ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در انگلستان

حقوق ماهیانه کار در انگلستان

حقوق ماهیانه کار در انگلستان در زمینه ها و بخش های مختلف کاری متفاوت می باشد. کشور انگلستان یکی از کشورهای پیشرفته قاره اروپا است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان برای کار و زندگی قرار گرفته است. مزیت هایی همچون اقتصاد فوق پیشرفته و باز٬ حمایت بی نظیر دولت از شهروندان٬ استارندارد های بالای زندگی و انگلیسی زبان بود موجب شده تا شهروندان سایر کشور ها را به فکر مهاجرت به این کشور بیندازد. لذا در خلل این تصمیم آگاهی از مسیر ها و شرایط اخذ هر ویزا مورد بررسی قرار گیرد. برای ورود به بازار کار در کشور انگلستان قوانین و مقرراتی وضع شده است که متقاضیان خارجی و بین المللی ملزم به رعایت آن ها هستند. لازم به ذکر است مهاجرت کاری تنها یکی از طرق رایج برای مهاجرت و اقامت در کشور انگلستان محسوب می شود.

در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در انگلستان می پردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار می دهند. اگر قصد دارید کار در کشور انگلستان را تجربه کنید تا پایان با ما همراه باشید.

  • متوسط درآمد در کشور انگلستان چقدر است؟
  • بالاترین میزان درامد در کشور انگلستان مربوط به کدام مشاغل است؟
  • عوامل تاثیرگذار در متوسط درآمد در کشور انگلستان چیست؟
  • آیا برای دسترسی به درآمد بالا در انگلستان به مدرک دانشگاهی نیاز است؟
  • حقوق ماهیانه کار در انگلستان به پول ایران چقدر است؟
  • دستمزد کار در انگلیس برای ایرانیان چقدر است؟
  • حداقل درآمد در انگلیس چقدر است؟
  • بیشترین درامد در انگلیس به چه شغلی تعلق دارد؟

شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در انگلستان

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در کشور انگلستان را دارند باید موفق شوند از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی یا قرار داد کاری دریافت کنند. برای استخدام نیروی کار خارجی و بین المللی در کشور انگلستان شرایط و قوانینی وجود دارد، کارفرمایان باید در اولین قدم آگهی شغلی را به مدت نود روز در کشور انگلستان منتشر کنند اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد باید بار دیگر آگهی به مدت نود روز در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شود اگر همچنان فردی برای شغل مورد نظر استخدام نشود می توان نیروی کار خارجی و بین المللی واجد شرایط را استخدام کرد. متقاضیان می توانند برای کاریابی در کشور انگلستان از آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر کمک بگیرند.


دولت کشور انگلستان هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را منتشر می کند، افرادی که دارای مدرک آکادمیک و تخصص و مهارت در این مشاغل باشند شانس زیادی برای دریافت دعوت نامه شغلی دارند. برخی از مشاغل مورد نیاز در این کشور عبارتند از: زمین شناس، ژئوفیزیک، مهندس معمار، مهندس عمران، مهندس برق، مهندس الکترونیک، متخصصان طراحی و توسعه وب، روان شناس، دامپزشک، متخصصین گفتار درمانی، پرستاران، هنرمند، نوازنده، طراحان گرافیک، جوشکار، سرآشپز و غیره.

بررسی حقوق ماهیانه کار در انگلستان

طبیعتا متقاضیانی که قصد دارند در کشور انگلستان مشغول به کار شوند تمایل دارند از میزان حقوق ماهیانه کار در انگلستان مطلع شوند. متوسط حقوق و دستمزد ماهانه طی سال 2023 در کشور انگلستان 119000£ (پوند) است. میزان حقوق و مزایای برخی از مشاغل پر در آمد در کشور انگلستان به شرح ذیل است.

معرفی شغلحقوق و دستمزد (پوند)
تحلیلگران بانکداری و سرمایه گذاری£93100
مهندس نرم افزار£64700
تحلیلگر کسب و کار£91300
دانشمند داده£62700
تحلیلگر مالی£93100
توسعه دهنده نرم افزار£73000
مهندس عمران£64700
دستیار حسابرسی£39700
مهندس طراح£43600
مهندس مکانیک£66500

شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در انگلستان

مقایسه حقوق ماهیانه کار در انگلستان با دستمزد زندگی

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که متقاضیان کار در انگاستان باید قبل از ورود به این کشور بررسی کنند، مقایسه دقیق حقوق ماهیانه کار در انگلستان با دستمزد زندگی در این کشور است. زیرا تفاوت بین حداقل دستمزد ملی بریتانیا و دستمزد کلی زندگی در این کشور می تواند برای بسیاری از تازه وارد ها گیج کننده باشد. علاوه بر این، در انگلستان دستمزد زندگی نیز وجود دارد که میزان آن نیز متفاوت است. به طور کلی دستمزد ملی زندگی در انگلستان بالاترین نرخ حداقل دستمزد در این کشور می باشد که باید به تمامی کارمندان بالای 23 سال اعطا شود.

در نمودار زیر می توانید میزان رشد حقوق ماهیانه کار در انگلستان را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

میزان رشد حقوق ماهیانه کار در انگلستان

حداقل حقوق ماهیانه کار در انگلستان و استثناهای موجود

اولین موردی که اتباع خارجی برای کار در انگلستان با آن مواجه می شوند، حداقل حقوق ماهیانه کار در این کشور و استثنها های وجود در این راستا می باشد. به عنوان یک مهاجر در انگلستان، تمامی افراد حق دیافت حداقل دستمزهای قاونی کار در این کشور را دارند. علاوه بر این، اتباع خارجی می توانند از حقوق کارگری مشابه یک شهروند بریتانیایی از نظر مرخصی سالانه با حقوق و دستمزد بیماری برخوردار شوند. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از ورود به انگلستان جهت کار، حداقل حقوق ماهیانه کار در انگلستان و استثناهای موجود در این حوزه را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

در تصویر زیر می توانید استثناهای موجود برای حداقل دستمزد در انگلستان را مشاهده فرمایید:

استثناهای موجود برای حداقل دستمزد در انگلستان

قدرت خرید مردم انگلستان

کشور انگلستان در کنار ایسلند، دانمارک، سوئیس، نروژ، آمریکا و غیره جزو گران قیمت ترین کشورهای دنیا می باشد. به عبارت دقیق تر هزینه زندگی در انگلستان ماهیانه بین 900£ تا 1500£ (پوند) می باشد. البته در عین حال متوسط درآمد دریافتی افراد در انگلستان نیز بسیار بالا است و به دلیل پایین بودن نرخ تورم قدرت خرید مردم کاهش پیدا نمی کند. در جدول ذیل نرخ تورم در انگلستان طی چند سال بررسی شده است:

سالنرخ تورم در انگلستان
2018%2.48
2019%1.79
2020%0.50
2021%1.74
2022%1.02
2023%1.8

متقاضیانی که قصد کار در کشور انگلستان را دارند می توانند ابتدا از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان مهاجرت کنند. با توجه با اینکه مهاجرت تحصیلی منجر به اخذ اقامت دائم کشور انگلستان نمی شود، متقاضی باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تبدیل کند و در این کشور به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد. منتهی نظام تحصیلی انگلستان رایگان نیست و افراد علاوه بر هزینه های زندگی باید شهریه دانشگاه را نیز پرداخت نمایند.

چگونگی دریافت ویزای کار انگلستان

با مطالعه مقاله کار پس از تحصیل در انگلستان اطلاعات بیشتری در خصوص یافتن کار در این کشور پس از پایان دوره تحصیلی کسب می کنید. افرادی که موفق شوند دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در کشور انگلستان دریافت کنند باید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار انگلستان انجام دهند. بدین منظور لازم است متقاضیان درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور انگلستان اعلام نمایند. پس از بررسی درخواست و مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری فرد باید با در دست داشتن مدارک ذیل به سفارتخانه انگلستان مراجعه کند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار انگلستان و ارائه رسید آن
  • ارائه پاسپورت معتبر مدت دار
  • عکس پاسپورتی
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • مدارک شناسایی
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی TOEFL/IELTS
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور انگلستان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور انگلستان
  • اگر قصد مهاجرت به کشور انگلستان همراه با اعضاء خانواده خود را دارید باید فرم مربوطه را تکمیل کنید و مدارک شناسایی و پاسپورت تمامی اعضاء به علاوه سند ازدواج را ارائه دهید

پس از گذشت 10 سال از شروع کار در کشور انگلستان، پرداخت مالیات و رعایت قوانین وضع شده در کشور انگلستان اقامت دائم این کشور را کسب می کنید و پس از گذشت 3 سال از اخذ اقامت دائم این کشور فرد می تواند تابعیت و پاسپورت انگلستان را به دست آورد.

بررسی مشاغل پردرآمد تخصصی در انگلیس

لیست مشاغل پردرآمد در انگلیس در سال 2023 در زمینه تحصیلات عالی و تخصصی با درآمد بالا به شرح لیست زیر است:

عنوان شغلیامتیاز
وکلای حقوقی درون سازمانیامتیاز شغلی 4.5
مدیر منابع انسانیامتیاز شغلی 4.3
تعمیر و نگهداری (خدمات)امتیاز شغلی 4.1
تحلیلگر کسب و کارامتیاز شغلی 4.0

طبق آخرین آمار سایت LegalCheek تعداد متقاضیان برای شغل وکالت درون‌ سازمانی سالانه رو به افزایش است؛ این شغل از فشار کاری کمتری نسبت به یک وکیل حقوقی برخوردار است و وکلای گفته می شود که کارهای حقوقی سازمان خود را انجام میدهند. یک وکیل حقوقی در کشور انگلستان که درون سازمان کار می کند می تواند حداقل 81000£ (پوند) در سال درآمد کسب کند. سایر مشاغل عبارت هستند از:

  • مدیریت منابع انسانی: این افراد باید وابسته به سازمان یا نهادی که در آن کار میکنند توانایی کامل برای استخدام مهارتهای جدید و نیاز به تعدیل نیرو یا تقبل مسئولیت های متفاوت را داشته باشند.
  • تعمیر و نگهداری: این افراد که وظیفه خدمات رسانی در حوزه های فنی و تخصصی را دارند می‌توانند با توجه به شرایط شهر محل کار خود و میزان توانایی خود حقوق بالایی دریافت کنند. افرادی که در بخش خدمات تعمیر و نگهداری فنی و حرفه ای در انگلستان کار می‌کنند حداقل سالانه 45000£ (پوند) درآمد خواهند داشت.
  • تحلیلگر کسب و کار: او و وظیفه دارد برای آینده شغل کسب و کارهای کوچک و شرکت های پیشرفته چند ملیتی برنامه ریزی کند و بهترین راهکار راهبرد را برای گسترش و توسعه درآمد و کسب و کار معرفی کند. این افراد در کشور انگلستان می توانند حداقل 41200£ (پوند) در سال درآمد کسب کنند که این مبلغ با توجه به توانایی آن ها می تواند افزایش یابد.

علاقه مندان به مهاجرت به انگلستان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند. اطلاعات بیشتر در باب دانشگاه SOAS لندن را در لینک فوق مطالعه کنید.

سوالات متداول در باب دستمزد کار در انگلیس

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب درامد کار در انگلیس می باشیم:

  • شرایط کار در انگلیس چگونه است؟ متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد کار در کشور انگلستان را دارند باید موفق شوند از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی یا قرار داد کاری دریافت کنند. برای استخدام نیروی کار خارجی و بین المللی در کشور انگلستان شرایط و قوانینی وجود دارد، کارفرمایان باید در اولین قدم آگهی شغلی را به مدت نود روز در کشور انگلستان منتشر کنند اگر در طول این مدت فردی استخدام نشد باید بار دیگر آگهی به مدت نود روز در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شود اگر همچنان فردی برای شغل مورد نظر استخدام نشود می توان نیروی کار خارجی و بین المللی واجد شرایط را استخدام کرد. متقاضیان می توانند برای کاریابی در کشور انگلستان از آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر کمک بگیرند.
  • درآمد ماهانه کار در انگلستان چقدر است؟ طبیعتا متقاضیانی که قصد دارند در کشور انگلستان مشغول به کار شوند تمایل دارند از میزان حقوق ماهیانه کار در انگلستان مطلع شوند. متوسط حقوق و دستمزد ماهانه طی سال 2023 در کشور انگلستان 119000£ (پوند) است.
4/5 - (4 امتیاز)

34 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در انگلستان

  1. Shayan گفت:

    سلام بنده جوشکار فنی ساز هستم و مدرک هم دارم مدرک زبان هم همین طور، چطور میتونم مهاجرت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از این کشور یک پیشنهاد کای دریافت کنید تا بتونید مهاجرت کنید

    2. xrp گفت:

      ویزا بگیر راحت برو 30 روز کار کن بعد برگرد تمدید کن.هیشکیم نیاز نداری جز یکم پول تو جیبت.

  2. علیرضا گفت:

    سلام. ببخشید الان حداقل حقوق برای افراد بالای ۲۳ سال در انگلستان، ساعتی ۹.۵ پوند هست.
    یعنی اگر ماهانه ۱۶۰ ساعت کار کنیم، می‌شه فقط ۱۵۲۰ پوند که.
    چجوری باید به ۳۰ هزار پوند در ماه برسیم آخه؟؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حداقل خیلی فرق داره با سطح متوسط
      شما باید در نظر داشته باشید هر چه تخصص بهتری داشته باشید، حقوق بالاتری دریافت می کنید

  3. DNL گفت:

    سلام عرض ادب
    وقت بخیر
    بنده مدرک فنی حرفه ای برنامه نویسی CNC دارم
    لیسانس در رشته ساخت و تولید و در این زمینه مهارت زیادی دارم با خیلی از کنترلر های CNC کارکردم
    و زبان انگلیسی هم به بلدم و دارم میخونم آزمون آیلتس بدم
    میخواستم بدونم در انگلیس در این زمینه کار هست
    و میانگین حقوق چه قدره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این زمینه هم شما می تونید کار کنید ولی شرط اصلی این هست که برای شما از طرف یک کارفرمای قانونی که در این حوزه فعالیت می کنه، یک پیشنهاد کاری ارسال بشه

  4. پریسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    الان متوسط حقوق ماهیانه ۳۰۰۰۰ پوند هست یا سالانه؟
    اگر کاری با موقعیت ۴۰ ساعت در هفته و ماهی ۵۰۰۰ پوند به همراه خونه و بیمه و هزینه حمل و نقل رایگان توی انگلستان پیشنهاد بشه خوبه؟ منشی یک شرکت نفتی هست البته مدرکم دکتراست.
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما با این مبلغ در صورتی که اقامتتون رایگان باشه می تونید زندگی خوبی داشته باشید

  5. محسن حاجي بيگي گفت:

    ايا ميتوان در تست فوتبال اكادمي باشگاهاي انگلستان شركت كرد متشكرم راهنمايي بفرماييد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به طریق مشخصی خودتون رو به انگلستان یا آکادمی های موجود در کشورهای دیگه برسونید و اقدام کنید به این کار

  6. محمد رضا آقاسی گفت:

    محمدرضا آقاسی هستم مدرکم hse ms دارم بدونه نیاز به ترجمه بعد از عید احتیاج به کار ایمنی دارم مدیر سابق نفت و گاز سپانیر تعاونی مسکن هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید رزومه خودتون رو در اختیار شرکت های مختلفی که این حرفه رو نیاز دارن قرار بدید تا بررسی کنند و به شما یک قرارداد کاری ارائه کنند.

  7. بتبزذتاذ گفت:

    سلام
    من خودم آشناهای زیادی تو انگلیس دارم و ازشون پرسیدم و گفتن که فقط متوسط حقوق کارگر تو انگلیس 3000 پوند در ماه است و جدا از این وضع مردم اونجا آنقدر هم بد نیست تازه هر ماه دولت انگلستان جدا از حقوق مردم مقدار پول خیلی زیادی به مردم میده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      توضیحات ماه هم شبیه به آن چیزی است که شما میفرمایید

  8. پرند گفت:

    سلام
    حقوق Assistant professor یا lecturer در انگلیس چقدر هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید

  9. حسین گفت:

    ببخشید ، فکر کنم منظور از اینکه میگن باید برای ویزای کار آگهی بشه شغل و بعد 6 ماه اگر کسی پیدا نشد اون فرد را استخدام می کنن آینه :
    قطعا تو 6 ماه از 27 کشور اروپایی و بریتانیا آدم پیدا میشه برای استخدام و من میتونم تضمین بدم برای هر شعلی که آگهی میشه چیزی شاید بیش 200 تا 300 نفر میرن برای استخدام در خود انگلیس . ولی منظور اینکه به تایید کارفرما نرسه .
    خب آیا این امکان داره یک کارفرما آشنای خود ما باشه و از عمد هرکی میاد برای استخدام را یک عیبی ازش بگیره و استخدامش نکنه تا این 6 ماه تمام بشه . بعدش هم که این مدت تمام شد میتونه من را استخدام کنه ، البته میگن باید یک نامه هم بنویسه کارفرما به دولت انگلستان و از طرف خودش یک مقداری از آون فرد خارجی ( که من هستم ) حمایت کنه تا دولت قانع بشه . بعدش دیگه من میتونم استخدام بشم . آیا درسته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کشورهایی که این شرایط رو دارن کارفرما میتونه مثلا مشخصاتی رو در آگهی درج کنه که نزدیکترین به مشخصات فرد مورد نظرش باشه در این صورت امکانپذیره اما نمیتونه افراد رو به دلایل واهی رد کنه که شخص دیگه ای رو استخدام کنه

  10. قاسم گفت:

    سلام
    تو ویزای دانشجویی انگلستان میگن هفته 20 ساعت حق کار هست . یعنی روزی 4 ساعت . ایا درسته ؟؟
    من از اقواممون تو منچستر پرسیدم گفت وفتی میگن مثلا 40 ساعت حق کار منظور 8 ساعت در روز هست . و طبق قانون کار 5 روز هفته کاری و دو روز دیگه هفته که شنبه و یکشنبه میشه OPTIONAL یا اختیاری هست .
    حالا ایا با ویزای دانشجویی غیر اون 5 روز هفته که 20 ساعت حق کار داریم . اخر هفته ها هم میتونیم روزی 4 ساعت کار کنیم ؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل برای یک هفته 20 ساعت فرصت کار پاره وقت دارید به عنوان یک دانشجو

      1. قاسم گفت:

        کار غیرقانونی هم میتونیم انجام بدیم ؟؟؟؟
        چون 20 ساعت قانونی هست بقیش غیر قانونی . و ایا اگر بیش از 20 ساعت در هفته کار کنم 100 درصد اخراج میشم ؟
        یکی از دوستانم دانشجوی دکتری دانشگاه ایالتی اریزونا هست . گفت اگر اون مقدار ساعت کاری که وقت بزاری , باعث بشه دیر به دانشگاه بیای و غیبت هات زیاد بشه , ممکنه ( نه قطعی ) دانشگاه زیرابت رو پیش اداره مهاجرت بزنه و ویزاتو لغو کنن .
        البته این شرایطی که گفت غیر از مقطع دکتری بود چون دوره دکتری کلا کلاس نداره و عموما دانشجویان به ازمایشگاه و … میان برای کار و یا برای تدریس و گرنه بیشترین وقت را در خانه یا پیش استاد برای پایان نامه و پروپزال و… صرف می کنند و گرنه دکتری خیلی کلاس نداره .
        البته اینم اضافه کرد , احتمالا حین تحصیل کاری بهت ندارن ( ولا اینکه یک کاری انجام بدی که امنیت را به خطر بی اندازی ) ولی بعد از تحصیل یعنی وقتی درست تمام شد و مدرکتو گرفتی ممکن به دلیل اینکه تقلب کردی اجازه ندن که وضعیت ویزا را به کاری تغییر بدی . اما تو حالت کلی نباید مشکلی ایجاد بشه
        ایا صحبت های ایشون مورد تایید شماست ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          در کل وقتی شما مجوز کار 20 ساعت در هفته دارید من کار غیرقانونی و بیشتر رو توصیه نمیکنم چون به تبعاتش نمی ارزه و کشور انگلستان کشوریه که هزینه های تحصیل و زندگی در اون بالاست اگه فکر میکنید برای شما مناسب نیست برای کشور کم هزینه تری اقدام به مهاجرت تحصیلی کنید

          1. قاسم گفت:

            معلومه شما توصیه نمی کنید چون نه در ان زندگی کردید و نه کار . ( خب اگر یک نفر برای یک دوره 3 ساله دکتری به انگلستان بره اگر سالی 32 تا 35 هزار پوند هزینه تحصیل و زندگی بگیریم نزدیک 100 هزار پوند سرمایه نیاز هست , بالغ بر 100 دانشجو در مقاطع دکتری صحبت کردم از نصف این سرمایه 5 تا 10 هزار پوند کمتر اومدن الان دوره اشون در بهترین دانشگاه تمام شده )
            کار غیرقانونی برای شما که حقوقدان هستید توصیه نمی کنید اگر یک 1 روز در ان زندگی کرده باشید متوجه می شوید در لندن خیلی ها بی خانمان هستند . شما از کسانی که انگلیس هستند بپرسید , خیلی ها مخصوصا دانشجویان بیش از اون حد کار می کنند , طبیعی هم هست .
            تبعاتش هم لطفا توضیح بدید . من تو کامنت بالا گفتم کارغیرقانونی ( یعنی بیش از 20 ساعت در هفته ) در صورتی مشکل ساز میشه که غیبت ها و نظم حضور در دانشگاه رعایت نشه . اونم 1 تا 2 ساعت بیشتر در روزی فکر نمیکنم مشکل درست کنه .
            ثانیا متاسفانه باید بگم شما فقط هدفتون اینه برای یک نفر اقامت بگیرید اصلا اهمیتی به اینکه اون فرد هدفش انگلیس باشه , امریکا باشه و…. ندارید و در واقع کشوری که اسون باشه را انتخاب می کنید . که من اصلا با این موافق نیستم .
            اما در کل ممنون از پاسختون .

          2. داوری گفت:

            من مسیر و راه درستش رو خدمتتون عرض کردم ولی طبیعتا تصمیم گیری با شماست و من هم به تصمیم شما احترام میذارم

  11. غلامرضا گفت:

    سلام ، ببخشید صرف هزینه 35 هزار پوند برای تحصیل صرفا ( نه زندگی ) . میتوان در اسکاتلند تحصیل کرد؟ .به طور کلی دانشگاه غیر تاپش ( متوسط و خوب ) .

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

      1. غلامرضا گفت:

        شرمنده با صرف این مقدار هزینه میشه در دانشگاه هایی مثل گلاسکو و داندی و یا حتی سنت اندرو تحصیل کرد ؟ در رشته های حقوق و مهندسی ؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          کدوم هزینه رو میفرمائید؟؟

  12. مراد گفت:

    ببخشید واقعا میانگین حقوق تو انگلیس تو 30 هزار پوند در سال هست ؟
    اگر اینجوری باشه که خب خیلی افراد تحت فشار هستند ! چون توی لندن اجاره آپارتمان تو مرکز شهر به راحتی بالای 3000 پوند در ماه هم میره . بعد با حقوق 2500 پوند در ماه مردم این کشور قطعا شرایط اقتصادی بالایی ندارن ، ولی من فکر میکنم بیش از 30 هزار پوند باشه . چون فامیل ما الان برایتون ( شهری که تو مقاله خودتون به عنوان ارزانترین شهر های دانشجویی قید شده ) البته 40 سال هست که زندگی میکنه . میگه که ما 6000 پوند در ماه در آمد داره ( تنها هست ). و خب تو شهر برایتون که قطعا اگر به لندن بیاد این عدد افزایش پیدا میکنه .
    میشه بفرمایید میانگین حقوق برای تمام مشاغل واقعا چه مقدار هست ؟ در انگلستان ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همین مقداره شاید اقوام شما کار منحصربفردی انجام میدن که این حقوق رو دارن
      توجه کنید نوشته میانگین حقوق به همین خاطر ممکنه افرادی هم باشن که حقوقشون بیشتره اما دقیقا به همین دلیله که خیلی از افراد امکان زندگی در پایتخت این کشور رو به خاطر هزینه ها ندارن

      1. مراد گفت:

        ایشون سالهاست که رستوران دار هستند . رستوران دار بودن هم یک تجارت ازاد محسوب میشه و جزو کار هایی هست که افراد با هر نوع سوادی میتونن انجام بدن . در هر حال بلاخره این واقعیت هست که کسی که 40 سال سابقه زندگی در انگلستان را داره خب طبیعتا بیشتر با محیط انگلستان اشنا هست . درضمن کار منحصر به فرد اگر منظورتون این هست که ایشون تو پارلمان انگلستان هست یا …. خیر این طور نیست و یک شهروند عادی هستند . ( این صحبت شما درسته تو هر کشوری عده هستند که به خاطر در امد امکان زندگی در بعضی شهر هارا ندارن به ملیت و اینها هم ربطی نداره شغل و در امد به تخصص هست اما با وضع اقتصادی که انگلستان داره قطعا این افراد نباشید زیاد باشن )
        در هر حال ممنون از تلاشتون.

  13. آرمان گفت:

    سلام وقت بخیر

    حقوقو ماهیانه طبق سال 2019 هستش و از چه منبعی گرفته شده است؟
    ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله و از سایت رسمی خود کشور و سایت های کاریابی معتبر گرفته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *