ویزای کاری

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند و آگاهی از آن یکی از مسائل اساسی است؛ چرا که ویزای کار از جذاب ترین ویزاها جهت ورود به هلند است. از این رو برای بسیاری از متقاضان سوالاتی در زمینه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند پیش می آید. به همین دلیل، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه نموده تا علاقه مندان به کار در کشور هلند پاسخ سوالات خود را بیابند.

  • شرایط و مدارک اخذ ویزای کاری هلند چیست؟
  • بهترین راه جایگزین اخذ ویزای کاری هلند اخذ ویزای تحصیلی هلند است؟
  • بهترین مشاغل مورد نیاز هلند کدام مشاغل است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده در سال های 2010 تا 2024، نرخ بیکاری در کشور هلند رو به کاهش است. بنابراین می توان گفت این کشور از بازار کار مناسبی جهت جذب نیروی کار خارجی برخوردار است. از این رو متقاضیان بسیاری از خارج و داخل اتحادیه اروپا، علاقه مند به کار در این کشور هستند. علاوه بر بازار کار خوبی که این کشور دارد، از نقطه نظر کیفیت زندگی نیز رتبه مناسبی را در رتبه بندی جهانی به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری هلند در حال حاضر 3.8% و متوسط درآمد ماهیانه 4880€ (یورو) است.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

پس از گذراندن چند مرحله در نهایت به مرحله آگهی کردن آن موقعیت شغلی تعریف شده برای استخدام نیروی کار خارجی می رسیم. در واقع، در اتحادیه اروپا اگر کارفرمایی بخواهد نیروی کار خارجی استخدام نماید می بایست بر اساس قانون حمایت از نیروی کار داخلی، ابتدا آن موقعیت شغلی را در کشور خودش به مدت 3 ماه آگهی کند. اگر در طول این 3 ماه شخصی مناسب جهت استخدام در این موقعیت شغلی یافت نشد، حال کارفرما موظف خواهد بود برای 3 ماه آتی این موقعیت شغلی را در کل اتحادیه اروپا آگهی کرده و به جستجوی نیروی کار مناسب در کل اتحادیه اروپا بپردازد. در صورتی که پس از گذشت مجموع 6 ماه شخصی ایده آل جهت استخدام در این پوزیشن شغلی یافت نشود، کارفرما می تواند برای نیروی کار خارجی مد نظرش نامه پیشنهاد شغلی صادر نماید.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار هلند

هنگام جابجایی نامزدهای خارجی به هلند، این مسئولیت شما به عنوان کارفرما است که ویزای کار را تضمین کنید. بسیاری از متقاضیان از طریق طرح مهاجر با مهارت بالا (HSM) برای اجازه اقامت هلند اقدام می کنند. اگر کارگرانشان در یکی از این دسته ها قرار نگیرند، معمولاً کارفرمایان باید برای یک مجوز واحد به نام GVVA درخواست دهند. این سند ترکیبی از مجوزهای اقامت و کار است که حق آنها برای زندگی و کار در هلند را پوشش می دهد. با این حال، ممکن است فقط در صورتی مجبور شوید کارمندانی را برای اقامت حمایت کنید که مهارت بالایی داشته باشند، انتقال درون شرکتی (ICT) یا کارآموزی داشته باشند.

بسیاری از کسب ‌وکارها طرح مهاجران با مهارت بالا را انتخاب می ‌کنند، زیرا شما نیازی به دریافت مجوز کار TWV و انجام تست بازار کار ندارید. روند درخواست نسبت به سایر انواع ویزا مقرون به صرفه تر و کارآمدتر است. کارگران خارجی واجد شرایط هستند مشروط بر اینکه پیشنهاد شغلی با شرایط دستمزد برای گروه سنی آنها مطابقت داشته باشد. فقط کسانی که دارای مجوز حمایت از اداره مهاجرت هلند هستند می توانند برای ویزای HSM اقدام کنند. با این حال، این یک گام ارزشمند است زیرا مقامات مهاجرت درخواست شما را سریع پیگیری می کنند و به طور بالقوه روند را از 90 روز به کمتر از دو هفته کاهش می دهن. پس از تکمیل مدارک لازم، آن را از طریق پست به IND ارسال کنید. پاسخی خواهید شنید و در صورت موفقیت، گواهی خود را ظرف 3 ماه پس از ارسال دریافت خواهید کرد.

بررسی مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

علاوه بر نامه پیشنهاد شغلی که اصلی ترین مدرک لازم جهت دریافت ویزای کاری هلند است مدارک دیگری نیز به کنسولگری این کشور می بایست ارائه شود. گذرنامه معتبر با اعتبار بالای 6 ماه یکی از مدارک لازمه است. هم چنین 2 قطعه عکس پاسپورتی نیز می بایست در پرونده متقاضی وجود داشته باشد. در صورتی که فرد متقاضی ویزای کاری هلند متاهل باشد و مایل به دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندانش است، می بایست سند ازدواج و مدرک شناسایی همسر و فرزندانش (گذرنامه) را نیز به سفارت ارائه داده تا بتواند برای اعضای خانواده ویزای همراه دریافت نماید. مدارک تحصیلی و سابقه شغلی متقاضی در کشور خود نیز گاها از سوی سفارت اعلام می شود که ارائه شود.

  • دعوت نامه کاری از کارفرمای هلندی
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • عکس پرسنلی
  • مدارک تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • گواهی تمکن مالی

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالاتتان در زمینه مهاجرت به هلند از طریق کار را دریافت کرده باشید. در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات دقیق تر در این زمینه و یا ویزای کاری سایر کشورهای اتحادیه اروپا می باشید می توانید با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوال پرتکرار درباره مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار هلند

هلند یک مقصد جذاب مهاجرتی است و کار در این کشور می تواند بهترین روش در دید بسیاری برای ورود به این کشور باشد. مهم ترین پرسش های مطرح شده در این باره عبارتند از:

  • آیا مدرک زبان برای کار در هلند الزامی است؟ متقاضیان کار در هلند موظفند که مدرک زبان هلندی خود را به سفارت این کشور ارائه دهند.
  • مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار هلند چگونه است؟ هنگام جابجایی نامزدهای خارجی به هلند، این مسئولیت شما به عنوان کارفرما است که ویزای کار را تضمین کنید. بسیاری از متقاضیان از طریق طرح مهاجر با مهارت بالا (HSM) برای اجازه اقامت هلند اقدام می کنند. اگر کارگرانشان در یکی از این دسته ها قرار نگیرند، معمولاً کارفرمایان باید برای یک مجوز واحد به نام GVVA درخواست دهند. این سند ترکیبی از مجوزهای اقامت و کار است که حق آنها برای زندگی و کار در هلند را پوشش می دهد. با این حال، ممکن است فقط در صورتی مجبور شوید کارمندانی را برای اقامت حمایت کنید که مهارت بالایی داشته باشند، انتقال درون شرکتی (ICT) یا کارآموزی داشته باشند.
4.6/5 - (20 امتیاز)

40 دیدگاه برای “مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند

  1. طناز گفت:

    من از یک شرکت هلندی جاب افر گرفتم اما ویزا رو گفتن خودم باید اقدام کنم، مراحلش به چه صورته؟ چه مدارکی مورد نیازه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک وقت سفارت دریافت کنید، بعد مدارکتون رو به صورت کامل در اختیار قرار بدید

  2. امیرحسین احمدی گفت:

    باسلام برای ویزای کاری هلند ایا باید به زبان هلندی مسلط باشیم یا اینکه میشه با هلندی هم مهاجرت کرد و اینکه ویزای کاری چقدر تمکن مالی میخواد باتشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شغلی داره که شما خواهید داشت.
      ویزای کاری به افرادی تعلق می گیره که پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشند. در صورتی که در فرم قرارداد کاری شما در این کشور نوشته شده باشه که نیازی به مدرک زبان ندارید یا نیازی به زبان هلندی نیست، می تونید در شرایط متفاوتی از آنچه که گفتید مهاجرت کنید

  3. مهدی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من یک مهندس نرم‌افزار هستم، و در حال گرفتن جاب آفر از یک شرکت بسیار معتبر هلندی هستم. تست‌های فنی این شرکت رو اوکی گرفتم. و شرکت هم یک تیم حقوقی داره که تمام کارهای ویزا رو انجام میدند. حتی بلیط هواپیما هم خودشون میگیرند. میخواستم ببینم آیا همچنان به تمکن مالی نیاز هست؟ مقدار پولی که بلوک میشه با توجه به شرایط من چقدر هست؟ (دستمزد سالانه من بین ۵۰ تا ۶۰ هزار یورو خواهد بود.) و این پول تا چه مدت بلوکه میمونه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تمکن مالی نشون دهنده قدرت مالی شما برای تامین هزینه های زندگی در هلند هست.
      شما وقتی از روز اول حضورتون در هلند قرار هست کار داشته باشید، در نتیجه میزان حقوقی که در قرارداد شما ذکر می شه به عنوان تمکن مالی در نظر گرفته میشه. شما تنها باید هزینه های مربوط به ماه اول حضورتون در هلند رو محاسبه کنید و به عنوان تمکن مالی در بانک های ایران داشته باشید. نیازی نیست این پول در هلند بلوکه بشه

  4. حیدر امراللهی بیوکی گفت:

    سلام.لطفا رشته های تحصیلی برای لیسانس در کشور هلند را تعیین نمایید.همچنین رشته های فوق لیسانس…
    سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در این خصوص مقاله تحصیل در هلند رو مطالعه کنید

  5. طلایی پور گفت:

    سلام. در خصوص ویزای کاری؛ امکانش هست که پیشنهادات کاری از جانب شما داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ فردی نمی تونه به شما پیشنهاد کاری ارائه کنه مگر این که در کشور هلند مشغول به کار به عنوان یک کارفرما باشه. شکا شخصا باید با کارفرما مذاکره کنید و ایشون رو متقاعد کنید که نیروی کار مناسبی برای اون شرکت خواهید بود

  6. ستار گفت:

    من دارم برای تابستون آینده برنامه ریزی می کنم که هلند باشم یک موقعیت کاری هم شاید داشته باشم از کجا باید شروع کنم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید زبان هلندی رو یاد بگیرید و بعد از اون مدارک خودتون رو به صورت طبقه بندی شده آماده کنید

  7. ناصر زارعی گفت:

    سلام و سپاس
    ممنونم از ارایه خدماتتون
    دوستان من از مشاوره شما نتایج بسیار خوبی گرفتن

  8. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام امکان دریافت پیشنهاد شغلی از این کشور از طریق شما وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حتما با ما در ارتباط باشید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  9. ramin گفت:

    سلام با توجه به شرایط حال حاضر ایا نکات دیگری جهت دریافت مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند احتیاج می باشد ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که ابهامی در این رابطه برای شما وجود داره می تونید با مشاورین ما در تماس باشید

  10. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در رابطه با موضوع مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد مدارک لازم برای کشور ایتالیا هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار ایتالیا رو مطالعه کنید.

  11. امید گفت:

    برای اخذ ویزای این کشور آیا داشتن شرایط مالی مهم است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای دریافت ویزای همه کشورها به تمکن مالی نیاز دارید. البته مقدار پولی که باید بلوکه بشه با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهد بود

  12. معقولی گفت:

    سلام
    برای رسیدن به ویزای کاری هلند با جاب افر هم مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند رو از همین مرجع استفاده کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همین مدارک برای دریافت ویزای کاری لازم هست

  13. leilakk گفت:

    سلام. هلند اقامت دائم هم داره یا فقط به صورت تمدید سالیانه میشه اقامت گرفت؟ لطفا بیشتر توضیح بدین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله اقامت شما از طریق کار در هلند می تونه تمدید بشه و بعد از حدود 5 سال به اقامت بلند مدت تبدیل میشه.

  14. قراری گفت:

    مدت زمان ویزای کاری هلند تا چه زمانی است؟ و آیا تمدید میشود!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اولین ویزای کاری دریافت شده از هلند یک تا دو سال اعتبار داره و اگر فرد بعد از این مدت همچنان قرارداد داشته باشه، ویزاش تمدید می شه

  15. امیرحسین گفت:

    ممنون از شما به خاطر مقاله مفید و خوبتون.

  16. شجاعی گفت:

    آیا مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند برتی همه ملیت ها یکسان است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این زمینه تفاوتی وجود نخواهد داشت

    2. علی دیانت گفت:

      سلام
      داشتن مدرک تحصیلی برای گرفتن اقامت کاری چقدر واجبه؟
      از نظر شرکتی که باهاشون مصاحبه داشتم، نداشتن مدرک آکادمیک مسئله ای نیست.

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام این مسئله می تونه در روند دریافت اجازه کار شما از اداره کار هلند برای کارفرما بسیار سخت باشه چون باید نشون بده که در سطح شما کسی در هلند و اتحادیه اروپا نیست

  17. هما میرزایی گفت:

    آلمان شرایط کاری بهتری داره البته

  18. نظریان گفت:

    سلام خیلی مفید بود ممنون

  19. صبا صابری گفت:

    سلام
    لطفا در مورد ویزای کاری هم توضیح دهید و اینکه چه مدارکی نیاز است برای این ویزا داشته باشیم؟
    ممنون از سایت به روزتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید مقاله ویزای کاری هلند رو مطالعه کنید

  20. همایون ارشادی گفت:

    ویزای کاری هلند به جاب آفر نیازی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله یکی از اصلی ترین مدارکی که شما بهش نیاز خواهید داشت، پیشنهاد کاری این کشور هست

  21. v!da گفت:

    با سلام
    مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند شامل نامه تمکن مالی هم میشود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله همینطور هست ولی با این تفاوت که مقدار اون کمتر هست چون توی قرارداد کاری شما میزان درآمد ماهانه شما ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *