ویزای کاری

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

یکی از شرایط مهاجرت کاری یا تحصیلی به استرالیا از طریق معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا می باشد که به تشریح آن می پردازیم. بر اساس قوانین استرالیا، جهت معادل سازی مدارک پزشکی و دندانپزشکی در کشور استرالیا، توسط شورای پزشکی این کشور راهکارهایی برای اتباع خارجی پیش بینی شده است. افراد برای کار در استرالیا به عنوان دندانپزشک خارجی می توانند با معادل سازی مدرک خود در این شورا ثبت نام نموده و مجوز کار در استرالیا را کسب نمایند.

  • فرآیند اجرایی برای تطبیق مدارک پزشکی در استرالیا به چه صورت می باشد؟
  • آزمون های تئوری و بالینی استرالیا جهت تطبیق مدرک دندانپزشکی در مقایسه با استانداردهای آموزشی ایران آسان است؟
  • آیا می توان مدارک ایرانی را در استرالیا تطبیق داد؟
  • چه راه هایی برای فرار از معادلسازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا وجود دارد؟
  • هزینه معادلسازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا چقدر است؟
  • طول پروسه معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا چقدر است؟

اصولا استرالیا به خاطر سیاست درهای باز به روی مهاجرین خارجی همواره مورد توجه مهاجرین خارجی می باشد. در این میان، جامعه پزشکی و دندانپزشکی از سراسر دنیا نیز علاقه مند این مسیر مهاجرتی جذاب می باشند. چرا که اولا رشته پزشکی و دندانپزشکی جزو نیاز فوری استرالیا در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور بوده و ثانیا استاندارد زندگی بالا در استرالیا جاذبه اصلی در گرایش این طیف از مهاجرین خارجی محسوب می شود. از سوی دیگر زبان انگلیسی کشور استرالیا برای دوست داران مهاجرت به این کشور پوئن بزرگی به شمار میرود که از مزیت های اصلی مهاجرت به استرالیا محسوب میگردد. شما می توانید پاسخ سوالات خود را در هر زمینه مهاجرتی قانونی از جمله شرایط کار و تحصیل در استرالیا از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمائید.

سطح درآمد دندانپزشکان در استرالیا

پردرآمدترین مشاغل در استرالیا جراحان و متخصصین رشته های پزشکی مثل قلب و عروق و مغز و اعصاب هستند؛ با این حال دندانپزشکان و ارتودنتیست ها نیز سطح درآمد خیلی بالایی در این کشور دریافت می نمایند. البته میزان دقیق درآمد هر دندانپزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • سن
  • سابقه کار
  • سطح تحصیلات
  • مهارت های کاری
  • شهرت
  • شهر محل کار و غیره

در جدول ذیل میانگین درآمد دندانپزشکان با میانگین حقوقی که جامعه استرالیا به طور کلی در سال کسب می نماید مقایسه شده است:

میانگین درآمد سالانه جامعه استرالیا به دلارمیانگین درآمد سالانه دندانپزشکان در استرالیا به دلار
$90800$214000

چارچوب معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

در ابتدا، متقاضیان معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا باید به این نکته مهم واقف باشند که هر گونه معادل سازی مدرک تحصیلی در کشور استرالیا بر اساس چارچوب تایید مدارک استرالیا یا Australian Qualification Framework انجام می شود. متقاضیان با هر نوع مدرک تحصیلی شامل مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توانند تقاضای خود جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی را به شورای پزشکی استرالیا تحویل دهند.

این شورا پس از دریافت درخواست متقاضیان نسبت به ارزیابی و تایید مدارک تحصیلی خارجی اقدام می نماید. نتیجه کار این وزارتخانه صدور تاییدیه مدرک تحصیلی افراد می باشد. متقاضیان می توانند با تایید یه مدرک معادل نسبت به اخذ ویزای کار خود از کشور استرالیا اقدام نمایند. ما در ادامه بحث به تشریح شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا می پردازیم.

ارزیابی شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از راه های مهاجرت به استرالیا از طریق معادلسازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا و اخذ ویزای این کشور می باشد. اصولا فارغ التحصیلان خارجی دندانپزشکی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های علوم پزشکی خارج از استرالیا دریافت کرده اند و مایل به ثبت نام جهت اخذ مجوز کار در کشور استرالیا هستند باید صلاحیت خود را برای این کار اثبات نمایند.

شرط معادل سازی مدرک در استرالیا شرکت در آزمون ارزیابی و نیز مصاحبه کلینیکی ساختارمند پیش- استخدامی می باشد. متقاضیان برای این کار می توانند از این طریق به راحتی تاییدیه مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و در صف متقاضیان ویزای تحصیلی یا ویزای کاری استرالیا قرار گیرند. اما شرایط و مدارک لازم برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی به شرح ذیل می باشد:

  • کپی مدرک تحصیلی (ترجمه رسمی شده به زبان انگلیسی)
  • کپی ریز نمرات مربوطه (ترجمه رسمی شده به زبان انگلیسی)
  • نامه اصلی یا اورجینال از سفارت کشور صادر کننده مدرک تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست از طریق پرداخت الکترونیک

مهاجرت تحصیلی جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

پس از انجام معادل سازی در استرالیا، متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی خود 2 راه مهاجرتی تحصیل در استرالیا و کار در استرالیا را پیش روی خود دارند. مطابق قوانین مهاجرتی کشور استرالیا، ویزای تحصیلی استرالیا (سابکلاس 500) ویژه متقاضیان خارجی مایل به تحصیل در استرالیا برای مدت بیش از 90 روز (3 ماه) می باشد. بر طبق همین قانون، متقاضیان باید صلاحیت خود جهت دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را با توجه به شرایط چندی اثبات نمایند.

مهاجرت تحصیلی جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای استرالیا

شرایط اثبات صلاحیت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای وزارت امور خارجه استرالیا شامل اثبات قصد اقامت موقت برای اهداف تحصیلی (GTE)، شرایط تمکن مالی کافی، شرایط مهارت زبان انگلیسی، شرایط سلامت جسمی و عدم سوء سابقه کیفری می باشد که رعایت این شرایط برای متفاضیان مهاجرت به استرالیا الزامی است. پروسه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا پس از دریافت تاییدیه ثبت نام (COE) شروع می شود و متقاضیان می توانند با تهیه شرایط و مدارک زیر، ویزای تحصیلی خود از کشور استرالیا را اخذ نمایند:

  • کپی پاسپورت بین المللی
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی استرالیا (فرم شماره A157)
  • مدارک هویتی متقاضی
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مخارج زندگی و شهریه با ارائه صورت حساب بانکی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • بیمه سلامت معتبر
  • تاییدیه ثبت نام (COE)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به مبلغ 620$ (دلار استرالیا)
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی جدید

شرایط مهاجرت کاری به استرالیا از طریق معادل سازی

اصولا پایه جمعیتی کشورهای انگلیسی زبان از جمله کشور استرالیا بر اساس جمعیت مهاجر خود می باشد و در این میان سیاست دولت استرالیا در جذب مهاجران خارجی همواره مورد توجه مهاجرین خارجی می باشد. یکی از راه های مهاجرت به استرالیا که بسیار مورد استقبال دولت استرالیا نیز می باشد از طریق مهاجرت کاری متقاضیان می باشد و نظر به اینکه این نوع مهاجرت صرفا تخصص محور است، پس افراد پس از معادل سازی مدرک دندانپزشکی نیز می توانند متقاضی کار در این کشور باشند.

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا در 2023

متقاضیان کار دندانپزشکی در کشور استرالیا طی سال 2023 می توانند از طریق دسته ویزای مهاجرت مهارتی یا Skilled Migration Visa درخواست ویزای کار استرالیا را به سفارت استرالیا تحویل داده و مجوز کار در این کشور را اخذ نمایند. علاوه بر این، امکان دریافت ویزای اقامت دائم (PR) استرالیا از این طریق نیز وجود دارد. اما نظر به اینکه اخذ ویزای کار استرالیا بر مبنای کسب امتیاز کافی است، متقاضیان باید امتیاز لازم را از طریق تشکیل پرونده بیان علاقه مندی (EOI) در SkillSelect و با توجه به شرایط ذیل کسب نمایند:

  • نمره مدرک زبان انگلیسی
  • سن و سال متقاضی
  • مدرک تحصیلی متقاضی
  • مدرک اثبات سابقه کار کافی

البته فارغ از این امتیازات افراد می توانند از یکسری امتیازهای جانبی نیز بهره ببرند که با انجام مشاوره ای کامل و تحقیقات می توانند به این اطلاعات دست یابند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سابقه طولانی در امر مهارجرت و اخذ انواع ویزای مهاجرتی کشور استرالیا، آماده ارائه مشاوره های تخصصی و نیز ارزیابی شرایط مهاجرتی هموطنان گرامی می باشد. اخذ ویزای کاری استرالیا در داخل یا خارج از خاک این کشور با هم شرایط متفاوتی را داراست. شما عزیزان همراه می توانید در این باره از مشاوره های تلفنی و حضوری نیز بهره مند شوید.

سوالات متداول درباب معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

افرادی که دارای مدرک دندانپزشکی بوده و تمایل به معادل سازی مدرک خود دارند با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • چارچوب و مقررات معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا به چه ترتیبی است؟ هر گونه معادل سازی مدرک تحصیلی در کشور استرالیا بر اساس چارچوب تایید مدارک استرالیا یا Australian Qualification Framework انجام می شود. متقاضیان با هر نوع مدرک تحصیلی شامل مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می توانند تقاضای خود جهت معادل سازی مدرک دندانپزشکی را به شورای پزشکی استرالیا تحویل دهند.
  • شرایط و مدارک لازم برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی چه مواردی هستند؟ کپی مدرک تحصیلی، کپی ریزنمرات مربوطه، نامه اصلی یا اورجینال از سفارت کشور صادر کننده مدرک تحصیلی و رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست از طریق پرداخت الکترونیک.
  • تقاضای کار دندانپزشکی در استرالیا بعد از معادل سازی مدارک از چه طریقی انجام می شود؟ متقاضیان کار دندانپزشکی در کشور استرالیا می توانند از طریق دسته ویزای مهاجرت مهارتی یا Skilled Migration Visa درخواست ویزای کار استرالیا را به سفارت استرالیا تحویل داده و مجوز کار در این کشور را اخذ نمایند.
  • بعد از معادل سازی مدارک دندانپزشکی در استرالیا به چه ترتیبی می توان وارد این کشور شد؟ پس از انجام معادل سازی در استرالیا، متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی خود 2 راه مهاجرتی تحصیل در استرالیا و کار در استرالیا را پیش روی خود دارند.
  • از چه طریقی می توان صلاحیت خود را برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بررسی کرد؟ شرایط اثبات صلاحیت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای وزارت امور خارجه استرالیا شامل اثبات قصد اقامت موقت برای اهداف تحصیلی (GTE)، شرایط تمکن مالی کافی، شرایط مهارت زبان انگلیسی، شرایط سلامت جسمی و عدم سوء سابقه کیفری می باشد که رعایت این شرایط برای متفاضیان مهاجرت به استرالیا الزامی است.
3.4/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک دندانپزشکی در استرالیا

  1. Maral گفت:

    ببخشید مثلا یکی معادل سازی میکنه مدرکش رو
    مثلا دندانپزشکی عمومی
    میتونه بره اونجا برای تخصصی دندانپزشکی و هم در کنارش
    کار کنه؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما یا باید اول کار کنید که ویزای کاری بگیرید یا اینکه ویزای تحصیلی استرالیا رو بگیرید که این طور دو هفته ای 40 ساعت اجازه کار خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *