مهاجرت

مشکلات زندگی در کویت

مشکلات زندگی در کویت

همانطور که مستحضر هستید اطلاع از مشکلات زندگی در کویت تاثیر بسزایی در تصمیم گیری افراد پیرامون مهاجرت به این کشور آسیایی دارد. اگرچه کشور کویت توانسته است در سال های اخیر به پیشرفت های بسیاری دست یافته و در مقوله هایی چون رونق بازار اقتصاد، با افزایش بیش از 15% نرخ تولید ناخالص داخلی خود توجه سرمایه گذاران از اقصی نقاط جهان را جلب نماید، همچنان ضعف ها و نقص های این سرزمین بر کسی پوشیده نیست و درصورت برطرف نشدن آن ها، پر واضح است که سرزمین عرب زبان کویت، از این باب متضرر خواهد شد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان و تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است، قصد داریم شما را با انواع مشکلات زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند الجهراء آشنا کرده و راهکارهایی را در این زمینه ارائه دهیم.

  • شرایط زندگی در کویت چیست؟
  • آیا ایرانی ها می توانند در کویت زندگی کنند؟
  • محدودیت های زندگی در کویت چیست؟
  • بهترین شرایط برای زندگی در کویت چیست؟
  • فرایند مهاجرت به کویت چگونه است؟
  • مزایای زندگی در کویت چیست؟
  • معایب زندگی در کویت چیست؟
  • آیا کشور کویت برای زندگی برای ایرانیان امن است؟

درباره مهاجرت به کویت

سرزمین کوچک کویت در منطقه خاورمیانه واقع شده و با کشورهای عربستان سعودی و عراق دارای مرز مشترک می باشد. در شرق کویت آب های خلیج فارس قرار گرفته که به موجب این امر صادرات کویت از مسیرهای دریایی و تجارت از این راه متداول ترین شیوه کسب درآمد در بین مشاغل اقتصادی این کشور بوده و بیش از 80% درآمد کشور کویت از مسیر صادرات فرآورده های پتروشیمی از این طریق حاصل می گردد. کویت دارای بیش از 4 میلیون نفر جمعیت بوده و علی رغم اینکه اغلب شهروندان آن جزء طبقه مرفه گماشته می شوند، هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با همسایگان خود در حوزه خاورمیانه بسیار بالا است. اگرچه متوسط حقوق ماهیانه کار در کویت مطلوب است، کارگران کویتی برای هر ساعت کار 2.5 دینار دریافت می کنند و این درحالی است که هزینه یک وعده غذا در رستوران 9 دینار برآورد شده است.

توزیع نژادی در کویتدرصد
بومیان کویت42%
اقوام عرب45%
ایرانیان4%
سایر نژادها9%

معایب زندگی در کویت

برای بررسی معایب زندگی در کویت نباید راه خیلی دور برویم. یکی از اولیت معایب زندگی در کویت شاید زبان عربی و فرهنگ و دین و مذهب آن ها باشد. در واقع مذهب و فرهنگ عرب ها برای اروپایی ها ممکن است کمی محدود و سخت باشد. خصوصا اگر بخواهند چندین اسل در این کشور زندگی کنند باید همرنگ مردم شوند و به قوانین و باید و نباید ها احترام بگذارند. آب و هوای گرم می تواند یکی دیگر از معایب زندگی در کویت محسوب شود و برای کسانی که به این نوع آب و هوا عادت ندارند سخت بگذرد.

شرایط جغرافیایی و اقلیم نامناسب از مشکلات زندگی در کویت

علی رغم وجود چاه های نفت فراوان در کشور کویت که موجب وابسته بودن اقتصاد این کشور به صادرات گشته اند، کشاورزی و دامداری در کویت از شرایط مطلوبی برخوردار نمی باشند؛ به گونه ای که افراد راغب به اخذ ویزای کاری این کشور می بایست تنها به فکر مشاغل مرتبط با فناوری و تکنولوژی بوده و صنایع مرتبط با کشاورزی را به دست فراموشی بسپارند. آب و هوای کویت در اغلب فصول سال گرم و خشک بوده و اگرچه برخی ماه ها همراه با بارندگی می باشند، اقلیم این کشور شرایط را برای پرورش انواع گیاهان مناسب نمی بیند. شرایط جغرافیایی کویت و همسایگی آن با عربستان موجب شده است تا این کشور دارای زمین های مسطح پوشیده از شن و ماسه بوده و از جاذبه های طبیعی چون رودخانه و کوه بی بهره باشد.

برای زندگی در آب و هوایی بهتر می توانید مقاله مهاجرت به آلمان را مشاهده فرمایید.

شرایط جغرافیایی و اقلیم نامناسب از مشکلات زندگی در کویت

اخذ انواع اقامت از مشکلات زندگی در کویت

با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور کویت پایین بوده و شهروندان این کشور از استانداردهای زندگی باکیفیت بالا برخوردار هستند، دولت کویت مگر در مشاغلی که نیاز به نیروی جدید باشد، به سختی اقامت دائم را به متقاضیان اعطا می کند. در حوزه کاری و یافتن فرصت های شغلی مناسب در این کشور، پیچیدگی های فراوانی وجود داشته و حتی افراد باتخصص و ماهر نیز از شانس کمی جهت دریافت مجوز دائمی کار iqama در این کشور برخوردار هستند. ازدواج در کویت و دریافت ویزای این کشور یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور ثروتمند است که دارای ضوابط معینی می باشد. پس از اثبات حقیقی بودن سند ازدواج به دولت کویت، فرد باید مدرکی دال بر درآمد حداقلی 450 دینار در ماه ارائه کند تا دولت کویت از تمکن مالی او اطمینان حاصل نموده و در اینصورت به او ویزه اهدا کند.

هزینه بالای پوشاک از مشکلات زندگی در کویت

اگرچه کشور کویت، با توجه به صادرات نفتی و پتروشیمی فراوان دارای اقتصاد درجه 1 و ممتازی بوده و طبق اعلام بانک جهانی، با ارزش ترین پول جهان دینار کویت می باشد، ارزش محصولاتی که کویت در تولید آن ها همچنان به خودکفایی نرسیده از نظر قیمت گذاری بسیار بالا برآورد می شود؛ یکی از این موارد پوشاک است. در تناسب هزینه های روزمره زندگی چون خوراک، حمل و نقل، اجاره مسکن و پوشاک، مبالغی که برای خرید انواع لباس پرداخته می شود این موازنه را اندکی جابجا می نماید. هزینه پرداختی برای خرید یک جفت کفش 40KD (دینار) بوده و برای خرید یک شلوار مردانه حداقل هزینه پیشبینی شده 17 دینار می باشد. با توجه به نرخ 2% تورم در کویت انتظار تغییرات چندانی در لیست این قیمت ها نمی رود.

تغییرات نرخ تورم در کویت

به طور کلی می توان گفت که هزینه های زندگی در کویت نیز به مانند متوسط درآمد در این کشور بالا است و این مسئله یکی از چالش هایی است که کمتر به آن توجه می شود. هزینه زندگی در آمریکا نیز همین تناسب را دارد و شرایط در سایر کشورهای جهان نیز به همین منوال است.

سایر مشکلات زندگی در کویت

اغلب مهاجرینی که به کویت سفر کرده اند، از وضعیت شلوغی و هرج و مرج موجود در خیابان ها و بازارهای شهرهای اصلی این کشور گله مند بوده و نارضایتی خود را در باب آن اظهار داشته اند. بی نظمی موجود در کویت به کارهای اداری این کشور نیز بسط پیدا کرده است. ورزش در کویت دارای جایگاه ایده آلی نبوده و در سال های اخیر انواع تیم های ملی این کشور به جز قایقرانی نتوانسته موفق به کسب رتبه های مطلوب در قاره آسیا گردند. از دیگر معایب کویت می توان به امتیاز نسبتا پایین پاسپورت این کشور اشاره کرد؛ جایگاه پاسپورت کویت پایین تر از کشورهایی چون قطر و گرجستان بوده و افراد با گذرنامه این کشور ملزم به اخذ ویزا جهت سفر به 96 کشور جهان می باشند.

برای زندگی در شرایط ایده آل تر می تواند مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

محاسن زندگی در کویت

کشور کویت دارای مزایای متعددی نیز جهت اخذ اقامت و زندگی می باشد؛ یکی از این موارد تعلق نگرفتن مالیات بر کسب و کارهایی چون ثبت شرکت است که دولت این کشور تفاوتی میان اتباع کویتی و مهاجرینی که با این قصد به کویت سفر می کنند قائل نشده و شرایط یکسانی را برای آن ها فراهم می آورد. انواع بیمه های درمانی و خدمات پزشکی بسیار سهل الوصول بوده و افراد مشکلی از این بابت نخواهند داشت. از دیگر مزیت های زندگی در کویت می توان به شرایط مطلوب تحصیل در دانشگاه های این کشور اشاره کرد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

سوالات متداول در باب مشکلات زندگی در کویت

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب مشکلات زندگی در کویت می باشیم:

  • اقامت از مشکلات زندگی در کویت؟ با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور کویت پایین بوده و شهروندان این کشور از استانداردهای زندگی باکیفیت بالا برخوردار هستند، دولت کویت مگر در مشاغلی که نیاز به نیروی جدید باشد، به سختی اقامت دائم را به متقاضیان اعطا می کند. در حوزه کاری و یافتن فرصت های شغلی مناسب در این کشور، پیچیدگی های فراوانی وجود داشته و حتی افراد باتخصص و ماهر نیز از شانس کمی جهت دریافت مجوز دائمی کار iqama در این کشور برخوردار هستند. ازدواج در کویت و دریافت ویزای این کشور یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور ثروتمند است که دارای ضوابط معینی می باشد. پس از اثبات حقیقی بودن سند ازدواج به دولت کویت، فرد باید مدرکی دال بر درآمد حداقلی 450 دینار در ماه ارائه کند تا دولت کویت از تمکن مالی او اطمینان حاصل نموده و در اینصورت به او ویزه اهدا کند.
  • مزایای زندگی در کویت چیست؟ کشور کویت دارای مزایای متعددی نیز جهت اخذ اقامت و زندگی می باشد؛ یکی از این موارد تعلق نگرفتن مالیات بر کسب و کارهایی چون ثبت شرکت است که دولت این کشور تفاوتی میان اتباع کویتی و مهاجرینی که با این قصد به کویت سفر می کنند قائل نشده و شرایط یکسانی را برای آن ها فراهم می آورد. انواع بیمه های درمانی و خدمات پزشکی بسیار سهل الوصول بوده و افراد مشکلی از این بابت نخواهند داشت. از دیگر مزیت های زندگی در کویت می توان به شرایط مطلوب تحصیل در دانشگاه های این کشور اشاره کرد.
3.7/5 - (4 امتیاز)

36 دیدگاه برای “مشکلات زندگی در کویت

  1. روح اله گفت:

    برای تحصیل و‌گرفتن مدرک دکترا میشه رفت کویت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ورود ایرانی ها تحت هر شرایطی به این کشور ممنوع هست

  2. حسین گفت:

    من دبیر ریاضی با 28 سال سابقه تدریس و مدرک فوق لیسانس و مسلط به 3 زبان انگلیسی ، فرانسه و آلمانی هستم.آیا امکان اخذ تدریس در مدارس و کالج های بین المللی کویت را می تونم بگیریم. با تشکر از راهنمایی های ارزشمند شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه کویت دیگه اجازه کار به ایرانی ها در این کشور رو نمی ده

  3. علیرضا اسمعیلی گفت:

    سلام، من کویت به دنیا اومدم، ولی بعد از 5 سالگی با مادرم و خواهرم برادرم اومدم ایران، خیلی هم سعی کردم برگردم به کشور کویت، ولی کسی پیدا نکردم که دنبال کارم بگیره تا برگردم، باید چیکار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کار خاصی نمیشه انجام داد متاسفانه
      به سایت های کاریابی این کشور سر بزنید شاید به شما کمکی بکنن

  4. سارا گفت:

    من کارشناس رادیولوژی هستم..من هم باید کفیل پیدا کنم؟
    و اینکه ب جز کفیل چ چیز های دیگ ای لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله نیاز دارید اما در ابتدا مقاله کار در کویت رو مطالعه کنید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

    2. م.ک گفت:

      باسلام
      بنده 14 سال کویت کار کرده ام . الان 10 سالی میشه که کویت نرفته و ویزا ندارم.
      برای گرفتن ویزا و دعوت نامه کفیل دارم توی کویت که همه جوره میتونه منو ساپورت کنه ، اما به گفته خودش الان کویت ویزا به ایرانی نمیده.
      ایا راهی داره که از طریق کفیلم بتونم به کویت برم ؟
      ایا شما راه دومی برای رفتن به کویت میشناسید ؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید.
      مچکرم

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        متاسفانه همانطور که خودتون فرمودید امکان کار در کویت برای ایرانی ها نیست

  5. ساناز گفت:

    سلام من و همسرم پرستار هستیم آیا کویت برای شغل ما مناسبه و میتونیم زندگی راحتتری نسبت به ایران داشته باشیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار حتما نیاز به کفیل و دعوتنامه کاری خواهید داشت

  6. سالار گفت:

    سلام من جوشکار ماهری هستم حتی میتونم کارگری هم کار کنم لطفا. راهنمایی کنید چطور در کویت کار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به کارفرما و کفیل خواهید دااشت

  7. حامد گفت:

    سلام وقت بخیر من شغلم قنادی چطور میتونم داخل کویت کار پیدا کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      وقت شما هم بخیر
      برای کار در کویت بهتره که در ابتدا یک کارفرما و یک کفیل داشته باشید

  8. احمد گفت:

    سلام من برای کار در کویت چطور باید اقدام کنم میشه کمکم کنید ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  9. کیا گفت:

    سلام به من پیشنهاد کار با حقوق 800 تا 900 دینار بدون مالیات به همراه محل زندگی داده شده
    با توجه به هزینه بالای زندگی این حقوق می تونه کفاف یک خانواده 3 نفری رو بده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به نحوه زندگی شما داره ولی در کل خوبه

  10. خاطره گفت:

    سلام من و همسرم چون نمیتونیم از راه قانونی وارد این کشور شویم‌به خاطر همین به صورت غیر قانونی میشه وارد این کشور شد و این که ایا میشه بعد از مدتی اقامت دایم‌اونجا رو با کار کردن گرفت ؟؟ما افغان هستیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص مهاجرت غیرقانونی ارائه نمیکنه سر کار خانم

  11. مجتبی گفت:

    اصلا ارزش نداره ، کارگر ماهی سیصد دینار بگیره ، فقط سیصد دینار خرج خوراکشه . نمیصرفه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل کشورهای حاشیه خلیج اقامت دائم نمیدن و به نظر برای مهاجرت خیلی مناسب نیستن

  12. سیما گفت:

    پدر من متولد کویت هستن و شناسنامه این کشور و داشتن که الان گم کردن
    چطور میشه پیگیری کرد
    سال ۱۳۳۰ بوده

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوال شما در زمینه مهاجرت نیست دوست من لطفا برای اطلاعات بیشتر به سفارت این کشور مراجعه کنید

  13. بهار گفت:

    سللم وقت بخیر ایا از طریق ازدواج میشه اقامت کویت را بگیریم؟با ایرانی مقیم کویت ازدواج کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      ایرانیه مقیم کویت نمیتونه برای شما اقامت کویت رو به ارمغان بیاره

  14. پری گفت:

    وقت بخیر
    من در حرفه تولید پوشاک زنانه و همسرم حرفه کابینت و ام دی اف فعالیت داریم
    شرایطی برای رفتن و زندگی در کویت وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  15. لیلا گفت:

    سلام به جز ازدواج راه دیگه ای برای دریافت اقامت دائم در کویت وجود دارد به طوری که به صورت رسمی شهروند کویت شویم و از خدمات حکومت مثل حقوق بیکاری و …. استفاده کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه این کشور ها اقامت دائم به تبعه خارجی اعطا نمیکنند

  16. صالحی گفت:

    سلام من مهندس عمران هستم ولی سابقه کاری بالایی ندارم چطور میتونم مهاجرت کاری داشته باشم ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  17. امیدزینه گفت:

    سلام من میخواستم برای کار آرایشگری سفر کنم خواستم بدونم امکانش هست و اینکه چطوری باید اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر کشور کویت مدنظرتون هست باید کافرما و کفیل داشته باشید ولی در حال حاضر میتونید برای آلمان اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *