ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای پذيرش از بلغارستان

مدارک لازم برای پذيرش از بلغارستان

آماده کردن شرایط و ارائه مدارک لازم برای پذيرش از بلغارستان امری ضروری برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی به شمار می رود که قصد دارند در دانشگاه های کشور بلغارستان در برنامه های تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل شوند. برای ورود به دانشگاه های کشور بلغارستان متقاضیان و دانشجویان خارجی حتما باید آشنایی کامل با زبان انگلیسی و بلغاری داشته باشند و علاوه بر این سایر شرایط و الزامات را نیز برآورده کنند که در این مقاله کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تمامی ضوابط و مدارك لازم براي پذیرش در بلغارستان اشاره خواهند کرد. کشور بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد؛ به همین دلیل دانشگاه های این کشور سطح بسیار بالایی دارند و تحصیل در این دانشگاه ها موجب بهره مند شدن دانشجویان از بهترین امکانات و خدمات می شود.

  • شرایط تحصیل در بلغارستان چیست؟
  • آیا می توان بلغارستان را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد؟
  • مدارک لازم برای تحصیل در بلغارستان کدامند؟
  • برترین دانشگاه های بلغارستان کدامند؟
  • آیا تحصیل در بلغارستان ارزان است؟

ضوابط و مدارک لازم برای پذيرش از بلغارستان

برای پذیرش در دانشگاه های کشور بلغارستان، معیارهای پذیرش با توجه به موسسه، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی و همچنین دوره ها و برنامه های تحصیلی متفاوت است. در اکثر دانشگاه های کشور بلغارستان، پذیرش مبتنی بر ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز می باشد و ورود به دانشگاه های این کشور معمولا بدون آزمون ورودی است. تنها دانشجویان و متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های کشور بلغارستان می بایست در آزمون های مختلف شرکت کنند تا وارد دانشگاه مورد نظر شوند دانشجویانی هستند که قصد دارند اقدام به کسب در بورس تحصیلی در بلغارستان کنند یا مبلغ کمی از شهریه کامل را بپردازند. پس از کسب پذیرش در دانشگاه مورد نظر، پرونده درخواست دانشجو به وزارت آموزش، جوانان و علوم ارسال می شود که نامه قبولی را صادر می کند (گواهی نامه ای مبنی بر اینکه متقاضی به عنوان دانشجو در دانشگاه کشور بلغارستان پذیرفته شده است).

کسب نامه قبولی همچنین برای کسانی که نیاز به درخواست ویزای دانشجویی و تحصیلی کشور بلغارستان دارند مهم است و برای انجام امور مربوطه تاثیر گذار است. دانشجویان بین المللی که بلغاری صحبت نمی کنند می خواهند به زبان بلغاری تحصیل کنند و یا کسانی که می خواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما مهارت های مورد نیاز برای صحبت کردن به زبان انگلیسی را ندارند، در صورتی می توانند وارد دانشگاه مورد نظر خود در کشور بلغارستان شوند که مدرک زبان معتبر ارائه دهند و یا قبل از شروع دوره تحصیلی خود در دوره های آموزش زبان شرکت کنند و مهارت های لازم را کسب کنند. برای ورود به مراکز آموزش عالی در کشور بلغارستان، دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید معیارهای اولیه یا الزامات پیش نیاز را داشته باشد.

ضوابط و مدارک لازم برای پذيرش از بلغارستان

شرایط قبولی دوره در کشور بلغارستان

به طور کلی تحصیل در بلغارستان در سه دوره تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد و کسب قبولی در برنامه های تحصیلی دوره های ذکر شده در دانشگاه های این کشور به صورت زیر می باشد:

  • برنامه های عمومی و شرایط لازم برای ورود به برنامه های دوره کارشناسی: برای تحصیل در این دوره از آموزش عالی در بلغارستان دانشجویان متقاضی باید تحصیلات متوسطه را گذرانده باشند. آنها در صورتی می توانند در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل شوند که مدرک دیپلم ارائه دهند. نمرات دیپلم متقاضی برای تحصیلات متوسطه مربوط به رشته های تحصیل مربوطه باید مطابق با سیستم درجه بندی در کشوری که متقاضی تحصیلات متوسطه را گذرانده است باشد.
  • برنامه های عمومی و شرایط لازم برای ورود به برنامه های دوره کارشناسی ارشد: دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل و ورود برنامه های دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور بلغارستان باید حداقل مدرک لیسانس آموزش عالی را داشته باشند. مدرک لیسانس دانشجویان باید با رشته تحصیلی مورد نظر مطابقت داشته باشد.
  • برنامه های عمومی و شرایط لازم برای قبولی در مقطع دکتری یا تحصیلات تکمیلی: افرادی که قصد دارند در مقطع دکتری یا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های کشور بلغارستان مشغول به تحصیل شوند باید مدرک دوره کارشناسی ارشد خود را به دانشگاه خود ارائه دهند. تحصیل در دوره دکتری در دانشگاه های کشور بلغارستان با کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی امکان پذیر می باشد. مانند سیستمهای تحصیلی مشابه در سراسر جهان، تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد به یک مدرک کارشناسی کسب شده در بلغارستان یا خارج از این کشور نیاز دارد. همچنین تحصیل در دوره دکترا در این کشور به مدرک کارشناسی ارشد تکمیل شده نیاز دارد. صلاحیت های دانشجویان از طریق آژانس ملی ارزیابی و اعتباربخشی در شورای وزیران ارزیابی و معتبر می شوند.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش رشته پزشکی در بلغارستان

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در دانشکده های مختلف پزشکی متفاوت است و برنامه هایی که دانشجویان و متقاضیان بین المللی در دوره های پزشکی وارد آن می شوند نیز ممکن است گوناگون باشند. شرایط اصلی ورود به دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان مدرک تحصیلی دوره دبیرستان یا معادل آن، گواهی بهداشت، مدارک اثبات توان مالی برای شهریه و هزینه های زندگی، بیمه درمانی و تسلط خوب در زبان انگلیسی یا بلغاری است. اما لازم به ذک است که شرط اصلی ورود به برنامه های تحصیلی پزشکی در دانشگاه های کشور بلغارستان داشتن نمرات بالا در زیست شناسی و شیمی (در دیپلم دبیرستان بالاتر از 62٪) است. علاوه بر این، کلیه داوطلبان می بایست در آزمون زیست شناسی و شیمی (در صورت نیاز آزمون های زبان انگلیسی) قبول شوند.

به خاطر داشته باشید که برخی دانشگاه های کشور بلغارستان به دانشجویان و متقاضیان بین المللی اجازه می دهند که فقط یک بار در آزمون ورودی شرکت کنند. این امتحانات در پردیس دانشگاه مربوطه برگزار می شود و هزینه آزمون شامل شهریه نمی شود و غیر قابل استرداد است. دانشجویان و متقاضیان برای تحصیل پزشکی در بلغارستان باید توان مالی کافی داشته باشند و یا از وام های دانشجویی حامیان مالی یا کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند. شهریه تحصیل پزشکی در بلغارستان مبلغ 5000€ (یورو) تا 8000€ (یورو) در سال برای برنامه دانشگاهی علوم پزشکی و 3000€ (یورو) تا 4500€ (یورو) در سال برای دوره مقدماتی پزشکی و هزینه های زندگی روزمره است. برای مطلع شدن از شرایط تحصیل در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا سایر نقاط دنیا می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *