ویزای تحصیلی

تحصیل در سنت کیتس

تحصیل در سنت کیتس

تحصیل در سنت کیتس می تواند یکی از گزینه هایی است که می توان به کمک آن به این کشور موارد شد ولی دارای ضعف هایی است. در واقع مبالغ شهریه و هزینه تحصیلی در این کشور از فاکتورهای مهم و اصلی به شمار می رود. زیرا دانشجوی متقاضی بایستی به اندازه ای تمکن و توانایی مالی داشته باشد که قادر باشد بدون دریافت بورسیه، مخارج تحصیلی خود را تامین نماید. چرا که سنت کیتس بودجه مالی بالایی در پرداخت بورسیه های تحصیلی نداشته و در موارد خاصی بورسیه های تحصیلی را ارائه می کند. اکنون موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهد که این اطلاعات را در قالب مقاله ای که پیش رو دارید، گنجانده است. توصیه می گردد بخش های مختلف این مقاله را مطالعه نمایید.

شرایط تحصیل کارشناسی در سنت کیتس

درخصوص بررسی هزینه تحصیل در سنت کیتس، مهاجرت و تحصیل در سنت کیتس مستلزم اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. اما ابتدا باید نامه پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاهی که در این کشور انتخاب نموده اید، دریافت کنید. اخذ نامه پذیرش تحصیلی نیز نیازمند دارا بودن شرایط و الزامات خاصی است که برای دانشجوی متقاضی وجود دارد. از آنجایی که کلیه دوره ها و برنامه های تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزشی سنت کیتس به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی تدریس می شود، لذا ضرورت دارد که دانشجو مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشد.


همچنین او باید تحصیلات مقطع قبلی (دیپلم متوسطه) را با معدل حداقل 15 گذرانده باشد. دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقطع می بایست از شرایط سنی مورد نظر برخوردار باشند. به طوری که میان مدرک تحصیلی دیپلم تا ثبت نام در مقطع لیسانس فاصله چندانی وجود نداشته باشد.

اطلاعات بیشتر در باب اقامت بعد از تحصیل در سنت کیتس

معرفی کلیه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی سنت کیتس

اعزام دانشجو به سنت کیتس و کسب پذیرش در مراکز آموزش عالی، موسسه ها و دانشگاه های این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان و دانشجویان بین المللی از شرایط و الزامات کسب پذیرش در مرکز تحصیلی مورد نظر خود اطلاعات کافی داشته باشند. مدارک و اسناد کلی برای کسب پذیرش تحصیلی در سنت کیتس و مهاجرت تحصیلی به این کشور به صورت زیر می باشند:

  • کسب ویزای تحصیلی سنت کیتس
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • تکمیل برنامه آنلاین در سایت دانشگاه مورد نظر
  • ارائه مدارک تحصیلی کسب شده
  • دو نسخه توصیه نامه رسمی
  • نمرات آزمون پذیرش دانشکده پزشکی (در صورت تحصیل در مراکز پرشکی)
  • شناسنامه، کارت ملی و مدارک شناسایی
  • مدارک بیمه و اسناد و مداک پزشکی
  • عکس با اندازه پاسپورت
  • بیانیه شخصی
  • پاسپورت معتبر

متقاضیان باید رونوشت های رسمی را از کلیه کالج ها و دانشگاه هایی که قبلاً در آنها حضور داشتند، ارائه دهند. نسخه های غیر رسمی ارائه شده توسط متقاضی فقط به منظور ارزیابی اولیه پذیرفته می شوند و می توانند مستقیماً در برنامه های مورد نظر بارگذاری شوند. همچنین متقاضیان موظفند در صورت نیاز حداقل دو توصیه نامه از اعضای هیئت علمی دانشگاه قبلی خود را ارائه دهند. یکی از این نامه ها باید از یک عضو هیئت علمی در بخش اصلی متقاضی باشد و دیگری مربوط به یک عضو هیئت علمی دانشکده یا یک کمیته مشاوره پیش حرفه ای است. متقاضیان تشویق می شوند یک یا دو توصیه نامه اضافی را از افرادی که با آنها همکاری نزدیک داشته اند ارائه دهند. این موارد می تواند از دانشکده ها، کارفرمایان، مربیان تحقیق یا مدیران داوطلب باشد.

فرآیند اخذ اقامت سنت کیتس از طریق تحصیل

سنت کیس و نویس دو جزیره جدا از هم در منطقه کارائیب شرقی می باشند. این دو جزیره یک کشور جزیره ای فدرالی را باهم تشکیل می دهند. با وجود اینکه اغلب توجهات به کشورهای صاحب نام منطقه همانند جمهوری دومینیکا، جامائیکا، پورتوریکو و کوبا دوخته شده است. اما سنت کیتس نیز با وجود یک اقتصاد بازار آزاد در حال رشد و فرصت های ایده آل از مهاجران خارجی استقبال می کند. روش های گوناگونی برای دریافت اقامت سنت کیتس همانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری در سنت کیتس وجود دارد. اما بهترین مسیر برای اخذ سریع اقامت و تابعیت سنت کیتس از طریق برنامه تابعیت توسط سرمایه گذاری (CBI) می باشد.

همانند هر فرآیند مهاجرتی دیگر، اقامت سنت کیتس از طریق تحصیل روش مهاجرتی ویژه متقاضیانی است که به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند. برای این منظور، اطلاع از شرایط و الزامات اخذ اقامت سنت کیتس از طریق تحصیل الزامی است. برای این منظور، افراد نیازمند دریافت ویزای تحصیلی سنت کیتس از سفارت این کشور می باشند. این فرآیند شامل مراحلی همچون اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه سنت کیتس، ارتباط با سفارت، جمع آوری مدارک، تحویل مدارک به سفارت سنت کیتس، دریافت ویزا و واکسیناسیون قبل از ورود به سنت کیتس می باشد.

شرایط تحصیل در سنت کیتس به زبان انگلیسی

انگلیسی زبان رسمی کشور سنت کیتس و نوویس است که توسط مردم این کشور صحبت می شود. همچنین این زبان، زبان رسمی در این جزیره برای انجام فعالیت های تجاری و کار در زمینه ها و صنایع مختلف می باشد. با این حال، دانستن زبان انگلیسی و داشتن توانایی برای مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی جهت مهاجرت به کشور سنت کیتس برای کار در سنت کیتس یا تحصیل در سنت کیتس الزامی می باشد.

در سال 2024 علاوه بر این، داشتن مهارت در صحبت کردن و نوشتن زبان های دیگر، بویژه فرانسوی و اسپانیایی در کشور سنت کیتس و نوویس بسیار ضروری است. برخی از برنامه های تحصیلی در مراکز آموزش و دانشگاه های معتبر کشور سنت کیتس و نوویس به زبان های فرانسوی و اسپانیایی نیز تدریس می شوند. دانشجویان برای تحصیل به این زبان ها می بایست مدرک زبان معتبر به دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهند.

امتیازات مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس

اکنون که با شرایط پذیرش و مهاجرت تحصیلی به سنت کیتس آشنا شدیم بهتر است کمی هم در باب امتیازات تحصیل در این کشور جزیره ای کوچک بدانیم. اول از همه باید بدانید که سنت کیتس از نظر شاخص امنیتی جزء امنترین کشورهای جهان است. دوم اینکه زبان آموزشی دانشگاه های سنت کیتس انگلیسی است و از همین رو تحصیل در این کشور مخصوصا در رشته پزشکی به زبان انگلیسی است. سوما اینکه شرایط پذیرش در سنت کیتس همانند دانشگاه های انگلیسی است و از همه مهمتر اینکه امکان اخذ بورس تحصیلی یا گرانت در سنت کیتس برای هر دانشجویی از هر مقطع فراهم است. ضمنا دانشجویان بین المللی در سنت کیتس از امکان کار تحصیلی با شرایط ذیل نیز برخوردارند:

  • کار دانشجویی نیمه وقت بسته به مقطع تحصیلی از 10 الی 20 ساعت در هفته
  • درآمد زایی از این طریق بین $8 الی $10 (دلار) در هر ساعت

هزینه تحصیل در کشور سنت کیتس

مبالغی که با عنوان شهریه تحصیلی یا هزینه تحصیل در سنت کیتس توسط دانشگاه ها از دانشجویان بومی یا بین المللی دریافت می گردد، به نوع رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاهی که دانشجو جهت تحصیل انتخاب نموده است، بستگی داشته و متغیر خواهد بود. برای مثال به طور متوسط هزینه تحصیل در این کشور برای هر سال تحصیلی بین 12000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) برآورد شده است. دانشجویانی که دارای اقامت سنت کیتس هستند، مبالغ کمتری معادل 3000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) می پردازند.

هزینه های تحصیل در کشور سنت کیتس

بیمه دانشجویی از دیگر فاکتورهای هزینه تحصیل در این کشور محسوب می گردد که تقریبا برابر با 300$ الی 700$ (دلار آمریکا) خواهد بود. دانشجویان علاقمند به رشته های علوم پایه بایستی بین 14000$ الی 15000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. این در حالی است که دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی ملزم به پرداخت شهریه ای به مبلغ 16000$ الی 17000$ (دلار آمریکا) خواهند بود. شهریه تحصیلی در دانشگاه پزشکی Windsor university school of medicine به ازای هر ترم تحصیلی معادل 6500$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است که می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

بورسیه تحصیلی کمکی برای دانشجویان

همانطور که می دانید بورسیه های تحصیلی در برگیرنده یکی از کمک های مالی می باشد که به دانشجویان تعلق می گیرد. از جمله تفاوت هایی که بین انواع بورسیه تحصیلی و همچنین سایر کمک های مالی وجود دارد این تفاوت می باشد که برای کمک های مالی به صورت عمومی دانشجویان ملزم به انجام باز پرداخت می باشند.

در صورتی که انواع بورسیه های تحصیلی این کشور با در نظر گرفتن میزان شایستگی این اشخاص برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. تاریخ تصویب برنامه بورسیه های تحصیلی مختلف به سال 1983 میلادی بر می گردد. هدف اصلی از مطرح نمودن این طرح می باشد که دانشجویانی که موفق به دریافت انواع بورسیه تحصیلی این کشور شوند می توانند برای پیشرفت این کشور اقدام نمایند.

شرایط کسب پذیرش در دانشگاه های سنت کیتس

به طور کلی، بهترین مراکز آموزشی در سنت کیتس و کسب پذیرش تحصیلی در این کشور عبارتند از:

  • کالج کلارنس فیتزروی برایانت
  • دانشگاه بین المللی برای تحصیلات تکمیلی
  • دانشگاه بین المللی علوم بهداشت
  • دانشگاه علوم پزشکی آمریکا
  • دانشکده دامپزشکی دانشگاه راس
  • دانشگاه بین المللی پرستاری راس
  • دانشگاه علوم پزشکی سنت ترزا (سنت کیتس)
  • دانشگاه علوم پزشکی و علوم بهداشتی
  • دانشگاه وست ایندیس (پردیس سنت کیتس)
  • دانشکده پزشکی دانشگاه ویندزور
  • دانشگاه طب طبیعی پان آمریکایی

برای ورود به این مراکز تحصیلی، دانشجویان و متقاضیان بین المللی در نخستین گام می بایست با ارائه مدارک و اسناد لازم و همچنین ریز نمرات خود اثبات کنند که دوره تحصیلی متوسطه و یا دبیرستان را با موفقیت به پایان رسانده اند. زبان تحصیل در دانشگاه های سنت کیتس انگلیسی است و دانشجویان و متقاضیانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی می باشد نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای کسب پذیرش در دانشگاه های سنت کیتس نخواهند داشت؛ اما سایر دانشجویان برای مثال دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در مراکز تحصیلی معتبر در کشور سنت کیتس حتما باید مدرک زبان معتبر (آیلتس و یا تافل) ارائه دهند. همچنین در نظر داشته باشید که شرایط ورود و تحصیل در برنامه های تحصیلی مختلف مانند پزشکی، مهندسی یا غیره نیاز به ارائه مدارک و اسناد خاص خواهد داشت.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سنت کیتس در 2024

اعزام دانشجو به سنت کیتس در مقطع کارشناسی ارشد در سال 2024 همانند گذشته فراهم است و دانشجویان این مقطع بایستی برای مدت 1 الی 2 سال به تحصیل بپردازند. داشتن مدرک کارشناسی در این خصوص الزامی است و دانشجویان می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 را اخذ نموده باشند. دانشجویان در پایان تحصیلات کارشناسی ارشد، ملزم به ارائه پایان نامه هستند تا مدرک فارغ التحصیلی به آنان اعطا شود. شرایط سنی که برای این مقطع وجود دارد، حداکثر 33 سال است.

شرایط و هزینه تحصیل دکتری در سنت کیتس

مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو تحصیلات خود را در مقطع دکتری به پایان برساند، 3 الی 5 سال می باشد. از جمله مدارکی که در پذیرش تحصیلی در این مقطع مورد نیاز است، عبارت هستند از:

  • مدرک پایان تحصیلات کارشناسی ارشد
  • گواهینامه قبولی در آزمون آیلتس با حداقل نمره 7
  • داشتن یک استاد راهنما یا سوپروایزر به منظور جلب نظر او در حوزه تحقیقاتی خود و غیره

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته های غیر پزشکی در سنت کیتس، بهتر است کشور دیگری را برای تحصیلات خود انتخاب کنند. چرا که دانشگاه های سنت کیتس غالبا مختص رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر گرایش های مرتبط بوده و مقصد مناسبی برای رشته های غیر پزشکی نمی باشد. لذا تحصیل پزشکی در سنت کیتس گزینه ایده آلی به شمار می رود.

دانشجویان رشته پرستاری نیز توجه داشته باشید که به منظور تحصیل در دانشگاه پرستاری در سنت کیتس بین 6500$ الی 12000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت می نمایید. در راستای آگاهی از سایر شرایط تحصیلی در سنت کیتس و یا آشنایی با سایر روش های مهاجرتی به این کشور، پیشنهاد می گردد دیگر مقالات ارائه شده از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

بررسی چند پرسش درباره تحصیل در سنت کیتس

شاید بتوان گفت که این کشور از نظر کلی مقصد مناسبی برای تحصیل نیست. با این حال باید در نظر داشت که می توان گفت که این کشور از نظر اقامتی و دریافت پاسپورت شرایط خوبی دارد. افرادی که می خواهند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید نکات زیر را به خوبی بدانند:

  • آیا سنت کیتس دانشگاه های معتبری در خود جای داده است؟ باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر، دانشگاه های این کشور در رتبه بندی جهانی، جایگاهی ندارند.
  • هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟ باید در نظر داشت که همه چیز به دانشگاه فرد بستگی دارد. هزینه های تحصیل در این کشور بالاتر از متوسطی است که می توان در جهان انتظار داشت.
  • آیا روند دریافت پذیرش در این کشور سخت است؟ باید به این نکته توجه کرد که سخت رقابت برای دریافت پذیرش بسیار کم است و در نتیجه می توان مسیر ساده ای برای دریافت پذیرش در این کشور طی کرد.
  • آیا چالش ویژه ای برای دریافت پذیرش در این کشور وجود دارد؟ باید به این نکته اشاره کرد که برخی از رشته های تحصیلی در این کشور ارائه نمی شوند.
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟ در سنت کیتس، دروس به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *