ویزای کاری

10 شغل پر درآمد در سوئیس

10 شغل پر درآمد در سوئیس

اطلاع از 10 شغل پر درآمد در سوئیس به متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند کمک می کند تا بتوانند در این کشور به دنبال مشاغلی با درآمد بالا باشند. مهاجرت کاری یکی از راه های رایج برای و پر متقاضی برای مهاجرت به کشور سوئیس است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان می باشد. با توجه به شرایط مناسب کاری و حقوق و دستمزد بالا و کیفیت زندگی بسیار خوب، کشور سوئیس مکانی مناسب برای کار و زندگی محسوب می شود. با توجه به افزایش درخواست هموطنان برای کار و زندگی در کشورهای خارجی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی شرایط کار و 10 شغل پر درآمد در سوئیس می پردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

  • شرایط کار در کشور سوئیس چگونه است؟
  • آیا متخصصین در سوئیس به درآمد بالا دسترسی دارند؟
  • آیا بالاترین میزان درآمد مربوط به پزشکان است؟
  • آیا خلبان ها در جمع مشاغل پردرآمد مشغول به کار هستند؟
  • متوسط درآمد در سوئیس چقدر است؟
  • بهترین شغل در سوئیس چیست؟
  • چند درصد امکان اشتغال در بهترین شغل ها در سوئیس وجود دارد؟
  • بالاترین درآمدها در سوئیس مربوط به کدام مشاغل است؟

بهترین شغل در سوئیس

بهترین شغل در سوئیس در زمینه ها و مهارت های مختلف متفاوت است. اما مشاغلی همچون پزشک و جراح در حوزه پزشکی و بهداشت ودرمان و همچنین مهندسان ساخت و ساز در میان مهندسان و وکلا و قضا از پردرآمد ترین مشاغل در سوئیس محسوب می شوند. اگر به دنبال بهترین شغل در سوئیس هستید باید براساس مهارت و علاقه خود اعم ار برنامه نویسی و دیجیتال مارکتنیگ و هنر و حسابداری و مددکاری و تدریس جستجو کنید. هر شغلی که در آن سابقه و تخصص داشته باشید بدون شک در سوئیس می تواند بهترین شغل برای شرایط و علاقه شما باشد.

تحلیل بازار کار سوئیس در سال 2024

سوئیس را می توان در زمره برترین کشورها برای مهاجرت به اروپا مخصوصا مهاجرت کاری دانست. چراکه شرایط اقتصادی دائما روبه رشد و سرمایه گذاری های کلان در این کشور اروپایی باعث رونق بیش از پیش بازار کار سوئیس شده است. خبر خوش برای متقاضیان و کارجویان در این کشور اینکه نرخ بیکاری در سوئیس آنهم در دوره اپیدمی ویروس کرونا برعکس اغلب کشورهای اروپایی کاهش یافته است. همانگونه که در نمودار زیر هم معلوم است، نرخ مذکور در ماه ژوئن از 2% ماه می به 1.9% کاهش یافته است:

نرخ بیکاری در سوئیس

جالب است بدانید که در همین مدت یعنی از ماه می تا ماه ژوئن سال 2024 فرصت های شغلی در کشور سوئیس رشد خوبی داشته است. به طوری که فرصت های اشتغال زایی و کاریابی در سوئیس از 28288 فرصت شغلی به 28561 فرصت افزایش یافته است:

فرصت های اشتغال زایی و کاریابی در سوئیس

لیستی از مشاغل مورد نیاز سوئیس

مشاغلی که در زیر آورده شده است، از مشاغل مورد نیاز سوئیس بوده و در سال 2024 میلادی بالاترین نیاز به نیروی کار را داشته اند:

  • سرویس امنیتی (مانند مشاوران مالیاتی، ماموران رسیدگی و غیره)
  • تکنسین های متخصص و متبحر
  • مشاغل مربوط به بخش IT
  • نقاشان حرفه ای
  • مشاغل در زمینه های تدریس و تحصیل
  • مهندسان
  • داروسازان، دکترها و دستیاران پزشکی
  • متخصصان کاشت گیاهی، کنترل کیفیت
  • مدیران برتر و خدمات عمومی

هر کدام از مشاغل گفته شده در لیست بالا با توجه به سابقه کار، سطح تحصیلات، جنسیت، حوزه کاری و غیره، میزان درآمد مخصوص به خود را در سوئیس خواهند داشت.

شرایط کار در 10 شغل پر درآمد در سوئیس

پیش از بررسی ده شغل پر درآمد در کشور سوئیس به بررسی شرایط کار در این کشور می پردازیم. نرخ بیکاری در کشور سوئیس 3% اعلام شده است که مشخص می شود شرایط کار در این کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد. زبان رایج در کشور سوئیس زبان های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رومانیش است پس لازم است برای کار در این کشور به یکی از زبان های رایج در این کشور تسلط داشته باشید. متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند در شرکت های بین المللی این کشور مشغول به کار شوند. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت کاری به کشور سوئیس را دارند باید در اولین قدم موفق شوند از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. جهت کاریابی در کشور سوئیس می توانید از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی اقدام کنید.

پس از یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و یا تخصص و مهارت خود می توانید مدارک لازم را برای بررسی درخواست به کارفرما مربوطه ارسال کنید. در صورتی که فرد دارای مدارک تحصیلی و سوابق کاری باشد شانس زیادی برای دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در کشور سوئیس دارد. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور سوئیس عبارتند از: تکنیسین ماهر، پزشک، داروساز، دستیاران پزشک، بخش IT، مشاغل فنی و مهندسی، مشاوران مالیاتی، نقاشان حرفه ای، مشاغل قانونی، متخصصان کاشت گیاه، مشاغل مرتبط با تحصیل و تدریس، مدیران برتر، خدمات عمومی و غیره.

شرایط کار در 10 شغل پر درآمد در سوئیس

بررسی 10 شغل پر درآمد در سوئیس

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند معمولا سوالاتی در رابطه با مشاغل پر درآمد در کشور مورد نظر مطرح می کنند. در کشور سوئیس حقوق و دستمزد در مشاغل و زمینه های کاری مختلف متفاوت است، میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور سوئیس 195000CHF (فرانک سوئیس) است که این میزان از حقوق با توجه به سوابق کاری، مهاتر و تخصص و مدرک تحصیلی افزایش پیدا می کند. در ادامه به 10 شغل پر در آمد در سوئیس اشاره می کنیم.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به فرانک سوئیس
جراح قلب و عروق21400CHF
وکیل20400CHF
جراح دهان و دندان25100CHF
مدیر فروش18200CHF
مدیر هتل19100CHF
مدیر تکنولوژی18400CHF
مدیر اجرایی25000CHF
مدیر مالی22300CHF
مدیر بانک19600CHF
مدیر توسعه تجاری17100CHF

متقاضیان خارجی که قصد مهاجرت و زندگی در کشور سوئیس را دارند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز بررسی کنند. کشور سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند در دنیا است، در آمد سالانه در این کشور بالاست و لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در این کشور ارزان نیست. به طوری که می توان گفت هزینه های زندگی در این کشور 223% بیشتر از هزینه های زندگی در ایران است، برای بررسی هزینه های زندگی در این کشور می توانید به مقاله هزینه زندگی در سوئیس رجوع کنید.

شرایط اخذ ویزای کار کشور سوئیس

متقاضیان خارجی برای شروع کار در کشور سوئیس علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. پس از دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در کشور سوئیس می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار این کشور انجام دهید. به این منظور لازم است متقاضی درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور سوئیس اعلام کند. از مزایای مهاجرت کاری به کشور سوئیس این است که متقاضیان متاهل می توانند همراه با همسر و فرزندانی با سن کمتر از 21 سال به این کشور مهاجرت کنند، در برخی از مواقع ممکن است به فرزندان وابسته با سن بیشتر 21 سال نیز ویزای همراه اعطاء شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور سوئیس عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار سوئیس و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • رزومه و سوابق کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در سوئیس
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور سوئیس
  • اگر قصد مهاجرت همراه با اعضاء خانواده را دارید باید فرم مربوطه را تکمیل کرده و مدارک شناسایی، پاسپورت اعضاء، عکس پاسپورتی و سند ازدواج ارائه کنید

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص 10 شغل پر درآمد در سوئیس کسب کردید، برای مهاجرت به کشور سوئیس راه ها و روش های دیگری نیز وجود دارد که با مطالعه مقاله شرایط مهاجرت به سوئیس از آن ها مطلع خواهید شد. همچنین متقاضیان می توانند طی تماس با وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری در خصوص روش های مهاجرت به کشور سوئیس و یا سایر کشورهای مطرح دنیا کسب کنند.

سوالات متداول در باب بهترین شغل ها در سوئیس

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب بهترین شغل ها در سوئیس می باشیم:

  • میانگین حقوق در سوئیس چقدر است؟ میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور سوئیس 195000CHF (فرانک سوئیس) است که این میزان از حقوق با توجه به سوابق کاری، مهارت و تخصص و مدرک تحصیلی افزایش پیدا می کند.
  • بهترین شغل ها در سوئیس کدام اند؟ جراح قلب و عروق، وکیل، جراح دهان و دندان، مدیر فروش، مدیر هتل، مدیر تکنولوژی، مدیر اجرایی، مدیر مالی، مدیر بانک و مدیر توسعه تجاری
3.5/5 - (4 امتیاز)

13 دیدگاه برای “10 شغل پر درآمد در سوئیس

  1. Naser گفت:

    سلام من شغلم اجرای سنگ نمای ساختمان با طرحهای پیشرفته و شومینه و باربیکیو است و گواهینامه مهارت درجه یک دارم و دوست دارم به سوئیس برم برای کار درآمد کاریش خوبه؟
    و چطور میتونم کار فرما پیدا کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام سایت های کاریابی در این کشور رو بررسی کنید

  2. Sadfr گفت:

    ایا معماری در سوئیس شغل خوبیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معماری در شرایط حال حاضر، در کشورهای تراز اول جایگاه خودش رو از دست داده. رشته هایی مثل بازسازی و مرمت محیطی ساخته شده و غیره بسیار بهتر هستند

  3. زهرا گفت:

    سلام روز بخیر یه سوال داشتم اگرخانمی درایران رشته وکالت یا قاضی رودردانشگابخواند وبعدازاتمام به اروپا مثلا سوئیس یاآلمان مهاجرت کند آیامدرک که درایران گرفته برای اروپاقابل قبول هست ومیتواندکارپیداکند؟چون قانون ایران بااروپا خیلی فرق داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به همون دلیل که خودتون فرمودید مورد قبول نیست

  4. Zahra گفت:

    سلام خسته نباشید آیا توی کشور سوئیس به وکیل زن هم اهمیت میدن و درآمد خوبی داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مسائل جنسیتی در قلب اروپا کمتر به عنوان مانع شناخته میشه

  5. امیر جلالی گفت:

    سلام
    درود بر شما و سپاس از اطلاعاتی که در اختیار مخاطبین ما قرار دادید

  6. Noname گفت:

    سلام خسته نباشید خواستم بگم که سایت های دیگرو که بررسی کردم تطبیق ندارن ۷۲۹۰۰۰فرانک یه ذره زیاد نیست؟اگه هم درسته از چه منابعی به دست اومده؟خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منابعی که مورد استفاده قرار می گیرند متفاوت هست و دلیل اصلی این اختلاف همین مسئله هست.
      مبلغ اعلام شده برای ماکسیموم درآمدی هست که این افراد می تونن داشته باشند. یک فوق تخصص جراحی قلب با تجربه بالا می تونه به این درآمد هم دست پیدا کنه

  7. علی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    ببخشید من میخواستم شغل روانپزشکی رو انتخاب کنم
    در آمد ماهیانه شغل روانپزشکی رو زده بودید 499000(فرانک سوئیس)
    درآمد ماهیانه (499000) ضرب نرخ امروز(27560) فرانک سوئیس کنیم ، میشه 13/752/440/000 یعنی واقعاً ماهیانه سیزده میلیارد و … میگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *