاده جذاب و ایده آلی محسوب می شود و ابتداء نیز از بازار کاری این کشور و نرخ بیکاری آن شروع می کنیم. بازار کاری کانادا دارای فرصت های کاری زیادی است و به همین دلیل نیز دولت این کشور به طور سالانه لیست مشاغل مورد نیاز و نیز تعداد متخصصان لازم را منتشر می کند. آنچه که بر این بازار کاری پر رونق کانادا نیز تاثیر می گذارد، نرخ بیکاری پایین این کشور می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ بیکاری فعلی در کشور کانادا در حدود 5.2% می باشد:

نرخ بیکاری فعلی در کشور کانادا

علاوه بر این سطح درآمدی در کانادا نیز ایده آل مهاجران است. چرا که در شرایط فعلی متوسط درآمد سالیانه کارگران در کانادا در حدود CAD120000 (دلار کانادا) می باشد و بسته به تخصص و میزان مهارت کارگران و شاغلین در کانادا نیز رنج درآمدی آنها از این قرار است:

رنج درآمد سالانه کارگران در کشور کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا 2023

اصولا دو پیش شرط اصلی برای درخواست ویزای کاری کانادا اطلاع از وجود رشته شغلی مدنظر در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و دیگری دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای معتبر کانادایی است. کمبود نیروی کار در کانادا امسال هم برای دولت به یک مسئله غامضی تبدیل شده است و مطالعات نیز نشانگر این است که بازار کار کانادا نیز به تعداد زیادی از مهاجران نیاز دارد تا این کمبود نیرو مرتفع گردد. در همین راستا نیز بازار کار فعلی کانادا به رشته مشاغل زیر بیش از هر رشته شغلی دیگر نیازمند است:

فهرست مشاغل مورد نیاز کانادا

روادید کاری کانادا

کانادا Canada کشوری کاملا توسعه یافته و مدرن با فرصت های فراوان برای کار و کسب درآمد بالاست. به خاطر همین موضوع نیز خیلی از کارگران خارجی مایلند به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور نیز به مشاغل خوبی دست یابند. دولت کانادا نیز این موضوع را پیش بینی کرده و ویزای کاری کانادا Canadian work permit را برای این دسته از متقاضیان ارایه می دهد. پس اگر شما هم مایل به کار در کانادا هستید باید که برای درخواست ویزای کاری کانادا اقدام کنید. دو روش برای اخذ ویزای کاری کانادا 2023 وجود دارد که عبارتند از:

انواع ویزای کاری کانادا

دسته اول ویزایی به شما اجازه این را می دهد که به مدت 6 ماه یا کمتر به عنوان کارگر موقتی در کشور کانادا کار بکنید. اما دسته دوم ویزایی متعلق به کسانی است که به طور دائمی در حال مهاجرت به کانادا هستند. چرا که آنها کار مناسبی در این کشور پیدا کرده اند. در واقع ویزای کار موقتی کانادا ترکیبی از ویزای اقامت موقتی (TRV) و مجوز کاری است. ولی ویزای کاری دائم کانادا ترکیبی از ویزای اقامت دائم (PR) و مجوز کاری است.

تفاوت های بین انواع ویزای کاری کانادا

افراد هم با داشتن پیشنهاد کاری و هم بدون پیشنهاد کاری (جهت جستجوی کار) می توانند به ویزای کار موقتی کانادا دست یابند. اما برای اخذ ویزای کار دائمی کانادا حتما بایستی پیشنهاد کاری معتبری داشته باشند. چرا که یکی از معیارهای امتیازآور در این دسته ویزای کانادا داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی است.

جزئیات ویزای کار کانادا

با توجه به توضیحات فوق مشخص شد که افراد با توجه به شرایطشان می توانند جهت اخذ دو نوع ویزای کاری کانادا 2023 اقدام بکنند. و یا به صورت موقت و یا دائمی برای کار عازم کانادا شوند. به هر حال مدت اقامت با ویزای کار موقت کانادا نهایتا تا 6 ماه است. پس داشتن پیشنهاد کاری از کارفرما کانادایی اصلی ترین شرط دریافت ویزا کار کاناداست. و خود کارفرما کانادایی نیز مکلف به دریافت LMIA (ارزیابی تاثیر بازار کار) از اداره کار و توسعه اجتماعی (ESDC) است.

ولی ویزای کار دائمی کانادا امکان اقامت دائم (PR) را برای کارگران خارجی و خانواده اشان فراهم میکند. بهترین شیوه ممکن برای دستیابی به ویزای کار دائمی کانادا 2023 نیز درخواست از طریق سیستم اکسپرس اینتری Canadian Express Entry است.  در واقع سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم امتیاز محور بوده و برترین متقاضیان را بر حسب نمره بالای آنها در قالب 3 برنامه زیر انتخاب می کند.

  • کار مهارتی فدرال (FSTP)
  • کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  • دسته سابقه کار کانادایی (CECP)

تقاضا برای دریافن ویزا کار دائمی کانادا همچنان خیلی بالاست. ولی نباید فراموش کرد که درخواست این نوع ویزای کاری کانادا منوط به کسب صلاحیت از سیستم اکسپرس اینتری است. و این به معنای واجد شرایطی از طریق معیارهای زیر است:

مهم ترین جنبه های دریافت ویزای کاری کانادا

واجدین شرایط برای اخذ ویزای کاری کانادا

چه کسانی واجد شرایط و مقدور به این ویزا هستند:

  • افرادی که رشته آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد
  •  مهارت مورد رضایت و تایید کارفرماهای کانادایی
  • داشتن پیشنهاد شغلی و کارفرما از کانادا
  • داشتن حداقل یک سال سازگاری با محیط کانادایی و بودن در محیط کانادایی
  • داشتن مدارک دانشگاهی یا فنی حرفه ای از کانادا
  • داشتن حداقل مهارت CLB7 در زبان انگلیسی
  • داشتن مدرک زبان فرانسه برای امتیاز کمکی
  • تاییدیه مدارک دانشگاهی و یا مدارک فنی و حرفه ای افراد از ECA کانادا قبل از ورود به استخر
  • داشتن نامه عدم سوء پیشینه
  • ارزیابی مدنی از کانادا
  • داشتن گواهی پزشکی سلامتی

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا

اولین مرحله جهت شروع روند کاری، اخذ این ویزا می باشد، شما باید نامه ای از سوی یک شرکت و یا کارفرمایی در کانادا دریافت کنید. پس از آن که نامه را دریافت کردید، بایستی یک تاییدیه از اداره منابع انسانی در کانادا دریافت کنید تا بتوانید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری کشور کانادا را ارسال کنید، سپس درخواست شما به صورت کتبی توسط اداره منابع انسانی، بررسی و تنظیم می شود (به تاییدیه ای که از جانب کارفرما صادر می شود Positive Labour Market Opinion گفته می شود).

همچنین شخصی که متقاضی و جویای کار در کشور کانادا می باشد، باید تمامی مدارک خود را به بانکی در کانادا ارائه دهد، این عمل به این علت است که ثابت شود فرد جویای کار، توانایی و درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی و همچنین امرار معاش خود و خانواده اش را در کشور کانادا دارد، همچنین ارائه گواهی سلامت فرد جویای کار از الزمات اخذ ویزای کاری کانادا می باشد. فرد جویا کار باید از هر گونه سابقه کیفری و مجازات و محکومیت نیز به دور باشد. شما باید به پلیس سفارت خانه ثابت کنید که توانایی برقراری ارتباط با شهروندان کانادایی را دارید، به همین امر بسته به ایالتی که قصد کار در آن دارید، باید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی داشته باشید.

بالا بردن شانس اخذ اقامت دائم کانادا

با توجه به این که بالاترین امتیاز در پروسه ورود سریع به کانادا یا همان Express Entry در مرحله دوم به قابلیت انطباق پذیری افراد تعلق می گیرد و این امتیاز به کسانی داده می شود که سابق کار یا تحصیل در کانادا را دارند، معمولا در صورت داشتن تمکن مالی و شرایط سنی لازم، ابتدائا رمز ورود خود به کانادا را از طریق تحصیل قرار می دهند. با توجه به این که نرخ بیکاری در کانادا در سال 2021 تنها 8.5% است، با تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی هم حین تحصیل و هم پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توان شغلی در این کشور پیدا کرد. البته کسانی که در دانشگاه های مطرح کانادایی تحصیل می کنند شانس بهتری دارند. برخی از بهترین دانشگاه های کانادا عبارت هستند از:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مونترآل
  • کبک
  • دانشگاه مک گیل
  • پرنس ادوارد
  • دانشگاه کلگری

نحوه کار سیستم اکسپرس اینتری کانادا

در واقع سیستم اکسپرس اینتری سالهاست که توسط دولت کانادا برای مدیریت درخواست اقامت دائمی (PR) از داخل و خارج کانادا طراحی شده است. برنامه ای که تمرکز اصلی اش هم بر روی دسته کارگران ماهر خارجی است. و برای آنها نیز فرصت اقامت دائمی در این کشور را فراهم می کند.

در مرحله اول داوطلبان بایستی پروفایل خودشان را در سیستم تشکیل داده و سپس شرایط و مدارک لازم را تحویل دهند. سپس وارد استخر سیستم شده و در آنجا نیز نمره CRS (سیستم رتبه بندی جامع) را با توجه به فاکتورهای مختلف کسب می کنند. و این امتیاز مشخص می کند که آیا آنها صلاحیت دریافت اقامت دائمی کانادا را دارند یا خیر. و در صورت کسب صلاحیت لازم وارد مرحله دوم شده و به آنها دعوتنامه درخواست (ITA) صادر شده و آنها می توانند به صورت آنلاین درخواست اقامت دائمی خودشان را در سیستم ثبت بکنند.

درصد شانس موفقیت در سیستم اکسپرس اینتری کانادا

روش Express Entry کانادا در سال 2023

اگرچه تمامی اطلاعات مربوط به روش های مختلف مهاجرت در سایت canada.ca به ثبت رسیده است. سیستم Express Entry یا ورود سریع برای جذب افراد متخصص و حرفه ای و همچنین بهره مندی از این افراد در بازار کاری این کشور راه اندازی شده است. در این سیستم مهارت ها، توانایی ها و تخصص افراد امتیازبندی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

افرادی که رزومه برتری داشته و امتیازات بالاتری نسبت به سایر متقاضیان دارند شانس بیشتری برای ورود به کشور کانادا خواهند داشت. این روش خود شامل دو مرحله می گردد که هر یک از فاکتورها، از ارزش های متفاوتی برای امتیاز بندی برخوردار است. در مرحله اول مطابق قوانین سال 2023 همانند گذشته متقاضی باید 67 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت نماید تا بتواند به مرحله دوم ورود نماید. مرحله اول خود شامل 6 فاکتور برای امتیازبندی می باشد که عبارت است از:

مدرک زبان برای ویزای کاری کانادا

مهارت های زبانی متقاضی شامل مهارت های speaking ،Listening ،Writing ،Reading مورد ارزیابی قرار گرفته و امتیازات خاص خود را داراست. این نکته دارای اهمیت می باشد که مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه برای این نوع از ویزا الزامی می باشد. نمرات زبان انگلیسی به شرح جدول ذیل است:

سطح زبانspeakingListeningReadingWriting
پایین تر از 7CLBبدون نمرهبدون نمرهفاقد امتیازبدون نمره
CLB 744 امتیاز44
CLB 855 امتیاز55
CLB 9 و یا بالاتر66 امتیاز 66

معادلسازی آزمون های انگلیسی و فرانسوی در کانادا

به دلیل آنکه آزمون های زبان متعددی در کشور کانادا دارای ارزش و اعتبار قانونی هستند، جهت همسان سازی امتیاز این آزمون ها شاخص CLB طراحی شده است. نحوه امتیازبندی این شاخص در جدول زیر ارائه شده است.

سطح CLBReadingWritingListeningSpeaking
1087.58.57.5
97787
86.5+6.57.56.5
76+666
65+5.55.55.5
54+555
43.5+44.54

معادلسازی آزمون TEF (فرانسه) با CLB

یکی دیگر از آزمون های مورد پذیرش در کشور کانادا آزمون TEF به زبان فرانسوی است. شرایط امتیاز بندی این آزمون از ابتدای آپریل 2014 تا الان به شرح زیر است:

سطح CLBReadingWritingListeningSpeaking
10263-277393-415316-333393-415
9248-262371-392298-315372-392
8233-274349-371280-297349-371
7206-232309-348248-279309-348
6181-205271-308217-247271-308
5150-180225-270180-216225-270
4121-149181-224145-179181-224

در صورتی که پس از 1 آپریل 2014 صادر گشته باشد امتیازات به روش زیر محاسبه می گردد:

سطح CLBReadingWritingListeningSpeaking
10263-277393-415316-333393-415
9248-262371-392298-315371-392
8233-274349-370280-297349-370
7207-232310-348249-279310-348
6181-206271-309217-247271-309
5151-180226-270181-216226-270
4121-150181-225145-180181-225

مدرک تحصیلی برای ویزای کاری کانادا

مدرک تحصیلی متقاضی که در کانادا تحصیل نموده باشد امتیاز خاص خود را دارد. متقضیانی که مدرک تحصیلی خود را از کشور کانادا دریافت نکرده اند باید مدارک خود را توسط اداره مهاجرت این کشور ارزیابی و معادل سازی نموده و به تایید دولت کانادا برسانند.

شرایط امتیازبندی مدرک تحصیلی برای ورود به کانادا به شرح جدول زیر است:

مدرک تحصیلیامتیاز
مدرک دانشگاهی در سطح دکتری یا معادل آن25
مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد یا معادل آن23
مدارک مشاغل تخصصی نظیر (رشته پزشکی، دندان پزشکی، دامپزشکی، اپتومتری، کایروپراتیک، حقوق، داروسازی)23
مشاغل مربوط به این رشته ها باید در NOC سال 2011 در سطح A باشند و توسط سازمان تنظیم مقررات استانی مورد تایید واقع شده باشند.23
2 مدرک یا بیشتر مربوط به مقاطع بالاتر از مقطع دبیرستان از کشور کانادا یا معادل آن (یکی از مدارک باید حداقل دوره 3 ساله و یا بیشتر باشد مانند دوره کارشناسی)22
مدرک پس از دبیرستان برای دوره بیش از 3 سال از کشور کانادا یا معادل آن (کارشناسی)21
مدرک پس از مقطع دبیرستان برای دوره 2 سال از کشور کانادا یا معادل آن (کاردانی)19
مدرک پس از مقطع دبیرستان برای دوره 1 سال از کشور کانادا یا معادل آن15
مدرک دیپلم دبیرستان کانادایی یا معادل آن5

محاسبه امتیازات شرایط سنی و کار ویزای کاری کانادا

تجربه کاری متقاضیان در این بخش باید به صورت تمام وقت یعنی حداقل 30 ساعت در هفته یا معادل آن به صورت پاره وقت محاسبه گردد. این سابقه کاری باید پس از پایان دوره تحصیل محاسبه گردد و در حین دوره تحصیل به صورت سابقه نیمه وقت محاسبه خواهد گردید.

سابقه کاریامتیاز
1 سال9
2 الی 3 سال11
4 الی 5 سال13
6 سال و بیشتر15

یکی دیگر از شاخص های بسیار مهم در رابطه با کسب امتیاز ویزای کاری کانادا، سن متقاضی است. شرایط امتیازبندی این شاخص به شرح زیر است.

سن18 تا 353637383940
امتیاز121110987
سن 414243444546
امتیاز654321

انطباق پذیری برای ویزای کاری کانادا

متقاضی می تواند قبل از اقدام از طریق SKILLED WORKER، با داشتن پیشنهاد کاری تمام وقت و دائم با حقوق در کشور کانادا، در سطح مشاغل 0 یا A یا B در لیست NOC تا حداکثر 10 امتیاز دریافت نماید. امتیازات مربوط به انطباق پذیری به شرح ذیل است:

انطباق پذیریامتیاز
سطح زبان همسر (مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 4 یا بیشتر برای تمامی مهارت ها)5
تحصیلات قبلی متقاضی در کشور کانادا (متقاضی حداقل 2 سال تحصیل تمام وقت در کشور کانادا گذرانده باشد)5
سابقه کار قبلی متقاضی در کشور کانادا10
سابقه کار قبلی همسر متقاضی در کشور کانادا (حداقل یکسال تمام وقت)5
استخدام هماهنگ شده در کانادا5
حضور اقوام متقاضی یا همسر وی در کانادا5

منظور از اقوام موارد زیر است:

  • والدین
  • پدر بزرگ یا مادر بزرگ
  • فرزند
  • خواهر یا برادر
  • نوه
  • عمه، عمو، خاله، دایی
  • خواهرزاده، برادرزاده که بالای 18 سال داشته باشند.

این افراد همگی باید از طریق اقامت قانونی در کشور کانادا حضور داشته باشند.

با بهترین روش ها به کانادا مهاجرت کن

مرحله دوم روش Express Entry کانادا

در صورتی که متقاضی حداقل 67 امتیاز از مرحله اول را دریافت نماید می تواند برای اخذ ویزای کاری کانادا وارد pool یا استخر (مرحله دوم) شود. در صورتی که متقاضی بتواند از عوامل فردی و پیشنهاد کاری تا حداکثر 1200 امتیاز دریاقت نماید می تواند به این کشور ورود نماید. متقاضیان واجد شرایط با اخذ بالاترین امتیاز با داشتن دعوت نامه در 25 نوبت می توانند برای اخذ اقامت دائم کشور کانادا گلچین شوند.

پارامترهای لازم در مرحله دوم عبارت است از سن متقاضی:

سنامتیازات فرد متاهلامتیازات فرد مجرد
کمتر از 17 سال00
189099
199599
20 تا 29 سال100110
3095105
319099
328594
338088
347583
357077
366572
376066
385561
395055
404550
413539
422528
431517
4456

مدرک تحصیلی و زبان در مرحله دوم Express Entry کانادا

مدرک تحصیلی و مدرک زبان متقاضی در مرحله دوم امتیازات خاص خود را داراست که عبارتند از:

تحصیلاتامتیازات فرد متاهلامتیازات فرد مجرد
دیپلم دبیرستان2830
مدرک یکساله از دانشگاه، کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات8490
مدرک 2 ساله از دانشگاه کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات9198
لیسانس یا دوره 3 ساله یا بیشتر در دانشگاه، کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات112120
2 مدرک یا بیشتر که یکی ازآنان باید حداقل دوره 3 ساله یا بیشتر باشد.119128
مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک تخصصی نظیر (رشته پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، اوپتومتری، حقوق، داروسازی، کایروپراکتیک)126135
دکترا140150

در رابطه با مدرک زبان نیز شرایط امتیازبندی به شرح زیر است:

نمره CLB برای هر مهارتامتیاز فرد متاهلامتیاز فرد مجرد
CLB کمتر از نمره 400
4 یا 566
689
71617
82223
9
2931
10
3234

مهارت زبان دوم برای ویزای کاری کانادا نیز به شرح زیر محاسبه می شود.

نمره هر مهارتامتیاز فرد متاهلامتیاز فرد مجرد
نمره 4 و یا کمتر00
نمره 5 و 611
نمره 7 و 833
نمره 9 و یا بیشتر66

تجربه کاری و امتیازات همسر در ویزای کاری کانادا

دسترسسی به تجربه کاری و امتیازات همسر یا پارتنر برای ویزای کاری کانادا به شرح زیر می باشد:

تجربه کار در کاناداامتیازات افراد متاهلامتیازات افراد مجرد
کمتر از یکسال00
یکسال3545
2 سال4653
3 سال5664
4 سال6372
5 سال و بیشتر7080

افراد مجرد شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت اما همسر متقاضیان نیز به صورت جداگانه میتوانند امتیازاتی را برای همسر خود به ارمغان آورند.

تحصیلاتامتیاز
کمتر از دیپلم0
دیپلم2
مدرک یکساله از دانشگاه، کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات6
مدرک 2 ساله از دانشگاه کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات7
لیسانس یا دوره 3 ساله یا بیشتر در دانشگاه، کالج فنی حرفه ای یا سایر موسسات8
2 مدرک یا بیشتر که یکی از آنان باید حداقل دوره 3 ساله یا بیشتر باشد9
مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک تخصصی نظیر (رشته پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، حقوق، داروسازی، کایروپراکتیک)10
دکترا10

امتیاز نمره زبان و تجربه کار همسر متقاضی به روش زیر محاسبه می شود.

نمره CLB برای هر مهارتامتیاز
نمره CLB 4 یا کمتر0
نمره CLB 5 یا 61
نمره CLB 7 یا 83
نمره CLB 9 یا بیشتر5

نحوه امتیازبندی تجربه کاری در کانادا به شرح زیر محاسبه میشود.

تجربه کار کاناداییامتیاز
کمتر از یکسال0
یکسال5
2 سال7
3 سال8
4 سال
9
5 سال به بالا
10

تجربه کاری و امتیازات همسر در ویزای کاری کانادا

تطابق پذیری در مرحله دوم Express Entry کانادا

تطابق پذیری برای ویزای کاری کانادا در مرحله دوم به شرح زیر می باشد:

مدرک تحصیلیامتیاز برای CLB 7 یا بیشتر برای زبان اول با چند مهارت زیر CLB 9امتیاز برای CLB 9 و بیشتر یرای تمام مهارتهای زبان اول
پس از دبیرستان (دوره یکساله یا بیشتر)1325
داشتن 2 مدرک یا بیشتر پس از دبیرستان که حداقل دوره برای مدت 3 سال یا بیشتر باشد2550

تطابق پذیری سابقه کاری به شرح زیر است.

مدرک تحصیلیامتیاز برای تحصیلات+یکسال سابقه کار کاناداییامتیاز برای تحصیلات+دو سال و یا بیشتر سابقه کار کانادایی
پس از دبیرستان1325
داشتن 2 مدرک یا بیشتر پس از دبیرستان که حداقل دوره برای مدت 3 سال یا بیشتر باشد2550

سابقه کار خارجی به شرح زیر محاسبه میشود.

سال تجربهامتیاز برای تجربه کار خارجی+یکسال تجربه کار کاناداییامتیاز برای تجربه کار خارجی+2 سال یا بیشتر تجربه کار کانادایی
1 یا 2 سال1325
3 سال یا بیشتر2550

امتیاز بیزینسی و مدیریتی نیز به شرح زیر ارزشگذاری میشود.

مدرک مهارت (شغلهای تجارت) با سطح زبان خوب (CLB 5 یا بیشتر)امتیاز برای مدرک مهارت+CLB 5 یا بیشتر برای تمامی مهارتهای زبان اول و 1 یا چند مهارت زیر 7امتیاز برای مدرک مهارت+CLB 7 یا بیشتر برای تمامی مهارتهای زبان
با مدرک2550

امتیازات اضافی برای ویزای کاری کانادا

امتیازات اضافی در سیستم امتیازبندی کانادا شامل موارد زیر می شود:

موردامتیاز
داشتن پیشنهاد شغلی در سطح NOC200
داشتن پیشنهاد شغلی در سایر سطوح50
گواهی منتخب از یکی از استان ها به غیر از کبک
600

در صورت دریافت امتیازات لازم پس از اخذ دعوت نامه 90 روز به متقاضی فرصت داده می شود تا درخواست اقامت خود را ثبت نماید. پس از مدت 6 ماه کشور کانادا ویزای کاری این کشور را برای اقامت دائم صادر می نماید.

راه های افزایش امتیاز سیستم اکسپرس انتری کانادا

با واجد شرایط شدن در سیستم اکسپرس انتری، فرد می تواند اقامت دائم کشور کانادا را از بدو ورود به این کشور دریافت کند و این امتیازی است که در برنامه های انگشت شماری ازبرنامه های مهاجرتی این کشور دیده می شود. از همین رو باید انتظار داشت که علاقمندان به کار در کشور کانادا همواره در تلاش باشند که امتیازات خود در رابطه با این برنامه کاری را افزایش دهند. برخی از مهم ترین راه های افزایش امتیاز از طریق سیستم اکسپرس انتری در تصویر زیر مشخص شده است.

راه های افزایش امتیاز اکسپرس انتری کانادا

ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان

یکی از دغدغه های علاقمندان به کار در کانادا آن است که بتوانند ویزای این کشور را بدون نیاز به دریافت مدرک زبان دریافت کنند اما حقیقت امر آن است که امکان رسیدن به چنین خواسته ای در کانادا وجود ندارد. در مرحله اول آنکه در سیستم امتیاز بندی رسیدن به کار در کانادا امتیازات زیادی مربوط به تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. در مرحله دوم این که برای رسیدن به اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری، تسلط به زبان فرانسوی نیز یک امتیاز بزرگ به حساب می آید و می تواند امتیازات اضافه را برای متقاضی به ارمغان آورد.

با این وجود یک راه میانبر نیز وجود دارد و آن رسیدن به کار در کانادا با ویزای توریستی است. افرادی که با ویزای توریستی برای رسیدن به کار در کانادا اقدام می کنند، این فرصت را خواهند داشت که بدون نیاز به ویزای توریستی در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند و بتوانند از درون خاک کانادا به ویزای کاری این کشور دست پیدا کنند. البته که در این صورت نیز تسلط به زبان امری بدیهی است.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

زمانی که فردی درخواست خود برای رسیدن به ویزای کاری کانادا را ارسال می کند، باید در نظر داشته باشد که صدور ویزای او و مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به ویزا در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن ها سفارتی است که فرد برای دریافت ویزای خود قصد مراجعه به آن را خواهد داشت. در صورتی که فردی مراحل انگشت نگاری سفارت کانادا را پیش تر انجام داده باشد، زمان کوتاه تری برای رسیدن به ویزای کاری طی خواهد کرد و این می تواند یک امتیاز باشد اما بهتر است فرد یک بازه زمانی 130 تا 160 روزه را در انتظار صدوری ویزای کاری خود برنامه ریزی کند.

متقاضیان باید در نظر داشته باشند که به منظور دریافت ویزای کاری کانادا باید مبلغ 155$ (دلار کانادا) را به سفارت این کشور پرداخت کننند و در نظر داشته باشند که در صورت انصراف از درخواست یا عدم موفقیت در دریافت ویزای کاری، این مبلغ به حساب آن ها عودت داده نخواهد شد.

آپدیت جدید قوانین کار در کانادا 2023

مهاجرت نیروی متخصص به استان کبک

این روش نیز همچون Express Entry امتیازبندی بوده و متقاضی باید برای ورود امتیازات لازم را دریافت نماید. شرایط کلی امتیاز بندی ویزای کاری به کبک به شرح زیر است.

 پارامترامتیاز
سنحداکثر 16
مدرک تحصیلیحداکثر 14
مدارک فنی و آموزشینهایتا 16
مدرک زبان (زبان انگلیسی یا فرانسه)حداکثر 22
تجربه کاریحداکثر 8
پیشنهاد کاری تائید شدهنهایتا 10
داشتن اقامت قبلی یا اقوام در استان کبکحداکثر 8
 ویژگی ها و انطباق پذیری همسر متقاضیحداکثر 16
فرزندان وابستهنهایتا 8

کار از طریق تحصیل در کانادا

یکی از فرصت های مناسب برای شهروندان خارجی در کانادا، کار ضمن تحصیل در این کشور است. تحصیل در کانادا به دلیل جایگاه بالای دانشگاه های این کشور یک فرصت بسیار مناسب برای افزایش شانس کاریابی در کانادا و یا سایر کشورهای جهان است. با این وجود دانشجویان خارجی در کانادا نیز اجازه خواهند داشت در شرایطی خاص به صورت نیمه وقت در کشور کانادا کار کنند. میزان درآمد حاصل از کار نیمه وقت در کشور کانادا به گونه ای است که به کمک آن می توان بخش قابل توجهی از هزینه های ماهیانه را پوشش داد. انواع کار دانشجوئی در کانادا به دو دسته داخل و خارج دانشگاه تقسیم می شود:

انواع کار دانشجوئی در کانادا

متوسط درآمدی دانشجویان بین المللی ناشی از کار دانشجوئی در کانادا در حدود 19$ (دلار) در ساعت و سالیانه حدود 18800$ (دلار) می باشد. علاوه بر دانشجو، همراهان وی که به صورت قانونی به کشور کانادا مهاجرت کرده اند نیز قادر خواهند بود تا در کشور کانادا کار کنند. در رابطه با کار همراه هیچ گونه محدودیت ویژه ای وجود ندارد و وی قادر خواهد بود تا همچون شهروندان رسمی کشور کانادا در خاک این کشور مشغول به کار شود. در این صورت با توجه به شرایط کار در کانادا فرد می تواند از بیمه نیز بهرمند شود و در این حالت بخشی از هزینه های سالیانه وی نیز کاهش پیدا می کند.

شرایط تحصیل در کانادا رو میدونی؟

بهترین دانشگاه های کانادا

کسانی که موفق شوند از دانشگاه های برتر کانادا پذیرش بگیرند، پس از فارغ التحصیلی شانس بیشتری برای پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم از طریق سیستم ورود سریع خواهند داشت. برخی از بهترین دانشگاه های کانادا عبارت هستند از:

ردیفبهترین دانشگاه های کاناداQS Ranking 2023Times Higher Education Ranking 2023
1University of Toronto3418
2University of British Columbia4734
3McGill University3140
4McMaster University15269
5University of Montreal11673
6University of Alberta110131
7University of Ottawa237145
8University of Calgary242200
9University of Waterloo154201-250
10Dalhousie University308251-300

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا؟

اکثر دانشجویانی که کانادا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می کنند یکی از آرزوهای اشان اقامت و کار پس از فارغ التحصیلی است. و تقریبا قریب به اتفاق آنها نیز به این هدفشان می رسند. در واقع آنها با تبدیل ویزای تحصیلی اشان به ویزای کاری کانادا می توانند به این هدفشان برسند. اما چگونه؟ در واقع دولت کانادا با صدور مجوز کار پسا فارغ التحصیلی post-graduation work permit یا PGWP امکان جستجوی کار در کانادا و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور را آسان ساخته است. اعتبار این ویزا بسته به شرایط مختلف 3 ساله بوده و از جمله شرایط اخذ PGWP در سال 2023 نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نحوه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا

روش خود اشتغالی‌ در کانادا

افرادی که هنر خاصی دارند نظیر هنرمندان، عکاسان، نویسندگان، مترجمان، ورزشکاران و غیره این امکان را دارند که بدون نیاز به مدرک زبان برای ورود به کشور کانادا اقدام نموده و با توجه به توانایی خود به اشتغال زایی بپردازند. این روش لیست مشاغل مربوطه به خود را دارد که محدود است. ویزای کاری این کشور با وجود پیچیدگی و دشواری هایی که دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار می گیرد که در صورت داشتن شرایط و رزومه مطلوب می تواند راه ورود خوبی به کشور کانادا محسوب شود.

متوسط هزینه زندگی در کانادا

در سال 2023 هزینه زندگی در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است در نتیجه کار و تحصیل در این کشور طرفداران زیادی دارد. هزینه اجاره منزل در کانادا نیز در سال 2023 به عنوان مثال اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تورنتو 1326.58$ (دلار کانادا) می باشد. البته کسانی که مستقیما برای کار به این کشور می روند درآمد بالایی دارند که کاملا پاسخگوی هزینه هاست.

دانشجویان نیز با ثبت نام در خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل اشتراکی با چند دانشجوی دیگر و اشتغال به کار نیمه وقت می توانند قدری هزینه های زندگی خود را کاهش دهند و حتی به ماهی 1100$ (دلار کانادا) نیز برسانند. در نمودار زیر می توان با توزیع انواع هزینه های زندگی در کشور کانادا آشنا شد. از بین این هزینه ها نیز هزینه خرید از بازار با سهم 33.2% بالاترین بخش از هزینه ها را به خود اختصاص می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کانادا

افرادی که تمایل دارند برای مهاجرت به کانادا از طریق کار در کانادا اقدام کنند باید پیش از هر تصمیمی امتیازات خود را مورد بررسی دقیق قرار دهند. برای بررسی امتیازات و اخذ اطلاعات لازم می توان با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاورین مجرب و متخصص در این امر اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمود.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری کانادا

برخی از سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کاری این کشور 2023 عبارت است از:

  • اخذ ویزای کار در کانادا 2023 چقدر زمان میبرد؟ زمان پردازش برای اجازه کار بسته به مکان ارائه و نوع برنامه، میتواند بسیار متفاوت باشد. برنامه های ارسال شده در داخل کانادا (برنامه های افزودنی به مجوزهای کار که قبلاً صادر شده اند) معمولاً از آگوست 2014 حدود 38 روز برای درخواست و حدود 25 روز برای تکمیل فرأیند به صورت آنلاین زمان میبرد.
  • در چه صورت فردی میتواند واجد شرایط کار در کانادا شود؟ شما نمی توانید به طور قانونی در کانادا با ویزای توریستی یا ویزیت کار کنید. اگر دارای ویزای اقامت دائم، اجازه کار حامی کارفرما یا مجوز کار پس از تحصیل هستید، در این حالت از نظر قانونی مجاز به کار در کانادا هستید.
  • دانشجویان خارجی در کانادا چقدر درآمد کسب می کنند؟ متوسط حقوق دانشجویان بین المللی در کانادا 54191$ (دلار) در سال یا 27.79$ (دلار) در ساعت است. بر اساس سطح علمی هر فرد از 26700$ (دلار) در سال شروع میشود در حالی که بیشتر کارمندان با تجربه 92.124$ (دلار) در سال درآمد دارند.
  • آسانترین راه برای مهاجرت به کانادا چیست؟ از طریق مهاجرت Express Entry یا همان راه ورود سریع به کانادا، از طریق برنامه PNPs یا همان برنامه های استانی، از طریق ویزای تحصیل در مقاطع کالج های ورود به بازار کار یا مقاطع دانشگاهی، از طریق برنامه AIP برنامه آزمایشی مهاجرت به آتلانتیک.
  • شرایط کار دانشجویی در کانادا چگونه است؟ افراد می توانند به صورت نیمه وقت در دانشگاه یا خارج از محیط دانشگاه کار کنند.
  • شرایط کار همراه دانشجویان در کانادا چگونه است؟ همراهان می توانند به مدت 40 ساعت در هفته کار کنند.
4.6/5 - (47 امتیاز)

54 دیدگاه برای “ویزای کاری کانادا

  1. عبدالعلی مهدیان گفت:

    سلام افراد دارای سن ۵۰ سال به بالا دارای مدارک فنی مانند جوشکار برق .لوازم خانگی. پکیج واسپلیت میتوانند برای کار مهاجرت کنند

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فقط در صورتی که بتونید یک پیشنهاد کاری داشته باشید بله

  2. وحید گفت:

    سلام خسته نباشید. من ۳۹سالمه. ۱۸سال سابقه خیاطی دارم. زبان بلدنیستم. آیا میشه اونجا خیاطی پیداکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی دشوار میشه کارتون اگر زبان بلد نباشید. باید یک آشنا پیدا کنید که برای شما پیشنهاد کاری ارسال کنید

  3. مریم گفت:

    با سلام ممنون از مطلب مفیدتون
    آیا مدرک مهندسی عمران و سابقه کار در شهرداری مرتبط به حساب می آید ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهم عنوان شغلی شما هست نه اداره ای که در اون کار می کنید

  4. حمید فضلی گفت:

    درود وقت شما به خیر من 34 سالمه و لیسانس IT هستم و 8 سال سابقه کار دارم میشه راهنماییم کنید برای مهاجرت به کانادا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همونطور که در متن مقاله هم توضیح داده شده، شما باید امتیازات لازم در این مسیر رو به دست بیارید و در غیر این صورت نمی تونید مهاجرت کنید.
      راه ساده تر برای شما این هست که از طریق برنامه های استانی اقدام کنید برای مهاجرت به کانادا
      در نظر داشته باشید که شما برای این که بتونید از این برنامه ها استفاده کنید، باید برنامه هر یک از 13 استان رو مجزا بررسی کنید. برخی از اون ها همیشه به افرادی با تخصص شما نیاز دارند. این طوری خیلی سریع تر می تونید به پاسخ نهایی برسید

  5. احمد گفت:

    سلام احمد حیدری هستم ۱۵ سال سابقه سنگ کاری دارم
    39ساله هستم از طریق کار ویزا کار بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق برنامه های استانی اقدام کنید و جستجو کنید که کدام برنامه استانی کانادا شرایط استخدام نیروی کار در حوزه فعالیت شما رو دارن

  6. رضا واحدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۵۰ سالمه – ۱۵ سال در زمینه معماری و اجرای پروژه ساختمانی فعالیت داشتم
    میخواستم بدونم شرایط ویزای کاری برای کانادا به صورت هست
    نیاز به مدرک زبان داره یانه
    پروسه ویزای کاری کانادا چقد زمان و هزینه داره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با توجه به شرایط سنی که دارید، خیلی سخت می تونید از طریق سیستم امتیازبندی، به اقامت کانادا دست پیدا کنید.
      بهتر هست مسیرهای دیگه ای رو برای مهاجرت به کانادا طی کنید. توصیه می کنم با مشاورین ما در تماس باشید

  7. میثم گفت:

    ادمین جون سلام اقا من ۳۴ سالمه و مغازه دارم تو بازار طلافروشی کارمه و دیپلم دارم میخواستم برم اونجا هم تو‌طلافروشی کار کنم یا تو‌کانادا درس بخونم مثلا طراحی جواهر اینا بخونم خیلی تحقیق کردم میگن نمیتونی بری باس حتما امتیاز بیاری مثلا زبان بلد باشی و‌مدرک بیاری یا قبلا تو اروپا سفر داشته باشی یه عالمه البته من تایلند و ترکیه زیاد رفتم اروپا نرفتم بعد میگن تحصیلی هم سنت زیاده و مدرکتو چند سال پیش گرفتی کانادا نمیشه بری اقا من خونه مونه بخرم کانادا چی؟اخه شنیدم کانادا رو خونه ام ویزا نمیده چجوری من میتونم برم کانالا کار کنم یا درس بخونم یه راهی جلو پای ما بزار خداوکیلی دمت گرم اقا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مسیرهای مختلف دیگه رو انتخاب کنید. در صورتی که تمکن مالی کافی داشته باشید، می تونید از طریق سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
      توصیه اکید می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  8. علی راد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۵ سالمه – ۱۰ سال در زمینه مهندسی عمران فعالیت داشتم
    و کلی طرح و پروژه ارائه دادم
    میخواستم بدونم شرایط برای ویزای کاری کانادا به چه صورت هستش..
    در خصوص پروسه و روال کار سوال داشتم – به چه صورت هست
    و اینکه شخصی که بخواد با ویزای کاری کانادا مهاجرت کنه بهشون بعد چند سال اقامت دائم و پاسپورت میدن .
    چقد هزینه میخواد
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما شرایط سنی، سابقه کار و همچین طور مدرک تحصیلی (احتمالا عمران) مناسبی دارید و این مسئله می تونه به شما کمک کنه که امتیازهای کافی در پروسه کار در کانادا رو به دست بیارید.
      در طرف مقابل در صورتی که بتونید مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری رو طی کنید، در همون روز نخست PR دریافت می کنید.

  9. ارسلان گفت:

    سلام
    بنده ۳۸ سالمه و ۱۸ سال سابقه کار در زمینه طراحی (لوگو،پوستر،بنر،کانالوگ و…) و صفحه‌آرایی در حوزه مطبوعات و نشریات دارم و مسلط به نرم‌افزارهای گرافیک
    زبانم در حد مکالمه هست و هیچ مدرکی ندارم
    مدرک کارشناسی گرافیک کامپیوتر دارم
    همسرم آیلتس ۷ دارد
    و صاحب دو فرزند
    از چه طریقی برای مهاجرت به کانادا به ما پیشنهاد میکنید؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شما رو در این رابطه راهنمایی کنند.
      شما هم از طریق تحصیل فرزند و هم از طریق تحصیل خودتونید می تونید وارد کانادا بشید.

  10. محمد گفت:

    سلام
    من مسلط به نرم افزار های کتیا و سالیدورک و اتوکد هستم و مدارکشونم دارم.
    مسلط به نقشه کشی هستم و سابقه کار در یک شرکت و سابقه بیمه هم دارم.
    زبان رو هم تا حد متوسط مسلط هستم.
    آیا شرایط مهاجرت به کانادا برای کار رو دارم؟
    ممنون از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      نرم افزارهایی که کار میکنید خیلی خوبن اما سابقه کار و سن شما و مدرک زبان از عوامل دیگه در تعیین شرایط مهاجرت هستن

  11. Alireza گفت:

    با سلام سوالی داشتم در مورد این که همه افراد بدون محدودیت میتونن در برنامه اکسپرس اینتری شرکت کنم و اگر نمره قابل قبول رو آوردند مشکلی ندارن ؟
    میخواستم بدونم آیا میتونم در اکسپرس اینتری شرکت کنم بدون اینکه شغل من در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد؟
    پدر آخر میخواستم بگم که من 24سالمه و لیسانس رشته عمران رو دارم و آیلتس تا7رو میتونم بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      محدودیت در اکسپرس رو امتیازات شما ایجاد میکنه اما پیشنهاد من برای شما با شرایطی که دارید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلیه

      1. Alireza گفت:

        ممنونم ولی منظور من اینه که اگر شغل من مورد نیاز کانادا نباشه میشه در اکسپرس اینتری شرکت کرد یا نه حتما باید جزو شغل های مورد نیاز باشه؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          میشه اقدام کنید و این امکان وجود داره

  12. حسن گفت:

    با سلام و احترام
    بنده 34 سالمه. کاردانی مکانیک خودرو و کارشناسی مکانیک گرایش مهندسی تکنولوژی تاسیسات حرارتی و برودتی. تو قسمت تعمیرات و نگهداری واگن های قطارهای مترو مشغول به کار هستم. گواهی نامه راهبری قطار هم دارم . تقریبا 11 سال سابقه بیمه دارم. کلاس زبان میرم برای دریافت مدرک زبان. همسرم 34 سالشه فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و یک فرزند 2 ساله. میخواستم بدونم با این شرایط میشه ویزای کار تو کانادا گرفت؟ و اینکه اگر بشه تقریبا چقدر تمکن مالی نیاز داریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کانادا اگر دعوتنامه کاری نداشته باشید باید در سیستم اکسپرس انتری امتیاز بیارید تا بتونید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید

  13. alihanife گفت:

    باسلام خدمت شما وقت بخیر من ۲۳سالمه ۳ ساله کارم با جوش. c02.ارگون. هست مدرک هم دارم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم?

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر هدف شما تحصیل در کشور کانادا باشه بایستی برای تحصیل در مقطع ارشد اقدام کنید در غیر اینصورت کشور آلمان برای کارآموزی و کارورزی شانس بیشتری داره

  14. عبدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا بالیسانس تربیت بدنی با 26سال سابقه و45سال سن در کانادا میشه کار پیدا کرد
    ممنون از لطف شما که راهنماییمینمایید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار در حال حاضر برای کار در کانادا اگر امتیازاتتون به حد نصاب نرسه این امکان وجود نداره متاسفانه

  15. نیما گفت:

    سلام
    حداقل امتیاز آنلاین اکسپرس برای اقدام جهت مهاجرت کاری کانادا چند باید باشد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      حداقل باید به امتیاز 67 برسید

  16. عارفه گفت:

    سلام
    جدول امتیازبندی زبان به این صورت هست که مثلا اگر برای ریدینگ و رایتینگ و اسپیکینگ نمره 7 و لیسینیگ نمره 8 بگیریم (سطر دوم) در نهایت امتیازی که از زبان میگیریم 9 هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      CLB 9 رو میفرمائید که امتیاز 24 داره

  17. سعید گفت:

    سلام من کانادا هستم اما از شرایط راضی نیستم می خواستم بیام ایران آیا شما میتوانید در ایران کار پیدا کنید برای بنده ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما برای مهاجرت اقدام میکنیم دوست من نه کاریابی در ایران

  18. noosh گفت:

    سلام با سه سال سابقه کار برنامه نویسی و سن 30 میشه
    کاری رفت کانادا

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کانادا باید دعوتنامه کاری داشته باشید یا در اکسپرس انتری حداقل امتیاز مورد قبول رو بدست بیارید

  19. محمد گفت:

    با سلام.
    میخوستم بدونم که آیا سابقه کاری حتما باید در شرکتی خصوصی یا دولتی باشد یا شخصی که به صورت فریلنسرینگ کار میکنه هم سابقه کاری براش لحاظ میشه؟
    برای شغلی مثل برنامه نویسی “مهندسی کامپیوتر”

    1. داوری گفت:

      سلام
      سابقه کار همراه با بیمه احتیاج دارید برای کشور کانادا

  20. مهدی گفت:

    سلام امتیاز بنده در امتیاز شمار آنلاین اکسپرس 276 شده است می توانم اقدام کنم یا خیر لطفا پاسخ رو به جی میلم ارسال بفرمایید

    1. داوری گفت:

      سلام
      امتیازتون متاسفانه برای گانادا مناسب نیست برای کشور دیگه ای اقدام کنید دوست من

  21. علی گفت:

    با سلام خدمت شما
    مهندس عمران هستم با 20 سال سابقه کاری
    که شامل برج سازی هتل سازی
    ساخت تصفیه خانه و مکان های تجاری هستش
    گواهینامه تمامی کلاس های اموزشی و مهارتی نظام مهندسی رو دارم
    مدرک بنده فوق لیسانس و بیمه و پروانه دارم
    زبان انگلیسی بنده هم خوب هستش
    میخواستم در مورد مهاجرت به کشور های مثل کانادا یا استرالیا یا المان کمک کنید
    با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه خوبی دارید پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. علی گفت:

        ممنون میشم اطلاعات تماس تون رو در اختیار بنده قرار بدید؟

        1. داوری گفت:

          لطفا با شماره 02191003232 تماس حاصل فرمایید

  22. نیما گفت:

    سلام. آیا اطلاع دارید که من بعنوان همراه کسی که ویزای کار کانادا را گرفته اگر بخواهم در کانادا ادامه تحصیل بدهم بعنوان اینترنشنال استیدونت باید این کار و انجام بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر شما در کانادا به عنوان فرد مقیم در کانادا میتونید اقدام کنید

  23. شاهو گفت:

    سلام وعرض ادب، ببخشید با مدرک زبان دولینگو 130 میشه برای ویزای کار اقدام کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مهم تر از مدرک زبان ذاشتن جاب آفر از کارفرمای کاناداییه اما به طور کلی باید مدرک آیلتس جنرال داشته باشید

  24. اسداله ایدی زاده گفت:

    شرایط کاری کانادا با داشتن مدارک فنی(نصب و تعمیر پکیج،نصب و تعمیر اسپيلت،نصب و تعمیر لوله کشی آب،نصب وسايل بهداشتی و…..)چگونه است?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باید امتیازاتتون رو اکسپرس انتری بررسی شه
      لطفا مقاله اسکیل ورکر کانادا رو مطالعه کنید

  25. سید علی حسینی گفت:

    باسلام از خدمت دوستان گرامی
    سید علی حسینی بنده ۲۱سال سن دارم و۶سال سابقه کار در کار رنگ آمیزی و نقاشی چوب هستم میشه که راهنمای کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایط سنی شما برای تحصیل در کانادا مناسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *