ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در اسلوونی

تحصیل پزشکی در اسلوونی

اسلوونی با پیشرفت خود طی نیم قرن اخیر به یکی از قطبهای علم مهندسی، پزشکی و هنر تبدیل شده و بهمین دلیل تحصیل پزشکی در اسلوونی مورد توجه قرار گرفته است. در سال های اخیر ساختار تحصیلات دانشگاهی در این کشور تغییرات بسیاری به خود دیده است اما با این حال هنوز کمتر از 2000 دانشجوی بین المللی مشغول تحصیل پزشکی در اسلوونی هستند.

رشته پزشکی در میان رشته های تحصیلی پر طرفدار این کشور قرار دارد به همین جهت اخذ ویزای تحصیلی در این کشور از رقابت نسبتا شدیدی برخوردار است. اگر قصد مهاجرت به اسلوونی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارید همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه تخصصی در زمینه امور مهاجرتی با انواع ویزا آماده همراهی و راهنمایی شما عزیزان می باشند.

تحصیل پزشکی در اسلوونی 2024

مانند دیگر کشورهای اروپایی دانشگاه های اسلوونی به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و طبق آمار، کمتر از %10 دانشجویان پزشکی این کشور خارجی هستند. معتبرترین دانشگاه پزشکی در کشور اسلوونی دانشگاه Ljubljani (uni-lj.si) است که در دو بخش کارشناسی در اسلوونی و کارشناسی ارشد در اسلوونی به ارائه رشته پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی می پردازد و دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی می شوند برای دریافت مدرک دکتری پزشکی یا دندانپزشکی کاندید می شوند. در دانشگاه “لیوبلیانا” برترین متخصصان حوزه پزشکی فعالیت می کنند.

دانش را به زندگی اضافه می کنیم! این شعار دومین دانشگاه معتبر کشور اسلوونی یعنی PRIMORSKEM است که یک دانشگاه دولتی می باشد و دوره های عملی پزشکی را بدون فوت وقت بعد از دوره های تئوری کلی برگزار می کند. در این دانشگاه دانشجویان می توانند از امکانات بالا و اساتید با تجربه برای رسیدن به اهداف عالی علمی خود استفاده کنند و پس از اتمام دوره تحصیلی اولیه وارد دوره های MD یا MD-PHD شوند. در باب تحصیل پزشکی در خارج لینک فوق را مطالعه کنید.

اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی

سیستم آموزش این کشور در مقاطع عالی دارای دو قسمت است:

آموزش عالیتوسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی برگزار می شود.
آموزش حرفه ایتوسط کالج ها برگزار می شود و دو سال به طور می انجامد.

به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور به خصوص در رشته پزشکی و دندانپزشکی همواره تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور زیاد بوده است و شما پس از قبولی در آزمون سخت ورودی (که در ماه “اوت” برگزار می شود) می توانید وارد دانشگاه شده و به تحصیل بپردازید. توجه داشته باشید که دانشجویان بورسیه در اینجا شناسایی می شوند و اگر شما نمره بالایی در آزمون ورودی کسب کنید می توانید از بورسیه های تحصیلی که به شما پیشنهاد می شود استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در باب شرایط گرفتن Fund در اسلوونی را در لینک فوق بخوانید.

در اسلوونی آموزش ها به زبان انگلیسی صورت می گیرند و رشته پزشکی حدودا 6 سال به طول می انجامد، لازم است به خاطر داشته باشید که دوره های تخصصی هم در دانشگاه های پزشکی کشور اسلوونی برگزار می شوند. جهت انجام مراحل پذیرش از دانشگاه های کشور اسلوونی مدارک زیر لازم است:

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه و عکس پاسپورنی
  • کسب نمره بالا در آزمون ورودی دانشگاه ها
  • یک بیمه درمانی با اعتبار
  • توانایی مالی برای اقامت در اسلوونی
  • گواهی مهارت در زبان به علاوه رزومه تحصیلی

اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی

هزینه های تحصیل پزشکی در اسلوونی در 2024

مهم ترین هدف برنامه تک مرحله ای دندانپزشکی (DMD) آموزش افراد حرفه ای برای انجام امور سخت و حرفه ای دندانپزشکی است و این برنامه تلاش می کند که یک پایه محکم برای آموزش های تخصصی بعدی افراد باشد. مهم ترین مدرک مورد نیاز همان اصل مدرک پایان تحصیلات نهایی شخص متقاضی است که همراه با ترجمه مدارک مورد تایید این کشور به علاوه کارنامه معتبر گزارش سالیانه داوطلب از وی طلب خواهد شد.

درباره هزینه ها هم باید اشاره کنیم که شهریه مصوب دانشگاه های پزشکی باید توسط دانشجویان خارجی به صورت تمام و کمال پرداخت شود که حدود هزینه تحصیل در اسلوونی در رشته های غیر پزشکی سالانه حداقل 7000€ (یورو) می باشد و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه حداقل 10000€ (یورو) خواهد بود؛ به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در اسلوونی بسیار بیشتر از رشته های غیر پزشکی در این کشور خواهد بود اما جدا از هزینه دانشگاه، یک فرد به طور متوسط مبلغ 600€ (یورو) در هر ماه لازم دارد برای هزینه های اصلی زندگی مانند مسکن و غذا و حمل و نقل عمومی و غیره.

دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی (مورد تایید ایران)

هدف دانشگاه های برتر پزشکی اسلوونی، تحقیقات گسترده کاربردی و توسعه و ترویج این اهداف است، دانشگاه “لیوبلیانا” بالاترین درجه بین المللی و بهترین کیفیت امکانات را دارد و از دانشمندان برجسته و سرشناس در جهت دنبال کردن اهداف عالی علمی استفاده می کند. در “لیوبلیانا” مطالعات چند رشته ای همیشه مورد احترام و تشویق واقع می شود و این رفتارهای حرفه ای است که سبب افزایش ذخیره دانش و اطلاعات در خزانه های داخلی اسلوونی و همچنین دهکده جهانی خواهد شد.

در واقع این دانشگاه از نظر تاریخی بسیار قدیمی تر از دیگر دانشگاه های اسلوونی و از نظر مساحت جزو بزرگ ترین دانشگاه های اروپا می باشد که در بخش های پزشکی، علوم طبیعی و حتی هنر بسیار دستاورد داشته است و حتی می توان آن را مرکز و پایگاه دانش و اطلاعات کشور متمدن اسلوونی معرفی کرد که تا امروز بیشتر از 40000 فارغ التحصیل موفق و با سواد داشته است،

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل پزشکی در کشور اسلوونی

توجه داشته باشید که پس از اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کشور اسلوونی بایستی ابتدا ویزای تحصیلی کشور اسلوونی را اخذ نمایید تا بتوانید در مدت زمان معلوم به صورت قانونی مشغول به تحصیل باشید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر متقاضی به همراه 3 ماه اعتبار از زمان صدور ویزا
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه های پزشکی در کشور اسلوونی
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی با حدود مبلغ مالی 290€ (یورو)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی به صورت ترجمه شده و به زبان اسلوونیایی
  • گواهی مبنی بر تایید پرداخت هزینه های مربوط به ویزای تحصیلی اسلوونی

درآمد رشته پزشکی در کشور اسلوونی

درآمد رشته پزشکی در کشور اسلوونی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی بیشترین، کمترین و میانگین درآمد پزشکان در اسلوونی به شرح تصویر زیر است:

درآمد رشته پزشکی در کشور اسلوونی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حقوق ماهیانه کار در اسلوونی و مهاجرت به کشور اسلوونی کافیست با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *