ویزای کاری

شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا

شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا

مهاجرت کاری به کشور دومینیکا یکی از طرق رایج برای مهاجرت به این کشور محسوب می شود، متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در این کشور به ویزای کار دومینیکا نیاز دارند. یکی از شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا ارائه دعوت نامه شغلی یا قرارداد کاری بین فرد و کارفرما است که از اصلی ترین شرایط دریافت ویزای کار میباشد. مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید با تلاش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار کشور دومینیکا به نگارش درآمده است. امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ برخی از سوالات خود را در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار کشور دومینیکا به دست آورید.

  • شرایط کار در کشور دومینیکا چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار به کشور دومینیکا مهاجرت کرد؟
  • شرایط کاریابی در این کشور چیست؟
  • آیا دومینیکا به نیروی کار خارجی نیاز دارد؟
  • شرایط مهاجرت به این کشور چیست؟

چشم انداز کار در دومینیکا

اقتصاد دومینیکا در گذشته به طور چشمگیری به کشاورزی علی الخصوص صادرات موز وابسته بود. با این همه، در سال های اخیر دولت تلاش هایی را برای اجتناب از اتکاء صرف به محصولات کشاورزی انجام داده است و بیشتر هم بر روی اکو توریسم به عنوان نیروی محرک اقتصادی متمرکز شده است. در کنار توریسم، دومینیکا همچنین بر روی زمینه های دیگری همچون آموزش پزشکی، صنعت مالی خارجی و منابع انرژی زمین گرمایی یا ژئوترمال متمرکز شده است. تجارت برای دومینیکا حکم مرگ و زندگی را دارد. صادرات و واردات روی هم رفته حدود 81% از درآمد حاصل از تولید ناخالص داخلی (GDP) دومینیکا را تشکیل می دهد.


نحوه کاریابی برای اخذ ویزای کار دومینیکا

متقاضیان همواره باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند که قبل از هر اقدامی برای کاریابی در کشورهای خارجی از جمله در دومینیکا، نگارش یک رزومه یا CV از سوابق کاری و تحصیلی جزو ضروریات کاریابی محسوب می شود. اما بهترین ابزار برای متقاضیان خارجی جهت کاریابی در دومینیکا از طریق سایتهای کاریابی می باشد. ما در این بخش به معرفی برخی از پرکاربردترین سایت های کاریابی در دومینیکا 2024 می پردازیم:

  • Career Jet: دارای گزینه های جستجوی کار در دومینیکا
  • ESL Employment: بهترین وب سایت برای یافتن کار آموزش زبان انگلیسی در دومینیکا
  • Tesall: از بهترین و بزرگترین وب سایت ها جهت مشاغل آموزشی
  • Overseas Jobs: از وب سایت های جامع شغلی در خارج
  • Go Abroad: این سایت هم از پورتال های شغلی خوب دومینیکا محسوب می شود
  • Linkedin: که نیازی به تعریف ندارد. این شبکه اجتماعی شغلی عظیم منبعی برای برقراری ارتباط در رشته و محل مورد علاقه می باشد.

شرایط کلی اخذ ویزای کار دومینیکا در 2024

متقاضیانی که قصد ورود به بازار کار کشور دومینیکا طی سال 2024 را دارند باید بدانند که برای شروع کار لازم است از کارفرما یا موسسه معتبری در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. به این منظور متقاضی باید در آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر به دنبال شغل مورد نظر خود بوده و پس از یافتن شغل مورد نظر باید با ارسال مدارکی مانند: تکمیل فرم مورد نظر، آخرین مدرک تحصیلی دریافت شده مرتبط با شغل مورد نظر، رزومه و سوابق کاری، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی درخواست شروع خود را به کارفرما اعلام کند. اگر فرد واجد شرایط باشد و با درخواست او موافقت شود دعوت نامه شغلی توسط کارفرما یا موسسه برای وی صادر خواهد شد.

کشور دومینیکا برخلاف بیشتر کشورهای آمریکا جنوبی ویزای کار منحصر به فرد ارائه نمی دهد و آنچه فرد برای شروع کار در این کشور نیاز دارد تنها مجوزی برای شروع کار است. اگر اعتبار قرار داد کاری شما بیشتر از 6 ماه باشد می توانید اقدامات لازم را برای دریافت مجوز و ویزای کار کشور دومینیکا انجام دهید. اعتبار ویزای کار دومینیکا 12 ماهه بوده و فرد باید هر ساله پیش از پایان اعتبار ویزا اقدامات لازم را در جهت تمدید آن انجام دهد.

شرایط کلی اخذ ویزای کار دومینیکا

مدت زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا

یکی از مهمترین موضوعاتی که تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای کاری دومینیکا هستند باید مورد بررسی قرار دهند، مدت زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا می باشد. زیرا در صورت نداشتن آگاهای از مدت زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا، متقاضیان با مشکلات گسترده ای در طول روند درخواست خود مواجه خواهند شد. اما به طور کلی مدت زمان زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا برای هر تبعه خارجی 3 تا 4 هفته می باشد که به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی و آمریکایی بسیار پایین تر  است. با این حال مدت زمان پردازش ویزای کاری دومینیکا 6 تا 7 هفته کاری نیز ادامه پیدا کند. نکته قابل توجه این است که، افرادی که عجله دارند می توانند برای رسیدگی سریع که 3 روز کاری طول می کشد درخواست دهند. البته این افراد باید هزینه درخواست بیشتری را پرداخت کنند.

هزینه درخواست ویزای کاری دومینیکا

یکی دیگر از مواردی که تمامی متقاضیان دریافت ویزای کاری دومینیکا باید به خوبی مورد بررسی قرار دهند، هزینه درخواست ویزای کاری این کشور می باشد. به طور کلی تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای کاری دومینیکا را دارند، باید حین درخواست ویزای کاری این کشور هزینه درخواست آن را به طور کامل بپردازند. البته لازم به ذکر است که، هزینه درخواست ویزای کاری دومینیکا به سفارتی که از آن درخواست خود را ثبت می کنید بستگی دارد. اما معمولا هزینه درخواست ویزای کاری دومینیکا 390XCD (ئلار کارائیب شرقی) برای هر متقاضی می باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری را در کشورهای مختلف جهان بررسی کنید:

هزینه درخواست ویزای کاری را در کشورهای مختلف جهان

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار دومینیکا

برای دریافت ویزای کار دومینیکا متقاضی باید مدارک تعیین شده را در زمان مصاحبه حضوری با سفارتخانه یا کنسولگری کشور دومینیکا ارائه دهد. با توجه به اینکه کشور دومینیکا در ایران سفارتخانه ندارد متقاضی باید برای انجام کارهای لازم به سفارتخانه جمهوری دومینیکا در کشورهای چین، باکو، بلژیک یا بریتانیا مراجعه کند. مدارک مورد نیاز ویزای کار دومینیکا به شرح زیر است.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 12 ماه
  • ارائه گواهی پزشکی مبنی بر آنکه فرد از سلامتی برخوردار بوده و در طول 3 سال گذشته از هیچ بیماری مسری رنج نبرده
  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده، در دعوت نامه باید موارد مانند: نوع اشتغال، دستمزد (روزانه، هفتگی، ماهیانه)، مسئولیت متقاضی و پیشنهاد اشتغال به مدت 12 ماه ذکر شده باشد
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های لازم برای دریافت بلیط برگشت به کشور مبدا یا متقاضی باید برای تامین بلیط بازگشت به کشور مبدا واریزی انجام داده باشد
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • پرداخت 93.00$ (دلار) بابت هزینه های دریافت ویزای کار دومینیکا
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی، زبان رسمی در کشور دومینیکا زبان انگلیسی می باشد متقاضیان برای ورود به بازار کار و برقراری ارتباط باید به این زبان تسلط داشته باشند
  • درصورتی که قصد مهاجرت به دومینیکا به همراه اعضاء خانواده خود را دارید باید مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء و سند ازدواج ارائه کنید

نکاتی در باب مدارک مورد نیاز ویزای کار دومینیکا

اولا کلیه ویزاهای کاری دومینیکا صرفا برای یک سال معتبر بوده و قابل تمدید هستند. ویزای کار دومینیکا به طور اتوماتیکی موید وضعیت اقامت شما نیز می باشد اما مشروط به اینکه مدت استخدامتان برای بیش از 6 ماه باشد. اما همانطور که در مطالب فوق الذکر نیز بیان شد، امتیاز کار در دومینیکا اخذ سریع و آسان اقامت و تابعیت دوگانه می باشد.

پس شما تا حالا با اخذ ویزای کار توانسته اید مجوز اقامت موقتی (یکساله) دومینیکا را کسب نمایید و این امکان برای شما فراهم است که این مجوز اقامتی را تمدید نمائید و پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور، پاسپورت دوم خود را نیز دریافت نمایید.

اقامت از طریق مهاجرت کاری در دومینیکا

افرادی که از طریق مهاجرت کاری وارد دومینیکا می شوند و قصد اقامت دائم در این کشور را دارند باید هر ساله ویزای کار خود را تمدید کنند و پس از گذشت 5 سال از کار در این کشور و پرداخت مالیات اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت دائم دومینیکا انجام دهند. پس از گذشت مدت معین از دریافت اقامت دائم این کشور متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا را به دست آورد.

جایگاه پاسپورت دومینیکا در نمودار ذیل مشخص شده است:

جایگاه پاسپورت دومینیکا

با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص شرایط اخذ ویزای کار کشور دومینیکا کسب کردید، اگر قصد شروع کار در کشورهای آمریکایی یا سایر کشورهای آسیایی یا اروپایی را دارید و نیاز به کسب اطلاعات در این خصوص دارید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهم ترین سوالات شما عزیازن در خصوص شرایط اخذ ویزای کاری دومینیکا پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا برای اتباع ایرانی دشوار است؟ به طور کالی، شرایط اخذ ویزای کاری دومینیکا بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. به ویژه این شرایط برای اتباع کشورهای ثالث و اتباع ایرانی بسیار دشوار تر خواهد بود.
  • هزینه درخواست در شرایط اخذ ویزای کار دومینیکا چقدر است؟ تمامی متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کاری دومینیکا هستند، باید هزینه درخواست این نوع از ویزا را حین درخواست آن در کنسولگری دومینیکا پرداخت نمایند. هزینه درخواست ویزای کاری دومینیکا 415XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *