مهاجرت

مشکلات زندگی در نیوزلند

مشکلات زندگی در نیوزلند

مشکلات زندگی در نیوزلند در دهه اخیر بسیار کم بوده به طوری که این کشور مورد علاقه مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا قرار گرفته است. نیوزلند یا زلاندنو کشوری جزیره ای است که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع گردیده و متشکل از دو جزیره بزرگ، موسوم به جزیره شمالی و جنوبی، است و حدود 600 جزیره کوچک. مساحت نیوزلند نیز کم تر از 300000 کیلومتر مربع است و در سال 2022 حدود 5میلیون نفر جمعیت دارد که بخشی از آن ها مهاجران هستند. نیوزلند کشوری توسعه یافته است که همواره در رتبه بندی های بین المللی، مثل آزادی های مدنی، کیفیت زندگی، آزادی اقتصادی و غیره، جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مشکلات زندگی در نیوزلند با توجه به شرایط سال جاری توضیحاتی ارائه خواهد شد.

  • شرایط زندگی در نیوزلند چیست؟
  • آیا نیوزلند مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • فرایند زندگی در نیوزلند چیست؟
  • شرایط کار در نیوزلند چیست؟
  • ایا می توان نیوزلند را کشوری مناسب برای زندگی معرفی کرد؟

مشکلات زندگی در نیوزلند

مشکلات زندگی در نیوزلند برای مهاجران در اولین قدم ممکن است مدیریت هزینه های زندگی باشد. مشکلات مالی و مدیریت کردن درآمد و مخارج در ماه های اول بسیار سخت و مهم است. داشتن پس انداز برای مواقع ضروری برای ماه های اول مهاجرت بسیار ضروری است. دوری مسافت و زمان بر بودن و پرهزینه بودن رفت و آمد از کشور نیوزلند به دیگر کشورها نیز کممکن است مشکل دیگری برای این کشور باشد. همچنین عدم نزدیک بودن به فرهنگ و درک مردمان نیوزلند در قدم اول ممکن است برای برخی سخت باشد.

مهم ترین مشکلات زندگی در نیوزلند

همان طور که پیش تر ذکر شد مهاجرت به نیوزلند در سرتاسر دنیا طرفدارانی دارد چرا که علاوه بر این که شرایط اقتصادی و اجتماعی ایده آلی دارد، زبان رسمی آن نیز انگلیسی است. منتهی باید توجه داشت در کنار تمامی ویژگی های مثبت زندگی در نیوزلند مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت. از جمله مهم ترین مشکلاتی که برای به طور خاص برای مهاجرانی که به نیوزلند می آیند محسوس است، نژادپرستی نیوزلندی ها، علی الخصوص در جزیره جنوبی، است. مسئله دیگری نیز که نه تنها مهاجران بلکه تمامی افرادی که در این کشور آن زندگی می کنند با آن روبه رو هستند، حفره بزرگی است که در لایه ازن قرار دارد. این حفره منجر شده است تا بیماری های پوستی و انواع سرطان ها، مخصوصا سرطان پوست، در نیوزلند زیاد باشد.

از دیگر مشکلات مهمی که در نیوزلند وجود دارد آمار بالای خودکشی نوجوانان در این کشور است. برخی دیگر از مشکلات زندگی در نیوزلند به طور خلاصه عبارت هستند از:

  • قیمت بسیار بالای خرید مسکن و حتی پرهزینه بودن اجاره نشینی: این مشکل علی الخصوص برای دانشجویانی که اجازه کار تمام وقت ندارند و باید شهریه سرسام آور دانشگاه های نیوزلند را نیز پرداخت نمایند، پررنگ تر می باشد.
  • بالا بودن نرخ کم فعالیتی و چاقی: نیوزلند به لحاظ اضافه وزن سومین کشور در دنیا است.
  • آلودگی آب ها: بسیاری از آب های نیوزلند خصوصا در نواحی زمین های کشاورزی آلوده است.
  • تولید گازهای گلخانه ای: یکی از کشورهایی که به ازای جمعیت خود بیشترین میزان گاز گلخانه ای را تولید می کند نیوزلند است.
  • خطرات اکوسیستم: اکوسیستم های مختلف و نتیجتا زندگی گیاهان و جانواران زیادی در نیوزلند در نتیجه گرمایش زمین و غیره در معرض خطر است.
  • کم شدن ذخایر دریایی: زیاده روی در ماهیگیری بر تعداد جانواران دریایی تاثیر منفی گذاشته است.

مهم ترین مشکلات زندگی در نیوزلند

مقایسه مشکلات زندگی در نیوزلند و استرالیا

از میان مشکلات زیست محیطی گفته شده در خصوص نیوزلند از جمله وجود حفره ای بزرگ در لایه اوزون و بالا رفتن تعداد ابتلا به امراض پوستی و سرطان ها، استرالیا نیز بی نصیب نبوده است. در واقع از آن جایی که این دو کشور در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند علاوه بر شرایط زیست محیطی، قوانین بسیار مشابهی نیز دارند. از جمله مشکلات مشترک مهاجران در هر دوی این کشورها میتوان به گران بودن هزینه زندگی و بالا بودن شهریه دانشگاه ها، حتی دانشگاه های دولتی اشاره نمود. بعنوان مثال برای تحصیل در دانشگاه آکلند نیوزلند دانشجویان ناچارند برای دوره 3 ساله کارشناسی به طور میانگین حدود 80000$ (دلار نیوزلند) پرداخت نمایند. در استرالیا شهریه سالیانه دانشگاه ها بین 15000$ تا 37000$ (دلار استرالیا) در سال است و دوره کارشناسی ممکن است بیش از 100000$ (دلار نیوزلند) هزینه دربرداشته باشد. نمودار ذیل هزینه زندگی را مقایسه کرده:

مقایسه هزینه ماهیانه زندگی در نیوزلند و استرالیا

همانطور که مشاهده میشود هر دو کشور نیوزلند و استرالیا گران قیمتند؛ مخصوصا وقتی افرادی مثل دانشجویان بدون داشتن شغل به آن ها سفر می کنند. یکی از بزرگ ترین بخش هایی که هزینه زندگی در نیوزلند و استرالیا را به خود اختصاص داده پرداخت عین مستاجره است. البته دانشجویان با تهیه خوابگاه دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل به دانشجو یا دانشجویان دیگر، بخشی از هزینه زندگی خود در استرالیا و نیوزلند را کاهش می دهند. در جدول ذیل متوسط اجاره ماهیانه در این دو کشور طی سال 2022 مقایسه شده است:

نوع مسکناجاره ماهیانه در نیوزلنداجاره ماهیانه در استرالیا
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ$1597.42 (دلار نیوزلند)$1823.00 (دلار نیوزلند)
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک$1290.77 (دلار نیوزلند)$1376.17 (دلار نیوزلند)
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ$2689.98 (دلار نیوزلند)$3054.82 (دلار نیوزلند)
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک$2113.11 (دلار نیوزلند)$2127.23 (دلار نیوزلند)

بهترین راه برای مهاجرت به نیوزلند

کار یا تحصیل در نیوزلند برای کسانی که تمکن مالی لازم را دارند، مسیر مهاجرتی خوبی به شمار می روند. چراکه اگرچه شهریه دانشگاه های این کشور بسیار بالا است، در نهایت دانشجو پس از فارغ التحصیل شدن می تواند شغلی پیدا کند. همان طور که هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند بالا است، سطح درآمد ماهیانه مردم این کشور نیز بالا است و نتیجتا قدرت خرید خیلی زیادی دارند. منتهی برای اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نیاز به اخذ پذیرش از دانشگاه و برای اخذ ویزای کاری نیوزلند نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای نیوزلندی وجود دارد. از جمله دانشگاه های مطرح نیوزلند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • آکلند
  • اوتاگو
  • کانتربری

با وجودی که نیوزلند کشوری غنی و ثروتمند است، مشکلاتی که ذکر شد انتخاب آن را برای برخی افراد دشوار کرده است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مشکلات زندگی در نیوزلند طی سال 2022 بیان گردید و امید است مطالعه آن مفید واقع شده باشد. برای کسانی که دغدغه مالی دارند می توان کشورهای اروپایی دارای نظام تحصیلی رایگان مثل فرانسه را معرفی نمود. در برخی از کشورهای اروپایی از جمله مجارستان نیز هزینه های تحصیل و زندگی بسیار پایین است به طوری که زندگی تک نفره ماهیانه تنها حدود 450€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت. لازم به ذکر است مجارستان کشوری توسعه یافته است که نرخ بیکاری آن تنها 3.4% است و از سال 2007 نیز به معاهده شنگن پیوسته است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *