ویزای کاری

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

دلیل گرایش فارغ التحصیلان داروسازی به معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا بعلت وضعیت درآمدی عالی داروسازان و بازار کار آن است. از سوی دیگر زبان رسمی انگلیسی استرالیا برای انتخاب این کشور انگیزه بالایی ایجاد می نماید. بنابراین، معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا همواره جزو سوالات متداول بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته جذاب تحصیلی می باشد. داروسازی رشته پرطرفدار تحصیلی در کشور استرالیا می باشد که در حدود 4 سال طول می کشد تا دانشجویان بتوانند این دوره تحصیلی را به اتمام رسانده و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه علوم پزشکی اخذ نمایند. در ادامه، فارغ التحصیلان به راحتی می توانند با کسب صلاحیت لازم وارد بازار کار استرالیا شوند.

  • برای کار به عنوان یک داروساز در استرالیا باید چه مراحلی را طی نمود؟
  • فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی را از کجا باید شروع نمود؟
  • میزان درآمد داروسازان در کشور استرالیا طی سال 2023 در مقایسه با سایر کشورهای درجه یک چگونه است؟
  • طول دوره معادلسازی مدرک داروسازی در استرالیا چه مدت است؟
  • معادلسازی مدرک داروسازی در استرالیا چه هزینه هایی را در بر دارد؟

شرایط کار برای متقاضیان دارای مدرک خارجی کمی متفاوت است. این طیف از متقاضیان برای کار یا ادامه تحصیل در استرالیا نیازمند ویزای تحصیلی یا ویزای کار استرالیا می باشند و این کار فقط با معادل سازی مدرک تحصیلی امکان پذیر است. معادل سازی مدرک فارغ التحصیلان داروسازی پروسه آسانی است به شرط اینکه متقاضیان در ارائه مدارک لازم دقت نمایند. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درصدد هستیم تا با شرح کاملی از موضوع معادل سازی مدرک داروسازی در کشور استرالیا بتوانیم هموطنان عزیز را در این مسیر تا اخذ ویزای کاری یا تحصیلی استرالیا راهنمائی نمائیم.

درباره کشور استرالیا

استرالیا، رسما موسوم به کشور مشترک المنافع استرالیا، کشوری قدرتمند متشکل از سرزمین اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و یک سری جزایر کوچک محاصره شده توسط اقیانوس آرام می باشد. این کشور در واقع بزرگترین کشور در حوزه اقیانوسیه می باشد و از نظر وسعت با 7692024 کیلومتر مربع ششمین کشور بزرگ جهان محسوب می شود. کشورهای همسایه استرالیا شامل گینه نو پاپوآ، اندنوزی و تمور شرقی در شمال؛ جزایر سلیمان و وانوآتو در شمال شرقی؛ و نیوزلند در جنوب شرقی می باشد.

این کشور با جمعیتی معادل 25 میلیون نفر، کشوری به شدت شهرنشین بوده و جمعیت اصلی آن نیز عمدتا در شهرهای ساحل شرقی این قاره مستقر می باشند. پایتخت استرالیا، شهر کانبرا و بزرگترین شهر این کشور سیدنی است. این کشور  به واسطه وسعت بالا دارای 5 منطقه زمانی متفاوت است. دیگر شهرهای بزرگ یا مادر شهرهای استرالیا شامل ملبورن، بریسبان، پرس و آدلاید می باشد. استرالیا کشوری توسعه یافته و ثروتمند است که دارای یک اقتصاد بازار یا Market Economy و تولید ناخالص داخلی (GDP) بالا است. در این زمینه، استرالیا دهمین کشور جهان با نرخ GDP بالا می باشد. استرالیا صادر کننده اصلی گندم، پشم، مواد معدنی همانند سنگ آهن و طلا و نیز صادرکننده انرژی در اشکال مختلف گاز طبیعی و سنگ آهن است.

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا در 2023

داروسازی از جمله گرایشات پر متقاضی در کشور استرالیا می باشد که همه ساله دانشجویان زیادی را از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در استرالیا به سوی خود جذب می کند. در سال 2023 برنامه تحصیل داروسازی در استرالیا یک برنامه آموزشی 4 ساله است که شرط پذیرش در این دوره قبولی در آزمون ورودی شامل دروس ریاضی، شیمی، فیزیک و زیست شناسی و نیز ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی می باشد. در حال حاضر، دانشگاه های مختلفی در کشور استرالیا ارائه برنامه داروسازی را در برنامه کاری خود دارند که عبارتند از:

  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه گریفیت
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه کوینزلند
  • دانشگاه سیدنی

اما شرایط کار به عنوان داروساز در استرالیا چگونه است؟ برای کار به عنوان داروساز در کشور استرالیا، شما باید مدرک دانشگاهی خود در مقطع لیسانس داروسازی از دانشگاه های استرالیایی یا مدرک معادل آن در خارج را دریافت نمائید. همچنین جهت کار در استرالیا، فارغ التحصیلان باید در شورای داروسازی در استرالیا ثبت نام کرده و دوره انترنی یا کارآموزی تقریبا یک ساله ای را با عنوان داروساز مجوز دار سپری نمایند تا صلاحیت کار داروسازی و اخذ ویزای کاری استرالیا را کسب نمایند.

شرایط معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

فارغ التحصیلان رشته داروسازی دارای مدرک خارجی که قصد کار یا ادامه تحصیل در استرالیا را دارند می توانند برای انجام این کار از معادلسازی مدرک داروسازی در استرالیا استفاده نمایند. اگر فارغ التحصیلان از موسسات آموزشی در خارج مدرک خود را دریافت کرده باشند، برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های استرالیایی باید مدرک دیپلم متوسطه خود را با مدرک دیپلم متوسطه استرالیا معادل سازی نمایند. این کار صرفا از طریق تبدیل نمرات آزمون هیئت داروسازی در رنکینگ ATAR استرالیایی امکان پذیر است. لازم به ذکر است که کلیه فرآیند معادل سازی نیز توسط انجمن داروسازی استرالیا انجام می شود.

جدول ATAR در واقع هم مورد قبول مراکز پذیرش دانشگاهی و هم مورد تایید سازمان دیپلم بین المللی می باشد. این جدول را می توان در تبدیل نمرات IB جهت پذیرش دانشگاه ها در نبو ساوت والس، قلمرو پایتختی استرالیا، کوئینزلند، تاسمانی، ویکتوریا و استرالیای غربی مورد استفاده قرار داد. اما متقاضیان معادل سازی مدرک داروسازی همچنین باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهند که احتمالا شرایط تبدیل نمره و معادل سازی در استرالیا و در ایالت های مختلف متفاوت باشد. جدول رنکینگ ATAR و نمرات معادل دیپلم بین المللی به شرح زیر است:

نمره دیپلم استرالیایینمره معادل دیپلم بین المللینمره دیپلم استرالیایینمره معادل دیپلم بین المللی
4599.954098.25
4499.853997.25
4399.703896.70
4299.403795.75
4198.803694.50

شرایط معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، فرآیند معادلسازی شامل مراحلی همچون بررسی و تکمیل فرم های درخواست، تهیه مدارک مورد نیاز، شرکت در آزمون هیئت داروسازی و اعلام نتایج و تایید یا رد درخواست معادلسازی می باشد. متقاضیان معادل سازی باید در آزمون هیئت داروسازی استرالیا شرکت نمایند. آزمون معادلسازی مدرک داروسازی شامل دروس مختلفی از جمله شیمی، فیزیک، ریاضیات، بیوفیزیک، ژنتیک و گیاه شناسی، بیوشیی و بیولوژی می باشد.

  • کپی مدرک لیسانس داروسازی معتبر (ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)
  • کپی ریزنمرات یا کارنامه تحصیلی
  • پاسپورت بین المللی معتبر و مدارک هویتی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست معادل سازی مدرک

سطح درآمد داروسازان در استرالیا در 2023

مردم استرالیا به طور کلی درآمد بالایی دارند. برای این که مشخص شود قدرت خرید و وضعیت مالی داروسازان در استرالیا چگونه است ابتدائا در جدول ذیل سطح درآمد جامعه استرالیایی صرف نظر از حوزه کاری، رشته تحصیلی و غیره به طور کلی بررسی می گردد.

سطح درآمد سالانه مردم استرالیا طی سال 2023 (دلار استرالیا)توضیحات
$23000کم ترین درآمد
$29800میانگین درآمد
$405000بالاترین درآمد

در واقع در استرالیا 25% مردم حقوق سالانه ای کم تر از 50400$ (دلار استرالیا) دارند. البته ارقام گفته شده مربوط که کار تمام وقت در استرالیا است که حقوق ساعتی آن به طور میانگین 44$ (دلار استرالیا) می باشد. چرا که درآمد حاصل از حقوق پاره وقت دانشجویی کم تر است و ساعتی 7$ تا 20$ (دلار استرالیا) می باشد. لازم به ذکر است حقوق حاصل از کار تمام وقت داروسازان در مقایسه با میانگین درآمد در استرالیا بالاتر می باشد. در واقع داروسازان در استرالیا سالی 114000$ (دلار استرالیا) به طور میانگین درآمد دارند.

لازم به یادآوری است که بر اساس روال کار هر دانشگاه، از متقاضیان معادل سازی مدرک ممکن است درخواست شود تا در دوره آمادگی یک ساله ای نیز در دانشگاه شرکت نمایند. اگر در پایان سوال یا ابهامی درباره مهاجرت به استرالیا برای شما هموطنان عزیز پیش آمده باشد حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا از نظر کارشناسان و وکلای مهاجرتی مجرب این موسسه بهره مند شوید.

سوالات متداول درباب معادل سازی مدرک داروسازان در استرالیا

بسیاری از افراد برای معادل سازی مدرک داروسازی خود سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • برنامه تحصیلی داروسازی در استرالیا به چه نحوی است؟ برنامه تحصیل داروسازی در استرالیا یک برنامه آموزشی 4 ساله است که شرط پذیرش در این دوره قبولی در آزمون ورودی شامل دروس ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و نیز ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی می باشد.
  • کار در رشته داروسازی در استرالیا مستلزم چه چیزی است؟ برای کار به عنوان داروساز در کشور استرالیا، شما باید مدرک دانشگاهی خود در مقطع لیسانس داروسازی از دانشگاه های استرالیایی یا مدرک معادل آن در خارج را دریافت نمائید.
  • دانش آموختگان داروسازی در خارج از استرالیا به چه ترتیبی می توانند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند؟ اگر فارغ التحصیلان از موسسات آموزشی در خارج مدرک خود را دریافت کرده باشند، برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های استرالیایی باید مدرک دیپلم متوسطه خود را با مدرک دیپلم متوسطه استرالیا معادل سازی نمایند. این کار صرفا از طریق تبدیل نمرات آزمون هیئت داروسازی در رنکینگ ATAR استرالیایی امکان پذیر است.
  • آزمون معادلسازی مدرک داروسازی در استرالیا به چه ترتیبی است؟ آزمون معادلسازی مدرک داروسازی شامل دروس مختلفی از جمله شیمی، فیزیک، ریاضیات، بیوفیزیک، ژنتیک و گیاه شناسی، بیوشیی و بیولوژی می باشد.
  • فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا چه مراحلی دارد؟ فرآیند معادلسازی شامل مراحلی همچون بررسی و تکمیل فرم های درخواست، تهیه مدارک مورد نیاز، شرکت در آزمون هیئت داروسازی و اعلام نتایج و تایید یا رد درخواست معادلسازی می باشد.
3.5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا

  1. صدف گفت:

    سلام.
    منابع ازمون معادلسازی داروسازی استرالیا رو از کجا میشه تهیه کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عبارت آزمون انجمن دندانپزشکی استرالیا رو جستجو کنید، نمونه آزمون هست و البته منابع آزمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *