مهاجرت تحصیلی هلند

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

بسیاری از دانشجویان علاقه مندند جهت ادامه تحصیل به هلند مهاجرت نمایند. از این رو مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند بسیار حائز اهمیت است. بنا به درخواست متقضایان عزیز، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این مقاله را جهت راهنمایی دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات کشور هلند ارائه نموده است.

هلند کشوری است با جاذبه های توریستی فراوان که علاوه بر آن مکانی ایده آل جهت ادامه تحصیل در اتحادیه اروپا است. این کشور دارای آب و هوای معتدل است که گاهی زمستان ها سردی دارد. در مجموع با توجه به شرایط اقتصادی، آب و هوایی و اجتماعی، کیفیت بالایی از سطح زندگی را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد. به همین جهت، بسیاری از دانشجویانی که مایلند در اتحادیه اروپا ادامه تحصیل دهند، این کشور را گزینه بسیار مناسبی جهت اقامت تحصیلی می یابند.

تحصیل در کشور هلند در 2023

مدارس و کالج ها و دانشگاه های این کشور در تمامی مقاطع، دانشجوی بین المللی می پذیرند. در سال 2023 تحصیل در موسسات کشور هلند به هر 2 زبان انگلیسی و داچ (زبان هلندی) صورت میگیرد. فرد حق انتخاب دارد که به چه زبانی تحصیل نماید. آمستردام که پایتخت این کشور است، سالانه بیش از 100000 دانشجوی بین المللی را پذیرا است. بنابراین امکانات آموزشی کافی برای این دانشجویان در آمستردام و حتی سایر شهرهای این کشور مانند آپلدورن فراهم است. اکثر موسسات و دانشگاه ها این کشور کیفیت بالایی از سیستم آموزشی را به دانشجویان ارائه می دهند. در مورد دانشگاه های کشور هلند لازم به یادآوریست که اکثر این دانشگاه ها دارای رتبه جهانی زیر 700 هستند. حتی دانشگاهی مانند دانشگاه آمستردام رتبه 2 رقمی 57 را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا از دانشگاه های هلند پذیرش بگیرند. در این صورت مجوز ورود به این کشور را که همان ویزای تحصیلی است، به واسطه داشتن پذیرش از دانشگاه های هلند دریافت نمایند. در ادامه مقاله مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند آورده شده است، جهت دریافت اطلاعات در مورد تحصیل در هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

روند ارائه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

پیش از هرگونه اقدام در خصوص پذیرش متقاضی باید مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند را آماده نماید، جهت دریافت پذیرش از دانشگاه ها و موسسات کشور هلند، دانشجوی متقاضی می بایست در ابتدا رزومه تحصیلی خود را برای اداره آموزش دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. علاوه بر آن فرم اپلیکیشن موجود در وبسایت رسمی دانشگاه می بایست توسط فرد درخواست دهنده پر شده و به صورت آنلاین همراه با رزومه تحصیلی ایشان در سایت دانشگاه آپلود شود.

مطالعه بیشتر: پذیرش پزشکی از دانشگاه های معتبر

معمولا رزومه تحصیلی شامل اطلاعات مورد نیاز در زمینه تحصیل دانشجو است. افراد در رزومه خود سال آغاز به تحصیل (به عنوان مثال در مقطع کارشناسی) و سال پایان دوره تحصیلی شان را ذکر می نمایند تا ثابت شود مدت زمان طولانی را از محیط دانشگاهی به دور نبوده اند. همچنین عنوان پایان نامه دوره کارشناسی و در صورت تمایل نمره کسب شده برای ارائه پایان نامه نیز آورده می شود. همچنین اگر دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و حتی دکترا را نیز گذرانده است می بایست اطلاعات مربوط به این دوره های تحصیلی را نیز در رزومه خود بیاورد. علاوه بر این ارائه حداقل دو توصیه نامه از اساتید نیز الزامی است.

روند ارائه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

لزوم ارائه مدرک زبان در پذیرش تحصیلی از هلند

نمره زبان بخش مهمی از رزومه تحصیلی را تشکیل می دهد. بهتر است فرد برای این که نشان دهد تمایل زیادی جهت تحصیل در کشوری دیگر را دارد مدرک زبان ارائه دهد. ولی گاها دانشجویان بدون مدرک زبان نیز می توانند پذیرش مشروط دریافت کنند. در این صورت دانشگاه مدت زمان خاصی را در نظر می گیرد. به دانشجو اعلام می کند که فرضا تا 2 ماه آینده می بایست مدرک زبان خود را ارائه دهد تا بتواند نامه پذیرش نهایی را دریافت نماید. بنابراین اگر مدرک زبان دارید بهتر است نمره کسب شده و تاریخی که در آن مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند را اخذ نموده اید، در رزومه خود بیاورید. ارائه حداقل آیلتس 6 برای مقطع کارشناسی و آیلتس 6.5 برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد لازم است.

لازم به ذکر است در برخی از کشورهای دنیا مثل مجارستان، ترکیه، فرانسه و مالتا دانشجویان ایرانی ها حتی اگر مدرک زبان نداشته باشند هم می توانند ویزا اخذ کنند. یعنی فقط از کالج زبان پذیرش بگیرند. زبان خود را در یکی از این کشورها تکمیل نمایند. اما در هلند بدون داشتن مدرک زبان شانس کمی وجود دارد که بتوان ویزای تحصیلی گرفت. پس قبل از اقدام جهت اخذ ویزا، باید مدرک زبان معتبری مثل آیلتس، تافل، PTE و غیره با حداقل های در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه ارائه شود.

رزومه تحصیل در مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

علاوه بر توضیح در مورد مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند و مدرک زبان اخذ شده توسط دانشجو، ایشان می بایست در زمینه استعدادها و سایر مهارت های خود نیز اطلاعات تکمیلی را در رزومه اش بیاورد. این رزومه توسط اداره آموزش دانشکده مورد نظر و گاها توسط اساتید مطالعه می شود. بنابراین قویا پیشنهاد می شود اگر میخواهید یک رزومه قوی ارائه دهید از وکلای مجرب در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی راهنمایی و مشاوره لازمه را دریافت نمایید.

در برخی موارد دانشگاه ها جهت بررسی اولیه نیازی به دریافت رزومه از دانشجو ندارند. ایشان صرفا می توانند با پر کردن فرم درخواست پذیرش، که در وبسایت رسمی دانشگاه وجود دارد، درخواست خود را ارائه دهند. جهت دریافت اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان در هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. اگر فرد متقاضی توانست نظر دانشگاه را جلب نماید، ایمیلی از سوی دانشگاه دریافت خواهد کرد. در این ایمیل مدارک مورد نیاز جهت دریافت نامه پذیرش نهایی آورده شده است. دانشجو می بایست در زمان تعیین شده این مدارک را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. دانشجویان می توانند به صورت آنلاین این مدارک را آپلود کنند. علاوه بر این دانشجویان می توانند مدارک را از طریق پست یا نزدیکان و دوستان خود به صورت کتبی به دانشگاه بدهند.

اخذ پذیرش تحصیلی هلند

علاوه بر رزومه تحصیلی و مدرک زبان، دانشجویان می بایست اسکن گذرنامه خود را هم ارائه دهد. گذرنامه می بایست معتبر بوده و بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشد. برای دریافت نامه پذیرش نهایی، ممکن است که فرد موفق به دریافت بورسیه و یا فاند نشده باشد. در این حالت می بایست هزینه تحصیلی 1 الی 2 ترم خود را به حساب دانشگاه واریز نماید. در غیر اینصورت احتمال دریافت پذیرش نهایی برای ایشان خیلی ناچیز خواهد بود. جهت دریافت اطلاعات در مورد پذیرش تحصیلی در هلند به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی را در زمینه مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند کسب کرده باشید. شما دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در سایر کشورهای اروپایی، امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و حتی کشورهای آسیایی مانند ترکیه می توانید جهت دریافت مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نمایید. مشاوران این موسسه هم به صورت آنلاین (غیرحضوری) و هم به صورت حضوری کلیه اطلاعات مورد نیاز شما در زمینه حقوق بین الملل را در اختیارتان خواهند گذاشت.

4.7/5 - (18 امتیاز)

30 دیدگاه برای “مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند

  1. طلایی پور گفت:

    سلام. درس خواندن در هلند آسان است؟ اگر آدم از پسش برنیاد چی میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آسان یک متغیر کیفی هست که برای هرکسی متفاوت ارزیابی می شه. ولی در صورتی که نتونید ادامه تحصیل بدید باید به کشور محل اقامتتون برگردید

  2. ملیسا گفت:

    من خودم اقدام کردم برای پذیرش ولی الان باید یه مدرکی ارائه کنم که نیاز هست یکی بهم کمک کنه شما می تونید کلا پذیرش واسه من بگیرید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله لطفا در این رابطه با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند

  3. ramin گفت:

    سلام ایا داشتن مدرک زبان در مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند الزامی است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید مدرک زبان رو داشته باشید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    بعد از اتمام تحصیل به ما فرصت میدن تو کشور باشیم برای تغییر نوع اقامت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      بله می تونید از این طریق اقدام کنید

  5. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلندتشکر می کنم اگه امکانش هست در مور اخذ پذیرش تحصیلی کشور اتریش هم مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقالهتحصیل در اتریش رو مطالعه کنید

  6. امید گفت:

    مدت اعتبار ویزای تحصیلی این کشور تا چه زمانی است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدت اعتبار ویزای شما به مقطع تحصیلی که در اون تحصیل می کنید بستگی داره

    2. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تا پایان دوره تحصیل

  7. قراری گفت:

    آیا اعتبار ویزای تحصیلی برای کلیه مقاطع تحصیلی یکسان هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      اعتبار ویزای تحصیلی شما به مدتی که در این کشور اقامت خواهید داشت بستگی داره.
      دانشجویان کارشناسی 3 سال و دانشجویان ارشد 2 سال ویزا دریافت می کنند

  8. leilakk گفت:

    سلام. دانشگاه های این کشور محدودیت رشته هم دارن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر

  9. امیر گفت:

    مطالب و مقاله خوبی بود.

  10. قاسمی گفت:

    آیا مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی هلند برای همه دانشگاه ها یکسان است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله تقریبا یکسان هست ولی باید قبل از دریافت پذیرش، حتما باید مدارک دانشگاه های مورد نظرتون رو چک کنید

  11. هما کواکبی گفت:

    اقامت پس از تحصیل به چه صورته ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      پس از این که درستون تمام شد باید بتونید یک شغل مرتبط برای خودتون پیدا کنید. در این صورت می تونید ویزاتون رو به کاری تبدیل کنید

  12. نظریان گفت:

    سلام آیا داشتن همراه مجاز است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان در هلند هست

  13. diana گفت:

    سلام
    ايا براي رشته دامپزشكي هم ميتوان پذيرش تحصيلي كشور هلندو اخذ كرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی شما باید آزمون ورودی هم بدید

  14. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از سایت به روزتون
    لطفا در مورد ویزای تحصیلی هلند توضیح دهید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله ویزای تحصیلی هلند رو مطالعه کنید

  15. حافظ ناظری گفت:

    پذیرش تحصیلی هلند معمولا چقدر زمان میبره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شروع تحصیل در هلند، 4 مقطع متفاوت در نظر گرفته شده و به همین دلیل سرعت پاسخگویی به درخواست تحصیل هم بالا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *