مهاجرت

مشکلات زندگی در کلمبیا

مشکلات زندگی در کلمبیا

کسانی که علاقه مند به مهاجرت به یکی از کشورهای آمریکای لاتین هستند ممکن است بخواهند راجع به کلمبیا بیشتر بدانند. از جمله مهم ترین مسائلی که علاقه مندان مهاجرت به کلمبیا ضروری است از قبل نسبت به آن آگاهی داشته باشند، مشکلات زندگی در کلمبیا می باشد. نظام حاکم بر کلمبیا، وجهه جمهوری دارد و بیشتر سرزمین آن در آمریکای جنوبی و بخشی از آن نیز در آمریکای شمالی قرار گرفته است. در شمال کلمبیا دریای کارائیب و در شمال غربی آن پاناما واقع شده است؛ همچنین در جنوب آن اکوادور و پرو، در شرق ونزوئلا، در جنوب شرقی برزیل و در غرب کلمبیا نیز اقیانوس آرام قرار دارد. در واقع کلمبیا پس از آرژانتین، برزیل و پرو، چهارمین کشور وسیع در قاره آمریکای جنوبی و بیست و پنجمین کشور وسیع در دنیا می باشد که بیش از 1 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد.

کلمبیا تنها کشور عضو ناتو درآمریکای لاتین است و عضو سازمان ها و نهادهای بین المللی دیگری از جمله سازمان ملل متحد (UN)، سازمان تجارت جهانی (WTO) و غیره می باشد. کلمبیا همچنین سومین اقتصاد بزرگ در آمریکای جنوبی را دارد اما همچنان جزو کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می شود. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مشکلات زندگی در کلمبیا در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده و در این راستا به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • مزایا و معایب زندگی در کلمبیا کدام اند؟
  • نرخ بیکاری در کلمبیا در سال 2022 چقدر است؟
  • آیا کلمبیا کشور خطرناکی است و شهرهای آن امنیت ندارند؟
  • متوسط درآمد در این کشور چقدر است؟
  • بهترین امتیازات زندگی در این کشور چیست؟

مهم ترین مشکلات زندگی در کلمبیا

مهاجرت به کلمبیا طرفداران زیادی ندارد در حالی که افراد زیادی از سرتاسر دنیا در پی مهاجرت به استرالیا، آلمان، اتریش، کانادا، سوئد، هلند، دانمارک، آمریکا، ایتالیا، مجارستان، ترکیه و غیره هستند. محبوب نبودن کلمبیا بین گردشگران و مهاجران دلایل زیادی دارد که از جمله مهم ترین آن ها عدم امنیت در شهرها و خیابان های کلمبیا است. در واقع کلمبیا و مکزیک که هر دو در آمریکای لاتین قرار دارند جزو ناامن ترین نقاط دنیا هستند؛ به طوری که حتی غالب قتل هایی که در این کشورها اتفاق می افتد حتی پیگیری قضایی نمی شود. بیش از دو دهه پیش مجله تایمز شهر مدلین (Medellin) در کلمبیا را خطرناک ترین شهر جهان دانست؛ چرا که این شهر جایی است که کارتل های مواد مخدر مثل شاهان زندگی می کنند و پلیس ها و قضات ترور و حتی مردم عادی به قتل می رسند یا به کلی ناپدید می شوند.

از دیگر مشکلات عمده زندگی در کلمبیا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دولت فاسد و ناکارآمد کلمبیا
  • دزدیده و شکنجه شدن افراد توسط دولت و یا گروه های خلافکار مسلح
  • تجاوز به زنان و کودکان توسط گروه های خلافکار مسلح
  • کمبود فرصت های شغلی و فقر که موجب می شود افراد بیشتری تمایل داشته باشند وارد گروه های قاچاق مواد مخدر شوند
  • نبودن نظام تحصیلی رایگان

مشکلات زندگی در کلمبیا به عنوان دانشجو

علاوه بر نداشتن امنیت که بزرگ ترین مشکل دانشجویان در کلمبیا است و کمی پیش تر در همین مقاله راجع به آن توضیحاتی ارائه شد، دانشجویان مشکلات دیگری نیز در این کشور دارند. از آن جمله می توان به ضرورت تسلط به زبان اسپانیایی اشاره نمود؛ در واقع اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه های کلمبیا وجود دارد، اگر قصد افراد از تحصیل در کلمبیا، مهاجرت به این کشور باشد باید شغلی پیدا کنند. با پیدا کردن شغل قادر خواهند بود ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کلمبیا کنند هر چند به این منظور باید آشنایی کامل با زبان اسپانیایی داشته باشند. نرخ بیکاری در کلمبیا طی چند سال گذشته به شرح ذیل است:

سالنرخ بیکاری در کلمبیا
2017%8.87
2018%9.11
2019%9.71
2020%19.80
2021%17.3
2022%11

البته دانشجویان پیش از فارغ التحصیل شدن نیز بهتر است به فکر پیدا کردن کار در کلمبیا باشند تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. متوسط هزینه زندگی در کلمبیا ماهانه حدود 500$ تا 800$ (دلار آمریکا) است که هرچند پایین تر از کشورهایی مثل انگلیس یا استرالیا می باشد، با توجه به سطح پایین امکانات رفاهی و بهداشتی کلمبیا، رقم بالایی به حساب می آید. تحصیل در کلمبیا نیز همان طور که اشاره کوتاهی شد رایگان نیست و در دانشگاه های دولتی کلمبیا شهریه در سال 2022 حدود COP2000000 (پزوی کلمبیا) یعنی معادل حدود 970$ (دلار آمریکا) در هر ترم می باشد. دانشگاه های خصوصی کلمبیا نیز در هر ترم تحصیلی COP2000000 تا COP11000000 (پزوی کلمبیا) یعنی حدود 970$ تا 5330$ (دلار آمریکا) از دانشجویان دریافت می کنند.

مشکلات زندگی در کلمبیا به عنوان دانشجو

کاهش مشکلات زندگی در کلمبیا

یکی از مشکلات زندگی در کلمبیا دشوار بودن پیدا کردن شغل مناسب بود چه از سوی خود شهروندان این کشور و چه از سوی دانشجویان خارجی. منتهی فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کلمبیا که رنکینگ جهانی و ملی خوبی دارند می تواند مزیت خوبی به حساب آید و شانس پیدا کردن کار از سوی افراد را بالا ببرد. برخی از بهترین دانشگاه های کلمبیا در سال 2022 عبارت است از:

بهترین دانشگاه های کلمبیا در سال 2022THE RankingQS RankingU.S. News Ranking
Pontificia Universidad Javeriana401426645
University of the Andes601227431
Universidad Nacional de Colombia259706
Universidad Pontificia Bolivariana651
Universidad del Rosario751
Valle University801

بهترین راه مهاجرت به کلمبیا

همان طور که گفته شد مهاجرت به کلمبیا به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود اما اگر کسی اصرار داشته باشد این کشور را برای زندگی انتخاب کند بهتر است از روش تحصیلی اقدام نماید. چراکه برای اخذ ویزای کاری کلمبیا بدون داشتن اقامت این کشور فرد باید حتما پیشنهاد شغلی داشته باشد. در حالی که کسانی که در دانشگاه های مطرح کلمبیا تحصیل کرده اند با حضور در محیط و تقویت زبان اسپانیایی خود تمام مدت تحصیل خود و کمی بعد از فارغ التحصیلی فرصت خواهند داشت به دنبال کار باشند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص مشکلات زندگی در کلمبیا در سال 2022 توضیحاتی ارائه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *