مهاجرت

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ را باید پیش از ورود به این کشور شناسایی کرد؛ علی الخصوص وقتی قصد فرد اقامت بلند مدت در این کشور باشد. لوکزامبورگ کشوری در اروپای غربی است که با تنها حدود 2500 کیلومتر مربع، یکی از کوچک تر دولت های اروپایی به حساب می آید. لوکزامبورگ همچنین یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است که حدود یک دوم جمعیت آن را نیز خارجی ها تشکیل می دهد. البته با وجود جمعیت و مساحت کم، لوکزامبورگ یکی از توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی است که صاحب تولید ناخالص داخلی بالایی به ازای جمعیتش است. لازم به ذکر است لوکزامبورگ یکی از موسسین اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و ناتو است و همواره رویکرد صلح طلبانه ای مشابه سوئیس داشته است.

در سال 2024 شهروندان لوکزامبورگ صاحب یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا هستند و می توانند بدون نیاز به اخذ ویزا به 187 کشور دنیا سفر کنند. در واقع پاسپورت لوکزامبورگ، در کنار کشورهای دانمارک و اسپانیا، پنجمین پاسپورت معتبر در دنیا است. منتهی در سال های اخیر کشور لوکزامبورگ رویکرد مهاجرپذیرانه ای نداشته است و هزینه های بالای زندگی نیز سبب شده است دانشجویان ترجیح دهند کشورهای همسایه لوکزامبورگ یعنی فرانسه و آلمان را مقصد خود قرار دهند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به مشکلات زندگی در لوکزامبورگ پرداخته شده است.

  • چرا لوکزامبورگ نمی تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت باشد؟
  • شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ چیست؟
  • مهم ترین معایب زندگی در لوکزامبورگ چیست؟
  • محدودیت های مهاجرتی به این کشور چیست؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟

مشکلات زندگی در لوکزامبورگ برای مهاجران

مهاجرت به لوکزامبورگ در سال 2024 به دلایل مختلف طرفداران زیادی ندارد و از جمله مهم ترین آن ها می توان به هزینه های بالای تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ اشاره نمود. چرا که دانشجویان نمی توانند تمام وقت در لوکزامبورگ کار کنند و با نهایتا 20 ساعت کار دانشجویی نیز نمی توان هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمود.البته کسانی که در این کشور زندگی می کنند در صورتی که مشغول به کار باشند به راحتی می توانند هزینه های خود را تامین نمایند چرا که متوسط درآمد ماهیانه کار تمام وقت در لوکزامبورگ حدود 4200€ (یورو) است. این در حالی است که زندگی در لوکزامبورگ برای یک نفر ماهیانه، بدون احتساب اجاره مسکن، بین 1200€ تا 1400€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت؛ البته اجاره مسکن بسیار بالا است. در نمودار ذیل نشان داده شده که بیشتر هزینه زندگی لوکزامبورگ را اجاره مسکن به خود اختصاص می دهد:

بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در لوکزامبورگ

اجاره مسکن در لوکزامبورگ بالا است و هزینه زندگی با احتساب آن، ماهیانه حدود 2800€ (یورو) خواهد بود. در جدول ذیل نرخ اجاره مسکن در کشور لوکزامبورگ طی سال 2024 بیان شده است:

نوع مسکنمتوسط اجاره ماهیانه (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ€1520
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک€1246
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ€2852
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک€2262

مهم ترین مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

علاوه بر کسانی که از طریق تحصیل در لوکزامبورگ به این کشور مهاجرت می کنند، پرداخت اجاره مسکن در لوکزامبورگ برای خود لوکزامبورگی ها نیز ساده نیست. چرا که در سال 2024 کم ترین میزان حقوق ماهیانه در لوکزامبورگ 1240€ (یورو) است در حالی که همان طور که پیش تر اشاره شد اجاره آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ این کشور ماهیانه بیش از 1500€ (یورو) است. همین مسئله سبب شده بسیاری از لوکزامبورگی ها در اطراف شهر خانه تهیه کنند و مجبور باشند روزانه برای رفتن به محل کار و بازگشت، مسافت های بسیار طولانی را طی نمایند.

اما نباید فراموش کرد که در مجموع لوکزامبورگ مقصد بسیاری از سرمایه گذاران و ثروتمندان اروپایی، آمریکایی و کانادایی است. چرا که علاوه بر این که کشور زیبایی است، امنیت فوق العاده بالایی دارد، چه به لحاظ اجتماعی و چه به لحاظ اقتصادی. این که گفته می شود مردم در لوکزامبورگ امنیت اقتصادی دارند به دلایل مختلفی است که یکی از آن ها پایین بودن نرخ تورم می باشد. در جدول ذیل نرخ تورم در لوکزامبورگ طی چند سال بررسی شده است:

سالنرخ تورم
2017%2.11
2018%2.01
2019%1.65
2020%0.80
2021%1.89
2024%2.06

هزینه زندگی در آلمان، اتریش، ایتالیا وبسیاری دیگر از کشورهای اروپایی کمتر از لوکزامبورگ است و این مسئله می تواند شرایطی کاملا متفاوت برای مهاجران ایجاد کند. از طرفی دلیل این که گفته می شود لوکزامبورگ امنیت اجتماعی بالایی نیز دارد این است که نرخ جرایم خشن در این کشور بسیار پایین است. مثلا در پایتخت لوکزامبورگ مجموعا دو یا سه خیابان است که عبور و مرور به تنهایی در آن ها کمی ممکن است خطرناک و دلهره آور باشد.

مهم ترین مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

راه های مهاجرت به لوکزامبورگ

علاقه مندان به مهاجرت به لوکزامبورگ می توانند از یک کارفرمای لوکزامبورگی پیشنهاد شغلی بگیرند و بر مبنای آن اقدام کنند و ویزای کاری این کشور را به دست آورند. البته باید توجه داشت اخذ پیشنهاد شغلی بدون حضور در خاک لوکزامبورگ ساده نخواهد بود به همین دلیل است که تحصیل در لوکزامبورگ را بسیاری از افراد به عنوان بهترین راه مهاجرتی به این کشور قلمداد می نمایند. نظام تحصیلی در این کشور،ب برخلاف همسایه های آن یعنی فرانسه و آلمان، رایگان نیست و هزینه های زندگی در لوکزامبورگ نیز همان طور که بررسی شد تقریبا 2 برابر هزینه ها در آلمان و فرانسه است. البته کسانی که تمکن مالی خوبی داشته باشند و بتوانند شهریه دانشگاه و سایر هزینه ها را در لوکزامبورگ بپردازند در نهایت آینده درخشانی خواهند داشت.

توصیه می شود تا اطلاعات دقیقی در رابطه با مهاجرت به سوئد و مهاجرت به آلمان نیز به دست آورید.

برای تمدید ویزا در لوکزامبورگ، دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی و پیش از انقضای ویزای خود، شغلی پیدا کنند. برای پیدا کردن کار در این کشور نیز ضروری است فرد حداقل به یکی از زبان های رسمی لوکزامبورگ، یعنی فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی، تسلط داشته باشد.

معایب زندگی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هزینه زندگی بالایی دارد که می تواند کار را برای مشاغل در این کشور گران کند. هزینه نیروی کار و فضای اداری نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً بالا است. هزینه ثبت شرکت در لوکزامبورگ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً بالا است. این امر می تواند حضور مشاغل کوچک را در کشور دشوار کند. لوکزامبورگ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اندازه بازار نسبتاً کمی دارد. این امر می تواند دستیابی به صرفه جویی در مقیاس و دستیابی به یک پایگاه مشتری بزرگ را برای مشاغل دشوار کند. در حالی که بسیاری از مردم در لوکزامبورگ به چندین زبان صحبت می کنند، زبان رسمی لوکزامبورگ است. این می تواند موانع زبانی برای مشاغلی که به زبان مسلط نیستند ایجاد کند.

در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شد در خصوص مشکلات زندگی در لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه گردید. بهتر است کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند به سراغ کشورهایی مثل آلمان، سوئد، دانمارک، هلند، مجارستان و غیره که مهاجرپذیر هستند بروند. مثلا آلمان در حال حاضر به دلیل این که جمعیت آن رو به پیری می رود با سهولت بیشتری ویزا صادر می کند و راه های متعددی برای علاقه مندان به ورود به این کشور در نظر گرفته است.

4.5/5 - (4 امتیاز)

22 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در لوکزامبورگ

  1. محمد گفت:

    سلام ، از چه طریقی میشه پیشنهاد کاری گرفت؟
    یعنی چگونه میشه این ارتباط رو با یک کارفرمای لوکزامبورگی برقرار کرد ؟
    ممنون اگر دقیق و کامل راهنمایی فرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرکت هایی که در زمینه شغلی شما هستند رو باید پیدا کنید. می تونید از طریق سایت های کاریابی که در این کشور وجود داره استفاده کنید تا نهایتا به کار برسید

  2. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر چطور میتونم اقدام کنم برای ویزای کاری

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      فقط در صورتی که پیشنهاد کاری در این کشور داشته باشید، می تونید اقدام کنید

  3. مهدی عباسقلی‌زاده گفت:

    سلام و عرض درود من یه سوال داشتم اونم اینه که پس از فارغ‌التحصیلی از چه رشته ای باید کار پیدا کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره که شما در چه رشته ای مدرک دریافت کرده باشید

  4. کریمی گفت:

    سلام عرض ادب
    من حدود 16 سال سابقه استخدامی دارم و هم اکنون هم شاغل هستم و مدرک کارشناسی ارشد شبکه های کامپیوتری و دوره های مختلف دارم با روزمه 11 صفحه ای ، دخترم هم برای انگلیسی کاملا تسلط داره از مکالمه گرفته تا مترجمی ،اگر زحمتی نیست بفرمایید کدوم کشور از نظر امنیت و مزایا بهتر است
    و زندگی سخت نباشد و هزینه ها هم تا حدودی کمتر (از مسکن گرفته تا خرد خوراک)
    و برای اقدام ش چکار باید انجام دهیم
    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بفرمایید که از چه طریقی قصد مهاجرت دارید و چند سالتون هست.
      باید موارد بسیار زیادی بررسی بشه.
      اگر بتونید با شماره 02191003232 تماس بگیرید، مشاورین ما بهتر می تونن شما رو راهنمایی کنند

  5. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید.
    بنظرشما برای مهاجرت پرستار به یک کشور انگلیسی زبان با بیشترین حقوق کدوم کشور میتونه خوب باشه؟!؟ و یه سوال دیگه ،میگن مثلا حقوق پرستار در استرالیا به فرض 70 هزار دلار در سال هست پس تکلیف مالیات چی میشه؟!؟ مثلا 40 درصد برای مالیات بره چیزی نمیمونه ازش درسته؟!؟
    و ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم ، مهاجرت پرستار راحت تر هست یا پزشک ؟!؟ از لحاظ امتحان و کار گیر آوردن.؟!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مالیات بر اساس درآمد هست در این کشورها. یعنی هرچه شما درآمد بیشتری داشته باشید، باید مالیات بیشتری پرداخت کنید.
      درآمد پرستاران در همه کشورهای انگلیسی زبان مناسب هست برای زندگی با کیفیت و تفاوت چندانی ندارند.
      شرایط مهاجرت پرستارها کمی ساده تر هست

  6. متین گفت:

    درود من کارمند یکی از بانکهای دولتی هستم با بیست سال سابقه و چهل سال سن ،پانزده سال مامور حمل پول بودم حکم مربی گری ورزش کشتی نیز دارم ،با پسر پانزده ساله ام ایا با توجه به رزومه بنده امکان مهاجرت و کار وجود دارد ،البته تحقیقات زیادی انجام داده ام ،خوشحال میشم نظرتونو بدونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهاجرت کاری به لوکزامبورگ به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. شما باید مستقیما یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید و بتونید وارد خاک این کشور بشید.

  7. Kiana گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و دیپلم و گرفتم و قصد مهاجرت دارم ، بنظر شما تو چه مقطعی بهتره اقدام کنم؟
    صبر کنم دانشگاه برم یا زودتر بهتره؟
    برای دانشجو ها خوابگاهی وجود نداره که هزینه مسکن کاهش پیدا کنه؟ حدودا دانشجو چقدر درآمد داره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های لوکزامبورگ اصلا کیفیت خوبی ندارند و به همین دلیل شما باید دلیل قانع کننده ای بیارید که چرا این کشور رو با وجود چندین کشور بهتر انتخاب کردید. خیلی سخت می شه ویزای تحصیلی گرفت از این کشور.

      1. Kiana گفت:

        چون تنها مهاجرت میکنم و تابه حال حتی سفر تنها هم نرفتم دوست و اشناهایی دارم اونجا که میتونن کمک و حمایتم کنند و خبردارم از وضعیت دانشگاهی تقریبا به نسبت اتریش و المان که دانشگاه های بهتری دارن و هزینه کمتر ،
        از چه جهت سخت تره؟

        1. امیر جلالی گفت:

          شما اول باید پذیرش دانشگاه رو بگیرید که این مشکلی ایجاد نمی کنه ولی بعد از اون باید ویزای تحصیلی دریافت کنید.
          مامور سفارت از شما قطعا سوال می کنه با وجود دانشگاه های خوبی که در مجارستان، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، اتریش، حتی ترکیه و کشور خودمون وجود داشت چرا لوکزامبورگ رو انتخاب کردید و شما باید یک دلیل قانع کننده ارائه بدید که مربوط به کیفیت آموزش در دانشگاه های این کشور باشه

  8. maryam گفت:

    سلام
    من 5 سال سابقه کار در شرکت دارویی معتبر رو به عتوان مهندس صنایع و کنترل پروژه دارم و همسرم 10 ساله کارشناس ارشد شبکه در شرکت نفت هست. ایشون فارغ التحصیل از دانشگاه معتبر تهرانه و من دانشکاه روزانه همدان درس خوندم. برای مهارجت به لوکزامبورگ شرایط ما رو چطور پیش بینی می کنین؟ به نظذتون برای ویزای کاری کدوم کشور اروپایی اقدام کنیم بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. داریوش گفت:

    باسلام من بیش ده سال سابقه کار
    کابینت سازی مصنوعات mdf ودرب وچهارچوب رودارم
    بنظر شما کدام کشور میتونه گزینه خوبی باشه
    آلمان ؛دانمارک ؛نروژ؛لوکزامبورگ
    ممنون میشه اگه محبت بفرمیید دراین خصوص بهم اطلاع بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      روزمه تون خوبه و برای هر 4 کشور میشه اقدام کرد اما کشور آلمان شرایط بهتری برای شما داره

      1. داریوش گفت:

        بی نهایت سپاس از راهنماییتان
        سلامت وپایدار باشید

        1. داوری گفت:

          خواهش میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *