ویزای کاری

معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ

معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ

پادشاهی نروژ با بیش از 385000 کیلومتر مربع مساحت و حدود 5.3 میلیون نفر جمعیت در بخش غربی اسکاندیناوی واقع شده است. مهاجرت به نروژ از طریق رشته های پزشکی و معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ یکی از پرمخاطب ترین موارد درخواست شده در موسسات مهاجرتی می باشد. این کشور که با فنلاند و روسیه از شمال مرز مشترک دارد و از اقتصاد قدرتمند و درآمد سرانه فوق العاده ای برخوردار است.

کشور نروژ یکی از صادرکنندگان نفت خام و گاز طبیعی در جهان است که حدود %25 از تولید ناخالص داخلی این کشور را صادرات موارد فوق تشکیل می دهد. این مقاله به دست کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و برای راهنمایی شما علاقه مندان نگارش شده است.

شرایط معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ در 2023

در میان رشته های پیراپزشکی، رشته داروسازی همواره از مهم ترین و برترین رشته های تحصیلی محسوب می شود که سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته وارد دانشگاه ها می شوند. کشور نروژ به جهت فراهم آوردن تحصیلات رایگان برای دانشجویان بین المللی و امکان تحصیل به زبان جهانی انگلیسی گزینه ای مناسب برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شود. برای معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ باید در امتحانات معادل سازی ورودی دانشگاه های معتبر این کشور شرکت کنید و نمره قبولی کسب کنید.

برخی از دانشگاه های نروژ برای معادل سازی مدرک نیازی به شرکت در آزمون معادل سازی نمی بینند و با توجه به ریز نمرات و نظر به دانشگاه معتبری که از آن مدرک کسب کرده اید به شما اجازه ادامه تحصیل می دهند.

  • ارائه لیسانس معتبر داروسازی با ترجمه رسمی
  • ارائه گذرنامه معتبر با یک سال اعتبار
  • ارائه مدارک تمکن مالی اگر قصد ادامه تحصیل دارید
  • ارائه شناسنامه همراه با ترجمه رسمی
  • ارائه مدرک معتبر تسلط به زبان انگلیسی با نمره بالا

امتحان ورودی دانشگاه های برتر برای معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ شامل دروس شیمی، پزشکی عمومی، زیست شناسی و دروس تخصصی تولید دارو و درمان دارویی بیماران خواهد بود.

فرصت کار بدون معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ

بزرگ ترین شهر کشور نروژ که پایتخت این کشور نیز است اسلو نام دارد و شهرهای استاوانگر و تروندهایم از مهم ترین شهرهای نروژ محسوب می شوند. برترین دانشگاه های نروژ در رشته داروسازی در شهرهای فوق قرار گرفته اند و تحصیل کارشناسی داروسازی در این دانشگاه ها حداکثر 4 سال به طول می انجامد. مقطع کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه های نروژ حداکثر 2 سال به طول می انجامد و بعد از آن دانشجویان می توانند وارد مقطع دکترای داروسازی در دانشگاه های این کشور شوند. متقاضیان برای آنکه بتوانند در مقطع کارشناسی در دانشگاه های داروسازی کشور نروژ پذیرش بگیرند باید مدرک دیپلم دبیرستان خود را همراه با ترجمه رسمی و ریز نمرات به دانشگاه های این کشور ارائه کنند.

فرصت کار بدون معادل سازی مدرک داروسازی در نروژ

تحصیل داروسازی در دانشگاه های نروژ

با توجه به این که نظام تحصیلی نروژ رایگان است و به دلیل دشواری معادل سازی، افراد ترجیح می دهند ابتدائا در همان دانشگاه های نروژ مدرک داروسازی خود را اخذ کنند تا نیازی به معادل سازی نداشته باشند. بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته داروسازی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته داروسازیTimes Higher Education Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
University of Oslo12610189
University of Bergen201207199
UIT the Arctic University of Norway501454475
Norwegian University of Science and Technology401352267
Norwegian University of Life Sciences601736
University of Stavanger5011049

درباره بهترین دانشگاه های نروژ برای رشته داروسازی

رشته داروسازی جزو رشته های مورد نیاز بازار کار نروژ است. اما کسانی که تابعیت هیچ کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند، بهتر است برای بالا بردن شانس کاریابی خود در نروژ علاوه بر این که از یکی از دانشگاه های برتر این کشور که در بالا معرفی شدند، پذیرش می گیرند، به زبان نروژی و انگلیسی هم تسلط کامل داشته باشند. تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور می تواند مهم ترین نقطه قوت رزومه افراد باشد؛ در ادامه در خصوص 2 دانشگاه محبوب در کشور نروژ توضیحاتی ارائه شده است:

  • دانشگاه اسلو: تاسیس این دانشگاه در سال 1811 میلادی بوده است و بزرگترین موسسه آموزش عالی در کشور نروژ محسوب می شود. ظرفیت دانشگاه اسلو کشور نروژ 27500 دانشجو می باشد و تمام رشته های تحصیلی از جمله پزشکی، ریاضیات، حقوق، علوم اجتماعی و داروسازی در آن آموزش داده می شود. ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر اسلو واقع شده است اما دارای چندین دانشکده در حاشیه شهر می باشد.
  • دانشگاه برگن: تاسیس این دانشگاه در سال 1946 میلادی بوده است و ظرفیت تحصیل همزمان 17 هزار دانشجو را دارد. رشته های علوم طبیعی پزشکی علوم اجتماعی زیست شناسی و داروسازی در این دانشگاه ارائه می شوند. دانشگاه برگن نروژ دومین دانشگاه برتر این کشور پیشرفته محسوب می شود.

اخذ ویزای تحصیلی کشور نروژ در 2023

متقاضیان محترم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور متمدن لازم است که مدارک زیر را به سفارت و کنسولگری کشور نروژ همراه با فرم درخواست ویزا تکمیل شده ارائه دهند:

  • پرداخت هزینه های بررسی درخواست صدور ویزا
  • پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • اسناد و مدارک مبنی بر تمکن مالی متقاضی
  • ارائه مدرک آیلتس با نمره 6 و بالاتر
  • اجاره یک خانه یا ارائه مدارک رزرو خوابگاه
  • ارائه پذیرش نامه از دانشگاه های کشور نروژ
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه در داخل و خارج نروژ
  • ارائه مدارک شناسایی همراه با ترجمه رسمی

برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ در سال 2023 باید حداقل 6 ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی مدارک خود را به کنسولگری این کشور ارائه و درخواست پر کنید. نکته جالب توجه این است که تحصیل در اغلب دانشگاه های دولتی و موسسات آموزش عالی کشور نروژ رایگان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی در نروژ یا اخذ ویزای کاری نروژ با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *