ویزای تحصیلی

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

یکی از مهم ترین موارد در زمینه مهاجرت دندانپزشکان، معادل سازی مدرک آنان برای شروع به کار در کشور مقصد است. معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا بدلیل آمار بالای متقاضیان مهاجرت به این کشور، از موارد کلیدی است که در پروسه مهاجرت وجود دارد. در بسیاری از کشورهای جهان، دندانپزشکی در لیست مشاغل پردرآمد قرار دارد و از مشاغل رده بالا طبقه بندی می شود.

به دلیل اعتبار بالای مدرک دندانپزشکی، امکان مهاجرت به سایر کشورها برای متخصصین این حوزه فراهم بوده و علاوه بر اشتغال، می توانند در کشور مقصد به ادامه تحصیل در این رشته نیز بپردازند. دندانپزشکی در آمریکا دوره ای 4 ساله بوده که در دو سال آخر، دانشجویان وارد فضای بالینی می شوند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، به پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان پرداخته ایم.

عدم نیاز به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

همان طور که ذکر شد، مدرک دندان پزشکی در کشور آمریکا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و طبیعی است که پروسه اخذ آن دشوار تر از سایر کشورها باشد. سیاست های آموزشی کشور آمریکا به گونه ای است که افراد برای تحصیل در رشته دندان پزشکی، ابتدا باید یک مدرک لیسانس اخذ نمایند. مدرک لیسانس ذکر شده می تواند در هر رشته ای باشد و گزینه های پیش روی افراد در این حوزه گسترده است؛ اما واحدهای مشخصی از جمله بیولوژی، شیمی، شیمی آلی، فیزیک و غیره را باید حتما در دوره لیسانس گذرانده باشند. پس از اخذ مدرک لیسانس، افراد باید در امتحانی تحت عنوان DAT یا Dental Admission Test شرکت نموده و نمره لازم برای قبولی را اخذ نمایند.

امتحان ذکر شده دروسی شامل Biology ،General Chemistry ،Organic Chemistry ،Reading Comprehension ،Quantitative Reasoning ،Perceptual Ability و غیره می گردد و محدوده نمرات این امتحان حداقل صفر و حداکثر 30 می باشد. هر چه نمره اخذ شده در DAT بالاتر باشد، به همان میزان شانس فرد برای پذیرفته شدن بالاتر می رود و نمرات زیر 18 عموما شانسی برای قبولی نخواهند داشت. امکان تکرار این امتحان تا 3 بار و با فاصله 90 روز بین هر بار، وجود داشته و هزینه هر بار امتحان DAT،$460 (دلار آمریکا) می باشد. پس از قبولی در این آزمون و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، فرد وارد دوره دندانپزشکی شده که 4 سال می باشد. متقاضیان دقت داشته باشند که GPA (معدل) و DAT قابل قبول، در کنار اطلاعات ذکر شده درRefrence Letter و Achievements، تاثیر بالایی در اخذ پذیرش خواهند داشت.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در آمریکا:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • مدرک آیلتس یا تافل
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه کاری
  • ریز نمرات دوره تحصیلی قبل
  • توصیه نامه
  • نمرات آزمون های GRE/GMAT/SAT/DAT
  • انگیزه نامه

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشورهای گوناگون، برای دریافت مجوز کار در آمریکا باید ابتدا به معادل سازی مدرک خود بپردازند. به این منظور لازم است تا افراد با شرکت در دوره هایی که عموما 2 الی 5 سال طول می کشد، مدرک دندانپزشکی آمریکا (DMD) را دریافت نمایند و پس از قبولی در آزمون های لازم، در برخی ایالت ها مانند فلوریدا، هاوایی و نوادا مشغول به کار شوند. متقاضیان هم چنین می توانند در برخی دانشگاه ها پذیرفته شده و از سال دوم این رشته به تحصیل ادامه داده، و یا در یک دوره بین المللی جداگانه 2 ساله (IDP) شرکت نمایند و در نهایت اجازه کار دریافت کنند.

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

بنابراین به عنوان یک دندانپزشک خارجی، شما می توانید مدرک D.D.S. یا مدرک D.M.D خودتان را از طریق حضور در یک برنامه مورد تایید CODA اخذ کنید. معمولا این برنامه نیز 2 الی 3 سال طول می کشد و در پایان دوره مدرک D.D.S. یا مدرک D.M.D برایتان صادر می شود. مثلا برای کار در ایالت واشنگتون، متقاضیان ملزم به گذراندن دوره ای 2 ساله در یکی از دانشکده های دندان پزشکی آمریکا می باشند و افراد می توانند هر دوره ای، مانند دندانپزشکی ایمپلنت را انتخاب نمایند.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته دندانپزشکی مطابق رنکینگ QS 2024
رتبه بین المللی در رشته دندانپزشکیدانشگاهامتیاز رشته
1دانشگاه میشیگان- آن آربور84.2
6دانشگاه کالیفرنیا سن فرانسیسکو80.2
11دانشگاه هاروارد77.5
18دانشگاه کارولینای شمالی73.1
19دانشگاه پنسلوانیا73
20دنشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)72.9

شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در آمریکا

همانند دیگر کشورها، دندانپزشکی در آمریکا نیز از مشاغل پردرآمد محسوب شده و از 10 شغل برتر به شمار می رود. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلینیک های عمومی مشغول به کار شده یا به طور شخصی به حرفه خود بپردازند. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل خود، وارد حوزه آکادمیک و تدریس گردند. با توجه به آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، دندانپزشکان در میان 5% شهروندان آمریکا با بیشترین درآمد نسبت به سایرین قرار گرفته اند. با توجه به میزان درآمد، امکان برخورداری از یک زندگی ایده آل و مرفه برای خود و خانواده آنان فراهم است و می توانند دوران بازنشستگی خود را در آسایش طی کنند. طبق بررسی های انجام شده، میانگین درآمد یک دندانپزشک در کشور آمریکا، $228228 (دلار آمریکا) در سال می باشد. علاقه مندان می توانند مقاله درآمد دندانپزشکی در کانادا را نیز مطالعه نمایند.

نمودار بازه میزان درآمد سالیانه دندانپزشکان در آمریکا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

آمریکا یکی از گران ترین مقاصد دنیا برای تحصیل به شمار می رود و دندانپزشکی نیز از رشته های بسیار پر هزینه و دشوار در این کشور محسوب می گردد. هزینه لازم برای پروسه پذیرفته شدن در دانشگاه و هم چنین مخارج طول تحصیل بسیار بالا بوده در صورتی که افراد سیتیزن آمریکا باشند، دولت این کشور امکاناتی از جمله وام دانشجویی در اختیار آنان قرار می دهد که تحصیل را برای این افراد آسان تر می کند. متوسط هزینه سالیانه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی 2024 در دانشگاه های دولتی و خصوصی آمریکا به ترتیب برابر با $67000 و $135600 (دلار آمریکا) می باشد برای اخذ اطلاعات بیشتردر خصوص تحصیل در آمریکا، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی در خصوص معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

در بخش موخره مقاله معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در آمریکا چگونه است؟ همانند دیگر کشورها، دندانپزشکی در آمریکا نیز از مشاغل پردرآمد محسوب شده و از 10 شغل برتر به شمار می رود. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلینیک های عمومی مشغول به کار شده یا به طور شخصی به حرفه خود بپردازند. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل خود، وارد حوزه آکادمیک و تدریس گردند. با توجه به آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، دندانپزشکان در میان 5% شهروندان آمریکا با بیشترین درآمد نسبت به سایرین قرار گرفته اند. با توجه به میزان درآمد، امکان برخورداری از یک زندگی ایده آل و مرفه برای خود و خانواده آنان فراهم است. طبق بررسی های انجام شده، میانگین درآمد یک دندانپزشک در کشور آمریکا، $228228 (دلار آمریکا) در سال می باشد.
  • شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا به چه صورت است؟ فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشورهای گوناگون، برای دریافت مجوز کار در آمریکا باید ابتدا به معادل سازی مدرک خود بپردازند. به این منظور لازم است تا افراد با شرکت در دوره هایی که عموما 2 الی 5 سال طول می کشد، مدرک دندانپزشکی آمریکا (DMD) را دریافت نمایند و پس از قبولی در آزمون های لازم، در برخی ایالت ها مانند فلوریدا، هاوایی و نوادا مشغول به کار شوند. متقاضیان هم چنین می توانند در برخی دانشگاه ها پذیرفته شده و از سال دوم این رشته به تحصیل ادامه داده، و یا در یک دوره بین المللی جداگانه 2 ساله (IDP) شرکت نمایند و در نهایت اجازه کار دریافت کنند.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *