ویزای کاری

کار در آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی پیشرفته ‌ترین کشور با اقتصاد قدرتمند در قاره آفریقا است و افراد در سالهای اخیر برای کار در آفریقای جنوبی درخواست داده اند. به دلیل سهم بزرگی که بخش تولید در تولید ناخالص داخلی این کشور دارد، برای اکثر مشاغل در این کشور به خصوص مشاغل فنی و مهندسی، پزشکی، نرم افزار، مشاغل آموزشی و مشاغل مرتبط با شبکه امنیتی بازار کار از رونق خوبی برخوردار است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما علاقه مندان نگارش شده است.

درباره کشور آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی با کشورهای نامیبیا، بوتسوانا، زیمباوه، موزامبیک، سوازیلند و لسوتو هم مرز می­باشد و این کشور تاریخ متفاوت و گوناگونی نسبت به سایر کشورهای آفریقایی تجربه کرده است. این کشور تنها کشور در جهان است که دارای سه پایتخت می­باشد که شهر کیپ تاون بزرگترین پایتخت این کشور است و شهر پرتوریا پایتخت اداری آفریقای جنوبی محسوب می­شود و شهر بلوم فونتین، پایتخت قضائی کشور آفریقای جنوبی به شمار می ­آید.

این کشور دارای دو مجلس و 9 استان می­ باشد، تولید ناخالصی در کشور آفریقای جنوبی حدود 6 میلیارد می­باشد که در بخش­های کشاورزی، صنعت و بخش خدمات تولید می شوند. نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی حدود 2.2% است و نرم تورم در این کشور حدود 6% می­باشد. محصولات صادراتی و وارداتی کشور آفریقای جنوبی به شرح زیر می باشند:

محصولات صادراتیمحصولات وارداتی
طلاماشین آلات و تجهیزات
پلاتینیوممواد شیمیایی
الماسمحصولات پتروشیمی
سنگ­ های آهنی و معدنیابزارآلات علمی
مواد غذایی

جمعیت مردم کشور آفریقای جنوبی در حدود 44 میلیون می­باشد که حدود 80% مردم آفریقایی سیاه پوست هستند، همچنین واحد پول این کشور راند است. هزینه زندگی در آفریقای جنوبی ماهیانه 900$ (دلار آمریکا) برآورد می شود.

شرایط و ضوابط کار در آفریقای جنوبی در 2024

کشور آفریقای جنوبی موافقت نامه های متقابل بسیاری با کشورهای پیشرفته امضا کرده است که به موجب آن ها شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به بسیاری از کشورها برای اقامت کمتر از 90 روز سفر کنند اما کار در این کشور در 2024 نیازمند اخذ مجوز از اداره امور مهاجران می باشد. شما می توانید با مراجعه به سفارت آفریقای جنوبی در کشور مبدا خود مراجعه کنید، اطلاعات بیومتریک خود را در سفارت ثبت کنید و پس از ثبت اطلاعات خود فرم درخواست صدور ویزای کار را تکمیل کرده و از سفارت وقت مصاحبه بگیرید. توجه داشته باشید قبل از اینکه مراحل اخذ ویزای کاری که شما شروع شود لازم است که تمام هزینه‌ های مربوط به صدور ویزا را پرداخت کرده باشید.

در میان مدارکی که برای ارائه به سفارت برای مهاجرت به آفریقای جنوبی آماده کرده‌ اید باید اسناد مربوط به مدرک تحصیلی خود با ترجمه به زبان انگلیسی و همچنین رزومه کاری شما با جزئیات کامل قراردادها و درآمدها وجود داشته باشد. اگر شما به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت کرده باشید باید بدانید که همواره اجازه کار ضمن تحصیل در این کشور را دارید. با یافتن کار در آفریقای جنوبی دانشجویان به طور میانگین می‌ توانند 20 ساعت در هر هفته کار کنند که با توجه به پرداخت حقوق های مناسب در این کشور پیشرفته این میزان کار و این میزان درآمد پوشش هزینه های اولیه شما مانند غذا و پوشاک را برای یک زندگی ساده دانشجویی به همراه خود خواهد داشت.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی

بررسی مشاغل مورد نیاز در آفریقای جنوبی

معمولاً اخذ ویزای کار به طرق متفاوت در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، فنلاند، سوئد، آلمان، اتریش و غیره وجود دارند که یکی از راه های قانونی و مطمئن برای مهاجرت و ورود به یک کشور است. در رابطه با مقاله مزایا و شرایط کار آفریقای جنوبی، اکنون به شرایط کار در این کشور می ­پردازیم، یکی از کشورهایی که بهترین گزینه جهت توسعه کار و زندگی می­ باشد، کشور آفریقای جنوبی است و راه مناسب برای متقاضیان کار، اخذ ویزای کار در این کشور است.

آفریقای جنوبی با معادن با ارزش که در زمینه ­های گوناگون و در رابطه با صنایع مختلف، نیاز به نیروی کار دارد، همچنین ویزای کار در این کشور، سیاست دولت آفریقای جنوبی می­ باشد که بتواند اشخاص متخصص و ماهر را به خدمت گیرد. در کشور آفریقای جنوبی برخی رشته­ ها امکان اخذ ویزای کار وجود دارد که مشاغل مورد نیاز این کشوربه شرح زیر می­ باشند:

  • مهندسی عمران
  • معماری
  • علوم ارتباطات
  • فناوری اطلاعات
  • رشته­ های مدیریتی
  • مهندسی کشاورزی
  • فارغ التحصیلان دکترای کلیه رشته ­ها
  • تکنسین­ های جوشکاری و تراشکاری

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در آفریقای جنوبی

اگر شما پیشنهاد کار از کارفرمای آفریقایی داشته باشید مراحل ذیل توسط شرکتی که قرار است در آن مشغول به کار شوید انجام خواهد شد. با توجه به شرایط فرد و نوع ویزا مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت آفریقای جنوبی میتواند متفاوت باشد اما در اکثر موارد سفارت این کشور مدارک زیر را از شما طلب می کند:

  • تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه‌ های مربوطه برای صدور ویزای کار
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل 30 روز اعتبار (در زمان بازگشت از سفر)
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • قانع کردن سفارت آفریقای جنوبی و بیان هدف از کار و اقامت در این کشور
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری های مسری
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه معتبر از طریق پلیس
  • ارائه اسناد و مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی یا ارائه سندی که تعهد کارفرما به تقبل هزینه ها را نشان دهد.

نکته قابل توجه دیگر این است که تمام افراد میتوانند پس از گذشت 5 سال از اقامت کاری در کشور آفریقای جنوبی و در صورتیکه شرایط و ضوابط لازم را رعایت کرده باشند نسبت به اخذ تابعیت و شهروندی این کشور درخواست دهند. رایج ترین درخواست برای اخذ ویزای کار این کشور، دریافت ویزای عمومی کار می باشد. برای جذب نیروی کار خارجی یک کارفرمای شهروند آفریقای جنوبی باید ابتدا اثبات کند برای درجات و مقامات شغلی که مد نظر دارد یک شهروند ساکن این کشور وجود ندارد که بتواند مسئولیت آن کارها را بر عهده بگیرد و این موضوع از راه آگهی کردن شغل مورد نظر در رسانه ‌های محلی برداشت میشود. پس از طی این مراحل کارفرما می تواند برای پر کردن شغل مورد نظر خود آن را آگهی کند و از نیروهای کار خارجی و بین المللی افرادی را پذیرش کند.

انواع ویزای کار آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی برخی از مشاغل و مهارتها وجود دارند که برای دولت به عنوان موارد استثنا هستند و اگر فردی دارای این مهارتها و توانایی ها برای انجام مشاغل خاص باشد می‌ تواند به صورت فوری ویزای کار دریافت کند. ویزای کار مهارت های استثنایی حداکثر 5 سال معتبر است و اقامت دائم برای افرادی که در زمینه پذیرش در این شغل ها واجد شرایط شناخته شده‌ اند پس از گذشت این 5 سال به راحتی قابل دریافت خواهد بود.

در صورتی که شما کارمند یک شرکت بین المللی و چند ملیتی هستید و برای انجام یک یا چند ماموریت خاص از طرف شرکت خود به شعبه آفریقای جنوبی منتقل شده اید می توانید با درخواست صدور ویزای کار و ویزای انتقال به مدت 6 ماه در شعبه آفریقای جنوبی مشغول به کار باشید اما تحت قانونی که جدیداً در این کشور تصویب شده است این ویزای 6 ماهه بنا به شرایطی می تواند تا 4 سال هم تمدید بشود. چند مورد از انواع ویزای کار در این کشور در لیست زیر آورده شده است:

  • ویزای کاری موقت برای افراد ماهر که بین 3 الی 6 ماه اعتبار دارد.
  • ویزای کاری عمومی برای افرادی که پیشنهاد کار از کارفرمای ساکن این کشور دارند و دعوت نامه خود را در گذشته تحویل سفارت داده اند.
  • ویزای تخصصی که برای افرادی صادر میشود که دارای مهارت و تخصص بسیار بالا و یا تحصیلات عالی می باشند؛ این ویزا 3 سال اعتبار دارد و در شرایط خاص و مشخص می تواند تمدید هم بشود.

مزایای کار در آفریقای جنوبی

در انتهای مقاله مزایا و شرایط کار آفریقای جنوبی، اکنون به مزایای کار در این کشور می ­پردازیم که به شرح زیر می­ باشد:

  • برای اخذ ویزای کار نیازی به ارائه مدرک زبان، از جمله آیلتس یا تافل نیست.
  • اخذ ویزای کار این کشور در کمترین زمان، امکان پذیر است و این روند در کمتر از 3 ماه با ضمانت کامل انجام می شود.
  • پس از گذشت 5 سال می­توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.
  • آفریقای جنوبی، بیش از 35000 فرصت شغلی برای تقریباً 70 رشته تحصیلی مختلف برای متقاضیان کار تهیه نموده است.
  • متقاضیان ویزای کار آفریقای جنوبی قادر خواهند بود تا برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت اخذ نمایند.
  • برای کمک و راحتی انجام مراحل مجوز کار، پارلمانی در اداره مهاجرت به متقاضیان، مزایایی اعطا می ­نمایند.
  • داشتن حق کار دانشجویی در حین تحصیل و اقامت دائم پس از پایان تحصیل.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرتی و مزایا و شرایط کار در آقریقای جنوبی می توانید با کارشناسان مجرب و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

مهم ترین سوالات درباره کار در آفریقای جنوبی

برخی از مهم ترین پرسش ها در این رابطه عبارتند از:

  • شانس چه  کسانی برای دریافت پیشنهاد کار در آفریقای جنوبی بیشتر است؟ افراد که در زمینه تخصصی آن ها، کمبود نیروی کار در آفریقای جنوبی مشخص باشد
  • زبان کار در این کشور چیست؟ در آفریقای جنوبی، عمده مشاغل با زبان انگلیسی انجام می شود.
5/5 - (15 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در آفریقای جنوبی

  1. امیرعلی گفت:

    درآمد ماهانه مشاغل مهندسی در آفریقای جنوبی میصرفه برای رفتن به این کشور؟ بعد، امنیت این کشور برای منی که از ایران بخوم برم چطوری؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب سوالتون کلی میباشد بهتر هست با شماره های موسسه تماس حاصل فرمایید، حقوق میتواند از ۲۵۰۰ دلار به بالا باشد ولی اگر شرایط آفریقای جنوبی دارید شانس اخذ ویزای آلمان و اتریش را نیز برای کار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *