هزینه زندگی

هزینه زندگی در فیلیپین

هزینه زندگی در فیلیپین

کشور فیلیپین در واقع به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه آسیا شناخته می شود که زیادی برای ویزای توریستی و ویزای تحصیلی این کشور درخواست می دهند. برای افرادی که قصد مهاجرت به فیلیپین را دارند اطلاع از شرایط کلی و البته هزینه زندگی در فیلیپین اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنند. کشور فیلیپین بیش از 110 میلیون نفر جمعیت دارد و اقتصاد این کشور با توجه به جمعیت کثیر کارگران در جایگاه 34 جهان از نظر تولید ناخالص داخلی قرار دارد. عمده صادرات کشور فیلیپین در زمینه پوشاک و تولیدات مس و بنزین و روغن نارگیل و البته میوه و سبزیجات است. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی جامع و کامل علاقه مندان مهاجرت به فیلیپین تهیه و نگارش شده است.

تطابق فرهنگی از مشکلات زندگی در فیلیپین

مردم فیلیپین اگرچه طی جنگ های جهانی توسط کشورهای گوناگون چون ژاپن و آلمان تحت استعمار قرار گرفتند، اعتقادات و آداب و رسوم گذشته خود را حفظ کرده و فرهنگ سنتی همچنان در بین مردم این کشور رایج است. یکی از مواردی که خاص فرهنگ فیلیپین است متضاد شمردن طلاق با عرف جامعه است؛ به گونه ای که طلاق گرفتن دو زوج در این کشور قانونی نبوده و افراد توسط کلیسا از انجام این عمل منع می گردند. سقط جنین از دیگر مواردی است که از سوی شهروندان این کشور با مخالفت شدید روبرو می شود.


زبان فیلیپینی که تحت عنوان Tagalog شناخته می شود یکی از معضلات مهاجرین حاضر در این کشور بوده و پروسه پیچیده یادگیری آن، موجب شده است تا تاگالوگ یکی از زبان های دشوار جهان محسوب گردد. در ادامه به بررسی توزیع ادیان در بین شهروندان فیلیپینی پرداخته ایم:

توزیع ادیان در فیلیپین

نواقص اقتصادی از مشکلات زندگی در فیلیپین

اگرچه فیلیپین یکی از کشورهای درحال توسعه آسیا بوده و اقتصاد این کشور در سال های اخیر روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است، همچنان ضعف های عمده ای در نظام اقتصادی این کشور مشاهده می شود. متوسط حقوق ماهیانه کارمندان در فیلیپین در سال 2023 طبق اعلام رسمی این کشور 48000PHP (پزوی فیلیپین) می باشد که این رقم در سال 2024 به 50600PHP (پزوی فیلیپین) افزایش یافت. اگرچه این رقم نسبت به حداقل حقوق کارگران در کشورهای آسیایی بسیار مطلوب می باشد، همچنان درصد قابل توجهی از مردم فیلیپین قادر به پرداخت هزینه های جاری زندگی نمی باشند. نرخ تورم در فیلیپین 2.7% بوده و طبق اعلام بانک جهانی 20.8% مردم این کشور در طبق بندی جامعه جزء طبقه فقیر جای دارند. تنها برخی مشاغل پردرآمد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم دغدغه ای از این بابت نخواهند داشت:

  • مهندسان کامپیوتر
  • مهندسان راه و ساختمان
  • کارکنان بخش های حفاظتی و امنیتی
  • پرستاران
  • خلبان ها

به رغم اینکه هزینه های خوراک، پوشاک و مسکن فیلیپین در مقایسه با کشورهای اروپایی چون انگلیس بسیار معقول می باشد، هزینه های بالای زندگی در شهرهای اصلی فیلیپین چون مانیل از معضلات اصلی شهروندان این کشور محسوب می گردد. طبق برآوردهای انجام گرفته هزینه زندگی در این کشور 34% بالاتر از کشور ما ایران بوده و نرخ بیکاری نیز به 5.3% افزایش یافته است. شایان ذکر است که بخش عمده مخارج ساکنین فیلیپین به هزینه مسکن اختصاص یافته و علاقه مندان برای اجاره آپارتمانی 85 متری در مرکز شهرهای این کشور ملزم به پرداخت 40000PHP (پزوی فیلیپین) می باشند.

تطابق درآمد با هزینه زندگی در فیلیپین

با نظر به این که فیلیپین یک کشور تازه صنعتی شده محسوب می شود و در دوره گذار از کشاورزی به صنعت تولید و خدمات قرار دارد. در دسامبر سال 2014 میلادی نرخ تورم در فیلیپین به 3.7% نزول کرد و قدرت خرید مردم با توجه به عدم تغییر درآمدها افزایش زیادی پیدا کرد. در بحث هزینه زندگی در فیلیپین مسائل گوناگون مانند اجاره مسکن و تهیه غذا و هزینه های استفاده از حمل و نقل عمومی و بهای انرژی جای می گیرد.

میزان درآمدها در این کشور به گونه ای محاسبه شده است که شاید از نظر شهروندان اتحادیه اروپا پایین به نظر برسد اما با میزان مخارج در فیلیپین همخوانی دارد. علاوه بر بحث تحقق درآمدها کاریابی در فیلیپین برای افرادی که تحصیل کرده مقاطع تکمیلی هستند و یا تخصص فنی و حرفه ای دارند سخت تر از افراد بی تجربه و بدون تخصص می باشد. در فیلیپین مشاغل پست مانند کارگری یا فعالیت های بدنی که از نظر درآمد شرایط خوبی ندارند در واقع بیشتر از مشاغل تخصصی یافت می شوند. افرادی که تخصص خاص دارند یا تحصیل کرده مقاطع تکمیلی هستند باید در موسسات کاریابی برای ارتباط با کارفرمایان و مشاغل سطح بالا ثبت نام کنند.

تطابق درآمد با هزینه زندگی در فیلیپین

هزینه مسکن در فیلیپین در 2024

مهم ترین بخش در هزینه زندگی در فیلیپین در 2024 بحث اجاره ماهیانه برای خانه در این کشور است و بعد از آن هزینه تهیه غذا و حمل و نقل مطرح می شود.

نوع آپارتمانمیانگین اجاره ماهانه در فیلیپین (دلار آمریکا)
اجاره ماهانه یک خانه 85 متری به صورت مبله در مناطق گران فیلیپین$327
اجاره ماهانه یک خانه 85 متری به صورت مبله در مناطق ارزان فیلیپین$179
اجاره آپارتمان 3 خوابه به صورت مبله در مناطق گران فیلیپین$716
اجاره آپارتمان 3 خوابه به صورت مبله در مناطق ارزان فیلیپین$383

نمودار ذیل نشان می دهد نرخ تورم در فیلیپین پایین است پس قیمت ها به مرور در این کشور افزایش چشمگیری نخواهد داشت:

نرخ تورم در فیلیپین

مراقبت های بهداشتی بخشی از هزینه زندگی در فیلیپین

یکی از اصلی ترین مباحثی که اغلب مهاجران قبل از ورود به فیلیپین نادیده می گیرند، هزینه زندگی در فیلیپین به ویژه در بخش مراقبت ها بهداشتی می باشد. بنابراین تمامی افرادی که قصد ادامه زندگی در فیلیپین را دارند، در قدم اول باید هزینه زندگی در این کشور را به خصوص در بخش مراقت های بهداشتی بررسی کنند. زیرا بیشترین چالشی که تمامی شهروندان در فیلیپین در طول اقامت در این کشور با آن مواجه می شوند بحث مراقبت های بهداشتی می باشد. اما نگران نباشید، زیرا هزینه مراقبت های بهداشتی در فیلیپین به نسبت اغلب کشروهای اروپایی مدرن بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. علاوه بر این، دولت فیلیپین برای تمامی شهروندان این کشور دسترسی به مراقبت های بهداشتی را در مراکز درمانی دولتی رایگان اعلام کرده است.

البته لازم به ذکر است که دسترسی به مراقبت های بهداشتی ممتاز در فیلیپین، معمولا برای ارائه خدمات پزشکی با هزینه بالاتری توسط بیمارستان های خصوصی برای دسترسی به خدمات با کیفیت بالا و امکانات و تجهیزات درجه یک استفاده می شود. به طور کلی هزینه زندگی در فیلیپین به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی برای هر تبعه خارجی حدود 780PHP (پزو فیلیپین) می باشد. همچنین برای دسترسی به مراقبت بهداشتی درمانی حق بیمه در فیلیپین، استفاده از طرح بیمه پزشکی می باشد.

برای آشنایی بیشتر با هزینه مراقبت های بهداشتی در کشورهای مختلف جهان می توانید به نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه شده مراجعه فرمایید:

هزینه مراقبت های بهداشتی در کشورهای مختلف جهان

هزینه زندگی در فیلیپین در بخش اقامتگاه

یکی از موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به فیلیپین باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در فیلیپین، به ویژه در بخش اقامتگاه می باشد. اما به طور کلی هزینه زندگی در فیلیپین، به ویژه در بخش اقامتگاه به نسبت اغل کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر است. هزینه اجازه اقامتگاه و سایر خدمات آب و برق متفاوت است، اما به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است. زمانی که نوبت به یافتن محل اقامت در فیلیپین می رسد، مهم است که به یاد داشته باشید، که برای هر فردی در این کشور وجود دارد.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف اقامتگاه ها در فیلیپین را با هزینه اجازه ماهانه آنها با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع اقامتگاه ها در فیلیپینتوضیحات
اقامتگاه 2 خوابه در مرکز شهر900PHP تا 1500PHP
اقامتگاه تک خوابه در مرکز شهر700PHP تا 1200PHP
اقامتگاه 2 خارج از شهر600PHP تا 900PHP
اقامتگاه تک خوابه در مرکز شهر400PHP تا 700PHP

مواد غذایی بخش اصلی هزینه زندگی فیلیپین

بر خلاف بخش های مختلف در بودجه ماهانه زندگی در فیلیپین، هزنیه مواد غذایی در این کشور نسبتا بالا تر است. زیرا اغلب مواد غذایی ضروری در فیلیپین به صورت وارداتی در اختیار  شهروندان قرار می گیرد. علاوه بر این، هزنیه زندگی در فیلیپین به ویژه در بخش مواد غذایی به سبک زندگی و فروشگاهی که از آن خریداری می کنید بستگی دارد. به طور هزینه مواد غذایی در فیلیپین برای هر تبعه خارجی در این کشور حدود 950PHP (پرو فیلیپین) می باشد. همچنین فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در فیلیپین معمولا اقلام غذایی را با تخفیفات ویژه ای در اختبار شهروندان قرا می دهند.

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه مواد غذایی در فیلیپین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه مواد غذایی در فیلیپین

تامین هزینه زندگی در فیلیپین

در آخرین بررسی میزان درآمد کارگران ساده در فیلیپین برای رفع معیشت یک خانواده دو نفره کفایت می کند؛ اما با توجه به عدم حمایت کامل دولت از خانواده ای که دارای فرزند می شوند اگر درآمد کافی نداشته باشید تامین معیشت فرزندان در فیلیپین آسان نخواهد بود. افرادی که از نظر مالی در شرایط متوسط قرار دارند و دارای تحصیلات خوبی یا تخصص مشخص می باشند می توانند در فیلیپین با نظم و تلاش پیشرفت کنند و به درآمد بالا برسند. اما در مجموع فیلیپین را نمی توان جزو مقاصد مناسب مهاجرتی قلمداد نمود.

لازم با ذکر است که امکان کار دانشجویی برای افرادی که مهاجرت به فیلیپین از طریق تحصیل در فیلیپین را انتخاب کرده اند، وجود دارد و هرچند درآمد اندک است اما برای تامین هزینه های جزئی زندگی در فیلیپین کافی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ اقامت کشورهای برتر جهان از طریق کار یا مهاجرت تحصیلی به این کشورها با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ در مسیر مهاجرت همکاران با تجربه ما مشاور و راهنمای شما خواهند بود.

پرتکرارترین سوالات هزینه زندگی در فیلیپین

در این بخش در خصوص هزینه زندگی در فیلیپین به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • تطابق درآمد با هزینه زندگی در فیلیپین به چه صورت است؟ میزان درآمدها در این کشور به گونه ای محاسبه شده است که شاید از نظر شهروندان اتحادیه اروپا پایین به نظر برسد اما با میزان مخارج در فیلیپین همخوانی دارد. علاوه بر بحث تحقق درآمدها کاریابی در فیلیپین برای افرادی که تحصیل کرده مقاطع تکمیلی هستند و یا تخصص فنی و حرفه ای دارند سخت تر از افراد بی تجربه و بدون تخصص می باشد. در فیلیپین مشاغل پست مانند کارگری یا فعالیت های بدنی که از نظر درآمد شرایط خوبی ندارند در واقع بیشتر از مشاغل تخصصی یافت می شوند. افرادی که تخصص خاص دارند یا تحصیل کرده مقاطع تکمیلی هستند باید در موسسات کاریابی برای ارتباط با کارفرمایان و مشاغل سطح بالا ثبت نام کنند.
  • هزینه زندگی در فیلیپین در بخش اقامتگاه به چه صورت است؟ یکی از موضوعاتی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به فیلیپین باید مورد بررسی قرار دهند، هزینه زندگی در فیلیپین، به ویژه در بخش اقامتگاه می باشد. اما به طور کلی هزینه زندگی در فیلیپین، به ویژه در بخش اقامتگاه به نسبت اغل کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر است. هزینه اجازه اقامتگاه و سایر خدمات آب و برق متفاوت است، اما به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است. زمانی که نوبت به یافتن محل اقامت در فیلیپین می رسد، مهم است که به یاد داشته باشید، که برای هر فردی در این کشور وجود دارد.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *