ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی در چک

ویزای تحصیلی در چک

اخذ ویزای تحصیلی در چک از جمله روادیدی می باشد در سال های متوالی توانسته است ذهن متقاضیان تحصیل پزشکی را به خود اختصاص دهد. جمهوری چک به پایتختی پراگ از جمله کشورهای زیبای اتحادیه اروپا می باشد که در قلب اروپای مرکزی واقع است. چک یکی از کشورهای اروپایی است که شدیدا در حال توسعه میباشد و پیشبینی میشود این کشور در سال 2024 یکی از ده کشور برتر اروپا باشد.

جمهوری چک در سال های متوالی رشد چشم گیری را به خود اختصاص داده است، چک توانسته است در سال 2006 تحت عنوان اولین دولت سابق بلوک شرقی در نظر گرفته شود. جمهوری چک از جمله معروف ترین مقصدهای تحصیلی در خصوص تحصیل پزشکی می باشد. طبق آمار و ارقام های اتحادیه اروپا جمهوری چک در سال 2014 در لیست 12 کشور برتر در خصوص مهاجرت تحصیلی بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، موسسه برتر حقوقی در زمینه حقوق بین الملل و اخذ روادیدهای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد که مفتخر می باشد با ارائه مشاوره های تخصصی و عقد قرارداد خدماتی برتر به متقاضیان ارائه نماید.

شرایط تحصیل در چک

امروزه در دنیای مهاجرت افراد زیادی در خصوص اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی اقدام می نمایید که جمهوری چک نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. همان طور که می دانید یکی از طرق مهاجرت به چک اخذ ویزای تحصیلی این کشور اروپایی این در حالی می باشد که راه های دیگری نظیر پروسه های کاری و سرمایه گذاری نیز مهیا می باشد. یکی از اصلی ترین پارامترهایی که در خصوص اخذ ویزای تحصیلی می بایست مورد توجه قرار گیرد اخذ پذیرش تحصیلی می باشد که بدین صورت می باشد که دانشجویان بین المللی می بایست دوره متوسطه را با موفقیت سپری کرده باشند.

اخذ پذیرش در هر مقطعی مستلزم قبولی در مقاطع قبل با ارائه مدارکی دال بر این موضوع می باشد. اخذ پذیرش از موسسات آموزش عالی و دانشکده از جمله پذیرش هایی می باشد که دانشجویان خود می بایست مدارک خود را به صورت آنلاین در ماه های فوریه و مارس برای دانشگاه ارسال نمایند. از مواردی که در این پروسه ها می بایست مدنظر قرار گیرد این است که بسیاری از موسسات عالی فرم های پذیرش را به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می دهند و تعدادی از دانشگاه ها نیز از این قانون پیروی می کنند که دانشجویان بین المللی می بایست در آزمون ورودی که در ماه های ژوئن و سپتامبر برگزار می گردد شرکت نمایند و نمره قبولی را اخذ نمایند.

دانشگاه ها و رشته های برتر چک

در این بخش به معرفی دانشگاه ها و رشته های برتر برای تحصیل در کشور چک می پردازیم:

  • دانشگاه فنی چک: که در شهر پراگ واقع شده و قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه چک قلمداد می شود. 8 دانشکده دارد و بیش از 100 رشته تحصیلی در آن ارائه می شود.
  • دانشگاه چارلز: این دانشگاه دارای بالاترین رتبه در میان دانشگاه های چک و در شهر پراگ قرار دارد. 17 دانشکده دارد و حدودا 51000 دانشجو می پذیرد.
  • دانشگاه ماساریک: واقع در شهر برنو با 9 دانشکده و بیشتر از 36000 دانشجو می باشد و تدریس در آن به 2 زبان انگلیسی و آلمانی صورت می گیرد.
  • دانشگاه فناوری برنو: در ابتدای تاسیس این دانشگاه، تنها رشته عمران در آن تدریس می شد و به تدریج گسترش پیدا کرد و در حال حاضر دارای 8 دانشکده با بیش از 24000 دانشجو می باشد.

رشته های برتر برای تحصیل در این کشور نیز شامل موارد زیر می شوند:

مقطع تحصیلیتعداد برنامه های درسی ارائه شده
لیسانس علوم (M.SC)29
لیسانس هنر (BA)11
لیسانس مهندسی (B.ENG)8
فوق لیسانس علوم (M.SC)29
فوق لیسانس هنر (M.A)36
فوق لیسانس مهندسی (M.ENG)176
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (M.B.A)3
دکتری فلسفه (PhD)40

کار دانشجویی با ویزای تحصیلی چک

یکی از بزرگترین مزیت های مهاجرت به چک با اخذ ویزای تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیلی این کشوراست. دارندگان ویزای تحصیلی چک می توانند در طور تحصیل خود در این کشور در مشاغل پاره وقت دانشجویی مشغول به کار شوند. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی برای کار در این کشور نیازی به مجوز کار این کشور ندارند. البته لازم به ذکر است که، برای کار با ویزای دانشجویی در چک، برخی از محدودیت ها و قوانین سختگیرانه نیز وجود دارد که متقاضیان باید رعایت کنند. به طور مثال دارندگان ویزای تحصیلی فقط اجازه دارند 20 ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار پاره وقت شوند. علاوه بر این شغل دانشجویی اتباع خارجی در این کشور، نباید لطمه ای به روند تحصیلی آنها در این کشور وارد کند. در غیر این صورت اجازه کار حین تحصیل در این کشور را نخواهند داشت.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی چک را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی چک

قوانین اخذ ویزای تحصیلی در چک

تا به این قسمت از مقاله در باب اخذ پذیرش تحصیلی که یکی از اصلی ترین پارامترهای ویزای تحصیلی کشور چک می باشد صحبت کردیم. دانشجویان اتحادیه اروپا برای ورود به کشور چک در خصوص تحصیلات نیازی به ارائه ویزا ندارند اما متقاضیان بین المللی برای تحصیل در چک بر خلاف تحصیل در ترکیه می بایست ویزای بلند مدت ارائه دهند. اخذ ویزای تحصیلی در چک یکی از اصلی ترین پارامترهای مهاجرت به جمهوری چک می باشد که طبق آخرین نتایج کسب شده از تایم های سفارت جمهوری چک حداقل زمان مربوطه به میزان 10 الی 12 ماه از زمان درخواست می باشد. که همین زمان طولانی این کشور در خصوص تایم سفارت توانسته خیلی از متقاضیان را به سمت کشورهای دیگر سوق دهد.

قوانین اخذ ویزای تحصیلی در چک

امکان همراهی خانواده با ویزای تحصیلی چک

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی، برای درخواست ویزای تحصیلی چک اقدام می کنند، امکان همراهی خانواده برای دارندگان ویزای تحصیلی است. به عبارتی دیگر، ویزای تحصیلی این کشور به دارندگان ویزای تحصیل این کشور اجازه می دهد، تا به صورت قانونی اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. البته لازم به ذکر است که، در حین تحصیل در جمهوری چک، اعضای نزدیک خانواده دارندگان ویزای تحیصلی چک، می توانند برای پیوستن به آنها برای ویزای طولانی مدت الحاق خانواده نیز درخواست دهند. در نهایت اینکه، دارندگان ویزای تحصیلی، باید ثابت کنند که می توانند از نظر مالی از خود و اعضای خانواده خود در این کشور حمایت مالی کنند.

روند درخواست بیمه درمانی پس از اخذ ویزای تحصیلی چک

یکی از مهمترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی پس از دریافت ویزای تحصیلی این کشور با آن مواجه هستند، روند درخواست بیمه درمانی کشور چک می باشد. زیرا بدون دریافت بیمه درمانی معتبر در جمهوری چک اجازه ادامه تحصیل در این کشور را نخواهند داشت. به طور کلی دانشجویان بین المللی در جمهوری چک، که با موفقیت ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کرده اند، باید یک طرح بیمه دریمانی را ظرف 90 روز پس از ورود خریداری کنند. البته لازم به ذکر است که، بیمه درمانی دانشجویان در جمهوری چک باید، دارای پوشش 15000CZK ( کرون چک) برای کل مدت اقامت دانشجویان در جمهوری چک باشد.

مزایای دریافت بیمه درمانی برای دارندگان ویزای تحصیلی چک عبارت اند از:

مزایای دریافت بیمه درمانی برای دارندگان ویزای تحصیلی چک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در چک

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • اصل نامه پذیرش از دانشگاه
  • اصل گذرنامه (حداقل اعتبار می بایست 12 ماه باشد)
  • عکس 4*3
  • ارائه بلیت های هواپیما
  • پرداخت شهریه یکسال دانشگاه همراه با هزینه های پذیرش به حساب دانشگاه
  • آزمایش پزشکی و گواهی سلامت و ترجمه به زبان انگلیسی
  • نامه تمکن مالی و پرینت حساب که می بایست حداقل به میزان 10000€ (یورو) باشد

پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی این است که در ابتدای امر شرایط خود را درخصوص تحصیلات در کشورهای برتر انگلیسی مورد بررسی قرار دهید.

سوالات پرتکرار درباب ویزای تحصیلی چک

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی چک با ابهاماتی نظیر موارد زیر روبرو می شوند:

  • طول مدت انتظار برای دریافت ویزای تحصیلی در چک چه مدت است؟ از لحظه ثبت درخواست تا لحظه دریافت پاسخ نهایی متقاضی باید 90 تا 120 روز زمان را در نظر بگیرد.
  • آیا دریافت ویزای تحصیلی در چک ارزشمند است؟ با توجه به امکان بهرمندی از شهریه کم، هزینه های مناسب زندگی و دامنه وسیع از رشته های تحصیلی، می توان از چک به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل یاد کرد.
  • آیا امکان کار در این کشور با ویزای تحصیلی وجود دارد؟ دانشجویان خارجی در چک می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشند.
5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *