ویزای کاری

مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

در این مقاله بنا به درخواست های مکرر هموطنان متقاضی مهاجرت کاری به مالزی، ما به بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی می پردازیم. یکی از راه های پرطرفدار مهاجرت به مالزی و اخذ اقامت این کشور توریستی جنوب شرق آسیا، از طریق اخذ ویزای کار می باشد. در حقیقت شما با اخذ ویزای کار به راحتی می توانید در مالزی مقیم شده و در آنجا کار و زندگی بکنید. ویزای کار مالزی 3 نوع می باشد که عبارتند از ویزای کار، ویزای کار موقتی، ویزای ویزیتور ( حرفه ای). هر کدامیک از این ویزاها دارای شرایط و مدارک خاص خود می باشد و دارنده ویزای کار نیز دارای حقوقی در مالزی است.

ما در این مقاله، علاوه بر بیان مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی، در مورد ویزای کار در مالزی و نحوه و شرایط اخذ این نوع ویزا در مالزی هم خواهیم پرداخت. متقاضیان اخذ ویزای کار مالزی که اطلاع دقیقی درباره مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی ندارند، می توانند از مشاورهای حرفه ای وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

نحوه درخواست ویزای کار در مالزی

ویزاهای کار یا Work Permits در مالزی معمولا توسط کارفرما اخذ می شود. صاحبان شرکتی که مایل به استخدام شهروند خارجی هستند می بایست که اسپانسری فرد داوطلب کار در مالزی را برعهده گیرند. کارکنان و خانواده های آنها که به مالزی می آیند و قبل از ورود به ویزاهای کار اخذ نکرده اند، مجازند ابتداء با Social Pass وارد کشور شوند و سپس ویزای کار اخذ نمایند. نظر به اینکه مالزی قوانین سخت گیرانه ای درباره کارگران غیرقانونی دارد، به متقاضیان توصیه می شود که قبل از صدور ویزای کار به این کشور مهاجرت ننمایند.

شرایط ویزای کار در مالزی در 2021

شرایط ویزای کار در مالزی در سال 2021 بدین صورت میباشد:

  • اعتبار باقی مانده پاسپورت باید حداقل 18 ماه باشد.
  • شهروند خارجی که قصد مهاجرت به مالزی از طریق کار را دارد باید 27 ساله و بالاتر باشد.
  • مدت اعتبار ویزای کاری مالزی معمولا بین 6 تا 5 سال می باشد.

انواع ویزای کار مالزی یا Work Pass

به هنگام اخذ ویزای کار، بسته به نوع کار و مهارت های متقاضیان، انواع ویزای کار یا Work Pass صادر می شود که عبارتند از:

  • ویزای کار یا Employment Pass: این ویزا برای کارکنان دارای مهارت های خاص و معمولا برای مشاغل فنی و مدیریتی صادر می شود. حداقل دوره اعتبار این نوع ویزا معمولا 2 سال می باشد.
  • ویزای کار موقتی یا Temporary Employment Pass: صادره جهت کار برای مدت کمتر از 2 سال یا برای مشاغلی با حقوق کمتر از RM5000 (رینگیت مالزی)
  • ویزای ویزیت حرفه ای یا Professional Visit Pass: صادره برای شهروندان کشورهای خارجی که در استخدام شرکتی در کشور خودشان باقی مانده اما جهت تهیه خدمات خاصی برای دوره 6 ماهه توسط شرکت مالزیایی به کار گرفته می شوند.

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

ویزای کار در مالزی یا Employment Pass

ویزای کار Employment Pass در حقیقت مالزیی است که فرد خارجی را قادر می سازد که در سازمانی در ویزای کار بکند. این ویزا یا Pass مشروط به قرارداد استخدام (تا 60 ماه) است. در کشور مالزی، کمیته امور شهروندان خارجی (EC) یا ادارات مسئول مربوطه باید اشتغال افراد ماهر خارجی را در یک پست کاری قبل از صدور مالزی Employment Pass توسط اداره مهاجرت مالزی تایید کنند.

اقدامالزامات
قبل از درخواستچک کردن شرکت صلاحیت درخواست ویزای کار Employment Pass
نحوه درخواستمراجعه به وب سایت ESD، و وارد حساب کاربری ESD شرکت شده و درخواست ویزای کار

بررسی مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی

شما باید مدارکی همانند کپی از جزئییات پاسپورت و مدارک تحصیلی را به همراه درخواست ویزای کار مالزی یا Employment Pass ارائه دهید. تقاضای ویزای کار در مالزی به مدارک زیر نیازمندید:

  • پیشنهاد کار و نامه پذیرش یا قرار داد کار ( ممهور با 00)
  • کپی صفحه مشخصات شخصی و صفحه آخر پاسپورت
  • آخرین پروفایل بیزینس شرکت یا اطلاعات ثبت شده در اداره حسابداری و نظارت بر شرکت (ACRA)
  • کپی مدارک تحصیلی متقاضی مثلا مدرک دانشگاهی
  • کپی ریزنمرات تحصیلی
  • مدرک دانشگاهی با سابقه کار حداقل 3 ساله در زمینه کاری مرتبط
  • مدرک دیپلم با سابقه کار 5 ساله در زمینه کاری مربوطه
  • مدرک فنی و حرفه ای با حداقل 7 سال سابقه کاری مرتبط
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • فرم درخواست DP11 تکمیلی

کار در مالزی در 2021

متقاضیان کار در کشور مالزی، اول نیازمند اخذ ویزای کار مالزی با عنوان employment visa می باشند. ویزای کار سندی است که به فرد امکان ورود به خاک مالزی را جهت انجام کار در این کشور می دهد. اما اخذ ویزای کار منوط به تامین شرایط و مدارکی است. از جمله این شرایط در سال 2021، کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای مالزیایی است. شما هموطنان گرامی در صورت نیاز به مشاوره جهت آماده سازی مدارک لازم برای ویزای کار در مالزی، می توانید با کارشناسان ارشد و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کرده و اخذ ویزای کارتان را تضمین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *