ویزای تحصیلی

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان

مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان

اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان می تواند برای متقاضیان تحصیل در این کشور از اهمیت به سزایی برخوردار باشد. اصولا تحصیل در آذربایجان به واسطه مزایای متعددی همانند هزینه ارزان و مقرون به صرفه، محیطی امن و سالم برای تحصیل، آموزش به زبان انگلیسی، فرصت های کار حین و بعد از تحصیل و نیز امکان دریافت بورس تحصیلی و غیره مورد توجه متقاضیان قرار دارد. پس آذربایجان گزینه جدیدی در زمینه تحصیلات بین المللی است که سالانه پذیرای دانشجویان خارجی بسیاری از اقصی نقاط جهان است. در همین راستا، شما در این مقاله به پاسخ سوالات زیر دست خواهید یافت:

  • چرا دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل باید آذربایجان را انتخاب کنند؟
  • شرایط تحصیل در آذربایجان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در آذربایجان چگونه است؟
  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان چیست؟
  • نحوه درخواست ویزای تحصیلی آذربایجان چگونه است؟

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا علاوه بر قبول پرونده مهاجرتی متقاضیان و ارزیابی آن، برترین شیوه مهاجرتی مناسب با هر متقاضی را ارائه نموده و در سریع ترین زمان ممکن برای اخذ ویزای مهاجرتی کشور مورد نظر اقدام نمایند.

تحصیل و اخذ پذیرش در آذربایجان

در طی چند سال اخیر، کیفیت آموزش عالی آذربایجان به پیروی از استانداردهای نظام آموزشی اروپایی به شدت دچار تغییرات اساسی شده است. در آذربایجان حدود 170 موسسه آموزش عالی وجود دارد که در حدود 75 تا از این دانشگاه ها خصوصی و مابقی دانشگاه ها، دانشگاه های دولتی آذربایجان محسوب می شود. از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معروف آذربایجان می توان از دانشگاه ملی باکو، دانشگاه خزر، دانشگاه قفقاز یاد کرد که در هر 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرند. ممکن است هر دانشجویی برای تحصیل در آذربایجان دلایل خاص خود را داشته باشد.

اما برخی از دلایل اصلی و مشترک برای تحصیل در آذربایجان به صورت موارد زیر می باشد:

  • پروسه آسان پذیرش تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان
  • همجواری با کشور جمهوری اسلامی ایران و امکان تردد آسان
  • وجود قرابت های فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و آذربایجان
  • هزینه های تحصیلی و زندگی در سطح منطقی
  • شرایط و کیفیت آموزش عالی مناسب (برنامه های تحصیلی مختلف، آموزش دروس به زبان انگلیسی، کیفیت ارائه دروس مطابق استانداردهای اروپایی، اعطای فاند مالی برای دانشجویان شایسته و غیره)

بهترین دانشگاه های آذربایجان جهت پذیرش تحصیلی

نرخ بیکاری در آذربایجان تنها کم می باشد در نتیجه فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. منتهی از آن جایی که پیدا کردن کار برای دانشجویان بین المللی کمی دشوارتر از دانشجویان آذربایجانی است بهتر است گروه فوق، با رعایت نکاتی شانس کاریابی خود را ارتقا دهند.

مهم ترین نکات در این خصوص عبارت هستند از:

  • تسلط به زبان آذربایجانی به علاوه روسی یا انگلیسی
  • فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ ملی خوبی دارد

از جمله بهترین دانشگاه های آذربایجان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های آذربایجانشهری که دانشگاه در آن واقع شده است
1Azerbaycan Dovlet Iqtisad UniversitetiBaku
2Baki Dovlet UniversitetiBaku
3Xezer UniversitetiBaku

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان

همانند سایر کشورهای دنیا، شرایط خاص تحصیل در آذربایجان نیز وجود دارد و متقاضیان تحصیل در این کشور در هر مقطعی باید بدان توجه نمایند. در حال حاضر، 3 دانشگاه و 33 موسسه آموزش عالی خصوصی در آذربایجان وجود دارد. طبیعی است که شاخص های صلاحیت برای هر دانشگاه متفاوت باشد. به طور عام، دو مدرک لازم برای تحصیل در آذربایجان که جزء ضروریات تحصیلی در این کشور محسوب می شود شامل مدرک دیپلم دبیرستان و نیز مدرک دانش زبان انگلیسی (آیلتس و یا تافل) می باشد که به هنگام اخذ پذیرش تحصیلی کلیه دانشگاه های دولتی و خصوصی خواستار مدارک فوق از داوطلبان هستند. اما به طور خاص هر دانشگاهی شرایط ویژه خود را دارد.

برای دانشگاه هایی همانند NTU و NUS داشتن 2 سال سابقه کاری و نمره GMAT برای متقاضیان امری الزامی است. درصورتی که متقاضی دانشجوی کارشناسی باشد، او نیازمند نمره حداقل 85% به بالا می باشد. اما نمره آزمون SAT برای دانشگاه های NTU و SMU اجباری است اما دانشگاه های NUS نیازی به مدرک آزمون SAT ندارند. اما برای تحصیل در آذربایجان، نمره زبان چگونه باید باشد؟ نمره آزمون انگلیسی TOEFL بسته به دانشگاه بایستی مابین 80 تا 100 و نمره حداقل IELTS بایستی 6.0 یا معادل آن باشد.

شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان

هزینه تحصیل جهت اخذ پذیرش در کشور آذربایجان

دانشگاه های کشور آذربایجان از دانشجویان خارجی بابت تحصیل در این کشور شهریه دریافت می کنند. اما ناگفته نماند که این شهریه ها به مراتب پایین تر از شهریه های اخذ شده در دانشگاه های کشورهای غربی می باشد و اصلا قابل قیاس نیست. میانگین سطح شهریه های تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان معمولا بین 1000$ الی 4000$ (دلار آمریکا) می باشد.

متقاضیان محترم می توانند برای اطلاع از این هزینه ها ، جدول شهریه های تحصیلی دانشگاه ملی باکو را به عنوان نمونه ملاحظه کنند:

عنوان برنامه تحصیلیشهریه تحصیلی سالانه به دلار ($)
روانشناسی$1800
فلسفه$1600
جامعه شناسی$1600
روابط بین الملل$2200
اقتصاد$2200
فلسفه$1500
جغرافیا$1200
شیمی و مهندسی شیمی$1500
فیزیک$1300
حقوق$4000

اما در بحث هزینه های زندگی در آذربایجان نیز، دانشجویان خارجی هزینه هایی همچون خوراک، پوشاک و ایاب و ذهاب و غیره را دارند که خود آنها بایستی از عهده این مخارج برآیند. این امر نیز کاملا وابسته به سبک زندگی و محل اقامت آنها است. به طور کلی، تجربه نشان می دهد که هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری آذربایجان حدود 326.55$ تا 495.96$ (دلار آمریکا) در ماه باشد. همین رقم را هم اگر ما با هزینه زندگی در کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنیم متوجه ارزان بودن مقصد تحصیلی آذربایجان خواهیم شد.

بررسی مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی آذربایجان

اکنون به یکی از موضوعات کلیدی و مهم در باب تحصیل و اعزام دانشجو به آذربایجان می رسیم و آن هم موضوع مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان است. در واقع، متقاضیان محترم پس از اطلاع در خصوص دلایل و شرایط تحصیل در آذربایجان اکنون با در اختیار داشتن یک پس زمینه خوبی درباره تحصیل در آذربایجان می توانند خود را برای تهیه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان آماده کنند.

این مدارک به شرح ذیل می باشد:

  • کپی پاسپورت متقاضی
  • کپی مدارک شناسایی
  • اصل و کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • اصل و کپی ریزنمرات تحصیلی
  • 1 قطعه عکس جدید از متقاضی
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی

نحوه دریافت ویزا جهت اخذ پذیرش تحصیلی در آذربایجان

شرط آخر و نهایی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در جمهوری آذربایجان درخواست ویزای تحصیلی این کشور است. ویزای تحصیلی آذربایجان در قالب 2 نوع ویزای مختلف شامل ویزای اقامت کوتاه (دوره تحصیلی کمتر از 3 ماه) با هزینه تقریبی 100$ (دلار آمریکا) و ویزای اقامت طولانی (دوره تحصیلی بیش از 3 ماه) با هزینه 200$ (دلار آمریکا) به دانشجویان خارجی ارائه می شود. مدت اعتبار ویزای مذکور بستگی به طول تحصیلات متقاضی دارد. از شرایط اصلی اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان نیز داشتن دعوت نامه دانشگاهی یا آکادمیک و نیز داشتن تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در جمهوری آذربایجان است.

مدارک لازم برای درخواست ویزای مذکور بدین قرار است:

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • نامه پذیرش از دانشگاه آذربایجانی
  • فرم درخواست ویزا
  • تعداد 2 قطعه عکس 3 در 4
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • نامه تمکن مالی بانک
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه یا کالج مورد نظر در آذربایجان
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

در پایان بحث، متقاضیان گرامی می توانند برای اطلاع بیشتر در خصوص آخرین شرایط و وضعیت اعزام دانشجو به آذربایجان و نیز رنکینگ معتبرترین دانشگاه های آذربایجانی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و در جریان این اطلاعات قرار گیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان

در بخش موخره مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در آذربایجان به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه دریافت ویزا جهت اخذ پذیرش تحصیلی در آذربایجان به چه صورت است؟ شرط آخر و نهایی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در جمهوری آذربایجان درخواست ویزای تحصیلی این کشور است. ویزای تحصیلی آذربایجان در قالب 2 نوع ویزای مختلف شامل ویزای اقامت کوتاه (دوره تحصیلی کمتر از 3 ماه) با هزینه تقریبی 100$ (دلار آمریکا) و ویزای اقامت طولانی (دوره تحصیلی بیش از 3 ماه) با هزینه 200$ (دلار آمریکا) به دانشجویان خارجی ارائه می شود. مدت اعتبار ویزای مذکور بستگی به طول تحصیلات متقاضی دارد. از شرایط اصلی اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان نیز داشتن دعوت نامه دانشگاهی یا آکادمیک و نیز داشتن تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در جمهوری آذربایجان است.
  • هزینه تحصیل جهت اخذ پذیرش در کشور آذربایجان چگونه است؟ دانشگاه های کشور آذربایجان از دانشجویان خارجی بابت تحصیل در این کشور شهریه دریافت می کنند. اما ناگفته نماند که این شهریه ها به مراتب پایین تر از شهریه های اخذ شده در دانشگاه های کشورهای غربی می باشد و اصلا قابل قیاس نیست. میانگین سطح شهریه های تحصیلی در دانشگاه های آذربایجان معمولا بین 1000$ الی 4000$ (دلار آمریکا) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *