ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان چندان مناسب نیست و دانشجویان با گزینه های بسیار محدودی برای تحصیل در این کشور روبرو هستند. بسیاری از افراد به این امید تاجیکستان را برای تحصیل خود انتخاب می کنند که اولا زبان رسمی این کشور فارسی است و دوما آن را نزدیک به ایران تصور می کنند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره داشت که باورهای موجود در رابطه با این کشور چندان درست نیست و این مسئله می تواند مشکلاتی را برای افراد بوجود آورد. اگرچه زبان گفتاری بخشی از مردم تاجیکستان فارسی است اما باید به این نکته اشاره داشت که زبان نوشتاری همه آن ها همچنان تحت تاثیر عضویت این کشور در شوروی سابق است.

دانشگاه های محدودی در تاجیکستان وجود دارند که کیفیت مناسب تحصیل را ارائه می کنند و بسیاری از آن ها نیز به عنوان شعبه یکی از دانشگاه های روسی در این کشور قرار دارند. در شرایط کنونی می توان گفت که تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور چندان مناسب نیست و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا با چالش های بسیار زیادی از جمله کیفیت تحصیل روبرو خواهند شد. با وجود این محدودیت ها، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان را مورد بررسی خود قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور چیست؟
  • آیا دانشگاه های تاجکستان در رشته مدیریت بهداشت عمومی دارای رتبه جهانی هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور چقدر است؟
  • آیا تاجیکستان مقصد مناسبی برای کار مدیران بهداشت است؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان

برای افرادی که تاجیکستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این مسئله که باید در یک دانشگاه تراز اول جهانی به ادامه تحصیل بپردازند، از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. در چنین شرایطی می توان گفت که دانشگاه های تاجیکستان در رشته مدیریت بهداشت عمومی نتوانسته اند رتبه ای در میان 1500 دانشگاه برتر جهان پیدا کنند و به همین دلیل است که سطح تقاضا برای تحصیل در این کشور چندان بالا نیست.

نگاهی اجمالی به دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت بهداشت عمومی در این کشور نشان می دهد که تنها یک دانشگاه در سطح متوسط در این کشور وجود دارد که به دانشجویان خارجی نیز امکان تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی را می دهد. دانشگاه ملی اوه سینا در شهر دوشنبه که یک دانشگاه پزشکی است، در این رشته شرایط بهتری نسبت به سایر دانشگاه های تاجیکستان دارد.

افرادی که در تاجیکستان تحصیل می کنند، باید مدرک زبان داشته باشند و در حال حاضر دیگر امکان تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور وجود ندارد و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. تحصیل در تاجیکستان در حال حاضر چندان دارای علاقمند نیست و به همین دلیل است که در برخی از مواقع دانشجویان به راحتی می توانند در این کشور پذیرش دریافت کنند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در تاجیکستان

دانشجویانی که در تاجیکستان به ادامه تحصیل می پردازند، باید در دو بخش هزینه های خود را پرداخت کنند. متوسط هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی ممکن است کمی زیاد باشد و دانشجویان در این کشور برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی، هزینه ای در حدود 3400$ تا 4100$ (دلار) را پرداخت می کنند. تحصیل با بورسیه تحصیلی در تاجیکستان تقریبا ممکن نیست و این مسئله می تواند شرایط زندگی در این کشور را برای دانشجویان خارجی دشوار کند.

علاوه بر این، دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنند. در شرایط کلی می توان گفت که دانشجویان باید مجوز های لازم را از دانشگاه دریافت کنند تا بتوانند در محیطی خارج از دانشگاه به ادامه کار بپردازند. خوشبختانه هزینه های زندگی در کشور تاجیکستان چندان زیاد نیست و این مسئله می تواند برای برخی از افراد مفید باشد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی و زندگی در تاجیکستان

شرایط کار مدیران بهداشت عمومی در تاجیکستان

افرادی که در تاجیکستان تحصیل کرده باشند، به خوبی با شرایط تحجصیل در این کشور آشنایی پیدا کرده اند و می توانند به خوبی از شرایط کار در این کشور نیز با خبر شوند. همین مسئله کافی است تا بسیاری از افراد ترجیح دهند پس از پایان یافت دوره تحصیلی خود، خاک این کشور را به مقاصد دیگر ترک کرده و مجددا اقدام به مهاجرت کنند. باید در نظر داشت که افراد در این مسیر ممکن است دچار مشکلاتی شوند که قابل جبران نیست. در این مسیر بهتر است که افراد از همان ابتدا انتخابی داشته باشند که مسیری هموار برای تحصیل داشته باشد و همچنین شرایط کاری در آن بسیار مناسب باشد. افرادی که تاجیکستان را به عنوان مقصد خود می شناسند اما معمولا از این شرایط برخوردار نیستند.

با این حال باید در نظر داشت که مدیران بهداشت در تاجیکستان شانس خوبی برای کاریابی خواهند داشت و می توانند از این طریق اقامت این کشور را نیز به دست آورند. 15000TJS (سامانی) متوسط درآمد یک مدیر بهداشت در کشور تاجیکستان است و می توان گفت این افراد درآمدی بالاتر از سطح متوسط در اختیار دارند. در صورتی که به دنبال بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *