مهاجرت

مشکلات زندگی در شیلی

مشکلات زندگی در شیلی

متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور علاوه بر در نظر گرفتن مزایا و موقعیت های مناسب در مقصد، ضروری است تا به بررسی مشکلات زندگی در کشور مورد نظر نیز بپردازند. مقاله مشکلات زندگی در شیلی به منظور بررسی نکات منفی مهاجرت به این کشور توسط تیم ترجمه سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است. شیلی یکی از پایدارترین اقتصادها در آمریکای جنوبی را داشته و پایتخت آن، شهر سانتیاگو، یکی از توسعه یافته ترین شهرهای این ناحیه به شمار می رود. در این مقاله به بررسی مشکلات زندگی در شیلی از جمله هوای آلوده، نابرابری، مشکلات زبان و هزینه های بالای زندگی پرداخته و نکات مثبت زندگی در این کشور را نیز بیان نموده ایم تا شما عزیزان با اطلاعات کامل تری در زمینه مهاجرت به این کشور تصمیم بگیرید.

  • شرایط زندگی در شیلی چیست؟
  • محدودیت های مالی زندگی در این کشور چگونه است؟
  • نرخ بیکاری در شیلی در چه شرایطی است؟
  • مهم ترین اشکالات مهاجرتی برای زندگی در شیلی کدامند؟
  • بهترین مسیر مهاجرت به شیلی چیست؟

آلودگی هوا از مشکلات زندگی در شیلی

آب و هوای مناسب یکی از مهم ترین موارد در زمینه انتخاب محل زندگی می باشد. یکی از مشکلات بارز در شیلی آلودگی هواست. علیرغم فصلی بودن این مشکل در شیلی، آلودگی هوا در این کشور بسیار شدید تر و خطرناک تر از سایر کشورها می باشد. آلودگی هوا در شهرهایی که در دره قرار گرفته اند، از جمله سانتیاگو، تموکو و اوسورنو شدید تر بوده و در برخی ماه های سال این مناطق از هوای سالم بهره نمی برند. طبق آمار به دست آمده، نرخ آلودگی هوا در فصل زمستان و ماه های ژوئن تا سپتامبر شدیدتر است و زندگی در این شهرها مناسب نمی باشد. به منظور حل این معضل، دولت شیلی گردش ترافیکی متناوب با توجه به شماره پلاک خودرو را اجباری کرده است.

هزینه بالای خوراک از مشکلات زندگی در شیلی

علیرغم مناسب بودن هزینه های زندگی در شیلی در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی، هزینه خورد و خوراک در این کشور بالا می باشد. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت $6.3 می باشد که در مقایسه با کشور آرژانتین حدودا یک دلار بالاتر است. به طور کلی هزینه های زندگی در شیلی در مقایسه با ایران حدود 15.59% بالاتر می باشد. بالا بودن هزینه های مواد غذایی و رستوران ها در شیلی یکی از مسائلی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور باید حتما از آن آگاهی داشته باشند.

هزینه خوراک در شیلیمیزان هزینه به دلار آمریکا
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت$6.38
یک وعده غذا برای دو نفر در یک رستوران متوسط$44.69
McMeal در مک دونالد$5.81
کاپوچینو$2.43
یک گالن شیر$3.83
یک پوند برنج$0.55
یک پوند فیله مرغ$2.18
یک گالن 1.5 لیتری آب$1.14

نمودار توزیع هزینه های زندگی در شیلی

زبان اسپانیایی از مشکلات شیلی

اسپانیایی یکی از پرگویشورترین زبان های دنیا و از خانواده زبان رومی بوده و زبان مادری بیش از 470 میلیون نفر در سراسر جهان می باشد. ساکنین بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، از جمله شیلی به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. طبق آمار اعلام شده، زبان اصلی حدودا 99.3% از ساکنین شیلی، اسپانیایی است. ساکنین این کشور از لهجه شیلیایی هنگام صخبت کردن به زبان اسپانیایی استفاده می کنند که حتی برای سایر اسپانیایی زبان ها نیز به سختی قابل فهمیدن است. عدم تسلط مردم این کشور به سایر زبان ها از جمله زبان انگلیسی، باعث شده تا برقراری ارتباط با آن ها کاری دشوار باشد و مهاجرت به شیلی و زندگی کردن در این کشور را با مانع رو به رو کند.

نابرابری از مشکلات زندگی در شیلی

یکی دیگر از مشکلات کشور شیلی، وجود نابرابری اجتماعی و اقتصادی می باشد. با تجربه 40 سال از سیاست های نئولیبرال، نابرابری در این کشور وجود داشته و با رشد تدریجی مواجه است. در این کشور هنوز طبقه ثروتمند حکم رانی می کند و افراد به علت طبقه پایین اجتماعی و ضعف اقتصادی خود نادیده گرفته می شوند. از نتایج این نابرابری، افزایش اختلاف طبقاتی و دزدی در این کشور است. این نابرابری حتی در پایتخت این کشور که یکی از قطب های مهم اقتصادی و تجاری آمریکای جنوبی به شمار می رود نیز دیده می شود. پیروی از سیستم طبقه گرایی باعث شده تا آمار فقر در این کشور بالا رود و علیرغم پیشرفت های اقتصادی در دهه های اخیر، به آمار طبقه فقیر اضافه شود.

نابرابری از مشکلات زندگی در شیلی

مزایای زندگی در شیلی

با وجود تمام مشکلات زندگی در شیلی، زندگی در این کشور مزایای زیادی را نیز در بر می گیرد. یکی از مزایای زندگی در شیلی، امنیت بالای آن است. شیلی یکی از امن ترین کشورهای آمریکای لاتین بوده و پایین ترین نرخ جرم و جنایت در کشورهای این حوزه را از آن خود کرده است. وجود تنوع آب و هوایی زندگی در این کشور را دلپذیر تر کرده است؛ به طوری که با زندگی در این کشور می توان از آب و هوای مدیترانه ای، گرم و خشک و قطبی بهره برد. از مزایای دیگر زندگی در شیلی می توان به نرخ پایین اجاره ملک اشاره نمود. در این کشور می توان به قیمتی بسیار پایین تر از سایر کشورها، موفق به اجاره ملک شد. شیلی از فرهنگ و تاریخ کهنی برخوردار بوده و مجسمه های جزیره ایستر و 6 مکان ثبت شده در یونسکو گویای این موضوع می باشند.

پایتخت شیلی، شهر سانتیاگو، یکی از پیشرفته ترین شهرهای منطقه بوده و با زندگی در این کشور علاوه بر لذت بردن از رستوران ها، اماکن تاریخی و پارک ها، می توان به پیشرفت کاری و اقتصادی نیز دست یافت. از دیگر نکات مثبت زندگی در شیلی، وجود مناطق تفریحی و جاذبه های توریستی متنوع آن است. صحرای آتاکاما، پارک های ملی، پیست های اسکی متعدد در فصل زمستان، جنگل های سرسبز، سواحل زیبا و غیره یک تعطیلات به یاد ماندنی را برای ساکنین این کشور می سازند. علاقه مندان می توانند از طریق روش های گوناگونی از جمله تحصیل در شیلی نسبت به مهاجرت به این کشور اقدام کنند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره در زمینه مهاجرت به شیلی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی از طریق انواع روش ها آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *