ویزای تحصیلی

تحصیل در اروگوئه

تحصیل در اروگوئه

تحصیل در اروگوئه با مزایایی همراه است و از همین رو دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی این کشور به اروگوئه مهاجرت می ­نمایند. تدریس در مراکز آموزشی اروگوئه به زبان اسپانیایی است. اگر چه تحصیل در این کشور رایگان نیست، اما هزینه های تحصیلی بسیار مناسب و در حد متوسط قرار دارد و دانشجویان هنگام اخذ ویزای تحصیلی باید از تمکن مالی لازم برخوردار باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله علاقمندان را راهنمایی می نمایند.

پذیرش و تحصیل در اروگوئه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد براحتی انجام می پذیرد، اما تحصیل در مقطع دکترای این کشور نسبتاً دشوار است. تحصیل در رشته های فنی در این کشور بگونه ای است که دانشجویان در پایان تحصیل خود ملزم به گذراندن دوره های کارآموزی هستند. البته برنامه های پزشکی دانشگاه های اروگوئه نیز با دوره های عملی و کارآموزی همراه است. ناگفته نماند پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور است و می­توان گفت درآمدزایی پزشکان با 21% رشد در سال همراه است. موقعیت جغرافیایی، جاذبه های گردشگری و آب و هوای اروگوئه از جمله مواردی است که موجب محبوبیت این کشور در میان افراد و توریست ها شده است. مونته ویدئو پایتخت اروگوئه و شهرهای پایساندوا و مالدونادو از مهمترین شهرهای توریستی اروگوئه محسوب می شوند.

بررسی شرایط تحصیل در اروگوئه در 2024

تحصیل در سال 2024 یکی از روش های مهاجرتی است و برخی از دانشجویان پس پایان تحصیلات خود در این کشور در صدد یافتن شغل مورد نظر خود بوده و پس از آن نسبت به دریافت اقامت دائم و تابعیت اروگوئه اقدام می نمایند. دانشگاه های این کشور همانند بسیاری از کشورها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می­شوند. تحصیل در دانشگاه های دولتی بصورت کاملاً رایگان است و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار مناسب است. دانشگاه های این کشور ار اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند. بطوریکه چهار دانشگاه در این کشور در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. با توجه به اینکه تدریس به زبان اسپانیایی ارائه می­گردد، دانشجویان می­باید از مهارت این زبان برخوردار بوده و نیازی به ارائه مدارک زبان انگلیسی ندارند.


آغاز سال تحصیلی در اروگوئه ماه های مارس و آوریل است، اما با توجه به شرایط پذیرش ممکن است دانشجویان در ماه های دیگر سال نیز به دانشگاه های این کشور وارد شوند. شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور همانند دیگر کشورها بوده و دانشجویان باید ابتدا درخواست تحصیل خود را بهمراه مدارک زیر به دانشگاه مورد نظر خود در اروگوئه ارائه نمایند و در صورت دریافت موفقت دانشگاه مربوطه امکان اخذ ویزای تحصیلی این کشور را خواهند داشت:

  • مدارک تحصیلی پیشین بهمراه ریز نمرات
  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • ارائه مقالات، پروزال و غیره در صورت لزوم

اطلاعات بیشتر: دانشگاه de la Empresa اروگوئه

آشنایی با بهترین شهرهای اروگوئه برای تحصیل

نباید از نظر دور داشت که اگرچه شرایط اقتصادی کشور اروگوئه خیلی ایده آل نیست اما کشوری است که با سرعت زیادی در جنبه های مختلف اقتصادی و اجتماعی رشد می کند. کسانی که بخواهند اروگوئه را برای تحصیل انتخاب کنند باید از قبل شهرهای مهم این کشور را که بازار کار بهتری دارند بشناسند چرا که پس از فارغ التحصیلی تنها افرادی می توانند اقامت خود را تمدید کنند که شغلی پیدا کرده باشند و این اتفاق در شهرهای مهم اروگوئه محتمل تر است. بهترین شهرهای اروگوئه برای تحصیل و کار عبارت هستند از:

  • مونته ویدیئو
  • سالتو
  • پایساندو
  • لاس پیدراس
  • ریورا
  • مالدونادو
  • ملو
  • آرتیگاس
  • میناس
  • دورازنو
  • فلوریدا
  • باروس بلانکوس
  • سن کارلوس

اخذ پذیرش برای تحصیل در اروگوئه

دانشگاه های اروگوئه برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی در نظر نگرفته و دانشجویان براحتی می­توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی بپردازند. اما در پایان هر ترم تحصیلی از دانشجویان از دروس ترم جاری آزمون هایی اخذ می­گردد. طول دوره­ تحصیلی در این مقطع 4 سال است. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در اروگوئه بدین گونه است که دانشجویانی که نمرات و معدل بالایی در مقطع کارشناسی کسب نموده اند، جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می­توانند اقدام نمایند. طول دوره­ کارشناسی اروگوئه همانند تحصیل کارشناسی در اتریش 2 سال است. دانشجویان در سال اول به تحصیل دروس تئوری می­پردازند و در سال دوم به تحقیق در موضوعات مختلف علمی می­پردازند و در پایان می­باید به دفاع از پایان نامه­ خود بپردازند.

اطلاعات بیشتر در باب ویزای تحصیلی اروگوئه

همانطور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل دکتری در اروگوئه نسبتاً دشوار است. ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره بیشتر از 6رزومه تحصیلی قوی و ارائه مقالات علمی از مهمترین شرایط پذیرش دانشجویان در این مقطع می باشد. دانشجویان مقطع دکتری در صورتی که بتوانند رساله معتبری را در این کشور به چاپ برسانند که موجب سودآوری برای کشور اروگوئه گردد، براحتی می­توانند شغل مورد نظر خود در این کشور را یافته و پس از آن اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

اخذ پذیرش برای تحصیل در اروگوئه

معرفی مدارک لازم پذیرش تحصیلی اروگوئه

ذکر این نکته ضروری است که هر کدام از دانشگاه های اروگوئه برای رشته های خود، مدارک متفاوتی از دانشجویان مطالبه میکنند. برخی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اروگوئه عبارت هستند از:

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اروگوئهتوضیحات
CV به زبان انگلیسی یا اسپانیاییCV باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی، غیر تحصیلی و کاری فرد باشد به عنوان مثال اگر فردی متقاضی اخذ پذیرش از رشته مهندسی مکانیک است اما مدال ورزشی اخذ نموده ذکر آن تاثیر مثبتی بر پرونده وی خواهد داشت.
ترجمه رسمی مدارکتمامی مدارکی که در CV ذکر شده است باید ترجمه شود.
مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسیبا توجه به رشته ای که فرد قصد دارد از آن پذیرش بگیرد ارائه مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی لازم است.
توصیه نامه از اساتیدمتقاضی تحصیل در اروگوئه باید حداقل از 2 تن از اساتید مقطع قبلی تحصیلی خود توصیه نامه بگیرد.
انگیزه نامهفرد باید در نهایت صداقت انگیزه نامه خود را در خصوص دلایل انتخاب اروگوئه و… را نگارش نماید.
پرداخت هزینه بررسی مدارکهزینه بررسی مدارک که اصطلاحا application fee نامیده می شود در هر کدام از دانشگاه های اروگوئه متفاوت است.

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نوبت به مرحله اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه می رسد که برخی از مهم ترین مدارک مورد نیاز آن عبارت هستند از:

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اروگوئهتوضیحات
پاسپورتاصل و کپی پاسپورتی که معتبر باشد
عکس پاسپورتی1 قطعه عکس پاسپورتی و پشت سفید
گواهی عدم سوءپیشینه کیفریترجمه رسمی گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
گواهی سلامتاز مراکز سلامت مورد قبول اروگوئه باید گواهی سلامت جسمی و روانی تهیه شود
مدارک شناساییترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
پرداخت هزینه بررسی مدارکVisa fee که باید به پزوی اروگوئه پرداخت گردد

امکان یا عدم امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اروگوئه

دانشگاه های دولتی اروگوئه برای شهروندان این کشور رایگان هستند؛ هرچند در کنار 4 دانشگاه دولتی در اروگوئه 1 دانشگاه دولتی هم وجود دارد که حتی از اروگوئه ایها نیز شهریه دریافت می کند. در این دانشگاه ها محبوب ترین رشته های تحصیلی چه به زبان انگلیسی و چه به زبان اسپانیایی عبارت هستند از:

  • حقوق
  • پزشکی
  • مهندسی
  • اقتصاد

همان طور که پیش تر اشاره کوتاهی شد، اروگوئه کشور انگلیسی زبانی نیست اما برخی از دانشگاه های آن دوره هایی به زبان انگلیسی نیز برگزار می کنند. البته از آن جایی که زبان رسمی تحصیل در اروگوئه زبان اسپانیایی است و ممکن است در برخی دانشگاه ها تمامی اساتید و دانشجویان به زبان انگلیسی مسلط نباشند، پیشنهاد می شود تنها کسانی از دانشگاه های اروگوئه پذیرش بگیرند که به زبان اسپانیایی نیز مسلط هستند. لازم به ذکر است که از آن جایی که مردم اروگوئه غالبا به زبان انگلیسی آشنایی ندارند کسانی که قصد آن ها مهاجرت به اروگوئه از طریق تحصیل است حتی اگر موفق شوند در دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی پذیرش بگیرند، سرانجام باید برای یافتن شغل به زبان اسپانیایی نیز تسلط پیدا کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروگوئه

سیستم آموزشی اروگوئه بگونه ای است که اکثر برنامه های تحصیلی در این کشور با دوره های عملی و کارآموزی همراه است و این امر موجب شده است تا دانشجویان بتوانند تجربه کاری در حین تحصیل کسب نموده و پس از پایان تحصیلات شرایط بسیار مناسبی برای یافتن کار داشته باشند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دانشجویان پس از دوره های تئوری امکان تحصیل در دوره های عملی در کلینیک ها و بیمارستان های این کشور را دارند. طول دوره­ تحصیل پزشکی در این کشور معمولاً 5 سال است. پذیرش در رشته های دندانپزشکی با اخذ آزمون ورودی همراه است و دانشجویانی که نمره قبولی در این آزمون را کسب نمایند، امکان تحصیل در این رشته را خواهند داشت. از دیگر شروط تحصیل در این رشته کسب حداقل نمره قبولی در هر ترم تحصیلی در این دوره می باشد.

هزینه های تحصیل در اروگوئه

همانطور که بیان نمودیم تحصیل در دانشگاه های دولتی اروگوئه بصورت رایگان است، اما این قانون تنها شامل دانشجویان بومی این کشور می­گردد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه های تحصیل در اروگوئه نسبت به دیگر کشورها مناسب است و شهریه دانشگاه های این کشور با یکدیگر متفاوت است. بطور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه ORT این کشور 2250$ تا 4500$ (دلار آمریکا) به ازای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است. البته دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی را به دانشجویان بین المللی ارائه و امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی را فراهم می نماید. بورسیه های دانشگاه های این کشور با محدودیت سنی همراه است که به قرار زیر می باشند.

محدودیت سنیتوضیحات
حداکثر 25 سالدانشجویانی که در دانشگاه ها و مراکز تحصیلات عالی پذیرفته شده اند.
حدکثر 28 سالدانشجویانی که برای اولین بار درخواست بورسیه تحصیلی نموده اند.
حداکثر 35 سالدانشجویانی که از بورسیه تحصیلی استفاده نموده و قصد تمدید بورسیه تحصیلی خود را دارند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه

دانشجویان متقاضی تحصیل ملزم به اخذ ویزای تحصیلی اروگوئه برای ورود به این کشور می باشند. بدین ترتیب باید با ارائه فرم درخواست ویزا و مدارک زیر درخواست خود را به سفارت این کشور بنمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • نامه پذیرش تحصیل از دانشگاه های اروگوئه
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه مدارکی که توانایی فرد را برای پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور اثبات می­نماید.

شرایط اقامت پس از تحصیل در اروگوئه

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره شد با مهاجرت تحصیلی تنها امکان اقامت به صورت موقت برای متقاضیان وجود دارد، افرادی که قصد دارند با پایان دوره تحصیلی همچنان در این کشور اقامت داشته باشند و زندگی کنند می توانند با توجه به شرایط خود اقامت کاری یا سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند. همچنین متقاضی می تواند طی ازدواج با فردی با تابعیت کشور اروگوئه پس از گذشت 5 سال از ازدواج رسمی و ثبت شده تابعیت کشور اروگوئه را به دست بیاورد. اما رایج ترین راه برای اقامت پس از دوره تحصیلی ورود به بازار کسب و کار اروگوئه است زیرا افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند شانس زیادی برای یافتن کار دارند.

حقوق و دستمزد نیروی کار در اروگوئه

حقوق و دستمزد ماهانه در اروگوئه در مشاغل و موقعیت های شغلی مختلف متغیر است علاوه بر این دستمزد بر اساس عوامل مختلفی مثل: سوابق کاری، مدرک تحصیلی و تخصص فرد پرداخت می شود. نا گفته نماند حقوق و دستمزد پزشکان در کشور اروگوئه در سطح بالایی قرار دارد و هر ساله با 21% افزایش همراه است. حداقل حقوق و دستمزد پرداخت شده در کشور اروگوئه 8340UYU (پزوی اروگوئه) و حداکثر دستمزد پرداختی 147000UYU (پزوی اروگوئه) می باشد.

دانشجویان عزیز می­توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از دیگر گزینه های تحصیل همچون تحصیل دکتری در کانادا آگاهی یابید.

3/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در اروگوئه

  1. الی گفت:

    با سلام
    من میخواستم برای یک دوره 6 ماهه زبان اسپانیایی در یک مدرسه زبان در اروگوئه یا برزیل ثبت نام کنم. آیا با برگه ثبت نام و فاکتور پرداخت شهریه ، سفارت بهم ویزا میده؟ و اگر ویزا میده آیا حین این دوره اجازه کار دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شاید این اتفاق بیفته اما نمیتونم بگم قظعا ویزا صادر میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *