ویزای کاری

معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

جمهوری فرانسه سومین کشور بزرگ اروپا است که در اروپای غربی واقع شده است. این کشور بیش از 67 میلیون نفر جمعیت دارد. با توجه به کیفیت سیستم آموزشی و امکانات رفاهی مطلوب برای زندگی مهاجرت به فرانسه انتخابی ایده آل محسوب می شود. معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که برای فارغ التحصیلان رشته های داروسازی وجود دارد. سوالاتی که ممکن است به ذهن مخاطبی

ن و علاقه مندان برسد و در این مقاله بدان پاسخ داده می شود عبارتند از:

  • آیا متقاضیان کار برای معادل سازی مدرک داروسازی در کشور فرانسه نیازمند گذراندن آزمون خاصی هستند؟
  • مدارک و شرایط لازم برای معادل سازی مدرک داروسازی در کشور فرانسه چیست؟

لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های کشور فرانسه از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار هستند و تحصیل در این کشور فرصت فوق العاده ای برای شما است. نکته قابل توجه این است که کشور فرانسه از طریق تحصیل با هر میزان زمان که در این کشور صرف کنید به افراد تابعیت اعطا نمی کند. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت راهنمایی شما علاقه مندان محترم نگارش شده است.

کار با معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه در 2023

بخش بزرگی از داروسازی را علم شیمی تشکیل داده است. هدف از این رشته تحصیلی تولید دارو برای تضمین ایمنی بشریت در برابر بیماری ها است. در سال 2023 اشخاصی که قصد تحصیل در دانشگاه های فرانسه در رشته داروسازی را دارند باید بدانند که دوره های تمرین داروسازی و شیمی دارویی را باید در دانشگاه بگذرانند.

تحصیل در کشور فرانسه به زبان فرانسوی رایج است. در اغلب دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان رسمی رایگان است. دوره های داروسازی در کشور فرانسه حدود 6 الی 9 سال به طول می انجامد و منجر به دریافت دیپلم داروسازی می شود. بعد از اخذ دیپلم داروسازی دانشجویان می توانند در دوره کارشناسی یک ساله شرکت کنند و بعد وارد بیمارستان ها برای گذراندن یک دوره یک ساله کارآموزی شوند.

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در فرانسه

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند که 1 دوره 4 ساله است. گذراندن این دوره منجر به کسب کارشناسی ارشد داروسازی می شود. توجه داشته باشید که ارائه پایان نامه در مقطع دیپلم داروسازی و در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس داروسازی اجباری می باشد. به طور کلی مدارک تحصیلی دریافت شده از دانشگاه های فرانسه در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود.

مراحل معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

مراحل معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

افرادی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های خارج از اتحادیه اروپا دریافت کرده اند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. برای انجام این کار در ابتدا باید برای معادل سازی در امتحانات دانشکده داروسازی فرانسه شرکت کنند. امتحانات معادل سازی مدرک داروسازی شامل مباحث تحصیلی زیر خواهند بود:

  • آناتومی انسان
  • ژنتیک و گیاه شناسی
  • بیوشیمی و زیست شناسی
  • شیمی و ریاضیات
  • بیوفیزیک و فیزیک

توجه داشته باشید که این آزمون در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. ملاک معادل سازی مدرک شما کسب نمره قابل قبول در این آزمون است. برای معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه لازم است که مدارک زیر را تهیه کنید و به مقامات مربوطه ارائه دهید:

  • مدرک کارشناسی معتبر داروسازی همراه با ترجمه رسمی
  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی کشور مبدا
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست معادل سازی
  • گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی برای زندگی در فرانسه

پس از معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه ممکن است دانشگاه مورد نظر از شما تقاضای گذراندن یک دوره 6 ماهه تا 1 ساله معادل سازی داشته باشد. خوب است بدانید که در فرانسه 2 نوع مدرک کارشناسی ارشد داروسازی ارائه می شود که مورد اول به مقطع دکترا و مورد دوم به کار صنعتی ختم می شود.

بازار کار و درآمد داروسازان در کشور فرانسه

کادر درمان در تمامی کشرهای دنیا از درآمد بالایی برخوردار هستند. داروسازان کشور فرانسه که در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی دولتی کار می کنند به طور میانگین 32000€ (یورو) در سال درآمد خواهند داشت. داروسازان کشور فرانسه که در بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی کار می کنند تا 39000€ (یورو) به صورت سالانه درآمد خواهند داشت. آن دسته از فارغ التحصیلان که به راه اندازی یک داروخانه در کشور فرانسه بپردازند می توانند تا 70000€ (یورو) در سال درآمد خالص داشته باشند. توجه داشته باشید که مبالغ ذکر شده به طور قطعی دقیق نیست. با توجه به خصوصی یا دولتی بودن محل کار افراد، میزان سوابق و تجربه کاری و شهری که در آن مشغول به کار هستند می تواند تفاوت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه یا اخذ ویزای کاری فرانسه می توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا شما را تا رسیدن به سرزمین دلخواهتان راهنمایی خواهند کرد.

سوالات پرتکرار درباب معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

افرادی که تمایل به معادل سازی مدرک داروسازی خود در این کشور دارند سوالات زیر را عنوان می نمایند:

  • شرایط معادل سازی رشته داروسازی در فرانسه چیست؟ دانش زبان فرانسوی و قبولی در آزمون ورودی از عوامل اصلی معادل سازی می باشد.
  • آیا پس از معادل سازی می توان برای بازار کار اقدام نمود؟ در برخی موارد ممکن است که نیاز به سپری کردن دوره های 6 ماهه الی 1 ساله در خصوص معادل سازی باشد.
  • درآمد داروسازان در فرانسه چقدر است؟ میزان درآمد در رشته داروسازی به طور میانگین به مقدار 32000€ (یورو) است.
  • آیا مهاجرت تحصیلی به منظور معادل سازی مدرک در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ بله، دانشجویان خارجی می توانند بدون مدرک زبان به این کشور مهاجرت و سپس اقدام به معادل سازی نماید.
  • شهریه دوره های زبان در فرانسه چقدر است؟ شهریه دوره های زبان بسته به مرکز آموزشی متغیر و به میزان 2000€ الی 6000€ (یورو) متغیر است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *