ویزای تحصیلی

مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

مدرسه بیزینس ESCP فرانسه برای کسانی که می خواهند تحصیلاتی در این کشور داشته باشند گزینه ایده آلی است. سطح آموزش در این مدرسه فوق العاده بالاست در نتیجه فارغ التحصیل شدن از آن امتیاز فوق العاد مثبتی در رزومه افراد به حساب می آید. در واقع در سال 2022 که آمار بیکاری کشور فرانسه حدود 9% است، فارغ التحصیل شدن از یک موسسه آموزشی سطح بالا به علاوه تسلط کامل بر زبان فرانسوی، تضمین محکمی برای پیدا کردن شغل است. باید توجه داشت که مردم فرانسه حساسیت زیادی بر زبان ملی خود دارند و آشنایی با زبان انگلیسی به تنهایی نمی تواند نظر کارفرمایان را جلب نماید. در مقاله پیش رو تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل در مدرسه بیزینس ESCP فرانسه پرداخته اند که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط تحصیل در مدرسه بیزینس ESCP در فرانسه چیست؟
  • آیا شهریه تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه است؟
  • برای دریافت پذیرش از این دانشگاه به چه مدارکی نیاز است؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی به تحصیل در این دانشگاه پرداخت؟

آشنایی با مدرسه بیزینس ESCP

مدرسه بیزینس ESCP فرانسه در زمینه گرایش های مختلف رشته مدیریت، کلاس ها و دوره های آموزشی متعددی را برگزار می کند. این مدرسه علاوه بر پاریس در شهرهای برلین (آلمان)، لندن (انگلستان)، مادرید (اسپانیا)، تورین (ایتالیا) و ورشو (لهستان) نیز شعبه دارد. مدرسه بیزینس ESCP فرانسه در سال 1819 ساخته شده و قدیمی ترین مدرسه در حوزه بیزینس و تجارت در دنیا می باشد. تمرکز اصلی این مدرسه بر آموزش نحوه تفکر و عملکرد بزرگ ترین رهبران اقتصادی و مدیران مطرح و موفق دنیا می باشد تا دانشجویان توانا و نخبه تربیت کند. مدرسه بیزینس ESCP فرانسه خصوصی است و در گروه مدارس و موسسات آموزشی دولتی قرار نمی گیرد و در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو دارد. دانشجویان مدرسه بیزینس ESCP فرانسه می توانند در ترم های مختلف در شعب مختلف این مدرسه در کشورهای مذکور حضور داشته باشند و تجربیات زیادی به دست آورند.

آینده شغلی دانشجویان مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

مدرسه بیزینس ESCP فرانسه با توجه به فضای رقابتی در شغل های مدیریتی و به منظور بالا بردن شانس استخدام شدن فارغ التحصیلان خود، دوره های کارآموزی و اشتغال زایی برگزار می کند که دانشجویان برای شرکت در اغلب آنان باید هزینه ای مازاد بر شهریه ترمی خود پرداخت نمایند. شرکت در دوره های کارآموزی مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • این دوره ها امکان شرکت دانشجویان در سمینارها و کنفرانس های شرکت های بزرگ را فراهم می کند
  • آزمون های شخصیت شناسی و منطق که از شرکت کننده ها گرفته می شود به آن ها کمک می کند نقاط قوت خود را بشناسند و بر روی نقاط ضعف خود کار کنند

آینده شغلی دانشجویان مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

رنکینگ مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

همانطور که همگان مستحضرند، هر دانشگاه یا موسسه ای از جنبه های مختلف در سطح جهانی طبقه بندی می شود که از عوامل مختلفی از جمله امکانات رفاهی، برنامه های تحصیلی، سطح آموزشی و غیره متاثرند. در جدول ذیل رتبه مدرسه بیزینس ESCP فرانسه در طبقه بندی های مختلف نشان داده شده است:

نوع رنکینگرتبه مدرسه بیزینس ESCP فرانسه
رنکینگ جهانی (World Ranking)949
رنکینگ ملی48
رنکینگ جهانی QS901
سابقه کارکنان و سطح آموزشی اساتید98

شهریه مدرسه بیزینس ESCP فرانسه

همانطور که پیش تر به درستی اشاره شد، مدرسه بیزینس ESCP در زمره موسسات آموزشی خصوصی قرار می گیرد و نتیجتا دانشجویان برای تحصیل در آن باید مبلغی را تحت عنوان شهریه پرداخت نمایند. البته شهریه این مدرسه در مقطع کارشناسی نسبت به سایر موسسات و دانشگاه های حوزه مدیریت در کشورهای دیگر به میزان قابل توجهی کمتر است. در دوره های کارشناسی سالیانه 1730$ (دلار آمریکا) و در دوره های کارشناسی ارشد سالی از 10000$ تا 21800$ (دلار آمریکا) می باشد. این که هر فردی دقیقا چه میزان شهریه پرداخت می نماید علاوه بر مقطع آموزشی، به رشته تحصیلی و کلاس های فوق برنامه و دوره های کارآموزی نیز بستگی دارد.

مقایسه هزینه زندگی در فرانسه با چند کشور دیگر

فرانسه کشور خیلی پرهزینه ای برای زندگی نیست منتهی پایتخت آن شرایط کمی متفاوتی دارد و کمی گران تر از شهرهای دیگر این کشور است. در واقع زندگی در فرانسه برای کسانی که نمی توانند موفق شوند و پذیرشی از یکی از دانشگاه ها یا موسسات آموزشی دولتی این کشور بگیرند، کمی به لحاظ مالی دشوار خواهد بود. در نمودار ذیل بررسی شده که هزینه زندگی در فرانسه به طور متوسط چقدر است و به طور مقایسه ای با هزینه زندگی در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نمایش داده شده است:

هزینه زندگی ماهیانه در کشورهای مختلف جهان به یورو

همانطور که مشاهده می شود هزینه زندگی در فرانسه معقول است و جالب اینجاست که دانشجویان با صرفه جویی در هزینه ها و ثبت نام در خوابگاه یا اجاره اشتراکی آپارتمان با دانشجویان دیگر می توانند هزینه زندگی در این کشور را به ماهیانه 850€ تا 1000€ (یورو) نیز برسانند. البته در فرانسه دانشجویان هفته ای 20 ساعت اجازه کار دارند و تقریبا بخش اعظم هزینه های زندگی خود را بدین طریق می توانند پوشش دهند ولی کسانی که در مدارس و آموزشگاه های خصوصی تحصیل می کنند طبیعتا دغدغه پرداخت شهریه را نیز خواهند داشت. علاقه مندان به تحصیل و زندگی در کشور فرانسه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *