ویترین

دریافت مستر کارت اروپا

دریافت مستر کارت اروپا

اخذ کارت های اعتباری مجازی متصل به شبکه بانک جهانی همانند دریافت مستر کارت اروپا یکی از ضرورت های زندگی امروزی محسوب می شود و کاربردهای بسیار فراوانی دارد. پرداخت خریدهای روزمره (مثل خرید غذا، لباس، کفش و غیره)، خرید بلیط پرواز، پرداخت شهریه های دانشگاهی، پرداخت اقساط بانکی، دریافت حقوق ماهیانه کار، واریز کارت به کارت در کلیه شهرهای اروپایی از جمله کاربردهای مهم مستر کارت اروپایی می باشد. در واقع، مستر کارت اروپا نوعی کارت اعتباری دیجیتالی است که با اتصال به شبکه وسیع بانک جهانی به شما روش های امن پرداخت، دسترسی آسان به حساب و نیز پیامک های بانکی را فراهم می کند.

  • بهترین کشورهای اروپایی برای دریافت مسترکارت کدامند؟
  • هزینه دریافت مسترکارت در اروپا چقدر است؟
  • مزایای دریافت مسترکارت در اروپا چیست؟
  • آیا می توان بدون مسترکارت در اروپا خرید کرد؟
  • به غیر از مسترکارت کدام کارت های اعتباری در اروپا اعتبار بالایی دارند؟

تبلیغات مستر کارت را می توان در همه جا مشاهده کرد و غالبا اکثر افراد نیز در تیزرهای تبلیغاتی تلوزیون یا بخش تبلیغاتی اینترنتی با نام و لوگوی مستر کارت آشنایی دارند. اما سوال مهم اینجا است که مستر کارت چیست و چه کاربردهایی دارد و در کدام کشورها کاربرد دارد و اصولا به درد چه کسانی می خورد و نحوه دریافت آن چگونه است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در این مقاله قصد دارند به موضوع مهم مستر کارت اروپایی، شرایط و نحوه دریافت و کاربردهای آن بپردازند.

درباره شرکت مستر کارت

شرکت مستر کارت یا به زبان انگلیسی Mastercard Incorporated شرکتی دولتی که در سال 1966 یعنی 55 سال پیش در پرچیز نیویورک تاسیس شد. عمده عملکرد این شرکت در حیطه خدمات مالی و اعتباری است. این شرکت در سطحی فراتر از ایالات متحده و در سرتاسر جهان فعالیت می کند. جالب است بدانید که خود شرکت به هیچ عنوان کارتی برای متقاضیان صادر نمی کند بلکه این کار توسط موسسات اعتباری شریک مستر کارت انجام می گیرد. پس نقش خود شرکت فقط راهبری و نیز تعیین سیاست ها و خط مشی های مالی و اعتباری و ایضا تنظیم مقررات مربوط به شبکه پرداخت می باشد. شما در جدول زیر می توانید با محصولات، دسته ها و برندهای شرکت مستر کارت بیشتر آشنا شوید:

برندهامحصولاتانواعدسته ها
Cirrusکارت های اعتباری یا کردیت کارتکردیت کارتWorld MasterCard
Maestroسیستم های پرداختدبیت کارتWorld Elite MasterCard
MondexPrepaid یا کارت پیش پرداختPlatinum MasterCard
MastercardGold MasterCard
Masterpass

در واقع مستر کارت همانند ویزا کارت یک نوع کارت پرداخت برای تسهیل و تسریع انواع تراکنش ها و معاملات روزمره افراد و شرکت ها می باشد. مستر کارت ها در کلیه فروشگاه ها، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی، ATM ها مورد قبول قرار گرفته و در سطح جهان کارت قابل قبولی است. این نوع کارت تقریبا در سرتا سر جهان توسط اقشار مختلف به کار گرفته می شود.

مستر کارت اروپا چیست؟

شاید شما هم در تبلیغات تلوزیونی یا اینترنتی کلمه مستر کارت به گوش شما خورده است و این سوال برای شما نیز پیش آمده است که اصلا مستر کارت چیست و چه به کاری می آید. در حقیقت، مستر کارت (Mastercard) یک شرکت فناوری در حوزه صنعت پرداخت های جهانی محسوب می شود. مسترکارت سریعترین شبکه پردازش پرداخت های جهانی را با اتصال مشتریان، موسسات مالی، تجار، دولت ها و شرکت ها در بیش از 210 کشور و قلمرو جهان به کار می گیرد. محصول شرکت مسترکارت کارت های اعتباری بین المللی با همین عنوان است که به سهولت انجام فعالیت های تجاری روزمره در بستری امن مثل موارد ذیل کمک می کند:

  • خرید
  • مسافرت
  • سرمایه گذاری
  • راه اندازی کسب و کار
  • مدیریت آسان حساب

در اروپا، روز به روز بر تعداد تراکنش ها و معاملات الکترونیکی افزوده می شود و با این انبوه تراکنش های الکترونیکی به دلیل سهولت کاربرد آن شاید روزی برسد که پرداخت نقدی به ورطه فراموشی سپرده شود. کارت های اعتباری آمریکایی (مثل ویزا و مستر کارت) در سراسر اروپا (در هتل ها، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، آژانس های مسافرتی، آژانس های اجاره ماشین و امثالهم) به کار گرفته می شود. محبوبیت کاربرد ویزا و مستر کارت در کشورهای اروپایی بسیار متداول اما آمکس (اکسپرس آمریکایی) بسیار کم و دیسکاور هم در اروپا ناشناخته است.

انواع مسترکارت بیزینس از اروپا

ابتداء بحث باید به این نکته اذعان کنیم که هر دو کارت مستر کارت و ویزا کارت جهت انجام معاملات تجاری در اروپا جزء کارت های رایج و پر کاربرد در دست تجار و سرمایه گذاران محسوب می شود. اما ممکن است در سطح اروپا، افراد با انواع مستر کارت های بیزینس با برندهای مختلفی روبه رو شوند و انتخاب بهترین مسترکارت تجاری برای آنها کمی کار دشواری باشد. به هر حال امکان اخذ مسترکارت بیزینس از اروپا هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی برای متقاضیان امکان پذیر است و بانک ها و موسسات مالی اروپایی نیز مستر کارت های بیزینس را در 3 دسته زیر برای مشتریان خود صادر می کنند:

  • مسترکارت پیش پرداخت یا Prepaid: در این نوع مسترکارت بیزینس اروپایی تجار و سرمایه گذاران تا سقف معینی که بانک صادر کننده مشخص کرده می توانند موجودی داشته باشند.
  • کردیت کارت یا کارت اعتباری: در این نوع کارت بانکی نیز سرمایه گذاران بدون هیچ محدودیتی می توانند از خط اعتباری بانک خود استفاده کرده و در زمان معینی هم با بانک اعتبار دهنده تسویه حساب نمایند
  • دبیت کارت یا کارت بدهی: سرمایه گذاران با استفاده از این نوع کارت مجاز به هزینه متناسب با مبلغ موجودی خود در بانک مورد نظر می باشند.

کشورهای اروپایی پذیرنده مستر کارت

بد نیست بدانید که درکشورهای مختلف جهان کارت های اعتباری متفاوتی کاربرد دارد و دارندگان کارت های اعتباری بایستی به این موضوع مهم توجه نمایند. مثلا در کشور ایران برای انجام تراکنش های بین المللی کارت اعتباری ویزا کاربرد متداولی دارد. بنابرین، در حال حاضر 3 نوع کارت اعتباری بین المللی شامل مستر کارت (Mastercard)، اکسپرس آمریکایی (AMEX) و ویزا (Visa) وجود دارد. بر اساس داده های استخراجی از Google Trends از بین بیش از 200 کشور و قلمرو جهان، مستر کارت در بیش 210 کشور یا قلمرو جهان، ویزا با 170 و آمکس با 140 کشور یا قلمرو در رتبه های اول تا سوم جای دارند:

نمودار توزیع کارت های اعتباری بین المللی در بین کشورهای جهان

در مجموع، اغلب کشورهای اروپایی مستر کارت را به عنوان کارت اعتباری معروف پذیرفته و تراکنش های الکترونیکی مستر کارت در این کشورها امکان پذیر است. در واقع از بین کشورهای پذیرنده مسترکارت به عنوان کارت اعتباری معتبر، بیش از نیمی از آنها جزء کشورهای اروپایی هستند. بنابرین اکنون افراد هدف جهت دریافت مستر کارت اروپا مشخص می شود.

افراد برای انجام فعالیت های کاری، تحصیلی، بیزینس، سرمایه گذاری و غیره در کشورهای اروپایی چون جمهوری چک، اتریش، دانمارک، ایرلند، فنلاند، بلژیک، گرینلند، ایتالیا، لتونی، بلغارستان، مولداوی، لیتوانی، اوکراین، کرواسی، مجارستان، لوکزامبورگ، اسلوونی، قبرس، نروژ، لیختن اشتاین، سوئیس، فرانسه، سوئد، مالتا، استونی، آلمان، ایسلند، موناکو، اسپانیا، اسلواکی، پرتغال، لهستان، هلند، انگلستان، یونان و مارتینیک نیازمند دریافت مستر کارت اروپا می باشند. مستر کارت جزو کارت های اعتباری معتبر و کاربردی این کشورها محسوب می شود.

نحوه عملکرد مستر کارت اروپا

قبل از پرداختن به بحث نحوه دریافت مستر کارت اروپا، بهتر است ابتداء به عنوان مشتری و صاحب مستر کارت با شرایط کار این کارت اعتباری آشنا شوید. اما قبل از هر چیزی لازم است چند اصطلاح نیز تعریف شود. واحد پذیرنده تراکنش یا Acquirer که به عنوان بانک عامل هم شناخته می شود، یک موسسه مالی است که مورد تایید مستر کارت بوده و به تاجر در انجام تعهدات خود جهت قبول مستر کارت کمک می کند. واحد صادر کننده یا Issuer می تواند بانک، موسسه اعتباری و یا شرکت دولتی همانند اداره پست و یا اصلا خرده فروشی باشد که خط اعتباری یا کارت اعتباری برای مشتری تهیه می کند.

اما در این میان نقش مستر کارت Mastercard چیست؟ مستر کارت نه پذیرنده و نه صادرکننده است. بلکه نقش مسترکارت نقش واسطه بوده و به تهیه فناوری و شبکه ای می پردازد که تراکنش ها سریع و آسان انجام پذیرد. تراکنش هایی از قبیل خرید کالا یا خدمات، پرداخت اقساط بانکها، پرداخت قبوض، دریافت حقوق ماهیانه، پرداخت شهریه های دانشگاهی و غیره از آندسته موارد در کشورهای اروپایی می باشند. با این توضیح و با توجه به فلوچارت ذیل می توان مراحل کار مستر کارت اروپا را نیز به صورت کاملی توضیح داد:

مراحل کار مستر کارت اروپا

مراحل کار مستر کارت اروپا

اکنون که با تعاریف و اصلاحات واحد پذیرنده، واحد صادر کننده و مستر کارت اروپایی آشنا شدید. وقت آن است که فرآیند کاری مسترکارت و تراکنش های صورت گرفته در آن به صورت جامع و جزء به جزء به اطلاع شما رسانده شود. این مراحل به ترتیب شامل:

مراحلفرآیند کاریشرح
اولپرداخت با مسترکارتمشتری از تاجر یا فروشنده کالا یا خدماتی خریداری می کند.
دومتایید پرداختدستگاه پوز فروشنده اطلاعات حساب مشتری را دریافت و به طوز ایمنی آنرا به واحد پذیرنده ارسال میکند.
سومتحویل تراکنشواحد پذیرنده از مستر کارت می خواهد تا تاییدیه از بانک صادر کننده مستر کارت مشتری را بدهد.
 چهارمدرخواست تاییدمسترکارت جهت تایید نهایی، تراکنش را به صادرکننده تحویل می دهد.
پنجمپاسخ تاییدبانک صادرکننده تراکنش را تایید و پاسخ را به تاجر یا فروشنده ارسال می کند.
ششمانجام پرداختبانک صادر کننده پرداخت را به بانک پذیرنده فروشنده انجام میدهد که پرداختی ها را در حساب فروشنده ذخیره میکند.

نحوه افتتاح حساب مستر کارت بیزینس از اروپا

همان طوری که در مطالب بالا نیز گفته شد امکان افتتاح حساب جهت اخذ مسترکارت بیزینس از اروپا هم به صورت فیزیکی و هم مجازی برای متقاضیان وجود دارد. پس در اینباره می توان چنین گفت که هم افراد مقیم و هم افراد غیر مقیم مجاز به افتتاح این نوع حساب در بانک های اروپایی هستند. هدف از افتتاح حساب مسترکارت بیزینس از اروپا نیز علاوه بر بهره مندی تجار و سرمایه گذاران خارجی از تسهیلات مربوطه همچنین معاملات در قالب قوانین مالی اروپا (از جمله قوانین ضد پولشویی و تامین مالی تروریسم) می باشد.

با وجود تعدد و تنوع انواع مسترکارت های موجود اما شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب بیزینس و اخذ مستر کارت مربوطه از کشوری به کشور دیگر کمی متفاوت است. ولی در کل اغلب بانک های اروپایی از مشتریان و متقاضیان جهت افتتاح حساب و اخذ مسترکارت بیزینس از اروپا مدارک زیر را درخواست می کنند:

  • آدرس بیزینس در اتحادیه اروپا (EU)
  • ارائه گواهی ثبت رسمی بیزینس در کشورهای اروپایی همانند ثبت شرکت در هلند (غالبا در نوع LLC)
  • ارائه شماره شناسه مالیاتی (TIN) از کشور اروپایی مورد نظر
  • مدارک هویتی مثل پاسپورت یا کارت شناسائی

شرایط دریافت مستر کارت اروپا

اگر شما شهروند خارجی هستید که در آینده نزدیک به هر دلیلی قصد سفر به اروپا را دارید، پس برای انجام تراکنش های مالی خود بسیار مهم است که با فرآیند دریافت مستر کارت اروپا آشنا شوید. متاسفانه با وجود تحریم های موجود علیه ایران، دریافت مستر کارت اروپا برای متقاضیان این کارت یک چالش حقیقی به شمار می آید. بنابرین در حال حاضر امکان اخذ مستر کارت برای هموطنان ایرانی با مراجعه مستقیم به وب سایت این شرکت به نشانی www.mastercard.us وجود ندارد. پس باید چه کرد و از چه راهی اقدام به دریافت مستر کارت اروپا نمود؟

همه ساله هموطنان زیادی برای تحصیل یا کار در کشورهای اروپا ویزای کشورهای مربوطه را اخذ و آماده سفر به این کشورها می شوند. اما باید توجه داشت که یکی از ملزومات اقامت و زندگی در اروپا داشتن کارت اعتباری بین المللی است. با اطلاع از این ضرورت مهم و نیز محدودیت های ناشی از تحریم بین المللی، دو راهکار پیش روی متقاضیان قرار دارد. راهکار اول پس انداز بیش از 50 میلیون تومانی در یک بانک خصوصی و دریافت مستر کارت اروپا است که روند بروکراتیک خاص خود را دارد. اما راهکار دوم، اقدام از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است که در حال حاضر قادر است با افتتاح حساب مستقیم در قلب حوزه شنگن برای ایرانیان، دریافت مستر کارت اروپا را به امری ممکن تبدیل کرده است.

شرایط دریافت مستر کارت اروپا

مدارک لازم برای دریافت مستر کارت اروپا

حالا که تقریبا با شرایط و نحوه اخذ مستر کارت اروپا آشنا شدید، جا دارد با مدارک مورد نیاز برای دریافت این کارت نیز آشنا شوید. معمولا شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات مستر کارت در کشورهای همسایه هر یک مدارک و هزینه های مختلفی بابت صدور این کارت اعتباری از متقاضیان درخواست می کنند. اما مدارک متداولی که این موسسات از متقاضیان طلب می کنند معمولا شامل رسید پرداخت هزینه درخواست، پاسپورت معتبر و شناسنامه می باشد. نکته آخر اینکه این موسسات مستر کارت ها را به دو صورت زیر صادر می کنند:

  • مستر کارت فیزیکی
  • مستر کارت مجازی

لازم به ذکر است که هزینه دریافت هر یک از مستر کارت های فوق کمی متفاوت است. اما معمولا هزینه های صدور در شرکت های مختلف بین 120$ تا 150$ (دلار) می باشد.

بهترین کارت های اعتباری مستر کارت 2024 کدامند؟

شاید این سوال را بتوان یکی از سوالات مهمی دانست که متقاضیان دریافت مستر کارت اروپا از خود می پرسند. در این باره باید توجه کرد که اولا مستر کارت در بین کارت های اعتباری بین المللی جزء محبوب ترین و پر کاربردی ترین کارت های شناخته شده می باشد. این موضوع را همراه با آمار و ارقام جهانی در نمودار فوق نیز نشان دادیم. اما بهترین مسترکارت را می توان از طریق مقایسه معیارهایی مثل هزینه سالیانه صدور کارت، عدم محدودیت در کاربرد روزمره، عدم محدودیت در بازپرداخت روزانه و غیره انتخاب کرد. بر این اساس، بهترین مستر کارت های سال 2024 بر طبق گزارش Creditcards عبارتند از:

کارت اعتباریبهترین به علتهزینه سالیانهامتیاز کارت از 5
Capital One® Quicksilver® Cash Rewards Credit Cardبدون هزینه سالیانه0$ (دلار)3.4
Bank of America® Cash Rewards credit cardخرید برای بنزین0$ (دلار)3.4
Capital One® Savor® Cash Rewards Credit Cardناهارخوری و سرگرمی0$ (دلار) سال اول، بعدا 95$ (دلار)4.8
Citi® Double Cash Card2% بازپرداخت نقدی0$ (دلار)4.1
Capital One® Platinum Credit Cardاعتبارسازی0$ (دلار)3.7
Citi Rewards+SM Cardکاربرد روزمره0$ (دلار)3.0
Capital One® QuicksilverOne® Cash Rewards Credit Cardبازپرداخت نقدی نامحدود39$ (دلار)4.1
Citi® / AAdvantage® Executive World Elite™ Mastercard®هواپیماهای خطوط هوایی آمریکا450$ (دلار)3.9
BankAmericard® credit cardامتیاز FICO برای آزادی0$ (دلار)3.9
Capital One® Spark® Miles Select for Businessمسافران تجاری مکرر0$ (دلار)3.7

همانطوری که مشاهده می شود، بهترین مستر کارت سال 2024 مستر کارت Capital One® Savor® Cash Rewards Credit Card می باشد. این مستر کارت با امتیاز 4.8 از مجموع 5 امتیاز کل حائز رتبه اول بهترین مستر کارت در جهان است.

سوالاتی درباره دریافت مستر کارت اروپا

نهایتا سوالات دیگری نیز ممکن است توسط متقاضیان دریافت مستر کارت اروپا مطرح شود که نیازمند پاسخگوئی باشد. سوالاتی از این دست که :

  • آیا مستر کارت از مشتریان خود هزینه تراکنش اخذ می کند؟ بله، ویزا و مستر کارت که تراکنش های مالی بین تجار خارجی یا بانک ها را انجام می دهند و معمولا بابت هر تراکنش خارجی 1% هزینه دریافت می کنند.
  • نحوه خرید آنلاین با مستر کارت اروپا چگونه است؟ این کار فقط از طریق اخذ کد امنیتی یا SecureCode امکان پذیر است. شما می توانید کد امنیتی را در بیش از 122 کشور و بیش از یک میلیون فروشگاه آنلاین استفاده کنید. اما نحوه فعال کردن آن از طریق مراجعه به وب سایت بانک صادر کننده و ایجاد آن از طریق پاسخ به چند سوال امنیتی می باشد.
  • تفاوت ویزا و مستر کارت در چیست؟ تنها تفاوت حقیقی آن است که کارت شما در شبکه پرداختی کار می کند که شرکت آنرا عملیاتی می کند. به عبارت ساده تر، ویزا کارت در شبکه مستر کارت عمل نمی کند و بالعکس.
  • چگونه می توان حساب شخصی مستر کارت خودم را چک کنم؟ ساده ترین و راحتترین روش ممکن برای چک کردن تراز مالی مستر کارت از طریق مراجعه آنلاین به وب سایت بانک صادر کننده و یا تماس تلفنی می باشد.

خدمات ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسیار گسترده بوده و در زمینه های مختلف مهاجرتی از جمله مشاوره برای اخذ ویزاهای تحصیلی و کاری، دریافت ویزای خانوادگی، سرمایه گذاری برای اخذ اقامت دائم مثل اقامت دائم سوئد یا شهروندی اتحادیه اروپا به متقاضیان ارائه می گردد. در ادامه ارائه خدمات به هموطنان عزیز، امکان دریافت مستر کارت نیز از طریق این موسسه برای شهروندان ایرانی فراهم شده است. در صورت تمایل به دریافت مسترکارت اروپا همین حالا با این موسسه تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *