هزینه زندگی

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

اتریش در سال 2024 یکی از اولویت های ایرانیان برای مهاجرت به اروپا محسوب می شود و در این مقاله هزینه زندگی در اتریش بررسی شده است. اگر چه هزینه ها در اتریش، از کشور همسایه یعنی مجارستان بالاتر است اما همچنان در مقایسه با یک سری دیگر از کشورها پایین می باشد. به عنوان مثال اتریش همیشه به “سوئیس ارزان” معروف بوده چرا که تقریبا اکثر هزینه ها در اتریش نصف هزینه در سوئیس است.

  • هزینه های زندگی در اتریش ماهیانه چقدر است؟
  • هزینه زندگی یک خانواده در اتریش چقدر است؟
  • زندگی در اتریش برای ایرانیان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل در اتریش چقدر است؟
  • مزایا و معایت اتریش چه می باشند؟

این کشور، ترکیبی از صنعت و هنر، طبیعت و تکنولوژی، سنت و مدرنیسم و غیره است. شرایط بسیار مطلوب این کشور، مهاجران بسیاری را از روش های مختلف، راهی این کشور کرده است. در مقاله پیش رو که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی در اتریش بیان گردیده است.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در اتریش

مهاجرت به کشور اتریش

اتریش (یکی از ده کشور برتر دنیا طبق آمار سال 2024) به مساحت و وسعت استان فارس ایران و با 8.8 میلیون نفر جمعیت و یازدهمین کشور ثروتمند دنیا با اقلیمی خاص در منطقه کوه های آلپ و همسایگی سوئیس و آلمان که از ان به عنوان خواهر کوچکتر آلمان نیز یاد میشود. با آب و هوایی معتدل و اقتصادی پویا و ثابت و کشوری توریسم خیز با حضور حد اکثری سازمانهای بین المللی و بشردوستانه. زبان کشور اتریش آلمانی است. بیش از 90% مردم این کشور به زبان آلمانی سخن میگویند. زبانی که در کشورهای همسایه مانند آلمان و سوئیس نیز کاربرد دارد. هم اکنون نرخ بیکاری اتریش  6.9% است و متوسط درآمد ماهانه نیروی کار در این کشور حدود 3800€ (یورو) می باشد که در مقایسه به متوسط درآمد کار در کشور همسایه یعنی ایتالیا 2749€ (یورو) درآمد نسبتا خوبی بشمار می رود:

 

کیفیت زندگی در اتریش چگونه است؟

اتریش به خاطر کیفیت زندگی در بین مهاجران خارجی معروف است. تنها معدود کشور اروپایی هستند که از نظر شاخص کیفیت زندگی وضعیت بهتری از اتریش دارند. بر اساس آخرین رتبه بندی سایت معتبر نامبئو، شاخص کل کیفیت زندگی در اتریش بر مبنای معیارهای مختلف 182.37 می باشد. بر این اساس، کشور اتریش در رده پنجم جهانی و اروپا قرار می گیرد. همان طوری که در نمودار ذیل هم مشخص است، کشورهای دانمارک، سوئیس، فنلاند، و هلند تنها کشورهایی هستند که از لحاظ استاندارد زندگی از اتریش جلو هستند:

شاخص کیفیت زندگی

جدا از بحث کیفیت زندگی در اتریش، بد نیست کمی هم درباره شاخص هزینه زندگی در اتریش 2024 صحبت کنیم. آیا می دانستید که وین (پایتخت اتریش) بر خلاف تصور عموم گرانترین شهر اتریش نبوده بلکه ارزانترین شهر اتریش نیز محسوب می شود. همانگونه که در نمودار زیر هم معلوم است، شهرهای لینز، گراتز و سالزبورگ 3 شهر گران کشور اتریش برای زندگی مهاجران خارجی محسوب می شود:

شاخص هزینه های زندگی در شهرهای مختلف اتریش

هزینه زندگی در وین

یکی از عوامل موثر بر قیمت بازار در اتریش، اقتصاد این کشور است. اتریش به عنوان یک اقتصاد قوی و با ثبات، از سطح بالایی از قدرت خرید مصرف کننده برخوردار است که می تواند قیمت ها را بالا ببرد. علاوه بر این، اتریش کیفیت زندگی بالایی دارد و بسیاری از مردم مایلند برای محصولات و خدمات با کیفیت بالا که به رفاه کلی آنها کمک می کند، هزینه بیشتری بپردازند.

بهترین شهرهای اتریش

شهر وین در سال 2020 امپراطوری شهر ملبورن را پس از 7 سال کنار زد و بهترین شهر دنیا شناخته شد. این آمار از طریق نشریه معتبر اکونومیست به چاپ رسید. پارامترهای اساسی زندگی معیار این انتخاب همیشه بوده است. پس از وین به تریب شهرهای گراتس، لینتس، سالزبورگ، اینسبروک، کلاگن فورت، زانکت پولتن، برگنتس، آیزن اشتات، هشت شهر برتر دیگر اتریش جهت زندگی هستند.

مزایای کشور اتریش:

  • تحصیل رایگان
  • برخورداری از استانداردهای بالای زندگی
  • اقیلم مناسب (آب و هوای عالی) رشته کوه های آلپ
  • امنیت اجتماعی خوب
  • ثروتمند بودن کشور و نرخ بیاری پائین
  • سیستم درمانی رایگان و مناسب و غیره

معایب کشور اتریش:

  • زبان رسمی این کشور (آلمانی)
  • کوچکی این کشور (به وسعت استان فارس)
  • سخت بودن صدور ویزا برای ایرانیان

هزینه زندگی در اتریش در سال 2024

در 10 سال گذشته ایرانیان بیشماری به کشور اتریش مهاجرت کردند که بیشترین آنها از طریق ویزای تحصیلی خود را به این کشور رسانده اند. البته تحصیل رایگان و عدم نیاز به مدرک زبان دلیل انتخاب این روش از سوی ایرانیان بوده است. با توجه به فرهنگ و اقتصاد این کشور همچنان مورد انتخاب ایرانیان برای زندگی است. و از این رو باعث شده حتی در این باره انجمن های ایرانیان و رستورانهای ایرانی بیشمار و حتی مهمانی های ایرانی در این کشور برقرار شود. هزینه زندگی در این کشور در سال 2024 به طور ماهیانه در حدود 1600€ تا 3200€ (یورو) می باشد که متناسب با سبک زندگی و شهر محل اقامت فرد متفاوت است.

گرچه اتریش در میان ثروتمندترین کشورهای جهان جای گرفته است، هزینه عمومی زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی خیلی بالا نیست. آنچه که بیش از هر امر دیگری حائز اهمیت می باشد، این است که بین درآمد در این کشور و هزینه های زندگی در آن، تعادل برقرار است. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در کشور اتریش ماهیانه در حدود 3800€ (یورو)‌ میباشد. هزینه های روزمره زندگی در اتریش شامل هزینه خرید از بازار، هزینه اشتراک، اجاره خانه، رستوران، حمل و نقل، پوشاک و ورزش و تفریح می باشد. با توجه به نمودار زیر می توان گقت که پیک هزینه ها در اتریش 2024 مربوط به هزینه خرید از بازار و هزینه اجاره خانه می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

اقتصاد اتریش

از آنجایی که اتریش همسایه آلمان میباشد تا حدودی صنعت و اقتصاد این کشور نیز از این کشور الهام گرفته است. به غیر از صنعت توریسم و جهانگردی که کشور اتریش همیشه در رتبه هشتم تا دهم جهانی بوده است و بیشترین درآمد این کشور روی این صنعت است پس از آن در موارد زیر نیز سرآمد میباشد:

  1. صنعت عمران و راه و ساختمان سازی
  2. تولید ماشین الات صنعتی و فولاد سازی
  3. صنعت چوب و کاغذ
  4. صنعت شکلات سازی
  5. الکترونیک و تولید برق
  6. تولید اتومبیل و صنعت خودرو
  7. صنعت توریسم و گردشگری
  8. واردات و صادرات

صنعت توریسم و واردات کالا از جمله صنایع و مشاغل پردرآمد در این کشور میباشند که به اختصار به توضیح آن میپردازیم.

صنعت توریسم و گردشگری در اتریش

کشور اتریش در اروپا از جمله کشورهایی میباشد که دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مانند مجسمه های زیبا، کلیسا، جنگل و مراتع سر سبز و غیره میباشد که دارای ارزش بالایی برای افراد خارجی هست در نتیجه اگر فردی به عنوان لیدر برای راهنمایی افرادی خارجی در این زمینه به صورت فردی و یا گروهی باشد از درآمد بالایی برخوردار خواهد بود البته نباید فراموش شود که دانش زبان آلمانی در این شغل نقش مهمی را ایفا میکند.

صنعت واردات و صادرات در اتریش

صنعت واردات و صادرات از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و آسیایی و همچنین عربی به اتریش دارای بازار فوق العاده ای میباشد اما به نوبه خود سختی هایی نیز دارد اما اگر افراد بتوانند در موارد زیر این اجناس را به کشور اتریش وارد کرده و یا در کمپانی های مربوط به واردات این اجناس مشغول به کار شوند، دارای درآمد بالایی خواهند بود.

اطلاعات بیشتر در باب مقایسه زندگی در اتریش و کانادا

درآمد و نرخ بیکاری در اتریش

با توجه به اینکه اتریش یازدهمین کشور ثروتمند دنیا محسوب میشود و این کشور فقط 8.8 میلیون تفر جمعیت دارد شانس کاریابی در این کشور پایین نیست. فقط لازم است متقاضی به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. در این حالت میتوان گفت استخدام شخص قطعی است. درآمد در اتریش به صورت میانگین حدود 3790€ (یورو) در ماه برآورد میشود. البته خوشبختانه کشور اتریش یک ویزای کاری خوب به نام ویزای کاری اتریش صادر میکند که به متقاضی کمک میکند راحت تر به اروپا رسیده و اقامت اتریش را از آن خود کند. ویزای جستجوی کار اتریش یک ویزای 6 ماهه است که به دلیل نیاز اتریش به استخدام نیروی کار متخصص خارجی صادر می شود. شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر سبب شده است تا نرخ بیکاری در اتریش به 6.9% برسد.

مواد غذایی بخشی از هزینه زندگی در اتریش

مواد غذایی بخشی از هزینه زندگی در اتریش

هزینه های خورد و خوراک نیز به استثنای مکان های لوکس و گران قیمت برای هر نفر نزدیک به 250€ (یورو)‌ در ماه در نظر گرفته شده است. خوشبختانه اتریش سوپر مارکت های همواره تخفیف بسیاری دارد که مواد غذایی را با قیمت مناسبی عرضه می کنند. قیمت برخی از اقلام عبارت است از:

پارامتر هزینهقیمت به یورو
1 لیتر شیر€1.38
1 قرص نان 500 گرمی€2.37
1 کیلو برنج€2.16
12 تخم مرغ€3.88
1 کیلو گوشت قرمز€18.39
آب (بطری 1.5 لیتر)€0.65

آگاهی از مشکلات زندگی در اتریش

از دید کسانی که مهاجرت به اتریش را انتخاب کرده و در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند یکی از مهم ترین مشکلات زندگی در اتریش غیردوستانه بودن رفتار اتریشی هاست که موجب می شود خارجی ها در اتریش دیرتر از سایر کشورها با محیط جدید انس بگیرند. از نظر دوستانه بودن رفتار، اتریشی ها از بین 65 کشور رتبه 64 را دارند یعنی در حالی که 29% مردم کشورهای دیگر به طور میانگین روابط دوستانه ای با هم و با خارجی ها دارند، طبق تحقیقات انجام شده از مهاجران، تنها 9% اتریشی ها صمیمی و خونگرم توصیف شده اند. به علاوه آلمانی به عنوان زبان رسمی اتریش و سخت ترین زبان در اروپا، سد بزرگ دیگری پیش روی مهاجران است چرا که طبق بررسی ها حداقل 750 ساعت کلاس لازم است تا فردی بر این زبان تسلط پیدا کند.

همچنین اگرچه 83% مردم از شرایط اقتصادی اتریش رضایت دارند، اقتصاددانان تمامی جنبه های اقتصادی اتریش را قابل قبول نمی دانند. یکی از مسائلی که اقتصاددانان در این راستا به عنوان مشکل اتریش از آن یاد می کنند بالا بودن قیمت اجاره مسکن و زیاد بودن مالیاتی دریافتی از مردم است.

هزینه اجاره یا خرید ملک جهت زندگی در اتریش

اجاره ماهیانه آپارتمان با توجه به متراژ آن یا خرید آپارتمان در این کشور شامل موارد زیر می شود:

پارامتر هزینهقیمت به یورو
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهربین 600€ تا 1200€
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهربین 500€ تا 975€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهربین 1000€ تا 2300€
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهربین 850€ تا 1600€
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهربین 3800€ تا 11000€
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهربین 3200€ تا 7500€

سایر هزینه های زندگی در اتریش

سایر هزینه ها نظیر آب و برق و پوشاک و غیره در این کشور به موارد زیر تقسیم می شود:

هزینه آب، برق و غیره بصورت ماهیانه به یورو
آب و برق و گرمایش و سرمایش€124 تا 318€
اینترنت€25 تا 45€
هزینه لباس و پوشاک به یورو
یک شلوار جین€40 الی 120€
یک عدد لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای€16.5 الی 60€
یک جفت کفش نایک€58 الی 120€
یک جفت کفش مردانه€65 الی 150€
هزینه حمل و نقل به یورو
بلیط یک طرفه مترو€2.20 الی 2.80€
بلیط یک ماهه مترو€30.42 الی 55€
هزینه سوار شدن به تاکسی3.60 الی 7€
کرایه تاکسی هر کیلومتر1.27 الی 2€
یک لیتر بنزین1.00 الی 1.35€

شهریه دانشگاه ها در اتریش

علاوه بر هزینه های ماهانه که برای پرداخت اجاره منزل، خوراک، حمل و نقل و غیره پرداخت می شود، دانشجویان باید به دانشگاه نیز شهریه ای پرداخت کنند. البته دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا هستند (یا اصطلاحا EU/EEA Students) برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش ترمی تنها 20€ (یورو)‌ پرداخت می نمایند در حالی که سایر کشورهای دنیا به طور میانگین ترمی 726.72€ (یورو)‌ می پردازند. البته لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های دولتی اتریش از دانشجویان بعضی از کشورهای در حال توسعه هم شهریه ای نمی گیرند که باید در سایت هر دانشگاه بررسی شود. در ادامه تعدادی از دانشگاه های دولتی اتریش معرفی شده اند:

  • University of Klagenfurt
  • Johannes Kepler University Linz
  • FH Joanneum University of Applied Sciences

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در اتریش و مجارستان

اگرچه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش تقریبا رایگان است و برخی افراد علاقه مند هستند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند، اما هزینه زندگی در اتریش ماهیانه حدود 850€ (یورو) است. دانشجویان در صورت ثبت نام خوابگاه دانشجویی یا اشتراک منزل با دانشجویان دیگر می توانند این هزینه را به ماهی 700€ (یورو) نیز برسانند.

مجارستان به یورواتریش به یورو
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه: 425€اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه: 677€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه: 725€اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه: 1134€

همانطور که ملاحظه شد هزینه تحصیل در اتریش و کار در اتریش و بطور کل، هزینه زندگی در اتریش به نسبت دیگر کشورهای اروپایی نه بسیار بالا و نه بسیار پایین است. در مواردی می توان گفت این هزینه ها بالاست به عنوان مثال برای شخصی که قصد تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارد اگر بخواهد خانه ای اجاره کند این هزینه ممکن است بسیار بیشتر از هزینه های متعارف یک پانسی.ون دانشجویی باشد مگر اینکه آن فرد بخواهد مسکنی خارج از وین اجاره نماید تا هزینه های جاری مربوط به اقامتش کمتر از میزان مشابه در وین باشد.

هزینه زندگی در اتریش

قیمت بازار در اتریش تا حدودی بالاتر از کشورهای همسایه است. این را می توان به کیفیت بالای کالاها و خدمات ارائه شده و دستمزد نسبتاً بالای پرداختی به کارگران نسبت داد. با این حال، همچنین قابل ذکر است که قیمت ها بسته به منطقه می تواند بسیار متفاوت باشد، به طوری که قیمت ها در مناطق شهری به طور کلی بالاتر از مناطق روستایی است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه راه های مهاجرت به اتریش و یا سایر کشورهای اروپایی خدمات برجسته ای ارائه می دهد. به منظور به دست آوردن اطلاعات دقیقتر با موسسه سفیران تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در اتریش

برای اطلاع از هزینه زندگی در اتریش 2024 باید موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • بطور میانگین هزینه زندگی در اتریش برای یک نفر چقدر است؟ این هزینه حداقل 1600€ تا 3200€ (یورو) در ماه خواهد بود.
  • مزیت زندگی در اتریش چیست؟ تحصیلات رایگان و کیفیت بالای زندگی در کنار امنیت خوب و نرخ بیکاری پایین از مزایای زندگی در اتریش می باشد.
  • یک خانواده 4 نفره در کشور اتریش چقدر هزینه در بر دارند؟ یک خانواده 4 نفره در اتریش بطور میانگین در حدود 3800€ یورو در ماه نیاز دارند.
  • حقوق ماهیانه یک نفر در اتریش چقدر است؟ به کار وی بستگی دارد اما به طور میانگین در حدود 3790€ یورو در ماه خواهد بود.
  • شانس رسیدن به کار در اتریش چقدر است؟ اتریش با توجه به نرخ بیکاری پایین پتانسیل بالایی برای به کار رسیدن دارد.
4.8/5 - (153 امتیاز)

85 دیدگاه برای “هزینه زندگی در اتریش

  1. بهمن گفت:

    با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
    من 39 سالمه با مدرک کارشناسی صنایع غذایی و دانشجوی ارشد مدیریت و 16 سال سابقه کار مرتبط با صنایع غذایی. دوتا سوال داشتم از خدمتتون :
    1- درخصوص ویزای کار و مدت زمان صدور ویزا و پروسه چقدر طول می کشه؟
    1- پروسه اخذ ویزای دانشجویی به چه شکل است
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما
      1- از زمانی که شما کار پیدا کنید، حدود 1 ماه بعد یا کمتر می تونید ویزا بگیرید
      2- اول باید از دانشگاه پذیرش بگیرید بعد برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنید

  2. Saliha Joya گفت:

    سلام و عرض ادب ، خسته نباشین
    اسم من صالحه است و من ۲۳ سالم است و فعلا در افغانستان زندگی میکنم . مدرک زبان آیلتس 7 و مدرک زبان آلمانی c1 دارم ، سند ۱۲ سال از مدرسه دارم که فیصدی نمراتم از ۱۰۰ ، ۹۱ است و از طریق امتحان کانکور با کسب نمره بالا در کانکور در رشته مهندسی انرژی در دانشگاه کابل(Kabul University) کامیاب شده بودم ولی فعلا دانشگاه ها بروی دختران بسته است. من میخواهم که در رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی در دانشگاه دولتی اتریش تحصیل کنم آیا ممکن است که از دانشگاه پذیرش بگیرم و آیا امکان گرفتن بورسیه از دانشگاه های دولتی اتریش است یا خیر؟
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که دوره تحصیلی خودتون در کابل رو شروع کرده بودید، بله این امکان برای شما خواهد بود.
      بورسیه خاصی در اتریش وجود ندارد به این دلیل که هزینه های تحصیل (شهریه دانشگاه) کمتر از 2000 یورو در سال است

  3. رضا گفت:

    سلام. خدا قوت. شرایط مهاجرت فرد زیر 18 سال به کشور های اروپایی به چه صورت هست؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حال حاضر فقط از طریق مهاجرت تحصیلی ممکن هست

  4. ملک گفت:

    سلام وقت بخیر
    هزینه های انجام امور تحصیلی در اتریش توسط موسسه شما چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید، مشاورین ما شما رو راهنمای خواهند کرد

  5. Maryam گفت:

    سلام وقت بخیر ۳۵ساله کاردانی کامپیوتر و کارشناسی زبان انگلیسی دخترم ۱۶ ساله رسته ی موسیقی میخونه قصد مهاجرت به اتریش رو داریم از چه طریقی میتونیم مهاجرت کنیم. با سرمایه ۱.۵ تا دو میلیارد تومن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مسیرهای مختلفی برای مهاجرت به اتریش برای شما وجود داره، توصیه می کنم با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.

  6. شينا گفت:

    سلام براي رشته پرستاري مهاجرت وكار اكي هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فرصت های کاری در این زمینه وجود داره اما شما باید پروسه های معادلسازی رو طی کنید

  7. GreeN گفت:

    سلام خداقوت، متشکرم از اطلاعات مفید شما که در سایت بارگذاری کرده اید، ارشد مدیریت ساخت در رشته عمران دارم و میخواستم بدونم در صورت داشتن مقاله معتبر و مدرک زبان و گرفتن پذیرش ، شرایط کار دانشجویی به چه صورته از نظر مقدار زمان مجاز و درآمد و این که آیا می توان در رشته ای غیر رشته مرتبط خودم اقدام کنم نظیر رشته‌های مدیریت یا خیر ؟ سپاس گزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در برخی از حوزه های مدیریت می تونید در مقطع ارشد اقدام کنید ولی در مقطع دکترا باید رشته مقطع کارشناسی خودتون رو مطالعه کنید.
      برای کار دانشجویی هم شرایط به این صورت هست که می تونید 20 ساعت در هفته کار کنید

  8. محمد گفت:

    درود به دوست گرامی. اگر دعوتنامه کار رسمی از یک شرکت معتبر اتریشی داشته باشیم (با حقوق سالانه 65 هزار)، آیا برای ویزا باز باید امتیازیابی شویم؟ ایا برای خانواده من (همسر و فرزندم) هم ویزا صادر میشه، زمان صدور ویزا الان چقدر طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر ویزای جستجوی کار اتریش دارای سیستم امتیازبندی هست و شما برای ورود به این کشور از طریق کار، کافی هست که مدارک رو مطابق با خواسته ذکر شده در قرارداد کاری ارائه کنید.
      پروسه صدور ویزا هم به شلوغی سفارت در زمان درخواست شما بستگی داره

    2. فیضی گفت:

      سلام دوست عزیز .شما نوشتید حقوق سالانه 65هزار یورو است از آن جایی که کارگر ۱۴ ما حقوق میگیره ماهی ۴۶۰۰ یورو میشه .اطاعت شما اشتباه است مگه طرف دکتر یا مهندس باشه من خودم در تیرول جایی که دستمزد بالا است کارگر معمولی از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ماهی است از رانندگی اتوبوس ترلی مکانیک خودرو ووو

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ایشون هم احتمالا در همون سطح بودن که چنین مسئله ای رو مطرح کردند

  9. Sahand گفت:

    سلام ببخشید من موسیقی کار میکنم و ۱۳ سالمه قصد دارم در اتریش ادامه تحصیل بدم آیا در اتریش درآمد یکی موزیسین معمولی چقدر است و آیا میتونم اونجا زندگی خوبی داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید زندگی خوبی داشته باشید.
      درآمد افرادی که در این حوزه کار می کنند ثابت نیست و به شدت به تخصص شما بستگی داره

  10. ناشناس گفت:

    سلام من 16 سالمه می‌خوام پزشکی چند سال در ایران بخونم بعد برای مهاجرت به اتریش اقدام کنم پول سفر را دارم با اندازه یک ماه پول هم میتونم جور کنم برا زندگی به نظرتون شغل ساده مثل ظرف شور یا در یک کافی‌شاپ یا رستوران یا مغازه کار کنم خرج خودمو در بیارم؟

    خوابگاه هم داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید بعد از یک سال تحصیل پزشکی در دانشگاه های ایران به اتریش مهاجرت کنید.
      برای کار دانشجویی هم مشاغل بسیار زیادی در این کشور وجود داره که می تونید اقدام کنید.
      خوابگاه دانشجویی هم در اتریش هست

  11. مجید گفت:

    با سلام بنده مهندسی نرم افزار دارم و کارشناس ارشد مدیریت فن اوری اطلاعات . سابقه کار نیمه وقت به مدت ده سال تو برنامه نویسی یه شرکت معتبر و همچنین کارمند بانک در قسمت ارزی به مدت ۱۵ سال هستم . متولد ۱۹۸۲ زبانم هم بدنیست متاهل ودارای یک فرزند . شرایط من برای ویزای جستحوی کار در اتریش چطوره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط برای مهاجرت کاری به اتریش در حال حاضر بسیار سخت هست مگر این که شما سابقه سفر خوبی داشته باشید.
      اگر برای ویزای جستجوی کاری آلمان اقدام کنید، شرایط مناسب تری خواهید داشت
      با این حال برای سوالی که پرسیدید، شرایط شما مناسب هست

  12. سیمین گفت:

    با سلام،و تشکر از مطالب آموزنده تان.خانمی هستم با42سال ومدرک فوق دیپلم حسابداری و دارای دو فرزند8و6ساله.همسرم لیسانس برق قدرت با سابقه کار در شرکت آسانسوری ومدرک ومسابقه کار غیر مرتبت امداد و اورژانس با سابقه بیمه17سال و سن39سال.سرمایه حدود2/5میلیارد.میتونیم برای مهاجرت به اتریش اقدام کنیم.تحصیلی یا کار؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار یا تحصیل در اتریش به نظر میاد خیلی شرایط مناسبی ندارید متاسفانه اما کشورهای اروپایی دیگه ای هم هستن که شرایط کار و زندگیشون براتون خوب باشه

  13. سعید گفت:

    با عرض سلام و احترام و تشکر از مطالب مفیدتون.بنده دانشجوی پزشکی هستم.شانس استخدام یک پزشک عمومی که مسلط بر زبان انگلیسی هست، در بیمارستان یا دایر کردن مطب چقدر هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در زمینه پزشکی باید در ابتدا مدارکتون رو بررسی و ارزشیابی کنید تا بتونید به عنوان پزشک در این کشور کار کنید

  14. محمودی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    نوازندگی جهانی دانشگاه تهران ۲۰ ساله دارای مدرک زبان c1 به همراه ۲ سال سابقه کار.
    میخواستم ببینم با این شرایط میتونم به دانشگاه وین اتریش اپلای کنم؟ و اینکه از چه مقطعی میتونم‌ برای تامین هزینه ها کار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      لطفا برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید

  15. sina گفت:

    با سلام ایا برای کسی که تریدر (معامله گر)بازارهای مالی هست توانایی مهاجرت به اتریش رو دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این موردی که میفرمائید ملاک مهاجرت نیست لطفاا در ابتدا شرایط و رزومه تون رو بفرمائید تا من بهتر راهنماییتون کنم

  16. پرویز گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده ۶ سال سابقه اپراتور نیروگاه رو دارم و در حال حاظر هم مشغول هستم و دوتا لیسانس دارم هردو لیسانسم برای رشته مکانیک هست.
    و کارهای طراحی قطعات هم تو رزومه دارم.
    بنده میتونم تو اتریش کار پیدا کنم و درامدم چه قدر میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در اتریش اگر دعوتنامه کاری ندارید باید امتیازات خودتون رو به عنوان نیروی کار ماهر برای این کشور حساب کنید و اگر به امتیاز 70 برسید میتونید برای اتریش اقدام کنید

  17. سعید گفت:

    سلام من و پسرم که مهندس برق کنترل ابزار دقیق است و متخصص plc هستیم بهمراه همسر معلم دختر محصلین میتونیم اقدام به مهاجرت به اتریش کنیم برای تخصص ما کار هست

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  18. mahdiyh mahmoodi گفت:

    سلام وقتتون بخير من كارشناسي علوم آزمايشگاهي با سن٣٥سال و سابقه كار١٥سال دارم و مدرك زبان ندارم و داراي ٢فرزند هستم بهترين راه براي اقامت گرفتن در اتريش و اينكه بتونم سر كار هم برم چي هستش ميشه راهنماييم كنيد

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله ویزای جستجوی کار کشور اتریش یکی از بهترین گزینه ها برای شماست

  19. آرین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۷ سالمه و ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی دارم و حدود ۱۲ سال نماینده رسمیه چند شرکت لوازم خانگی بودم در امر توزیع ، مدرک زبان ندارم و همچنین همسرم مدرک دکتری ادبیات انگلیسی داره اما بدون سابقه کار و یک پسر ۴ ساله دارم، ممکنه راهنمایی بفرمایید برای اتریش چقدر شانس اخذ اقامت داریم و اگر شانسی وجود دارد چطور اقدام کنیم. با تشکر از مدیریت سایت

    1. داوری گفت:

      سلام
      روش های مهاجرت به اتریش متنوعه دوست من ابتدا مقاله راه های مهاجرت به اتریش رو مطالعه بفرمائید و بعد اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  20. علی سلیمانی گفت:

    سلام
    حقوق یک تکنسین مکانیک تعمیر تجهیزات صنعتی در اتریش چه مبلغی است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله حقوق ماهیانه کار در اتریش رو مطالعه بفرمائید تا میانگین حقوق رو در این کشور در نظر بگیرید

  21. خدیجه قاسملو گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید،

    با تشکر از زحمات بسیار فراوان شما عزیزان، طوری در باره اروپا خصوصا اتریش نگارش شده که اگر 36 سال در وین زندگی نکرده و کل شهرهای اتریش و اروپا را نمی دیدیم فکر میکردیم این بهشتی که خداوند وعده اش را داده همین جاها هستند.

    با یقین 100% عرض میکنم، با 1/3 تلاش، هزینه، زحمت، منت، دوری از خانواده ها و وطن و ….، با تمامی نواقص و نقصان در ایران میشه به همه آرزوها رسید، بدون اینکه حس یک شهروند درجه 2 یا 3 بودن (با پوزش از دوستان بسیار عزیز و خوب افغانیم) یا افغانی به شما دست بدهد، خواهید رسید. لطفا نوشته هایم را چندیت بار با دقت مرور بفرمایید.

    با سپاس از همه، یک هم وطن دلسوز با عالیترین مدرارک از دانشگاههای اتریش که اکثرا بیکار هست 🙂

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      مرسی از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما و باقی دوستان میگذارید
      اما به تعداد آدمهای روی زمین تجربه های متفاوتی وجود داره و در همین لحظه هم اگر در اینترنت سرچ بفرمائید طبق معیارهای بین المللی شهر وین اتریش همیشه یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی محسوب میشه. حالا اینکه شما با تحصیل در اتریش نتونستید در اونجا به کار برسید یک مسئله شخصیه اما خیلی ها در ایران با شما موافق نیستن که میشه اینجا به همه آرزوها رسید
      ضمن اینکه اگر اعتقاد قلبی شما اینه که میفرمائید پس چرا 36 سال در اتریش زندگی کردید؟ متاسفم اما حرف و عملتون با هم نمیخونه و نمیتونم حرفتون رو باور کنم. در ضمن هرزمان که خواستید تجربیاتتون رو در اختیار بقیه بگذارید بگید این تجربه شخصیه منه و برای همه انسان ها یک نسخه صادر نکنید
      لطفا نوشته ام رو چندین بار بخونید
      متشکر

  22. سروناز گفت:

    سلام من لیسانس رشته حسابداری دارم معدلم حدودا ۱۴ هست المانی تا سطح a2 او کا اف خوندم و دارم ادامه میدم نقاشی هم تا سطح نیمه حرفه ای بلدم میخوام در انریش در رشته خودم ادامه تحصیل بدم و کار کنم . ایا دانشگاه ها برای من رایگانه؟ و خوابگاه هم دارند ؟ ایا امکان کار حین تحصیل هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های اتریش شهریه ندارن و رایگان هستن و امکان کار حین تحصیل هم وجود داره

  23. سیدمنصورموسوی مقدم گفت:

    سلام؛ دارای تجربه و سابقه کاری معتبر با پرداخت بیمه در رشته تکنسین مکانیک صنعتی به مدت ۱۵ سال در کارخانه ای معتبر دارم. آیا میشود بااین سابقه ویزای کار اتریش را دریافت کنم ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سابقه کارتون عالیه اما سن و مدرک تحصیلی و مدرک زبان رو به من بگید که بتونم دقیق راهنماییتون کنم دوست عزیز

  24. محسن گفت:

    سلام
    برای دریافت ویزا جهت اقامت دائم در اتریش با عنوان خود سرپرست مراحل و شرایط سختی داره اتریش یا نه
    حدودا چقدر زمان میبره
    (خود سرپرست یعنی همون که ثابت میکنید شرایط مالی خوبی دارید و فقط خواستار انتخاب کشور دیگه برای محل زندگی هستید)
    اصلا اگر مشکل مالی خوبه داشته باشیم چه روشهایی برای مهاجرت بهتره به ترتیب؟
    ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام لطفا مقاله تمکن مالی اتریش را مطالعه نمایید.

  25. سلام هزینه سفر و اقامت«اعم از بلیط و ویزا و اجاره » خانواده 4 نفره در اونجا چقدره ،
    و اینکه زن و شوهر خیاط هستیم و هیچ تسلطی به زبان آلمانی نداریم ، فقط خودم در سطح آماتور انگلیسی بلدم ، آیا میشه سریع کار پیدا کرد و زندگی امن و نسبتا راحتی برای خانواده تامین کرد ،
    خواهشا توضیح کاملی ارائه بدین .
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید ممنونم

  26. محمدحسین میرزایی گفت:

    بله

  27. اصغررحیمی گفت:

    سلام بنده به عنوان یک تعمیر کار لوازم خانگی (یخچال ولباسشویی)شانسی برای کار وزندگی در اتریش را دارم؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما شوایط شما باید بررسی شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  28. داداش زاده گفت:

    هزینه ها توی اتریش بالاست، برای منی که مکانیک م بنظرتون میصرفه برم ویزا اروپا بگیرم. ممنون ت

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب در کل هزینه زندگی ساده در کشورهای اروپایی بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو ماهیانه باید در نظر بگیرید و برای رشته مکانیک کشورهایی مانند آلمان و اتریش حتی بدون مدرک زبان به شما ویزای کار میدن

  29. طلایی پور گفت:

    کار کردن با کمترین حقوق کفاف زندگی در اتریش را می دهد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار کردن در کشور اتریش با حقوقی که حداقل قانون کار این کشور تعیین کرده کفاف زندگی فرد رو خواهد داد

  30. یلدا گفت:

    برای ارائه مدرک مالی ویزا میشه بفرمائید چه مدارکی رو سفارت قبول می کنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص ابتدا مقاله مدارک لازم برای ویزای کار اتریش رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  31. نظریان گفت:

    عالی بود ممنون

  32. صبا گفت:

    سلام یک سوال داشتم
    آیا برای ویزای تحصیلی اتریش نیاز به مدرک زبان آلمانی می باشد؟
    ممنون از سایت به روزتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان آلمانی برای شما امتیاز داره اگر از طریق ویزای جستجوی کار این کشور اقدام کنید در نتیجه نبود اون باعث میبشه امتیازتون کم شه و به حد نصاب نرسه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  33. اصغرزاده گفت:

    هزینه های زندگی در اتریش بیشتره یا آلمان؟

    1. داوری گفت:

      بسته به سبک زندگی شما داره اما یک فرد با سبک زندگی یکسان معمولا در آلمان هزینه های کمتری نسبت به اتریش داره

  34. Roya گفت:

    سلام و سپاس.
    امکان کار در حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد؟ در صورت امکان درآمد کار تا چه حد هزینه های تحصیل را پوشش می دهد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکان کار پاره وقت رو خواهید داشت. هزینه های تحصیل در اتریش رایگانه

  35. مصطفی سروانی گفت:

    هزینه زندگی در اتریش بیشتره یا آلمان؟

    1. داوری گفت:

      معمولا هزینه زندگی در اتریش بیشتر از هزینه زندگی در آلمانه

  36. علی رام گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هزینه زندگی در اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی اتریش هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص مقاله ویزای تحصیلی اتریش رو مطالعه نمایید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  37. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب به روزتون در مورد هزینه زندگی در اتریش تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد ویزای تحصیلی اتریش هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      مقاله ویزای تحصیلی اتریش رو مطالعه نمایید

  38. قراری گفت:

    سلام. مدت زمان ویزای اقامت و کار اتریش چگونه است؟ و آیا تمدید امکانپذیر می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر ویزای جستجوی کار اتریش رو میفرمائید در ابتدا یک اقامت 6 ماهه میده و سپس اون رو تمدید میکنه

  39. حامد گفت:

    اتريش شرايط ويزا سختي داره

  40. Amin گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    هزینه زندگی در اتریش برای مهاجرت تحصیلی به این کشور چگونه است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله رو تا انتها مطالعه نمایید

  41. تبسم گفت:

    سلام ويزاي كار اتريش به چه صورت هست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای کاری اتریش 2020 رو مطالعه نمایید

  42. leilakk گفت:

    سلام. میشه در مورد گردشگری و صنعت توریسم در این کشور هم اطلاعاتی رو در اختیار بذارین؟ متشکرم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای توریستی اتریش رو مطالعه نمایید

  43. v!da گفت:

    سلام
    بسيار از مقاله هاي خوبتون ممنونم،ايا براي اجاره خانه در اتريش نياز به ضامن معتبر هست؟
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر نیازی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *