مهاجرت

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

در صورتی که شما هم علاقه مند به آشنایی با مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا می باشید با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. شما عزیزان همچنین برای تکمیل اطلاعات شخصی خود می توانید با برقراری ارتباط با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به در راستای تکمیل نمودن اطلاعات خود تلاش کنید. در این مقاله به صورت کلی مدارک لازم برای اخذ انواع ویزاهای کانادا بیان شده است تا در صورتی که تمایل به اخذ ویزا برای ورود به این کشور دارید بتوانید با آگاهی کامل اقدام نمایید.

  • انواع ویزاهای کشور کانادا کدامند؟
  • چه مدارکی برای دریافت ویزای قانونی کشور کانادا مورد نیاز است؟
  • هزینه های مربوط به دریافت ویزای کشور کانادا چه مقدار است؟
  • انواع ویزاهای کشور کانادا چه مدت اعتبار دارد؟
  • آیا می توان ویزا همراه را برای زندگی در کانادا به دست آورد؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر می باشد:

  • به همراه داشتن اصل پاسپورت شخص متقاضی که حداقل برای مدت زمان 6 ماه از زمان سفر دارای اعتبار باشد.
  • به همراه داشتن تمامی پاسپورت های زمان گذشته مربوط به این شخص با این شرط که در تمامی پاسپورت ها مهر مربوط به ویزا درج شده است.
  • به همراه داشتن عکس جدید پاسپورتی
  • به همراه داشتن ترجمه دارای اعتبار از شناسنامه اشخاص
  • به همراه داشتن ترجمه دارای اعتبار از سند ازدواج
  • به همراه داشتن ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان این اشخاص در صورتی که متمایل به همراهی این اشخاص باشند.
  • به همراه داشتن فرم تکمیل شده این اشخاص از اطلاعات فردی مربوط به خود و همچنین فرم مختص به اطلاعات خانوادگی این اشخاص برای هر یک از متقاضیان که به صورت جداگانه تکمیل شده باشد.

بررسی مدارک مالی برای اخذ ویزای کانادا

از جمله مهمترین مدارک مالی که شخص متقاضی ویزای این کشور ملزم به ارائه این مدارک است عبارتند از:

  • نامه تمکن مالی شخص متقاضی ویزای کانادا که می بایست به دلار بوده، به زبان انگلیسی ترجمه شده و ممهور به مهر مختص به امور بین الملل بانک ها باشد.
  • پرینت حساب مالی شخص که بیانگر گردش صورت حساب 6 ماهه شخص باشد و همچنین مشخص کننده میزان درآمد هر ماه این اشخاص باشد.

جزییات مدارک مالی برای اخذ ویزای کانادا

مدارک مالی ای که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا مورد نیاز است کمی متفاوت از سایر ویزاها می باشد. مثلا برای اخذ ویزای کاری فرد باید اثبات نماید هزینه زندگی یک سال خود در کانادا را دارد. اما برای ویزای تحصیلی علاوه بر هزینه های زندگی، دانشجو باید شهریه دانشگاه را نیز از یک سال جلوتر پرداخت نماید و رسید آن را به سفارت کانادا ارائه نماید. البته دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده اند باید نامه مربوطه به بورسیه را ارائه کنند.

تمکن مالی دانشجویان برای تحصیل در کانادا به شرح ذیل می باشد:

  • داشتن CA$ 20635 (دلار کانادا) در حساب به عنوان تمکن مالی برای پرداخت هزینه های یک سال زندگی در کانادا
  • پرداخت شهریه دانشگاه که با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت است اما معمولا بین 21100$ تا 36100$ (دلار آمریکا) می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مهمترین مراحل برای اپلای از کشور کانادا این است که اولا متقاضیان از یکی از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرند و دوما از طریق سفارت کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند. منتها ابتداء باید نامه پذیرش آکادمیک را به همراه مدارک زیر جمع آوری کرده و سپس در وقت مقرر به سفارت تحویل دهند:

مدارک ضروری برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا
1پاسپورت ملی معتبر
2عکس های پاسپورتی جدید مطابق شرایط عکس کانادایی
3مدارک هویتی متقاضی
4فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی کانادا
5بیمه دانشجویی معتبر
6نامه پذیرش از دانشگاه معتبر کانادایی
7گواهی اسکان در کانادا
8گواهی تمکن مالی کافی به میزان سالیانه حدود CAD $ 10000 (دلار کانادا)
9گواهی عدم سوء پیشینه
10گواهی مهارت زبان خارجی (به دو صورت زبان انگلیسی و یا زبان فرانسوی)
11مدرک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه (به صورت ترجمه شده)
12هزینه درخواست ویزای دانشجویی کانادا به مبلغ CAD $ 150 (دلار کانادا)

بررسی مدارک مربوط به ترجمه اسناد ملکی کانادا

از جمله مدارک شغلی مربوط به مدارک شغلی کارمندان عبارتند از به همراه داشتن گواهی که بیانگر اشتغال به کار این اشخاص که به زبان انگلیسی باشد و روی سربرگ شرکت به چاپ رسیده باشد. این مدارک عبارتند از:

  • کلیه مدارک مربوط به شروع به کار این اشخاص
  • مدارک مربوط به عنوان شغلی و همچنین درآمد ماهیانه این اشخاص
  • ذکر نمودن نام مدیر و همچنین ذکر نمودن مدت زمانی که دارای ارتباط با مرخصی این اشخاص باشد.
  • به همراه داشتن ترجمه دارای اعتبار فیش حقوقی شخص که برای 3 ماه آخر این اشخاص باشد.
  • به همراه داشتن ترجمه دارای اعتبار از لیست بیمه این اشخاص

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا برای مشاغل مختلف

مدارک مربوط به ترجمه حکم کارگزینی برای ویزای کانادا

در این قسمت از مقاله به بررسی مدارک مربوط به ترجمه حکم کارگزینی به تفکیک شغل خواهیم پرداخت. مدارک مربوط به کارفرمایان شامل ترجمه دارای اعتبار از آگهی تاسیس شرکت، آگهی مربوط به آخرین تغییرات شرکت و همچنین آگهی مربوط به کلیه تصمیمات شرکت که در روزنامه رسمی به چاپ رسیده باشد، ترجمه دارای اعتبار از لیست بیمه و همچنین فیش حقوقی مربوط به 3 ماه آخر کلیه کارمندان، ترجمه دارای اعتبار از جدیدترین و همچنین آخرین لیست مربوط به مالیات مختص به شخص و در صورتی که شخص اقدام به پرداخت نموده باشد و نامه تمکن مالی شخص که به نام شرکت باشد و همچنین به همراه داشتن کلیه ریز گردش حساب شخص که مختص به مدت زمان 6 ماه آخر شخص مربوطه و همچنین به زبان لاتین باشد، می شود.

مدارک مربوط به شغل تجارت به صورت زیر می باشد:

  • ترجمه دارای ارتباط به کارت بازرگانی
  • یک گواهی صادر شده از جانب اتاق بازرگانی
  • ترجمه دارای اعتبار از جدیدترین و همچنین آخرین لیست مالیاتی که شخص اقدام به پرداخت کرده باشد.
  • ترجمه دارای ارتباط از لیست مربوط به پرداخت بیمه

مدارک لازم برای اخذ روادید کاری کانادا

مدارک مربوط به مشاغل مهندسی ترجمه رسمی و دارای اعتبار که صادر شده از جانب نظام مهندسی باشد و جواز ساخت و همچنین کلیه قراردادهای پیمان کاری که اجرایی شده می باشد. مدارک مربوط به شغل کارخانه داری و صاحبان مشاغل آزاد برای ویزای کانادا ترجمه دارای اعتبار از مجوز و هم چنین پروانه بهره برداری، ترجمه دارای اعتبار از مجوز لازم برای شروع نمودن کسب و کار، ترجمه دارای اعتبار از آخرین لیست مالیاتی که اقدام به پرداخت مالیات ذکر شده کرده باشند و ترجمه دارای اعتبار از لیست پرداخت شده مربوط به بیمه کارگران می باشد.

مدارک مربوط به بازنشستگان برای ویزای کار کانادا ترجمه دارای اعتبار از حکم بازنشستگی این اشخاص و ترجمه فیش دارای اعتبار از حیث حقوقی می باشد که مربوط به مدت زمان 3 ماه آخر بازنشستگی اشخاص باشد. با این توضیح که در حالت افزایش دادن دستمزد و حقوق مربوط به این اشخاص، همچنین ترجمه دارای اعتبار از حکمی که بیانگر افزایش حقوق بازنشستگی این اشخاص باشد.

دریافت روادید کانادا از طریق دعوت نامه

فرد دعوت کننده برای ویزای کانادا باید کارت مربوط به حقوق شهروندی این اشخاص، یک پاسپورت مختص به کشور کانادا و شناسنامه کانادایی خود را ارائه نماید. لازم به ذکر می باشد که در صورت نداشتن یک دعوت نامه رسمی، این اشخاص ملزم به تحویل دادن مدارکی می باشند که بیانگر رزرو هتل مختص به شخص باشد و همچنین بیانگر شرح و توضیح کلیه برنامه های مربوط به سفر به انضمام رزرو بلیت رفت و برگشت به این کشور می باشد.

برخی از اشخاص برای اینکه بخواهند اطلاعات جامعتری در رابطه با موضوع مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا را به دست آورند مستلزم این می باشند که از شرایط زندگی در این کشور به اطلاعات درست و منطقی دست یابند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات در مورد مهاجرت به کانادا به لینک مربوطه مراجعه نمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در امر مهاجرت به کانادا از روش های مختلف می باشد، برای اخذ اطلاعات با وکلا و کارشناسان برتر این موسسه تماس حاصل نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا

سوالات متداول درباره مدارک ویزای کشور کانادا عبارتند از:

  • مهاجرت نیروی کار ماهر (اسکیل ورکر) به کانادا به چه معناست؟ برنامه (Federal Skilled Worker Worker (FSW برای افرادی است که بخاطر تجربه کاری و مهارت های خود، برای مهاجرت به کانادا انتخاب می شوند.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کانادا چیست؟ مدارک مربوط به هویت شخصی، اسکن پاسپورت، 2 قطعه عکس و مدارک مربوط به اخذ کار برای افرادی که MLIA نیاز دارند و افرادی که MLIA نیاز ندارند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *