ویزای کاری

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

یکی از پرطرفدارترین شاخه های رشته پیراپزشکی در جهان رشته داروسازی می باشد و کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی است. معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا و درآمد مطلوب این رشته و بازار کار ایده آل انتخاب عاقلانه برای تحصیل کرده های رشته داروسازی می باشد. کانادا به عنوان دومین کشور پهناور جهان از دانشگاه های با کیفیت و اساتید مجرب بسیاری در رشته های پزشکی و داروسازی برخوردار است. بیشتر پزشکان و داروسازان کانادا با توجه به مرز طولانی این کشور با ایالات متحده از آمریکا وارد خاک کانادا شده اند و مشغول به کار هستند. این مقاله توسط کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با هدف راهنمایی شما علاقه‌مندان به معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نگارش شده است.

شرایط کاری داروسازان در کانادا در 2024

داروسازان در مقایسه با جراحان و پزشکان متخصص سطح درآمد کم تری دارند. اما میزان درآمد آن ها در مقایسه با متوسط دریافتی مردم کانادا بیشتر است حتی اگر تابعیت این کشور را نداشته باشند. لازم به ذکر است میانگین درآمد سالانه یک داروساز در کانادا به طور کلی 150000$ (دلار کانادا) است. که در مقایسه با درآمد 200000$ (دلار کانادا) که بطور متوسط دندان پزشکان و 90000$ (دلار کانادا) که جامعه کانادایی کسب می نمایند همچنان درآمد خوبی محسوب میگردد.

البته باید توجه کرد میزان دقیق درآمد را سطح تحصیلات، سال های سابقه کار، جنسیت و مهارت های شغلی تعیین می کند اما در مجموع داروسازان میانگین درآمد بسیار بالایی دارند. در جدول ذیل متوسط درآمد سالانه داروسازان در کانادا طی سال 2021 با تعدادی از مشاغل مرتبط با حوزه پزشکی مقایسه شده است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد سالانه به دلار کانادا
داروساز$151000
مهندس بیومدیکال$98500
پرستار$95500
تکنسین آزمایشگاه$93400
متخصص تغذیه$242000
دندانپزشک$274000

فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

بازار کار برای رشته های داروسازی در کشور کانادا به دلیل وجود داروخانه های بسیار به تعداد مهاجرانی که سالانه وارد این کشور می‌شوند پر رونق است. متقاضیان برای تحصیل داروسازی در کشور کانادا یا معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا باید گواهی تایید PEBC را اخذ کرده باشند. دریافت این گواهی تنها اولین مرحله است و ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی و شرکت در آزمون های ورودی با کسب نمره قابل قبول مراحل بعدی می باشد. هنگامی که در آزمون گواهی صلاحیت دانشگاه های داروسازی کشور کانادا نمره قبولی کسب کردید باید 2000 ساعت به عنوان کارآموز کار کنید یا 36 ماه به تدریس بپردازید.

تنها زمانی که دوره کارآموزی شما به پایان برسد جواز کار به عنوان داروساز در کشور کانادا را دریافت خواهید کرد. اگر قصد دارید بعد از معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا به عنوان یک داروساز در این کشور به کار پردازید نیازمند اخذ ویزای کاری کشور کار می باشید. اگر قصد دارید بعد از معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا به ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور بپردازید لازم است ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. داروسازان می‌توانند در کشور کانادا در محیط هایی که با بیماران به طور مستقیم در تعامل است مانند بیمارستان ها یا داروخانه های شهری کار کنند.

فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

کار بدون نیاز به معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا معمولا با توجه به دوره تحصیلی دانشجویان صادر می‌شود و به میزان دوره های تحصیلی اعتبار بخشی می شود. اخذ ویزای تحصیلی بلند مدت کانادا برای دوره های تحصیلی که کمتر از 6 ماه به طول می انجامد نیاز نیست و شما می توانید از ویزای کانادا استفاده کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا به مجموعه‌ای از اسناد و مدارک نیاز دارید که در لیست زیر مختصراً آن ها را نام می‌بریم:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا به سفارت کانادا
  • ارائه مدارک شناسایی ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • ارائه مدارک تمکن مالی یا ارائه سند ملک و گردش حساب 6 ماهه
  • در صورتی که قبلاً به کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی سفر کرده‌اید ارائه پاسپورت‌ها می تواند به فرآیند صدور ویزا را برای شما تسهیل و تسریع کند.
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی و گواهی عدم سو پیشینه معتبر
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست صدور ویزا که برای ویزای تحصیلی 150$ (دلار کانادا) است.

بدیهی است که با توجه به شرایط هر متقاضی تعداد و نوع مدرک های درخواستی می تواند با تغییراتی همراه شود که به متقاضیان اعلام می شود. به طور معمول دریافت پاسخ برای صدور ویزای تحصیلی کانادا حدود 9 هفته زمان خواهد برد و در صورتی که پاسختان صحیح باشد باید با مدارک خود به سفارت کانادا مراجعه کنید. خوب است بدانید که برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال متقاضیان معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا ویزای اقامت همراه موقت صادر خواهد شد. بعد از ورود به کشور کانادا در ابتدا بهتر است یک حساب بانکی معتبر باز کنید و یک بیمه خدمات درمانی معتبر تهیه کنید سپس می تواند با مراجعه به مراکز آموزشی برای ثبت نام تحصیل داروسازی در کانادا اقدام کنید.

الزامات اساسی برای معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

تمامی افرادی که به دنبال معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا هستند، باید به خوبی با الزامات اساسی در این حوزه آشنا شوند. بدون در نظر گرفتن الزامات اساسی کار در کانادا به ویژه در بازار کار داروسازی در این کشور بسیار دشوار خواهد بود. به این ترتیب، پس از ثبت نام در دوره پرستاری داوطلبان باید مستقیما در هیئت آزمون داروسازی کانادا بر اساس ارزیابی موفقیت آمیز، مدارک آنها معادل سازی شود. به طور کلی، واجد شرایط بودن برای معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا شرکت در آزمون ارزیابی مدرک است.

بهترین شهرها برای معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

اغلب دانشگاه های رایگان کانادا فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در این کشور را به طور دقیق انجام می دهد. اما برخی از شهرهای کانادا فرآیند معادل سازی مدرک را بدون سختگیری های خاصی انجام می دهند. این شهرها در جدول زیر به طور دقیق ارائه شده اند:

بهترین شهرها برای معادل سازی مدرک داروسازی در کاناداخصوصیات
مانیتوبااین شهر به دلیل چشم انداز شغلی ایده آل، همواره مورد استقبال متقاضیان برای معادل سازی مدرک داروسازی بوده است.
ادمونتونروند معادل سازی مدرک در اومونتنون به دلیل موسسات آموزشی معتبر در رشته داروسازی بسیار راحت خواهد بود.
آلبرتابه دلیل کمبود روزافزون متخصصان بهداشت به ویژه متخصصان داروسازی، همواره یکی از اصلی ترین گزینه ها برای معادل سازی مدرک داروسازی می باشد.
بریتیش کلمبیابه گفته انجمن داروسازان بیمارستانی کانادا، این شهر بهترین گزینه برای معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا می باشد.

البته شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا یا شرایط اخذ ویزای کاری کانادا با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

برخی از سوالات متداول در خصوص معادل سازی مدرک داروسازی عبارتند از:

  • چگونه می شود در کانادا به یک داروساز بالینی تبدیل شد؟ دارا بودن مدرک لیسانس یا دکترای داروسازی از دانشگاه های برتر کشور مبدا و یا 10 دانشگاه برتر کانادا، معادل سازی مدرک و ارزشیابی مدرک داروسازان از طریق هییت معادل سازی در کشور کانادا و شرکت در آزمون PEBC، داشتن تجربه علمی از طریق یک برنامه کارآموزی در داروسازی.
  • آیا رشته داروسازی در کانادا تقاضای زیادی دارد؟ داروسازی یکی از 29 مشاغل پر تقاضا در کانادا می باشد. این آمار در حالی است که در تمام کانادا کمبود داروساز وجود دارد و در استان هایی مانند انتاریو، بریتیش کلمبیا، مونترال بیشترین میزان کمبود شغل در رشته های پزشکی به چشم میخورد.
  • برترین دانشگاه های داروسازی در کانادا کدامند؟ دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه دالوشی، دانشگاه یادبود نیوفاندلند و دانشگاه تورنتو.
  • بهترین کشورها برای داروسازان کدامند؟ ایالت متحده با متوسط پرداخت سالانه در حدود 107000$ تا 118000$ (دلار کانادا)، سوئیس، کانادا، انگلستان و آلمان.
2/5 - (3 امتیاز)

18 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

  1. ارمینا گفت:

    با سلام ، شما موردی رو که عنوان کردید بدون معادل سازی مدرک داروسازی میشه کار کرد رو فقط شرایط ویزای تحصیلی رو توضیح دادید نگفتید چجوری میشه کار کرد !

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای کار کردن توی این کشور، شما باید مدارک خودتون رو معادلسازی کنید و در غیر این صورت امکان کار برای شما فراهم نمیشه

  2. سارا گفت:

    سلام میخواستم بپرسم که ایا مدرک داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد تایید کانادا هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      همونطوری که در مقاله هم اشاره شده نیاز به معادلسازی داره

  3. 12333444 گفت:

    سلام مدرک دکترای داروسازی دانشگاه تهران برای کانادا مدرک کورد قبولیه؟ یعنی دانشگاه تهران جز دانشگاهای مورد تایید کانادا هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در هر صورت بایستی مدارکتون رو معادلسازی بفرمائید و تفاوتی بین دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه ها در معادلسازی نیست

  4. یزدان گفت:

    سلام. آیا امکان این هستش که بدون اینکه کانادا ادامه تحصیل بدیم، بتونیم اونجا به شغل داروسازی مشغول شیم؟ مثلا ازمون خاصی هستش که اگر نمره بالایی کسب کنیم احتیاج به ادامه تحصیل نباشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله اگر این مقاله رو مطالعه کرده باشید در اون به این موضوع اشاره شده بزرگوار

  5. دکتر ابراهیمی گفت:

    داروسازی و دندانپزشکی وپزشکی رشته ی پیراپزشکی محسوب نمیشن دوست عزیز اینطور که نوشتین .این سه تا کارشون کاملا مستقله . به رشته های مکملی که به تشخیص کمک میکنن؛ مثل علوم آزمایشگاهی و رادیولوژی رو میگن پیراپزشکی . دارو تحت نظر داروساز در کار خانه یا لابراتوار ساخته میشه و عوارض و دوز و اثرش تعیین میشه و در گلیدلاینها یا توسط ویزیتور ها ، به پزشک معرفی میشه تا اون رو نسخه کنه . همینطور در داروخانه و بیمارستان هم توسطه یک عده ی دیگه از داروسازان درست بودن داروهای نسخه های پزشک چک میشه .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      مرسی از اطلاعات خوبتون

  6. سارا گفت:

    سلام برای کسی که توی ایران از دانشگاه آزاد تهران مدرک داروسازی رو گرفته شرایط رو توضیح میدین؟و اینکه برای پذیرش داروسازی بالینی چطوری میشه اقدام کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بایستی برای خواندن تخصص مدارکتون رو معادلسازی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  7. mina گفت:

    سلام وقتتون بخير
    براي معادل سازي مدرك داروسازي در كانادا فقط يك ازمون نيازه؟ من شنيدم بعد از ازمون مصاحبه ميكنن و قبول شدن در اين مصاحبه خيلي سخته و اكثرا داروسازايي كه مدركشون از كانداست رو قبول ميكنن در مصاحبه.. اين صحت داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بطور کلی معادلسازی در کانادا کار بسیار سختیه

  8. محمد گفت:

    سلام
    اگر کسی در کشوردیگری مدرک لیسانس داروسازی گرفته باشد،میتواند در آزمون تایید مدرک کانادا شرکت کند؟چه ویزایی برای وی صادر میشود؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب همه می توانند در آزمون های معادل سازی شرکت کنند و ویزای میتونه تحصیلی و یا توریستی باشه

  9. نازنین گفت:

    معادسازی مدرک داروسازی در المان چگونه است

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با شرکت در آزمون های pbc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *