مهاجرت

مشکلات زندگی در هند

مشکلات زندگی در هند

آگاهی و شناخت از مشکلات زندگی در هند برای افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارند امری ضروری و مهم تلقی می شود. در حقیقت هر کشوری از جمله هندوستان ممکن است برخی قوانین و شرایطی داشته باشد که از نظر برخی از افراد ناخوشایند است. متقاضیان خارجی و بین المللی برای انتخاب مقصد مهاجرتی باید ویژگی های مثبت و منفی مهم در خصوص هر کشور را در نظر داشته باشند و به این نکته توجه داشته باشند که بهترین کشور برای مهاجرت هر فرد ممکن است با فرد دیگری متفاوت باشد. در این نوشتار که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است راجع به مشکلات زندگی در هند اطلاعاتی در اختیار متقاضیان و علاقه مندان قرار می دهیم.

  • آیا هند مقصد مناسبی برای مهاجرت است؟
  • شرایط زندگی در هند چگونه است؟
  • بهترین روش برای مهاجرت به هند چیست؟
  • محدودیت های زندگی در هند چیست؟
  • فرهنگ مردم هند چگونه است؟

بررسی مشکلات زندگی در هند

از دید افرادی که مهاجرت به هند را انتخاب کرده اند و در حال حاضر در این کشور اقامت دارند از مهمترین مشکلات زندگی در این کشور می توان به آلودگی هوا، فقر، فساد و مشکلات بهداشتی اشاره کرد. علاوه بر این با زندگی در کشور هند باید منتظر مشکلات و معایب دیگری باشید که در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • بحران آب: کشور هند با بدترین بحران آب در طول تاریخ روبرو است، تقریبا نیمی از شهروندان این کشور با شرایطی مثل خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند. NITI هشدار داده است تا در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه تا سال 2030 بحران آب در این کشور شدت می یابد.
  • اخبار جعلی: ارائه اطلاعات نادرست و تبلیغات دروغین در شبکه های اجتماعی مشکلات زیادی در کشور هندوستان به وجود آورده است.
  • بیکاری: با توجه به اینکه هندوستان از نظر اقتصادی شاهد پیشرفت بوده است اما همچنان در این کشور مشکل بیکاری و عدم وجود فرصت های شغلی وجود دارد.
  • امکانات بهداشتی: امکانات بهداشتی در بیشتر مناطق هند بسیار کم است و بیماری ها و مشکلات زیادی در این مناطق وجود دارد. در مناطق روستایی مراکز بهداشتی بسیار کمی وجود دارد اما در شهرهای بزرگ با این مشکل مواجه نیستید.
  • با زندگی در کلان شهرها با مشکلاتی مثل: آلودگی و سر و صدا مواجه خواهید شد.

بررسی مزایای زندگی در هند

علاوه بر مشکلات موجود در کشور هند مهاجران با زندگی در این کشور از مزایایی برخوردار خواهند شد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می کنیم.

  • هزینه مسکن در کشور هند بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.
  • هزینه خورد و خوراک در کشور هند ارزان می باشد.
  • خدمات تلفن همراه و اینترنت به خوبی و به هزینه های کم در اختیار ساکنین این کشور قرار داده شده است.
  • وسعت کشور هند تقریبا به اندازه وسعت قاره اروپا است به این ترتیب شما با لیست بلندی از مناطق گردشگری در این کشور روبرو هستید.
  • در مقایسه با کشور آمریکا هزینه درمان در کشور هند بسیار معقول است.
  • برقراری ارتباط با شهروندان کشور هند آسان است.
  • کشور هند به عنوان سومین شبکه آموزشی در دنیا شناخته می شود، در این کشور بیشتر از 680 دانشگاه و بیش از 35 هزار کالج وجود دارد که رشته های تحصیلی را در طیف گسترده ای ارائه می کند.
  • متقاضیان خارجی و بین المللی با اقامت در کشور هند حداقل به مدت 153 روز می توانند اقدامات لازم را در جهت خرید ملک انجام دهند.

مشکلات تحصیل و زندگی در هند

مشکلات تحصیل و زندگی در هند

رویای تحصیل در خارج از کشور دیگر رویای دور از دسترس نیست که تنها تعداد کمی بتوانند به آن دست پیدا کنند، امروزه بیشتر دانشگاه های معتبر در دنیا با ارائه بورس تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی در نظر گرفته شده به آموزش عالی در خارج از کشور دسترسی دارند. تحصیل در دانشگاه های هند مورد توجه متقاضیان زیادی در سراسر دنیا است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت تحصیلی به این کشور با معایب و مشکلاتی همراه است. ادامه تحصیل در دانشگاه های هند بسیار رقابتی است زیرا دانشجویان باید برای اخذ پذیرش تحصیلی در آزمون ورودی شرکت کنند و موفق به اخذ بالاترین نمره شوند.

مدارک تحصیلی برخی از دانشگاه های هند معتبر نیست و دانشجو برای کار در برخی از کشورها باید برای اعتبار سنجی در آزمون های دیگری نیز شرکت کند. از معایب دیگر تحصیل در این کشور می توان به این نکته اشاره کرد که دانشجویان در طول دوران تحصیل اجازه کار ندارند و تنها دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری می توانند برای همسر و فرزندان خود ویزای همراهان دریافت کنند.

مشکلات مهاجرت به هند

کشور پهناور هندوستان در نقشه جغرافیایی با آب و هوا و محیط های طبیعی متنوعی روبرو می باشد، دقت داشته باشید که در هر منطقه در این کشور با توجه به ارتفاعات، سرما و گرما مشکلات و بیماری های متعددی به وجود می آید که باید مراقب باشید. در بسیاری از مناطق پایین هندوستان وضعیت بهداشتی در شرایط بسیار بدی قرار دارد در نتیجه بیماری هایی که در از طریق خوراک و آب به افراد منتقل می شود در این مناطق شایع است. در این کشور بسیاری از بیماری ها و آلودگی ها از طریق نیش حشرات به افراد منتقل می شود پس پیش از سفر به این کشور به واکسینه شدن نیاز دارید. پیدا کردن برخی از داروها در کشور هندوستان مشکل است پس اگر به دارو فشار خون نیاز دارید باید قبل از سفر این دارو را تهیه کنید.

اغلب افرادی که برای اولین بار به کشور هند سفر می کنند با مشکلات معده روبرو می شوند اما این به آن معنا نیست که از خوردن غذاهای خیابانی صرف نظر کنید. در این کشور از آب معدنی استفاده کنید و از مصرف سالاد و یخ پرهیز کنید. اگر قصد سفر به کشور هند را دارید باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید برای اطلاع از روند اخذ ویزای توریستی این کشور مقاله ویزای توریستی هند را با دقت مطالعه کنید.

کشور اتریش یکی از کشورهای مهاجر پذیر در قاره اروپا است برای اطلاع از مشکلات زندگی در این کشور می توانید به لینک مشکلات زندگی در اتریش رجوع کنید. وکلای مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا مشاوره های بسیار مطلوبی در زمینه مشکلات زندگی در کشور هندوستان و سایر کشورها در اختیار متقاضیان قرار دهند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *