مهاجرت

مشکلات زندگی در لیتوانی

مشکلات زندگی در لیتوانی

درحالیکه بسیاری از افراد لیتوانی را جزء بهترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت برمی شمارند، مشکلات زندگی در لیتوانی تعدادی از شهروندان این کشور را به ستوه آورده و همچنین اطلاع از آن ها می تواند برخی از افراد را از سفر به این کشور منصرف گرداند. علی رغم اینکه لیتوانی یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی بوده و به علت آسان بودن پروسه اخذ ویزای تحصیلی، بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در کشورهای اروپایی از اقصی نقاط جهان دانشگاه های لیتوانی را به عنوان مقصد خود برمی گزینند، نواقصی نیز در این کشور موجود می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش به تفصیل پیرامون آن ها با شما سخن خواهند گفت.

  • وضعیت سلامت و درمان در کشور لیتوانی به چه صورتی است؟
  • آیا امکان اخذ تابعیت از طرق مختلف طی فرآیندی آسان در این کشور اروپایی مهیا می باشد؟
  • آیا نرخ بیکاری، مالیات و تورم در لیتوانی درحال افزایش می باشد؟
  • چه امتیازاتی برای تحصیل در لیتوانی وجود دارد؟
  • محدودیت های مهاجرت به این کشور چیست؟
  • دلیل پایین بودن حقوق بازنشستگی در لیتوانی چیست؟

درباره لیتوانی و زندگی در این کشور

سرزمین نه چندان پهناور لیتوانی در شمال شرقی اروپا واقع شده و دارای مناظر دیدنی و طبیعت بکر و جذاب برای گردشگران می باشد؛ دریاچه های متعدد و مراتع سرسبز از جمله این موارد هستند. همسایگان لیتوانی کشورهای روسیه، لتونی و بلاروس بوده و پایتخت و پرجمعیت ترین شهر این کشور، شهر مدرن ویلنیوس (Vilnius) می باشد. آب و هوای لیتوانی معتدل بوده و شاهد بارش باران در ماه های مختلف سال خواهیم بود. مشاغل مربوط به علوم انسانی چون وکالت در این کشور از درآمد بسیار بالایی برخوردار بوده و فعالان در سایر شغل ها در این زمینه مورد کم لطفی واقع شده اند. اگرچه نرخ بیکاری لیتوانی در سال های اخیر روند نزولی داشته است، همچنان پست های خالی بسیار در مشاغل دولتی و خصوصی این کشور به چشم می خورد.

اخذ تابعیت از مشکلات زندگی در لیتوانی

اخذ تابعیت از مشکلات زندگی در لیتوانی

متمرکز بودن امکانات و تجهیزات مربوط به تکنولوژی های روز دنیا در شهر ویلنیوس موجب گشته است سایر مناطق لیتوانی چون تلشیای و اوتنا در این موارد ضعیف ظاهر گردند؛ همین اصل سبب گشته است تا متقاضیان مهاجرت به لیتوانی از طرق گوناگون، پایتخت این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایند. اگرچه دولت لیتوانی شرایط پیچیده ای را برای اعطای اقامت به افراد در نظر نگرفته است، اخذ تابعیت این کشور اروپایی از سوی مهاجرین سایر مناطق کاری نسبتا دشوار به حساب می آید. افرادی که دارای همسر لیتوانیایی می باشند، قادر خواهند بود پس از حداقل 7 سال سکونت در لیتوانی به اخذ تابعیت این کشور مبادرت ورزند؛ درصورتیکه این مدت در سایر کشورهای اروپایی 5 سال تعیین شده است.

با توجه به طرح اجرا شده در سال 2017 از سوی دولت لیتوانی جهت جلب کارآفرینان و افراد دارای ایده های جدید در زمینه های گوناگون، متقاضیان می توانند با ارائه برنامه های اقتصادی خود و شرکت در مصاحبه تعیین شده، اقامت لیتوانی را دریافت نمایند؛ اما نکته حائز اهمیت این است که این اقامت تنها 1 ماه دوام داشته و پس از آن فرد تنها در صورتی مجاز به تمدید اقامت خود خواهد بود که طرح یا استارت آپ اجرا شده از سوی کارشناسان مورد تایید قرار بگیرد. همچنین اخذ ویزای همراه از سوی افراد مقیم لیتوانی دارای ضوابط خاصی می باشد. دریافت تابعیت از طریق سرمایه گذاری در لیتوانی نیز دارای قواعدی بوده و دارا بودن حداقل سرمایه 3800€ (یورو) یکی از این موارد می باشد.

نرخ مالیات و بیکاری از مشکلات زندگی در لیتوانی

با توجه به اینکه اقتصاد کشور لیتوانی در حال رشد و توسعه می باشد، انتظار چندانی پیرامون کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در این کشور وجود ندارد اما علی رغم کاهش این نرخ از سال 2009 تاکنون، همچنان حدود 7% از جوانان این کشور بیکار می باشند. هزینه زندگی در لیتوانی ایده ال بوده و نرخ تورم در لیتوانی 2.2% بوده و مالیات تعیین شده برای درآمد افراد 20% می باشد. اگرچه حقوق متوسط افراد در لیتوانی از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و اغلب شهروندان این کشور در رفاه و آسایش مالی به سر می برند، حقوق بازنشستگی در مقایسه با آن دارای وضغیت نابسامانی بوده و 280€ (یورو) تعیین شده است. در ادامه به بررسی تغییرات نرخ بیکاری لیتوانی در سال های اخیر می پردازیم:

مقایسه روند نرخ بیکاری در لیتوانی

بیماری های رایج از مشکلات زندگی در لیتوانی

همچون سایر کشورهای اروپایی، سرزمین لیتوانی نیز دارای انواع خدمات بهداشت و درمان رایگان بوده و شهروندان این کشور می توانند با داشتن انواع بیمه نامه های پزشکی از تمهیدات لحاظ شده برخوردار گردند. با وجود تمامی پیشرفت های لیتوانی در علوم پزشکی و مباحث مربوط به درمان، هنوز برخی بیماری های مزمن گریبان گیر طیف وسیعی از مردم این کشور می باشد. آنمی یا کم خونی ناشی از کمبود آهن در صدر این بیماری ها قرار داشته و 25% از زنان اهل لیتوانی از این بیماری رنج می برند. از دیگر مشکلات موجود در این مقوله تعداد بالای سقط نوزاد در میان مردم لیتوانی می باشد؛ به گونه ای که از سال 2005 تاکنون این عمل با رشد 43% مواجه بوده است.

نرخ مرگ و میر در کشور لیتوانی بالا بوده و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ارقام بالاتری را به خود اختصاص می دهد. نرخ خودکشی در لیتوانی 31 نفر در بین 100000 نفر بوده و این آمار در مقایسه با کشور یونان حدودا 11 برابر می باشد. سکته قلبی از دیگر بیماری های متداول منجر به مرگ در بین شهروندان لیتوانیایی بوده و از جمعیت عنوان شده 305 نفر بر اثر این مشکل فوت می کنند. تعداد تصادفات منتهی به مرگ صدمه دیدگان نیز در لیتوانی 5 برابر وضعیت مشابه در آلمان می باشد. در ادامه به بررسی رایج ترین علل نرخ بالای مرگ و میر در بین شهروندان لیتوانی پرداخته ایم:

علت مرگ افرادرتبه از نظر تعداد مرگ در بین شهروندان لیتوانی
سکته قلبی1
ضربه مغزی در سوانح2
سرطان ریه3

جهت آشنایی بیشتر با معایب و مشکلات زندگی در لیتوانی شما عزیزان قادر خواهید بود با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تلفنی و حضوری ارتباط برقرار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *