ویزای کاری

ویزای کار اوکراین

ویزای کار اوکراین

اخذ ویزای کار اوکراین به منزله زندگی و کار در این کشور برای اشخاص متقاضی صادر می گردد که قوانین مختص به خود را در این خصوص دارد. ویزای کار اوکراین برای افرادی صادر می شود که در زمینه شغلی دارای مهارت و تجربه های زیادی باشند و توانایی کار در این کشور را داشته باشند. متقاضیان برای دریافت کار باید ابتدا دعوت نامه شغلی دریافت نمایند، برای دریافت دعوت نامه نیز شرایطی وجود دارد که در این مقاله به آن نیز اشاره می کنیم. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند اطلاعاتی در باب ویزای کار اوکراین در اختیار شما متقاضیان محترم قرار دهند، تا به راحتی و بدون وجود مشکل اقدامات لازم را برای مهاجرت کاری به این کشور انجام دهید.

قوانین کار در اوکراین در 2024

تمامی کشورهای دنیا قوانین و شرایطی را برای کار در نظر گرفته اند. در کشور اوکراین نیز قوانینی برای کار وجود دارد، شاغلین جهت کار در اوکراین باید در طول هفته به مدت 40 ساعت مشغول به کار باشند. در 2024 شاغلینی که در رده سنی 18 تا 36 سال قرار دارند باید در طول هفته به مدت 36 ساعت کار کنند. اوکراین  به شاغلین اجازه اضافه کار می دهد، ولی برای اضافه کاری ساعت مشخصی تعیین شده است. هر ساله متقاضیان می توانند مدت 120 ساعت اضافه کاری داشته باشند. به ازای اضافه کاری کارفرما باید مزایا و حقوق به فرد بپردازد.


مراحل درخواست ویزای کاری اوکراین

تمامی متقاضیان بین المللی که به دنبال دریافت ویزای کاری اوکراین هستند، باید مراحل درخواست این نوع از ویزا را به درستی طی کنند. در صورت رعایت نکردن هر یک از این مراحل روند درخواست ویزای متقاضیان با مشکلات پیچیده ای همراه خواهد بود. همچنین ممکن است درخواست ویزای کاری شما در این کشور ریجکت شود. به طور کلی روند درخواست ویزای کار شامل چندین رویه است که متقاضیان باید این مراحل را بیابند و آنها را به ترتیب داده شده دنبال کنند تا از موفقیت آمیز بودن برنامه مطمئن شوند.

برای اینکه بیشتر با مراحل درخواست ویزای کاری اوکراین آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

مراحل درخواست ویزای کاری اوکراینتوضیحات
پیدا کردن شغل مناسب در اوکراینمتقاضیان درخواست ویزا اگر شغلی در این کشور ندارند، نمی توانند برای ویزا درخواست دهند.
بررسی اعتبار پاسپورتپاسپورت متقاضیان باید حداقل 6 ماه دیگر پس از تاریخی که قصد خروج از روسیه را دارید معتبر باشد.
دعوت نامه کار در اوکراینکارفرمای متقاضیان در اوکراین مسئول دریافت دعوت نامه می باشد.
کار در اوکراین را از طریق فرم درخواست آنلاین تکمیل کنید.فرم را به صروت آنلاین در وب سایت وزارت خارجه اوکراین بیابید.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.جمع آوری مدارک مورد نیاز از مراحل ضروری در روند درخواست ویزای کاری است.
ارسال درخواست ویزامتقاضیان باید درخواست ویزای کاری را به صورت حضوری ارسال کنند.

اعطای دعوت نامه شغلی برای کار در اوکراین

متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در اوکراین باید دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. کارفرمایان این کشور برای اعطای دعوت نامه کاری به متقاضیان خارجی باید قوانینی را رعایت نمایند. کارفرما باید ابتدا به مدت 3 ماه آگهی شغلی را کشور اوکراین منتشر کند. اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد، می تواند از نیروی کار خارجی با همان مشخصات اعلام شده استفاده نماید. فرد متقاضی بعد از دریافت دعوت نامه باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار اوکراین انجام دهد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اوکراین

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اوکراین

بعد از آن که موفق به اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما شدید باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار اوکراین انجام دهید. جهت دریافت ویزای کار اوکراین باید مدارکی را آماده کرده و به سفارت خانه یا کنسولگری این کشور ارائه نمایید. این مدارک عبارتند از:

  • ارائه دعوت نامه یا قرار داد رسمی دریافت شده
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل اعتبار
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزای کار اوکراین
  • ارائه 2 قطعه عکس 4 در 3
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن با دقت
  • ارائه گواهی گردش مالی حساب بانکی در 90 روز گذشته
  • ارائه مدرک تحصیلی
  • ارائه گواهی بیمه درمانی
  • ارائه نشانی محل سکونت

پروسه اخذ ویزای کار در اوکراین

با توجه به مطالب فوق، مراحل اخذ ویزای کار در اوکراین به شرح زیر است:

مرجلهرویهشرح
مرحله Aدرخواست مجوز کارهر شهروند خارجی، که در اوکراین بدنبال کار برای یک مدت زمان طولانی است، به اخذ مجوز کار نیاز دارد.
مرحله Bدرخواست ویزای کارزمانی که مجوز کار صادر شد، مرحله نهایی درخواست ویزای IM-1 می باشد.

دو دلیل اصلی برای ضرورت اخذ مجوز کار در اوکراین وجود دارد:

  • فعالیت های کاری به صورت قانونی و مشروعی بگیرد. ایضا، شما بتوانید دستمزدهای قانونی کسب کنید.
  • شما حق اقامت مشروع را در این کشور بدست آورید.

بر اساس قوانین مهاجرتی جدید، تنها دانشجویان دارای ویزا تحصیلی یا افراد دارای ویزای کار مجاز به اقامت تمام سال در اوکراین هستند. ویزای کار مجاز کننده اقامت تمام سال ویزای IM-1 نامیده می شود. ویزاهای دیگری هم هستند که به شما امکان اقامت اوکراین را برای مدت تنها 6 ماه می دهند،تا آنجایی که مربوط به ویزاهای بیزینس می شود، این مقررات هنوز هم بطور گسترده ای اجرا نمی شود.

اخذ اقامت از طریق ویزای کار اوکراین

متقاضیانی که می خواهند از طریق کار وارد کشور اوکراین شوند و اقامت این کشور را دریافت کنند باید بدانند که این امکان برای وی وجود دارد. متقاضی باید قبل از ورود به این کشور مجوز ورود و مجوز مهاجرت کسب نماید. طبق قوانین وضع شده در این کشور برای دریافت مجوز مهاجرت، کابینه وزیرهای این کشور تصمیم گیری نمایند و سپس مجوز را صادر نمایند. افرادی که دارای شرایط زیر باشند می توانند به راحتی این مجوز را دریافت کنند.

  • سرمایه گذاران و کار آفرینانی که کمک های زیادی به اقتصاد این کشور می کنند.
  • فرهیختگان و دانشمندانی که مهاجرت آن ها به نفع کشور اوکراین می باشد.
  • فردی که به مدت 3 سال و به صورت مستمر در این کشور زندگی کرده باشد.

متقاضیانی که از طریق کار به این کشور مهاجرت کرده اند بعد از دریافت مهاجرت به اوکراین می توانند اقدامات لازم را برای مهاجرت اعضاء خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 18 سال) انجام دهند. فرد باید برای مهاجرت خانواده به این کشور گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی خود و اعضاء خانواده اش را ارائه نماید.

مدت اعتبار ویزای کاری اوکراین

یکی از تفاوت های اساسی در ویزای کاری اوکراین با ویزای کاری کشورهای مدرن اروپایی، در مدت اعتبار ویزای کاری این کشور می باشد. تمامی اتباع کشورهای خارجی که در نهایت موفق شدند تا ویزای کاری اوکراین را دریافت کنند، ویزا کاری برای زمان محدود و بین 3 ماه تا 12 ماه معتبر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که مدت اعتبار ویزای کاری اوکراین بسیار انعطاف پذیر است. زیرا تمامی متقاضیان می توانند بسته به شغلی که در این کشور دارند، مدت اعتبار ویزای کاری خود را به طور کامل تغییر دهند. از سوی دیگر، نوعی ویزای کاری در وجود دارد، که بین 1 تا 3 سال اعتبار دارد، که ویزای کاری طولانی مدت این کشور مشهور است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای کاری اوکراین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای کاری اوکراین

مزایای اخذ اقامت از طریق کار در اوکراین

متقاضیانی که قصد دارند از طریق کار به کشور اوکراین مهاجرت کنند و در این کشور اقامت داشته باشند، از مزایایی بهره مند می شوند. به عنوان مثال امکان استفاده رایگان از خدمات پزشکی و درمانی و غیره را دارند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با ویزای کار اوکراین به دست آوردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در این کشور می توانید طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید سایر مقالات را مطالعه بفرمائید. اگر پس از مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکرده اید با ما در تماس باشید.

متداول ترین سوالات ویزای کار اوکراین

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات جلب می داریم:

  • مراحل درخواست ویزای کاری اوکراین به چه صورت است؟ ابتدا پیدا کردن شغل مناسب در اوکراین، سپس بررسی اعتبار پاسپورت، ارائه دعوت نامه کار در اوکراین است. همچنین جهت کار در اوکراین را از طریق فرم درخواست آنلاین تکمیل کنید. سپس مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید و ارسال درخواست ویزا را انجام دهید.
  • اعطای دعوت نامه شغلی برای کار در اوکراین به چه صورت است؟ متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در اوکراین باید دعوت نامه شغلی دریافت نمایند. کارفرمایان این کشور برای اعطای دعوت نامه کاری به متقاضیان خارجی باید قوانینی را رعایت نمایند. کارفرما باید ابتدا به مدت 3 ماه آگهی شغلی را کشور اوکراین منتشر کند. اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد، می تواند از نیروی کار خارجی با همان مشخصات اعلام شده استفاده نماید. فرد متقاضی بعد از دریافت دعوت نامه باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کار اوکراین انجام دهد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کار اوکراین

  1. زهرا توکلی گفت:

    سلام چگونه برای ویزای کار اقدام کنیم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما، با توجه به مقاله حاضر جهت کار در اوکراین به کارفرما نیاز است. در صورتیکه کارفرما از این کشور دارید برای اخذ اطلاعات با موسسه ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *