ویزای کاری

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

مهاجرت پزشکان از ایران به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی موضوع جدیدی نیست اما همواره از استقبال خوبی برخوردار است. معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش موضوعی است که در سال های اخیر با توجه به شرایط کاری مطلوب پزشکان در اتریش بسیار پرطرفدار شده است.

جمهوری اتریش یکی از کشورهای پیشرفته اروپای مرکزی می باشد که با کشورهای سوئیس، آلمان و ایتالیا مرز مشترک دارد. این کشور در حدود 83000 کیلومتر مربع مساحت و کمتر از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. اتریش یک کشور کوهستانی با آب و هوای نیمه معتدل و سرد در زمستان است زیرا کوه های آلپ شرقی بیش از %60 اطراف این کشور را پوشانده اند. این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی متقاضیان معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش تهیه و تنظیم شده است.

  • چه کسی می تواند در اتریش مدرک دندانپزشکی خود را معادلسازی کند؟
  • شرایط معادلسازی مدرک دندانپزشکی در اتریش برای ایرانیان چیست؟
  • این پروسه چه هزینه هایی را برای متقاضی آن به همراه دارد؟
  • طول دوره معادلسازی مدرک دندانپزشکی در اتریش چقدر است؟
  • آیا پس از معادلسازی مدرک می توان در این کشور کار کرد؟

شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

اولین نکته‌ که فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در خارج از اتریش باید به آن توجه داشته باشند امکان معادل سازی رشته در دانشگاه‌ های اتریش است. متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که از نظر اعتبار مدرک تحصیلی می توانند با تحویل به مراجع ذیصلاح در کشور اتریش مدارک خود را معادل سازی کنند. برای کار در رشته پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در اتریش نیاز به اخذ جواز کار خواهید داشت و اولین مرحله برای آن معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش می ‌باشد.

متقاضیان برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش باید تسلط به زبان آلمانی داشته باشند اما نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی وجود ندارد. این تسلط به زبان آلمانی به علت نیاز به شرکت در آزمون های معادل سازی مدارک تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی می باشد. متقاضیانی که به زبان آلمانی تسلط کافی ندارند می توانند در دوره های آموزشی که در کالج های اتریش ارائه می شود شرکت کنند.

هنگامی که افراد در آزمون های معادل سازی نمره قبولی کسب می کنند کارت اقامت برای آن ها و همسر و فرزندان کمتر از 18 سال آن ها صادر می شود. برای متقاضیانی که از ایران به اتریش می روند ارائه مدارک تحصیلی با ریز نمرات، همچنین ارائه رزومه کاری مرتبط الزامی می باشد. هنگامی که شهروندان ایرانی مدارک کامل و کافی ارائه نکنند حتی با قبول شدن در آزمون معادل سازی نمی توانند جواز کار و اقامت اتریش را دریافت کنند.

کار بدون نیاز به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

اعتبار دانشگاه های اتریش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی بزرگترین مزیت تحصیل در این کشور محسوب می شود. در این کشور سیستم دانشگاهی به صورت دولتی و خصوصی اداره می شود و پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت‌تر از دانشگاه‌ های دولتی می باشد زیرا میزان شهریه قابل پرداخت در دانشگاه ‌های خصوصی اتریش بالاتر از همسایه‌ های اروپایی این کشور است. پس از معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور باید گواهی C1 دریافت کنید. گواهی C1 به معنی قبولی افراد در آزمون معادل سازی و قبولی در امتحانات ورودی دانشگاه‌ ها می باشد.

طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش از ابتدا تا انتها 6 سال به طول می انجامد و هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان است. برای افرادی که مدرک دندانپزشکی را از دانشگاه های دیگر کشورها دریافت کرده‌اند گذراندن یک دوره 6 ماهه تا یک ساله به زبان آلمانی الزامی می باشد. متقاضیانی که با دیپلم دبیرستان قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • نزدیکی محل زندگی دانشجو در اتریش به محل تحصیل و دانشگاه خود
  • تایید مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه متقاضی در دانشگاه های اتریش
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دندانپزشکی و حذف نمره قبولی
  • اثبات تمکن مالی والدین دانشجو برای تقبل هزینه زندگی وی در اتریش

افرادی که قبلاً در دانشگاه‌ های کشور خود در رشته های دیگری به غیر از دندان پزشکی تحصیل کرده‌ اند و اکنون خواهان ادامه تحصیل دندانپزشکی در اتریش می ‌باشند، لازم است سابقاً در رشته‌ های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کرده باشند تا بتوانند جواز حضور در دانشگاه‌ های دندانپزشکی اتریش را دریافت کنند.

کار بدون نیاز به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

تحصیل دندانپزشکی در اتریش

با توجه به دشواری های معادل سازی غالب افراد ترجیح می دهند از همان ابتدا در دانشگاه های مطرح اتریش تحصیل کنند. البته دانشگاه های دولتی اتریش تنها برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است و سایر دانشجویان در غالب موارد باید به طور میانگین ترمی 750€ (یورو) به عنوان شهریه و 20€ (یورو) به عنوان استفاده از امکانات دانشگاه پرداخت نمایند. با این وجود اگرچه شهریه دانشگاه های دولتی اتریش پایین است، دانشگاه های خصوصی اتریش سالانه 3000€ تا 23000€ (یورو) شهریه دریافت می کنند. دندانپزشکان باید توجه داشته باشند که از دانشگاه های برتر باید پذیرش بگیرند؛ برخی از بهترین دانشگاه های اتریش در سال 2023 به شرح ذیل اند:

ردیفبهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل دندانپزشکیU.S. News Ranking
1Medical University of Graz398
2Medical University of Vienna232
3Medical University of Innsbruck388

با توجه به هزینه های زندگی در شهر وین اتریش می‌توان به این نتیجه رسید که درآمد دندانپزشکان در این کشور نسبتا خوب و بالا می باشد. لازم به ذکر است که دندانپزشکان در کشور اتریش می‌توانند در بیمارستان های دولتی یا خصوصی و یا در کلینیک های شخصی به فعالیت بپردازند. درآمد دندانپزشکان در کلینیک های خصوصی به مراتب بیشتر از بیمارستان های دولتی خواهد بود. ساعت کاری دندانپزشکان در اتریش به طور معمول روزانه از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد اما این نکته الزامی نیست.

درآمد پزشکان و دندانپزشکان در اتریش

هنگامی که در سال 2006 میلادی انجمن دندانپزشکی اتریش با نام Österreichische Zahnärztekammer تشکیل شد، مسائل مربوط به دندانپزشکان از جمله شرایط اخلاق حرفه ای و حفاظت از منافع مطرح شد. با توجه به امکانات بیشتری که در شهر وین پایتخت اتریش وجود دارد مطب بیشتر پزشکان و دندانپزشکان در این شهر متمرکز شده‌ است. دندانپزشکانی که به تازگی در کشور اتریش مطب افتتاح کرده‌ اند تا حدود 55000€ (یورو) در سال درآمد خواهند داشت. درآمد دندانپزشکان با سابقه که سال ها است شناخته شده هستند در کشور اتریش به 65000€ (یورو) در سال و بالاتر خواهد رسید.

متوسط درآمد ماهیانه دندانپزشکان در اتریش

شرایط زندگی در اتریش چگونه است؟

اتریش کشوری است که به لحاظ شاخصه کیفیت زندگی نیازی به تعریف ندارد. چراکه این کشور جزء یکی از برترین کشورهای اروپایی از نظر استانداردهای زندگی است. هم متوسط درآمدی در اتریش بالاست بالاتر از خود اتحادیه اروپا (EU) و هم قدرت خرید مردم در این کشور بالا است. در مبحث هزینه های زندگی نیز متوسط هزینه زندگی هر فرد خارجی در اتریش بسته به شهر محل سکونت و سبک زندگانی شخصی خود از 1000€ تا 1500€ (یورو) متغیر است. ناگفته نماند که این سطح از هزینه زندگی در اتریش نیز از توزیع درصدی (%) زیر پیروی می کند:

توزیع هزینه های زندگی در اتریش

برای کسب اطلاعات تکمیلی در زمینه مهاجرت تحصیلی به اتریش یا اخذ ویزای کاری اتریش می‌توانید با کارشناسان متخصص و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید و از مشاوره ابتدایی رایگان استفاده کنید.

سوالات متداول درباب معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

دندان پزشکانی که تمایل به معادل سازی مدرک در اتریش دارند سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • شرایط معادلسازی مدرک دندانپزشکی در اتریش چیست؟ متقاضیان کار در این رشته ابتدا باید اطمینان حاصل نمایند که با مراجعه به مراجع قانونی اتریش میتوانند مدارک خود را معادلسازی نمایند.
  • برای کار در رشته دندانپزشکی در اتریش نیاز به مجوز وجود دارد یا خیر؟ برای کار در رشته دندانپزشکی و هر رشته دیگری در زمینه پزشکی و پیراپزشکی نیاز به اخذ مجوز مربوطه یا جواز کار خواهید داشت.
  • معادلسازی مدرک دندانپزشکی در اتریش چه پیش نیازهایی دارد؟ فرد متقاضی باید حتما مدرک زبان اتریشی را دارا باشد.
  • طول مدت رشته دندانپزشکی در اتریش چقدر است؟ معمولا این دوره در اتریش 6 سال به طول می انجامد.
  • با اخذ مدرک دندانپزشکی از اتریش دیگر نیازی به معادلسازی مدرک وجود ندارد؟ خیر، نیازی به معادلسازی نیست.
3.5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک دندانپزشکی در اتریش

  1. یاسین گفت:

    سلام برای تحصیل در مقطع تخصص باید ابتدا ازمون معادل سازی رو قبول شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله همینطوره که میفرمائید باز هم مقاله تحصیل دندانپزشکی در اتریش رو هم مطالعه نمایید

  2. ملیکا گفت:

    سلام روزتون بخیر . لطفا در مورد آزمون معادل سازی اتریش توضیح بدید ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مقاله رو تا انتها مطالعه فرمودید برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  3. هیوا کامیاب گفت:

    با سلام ببخشید وقتی فردی درحال گذراندن دوره معادلسازی دندانپزشکیست در صورتی که تک فرزند باشد میتواند والدین خود را نیز با خود ببرد؟ و اینکه هنگام دوره معادلسازی اجازه کار کردن ندارید؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      متاسفانه این امکان وجود نداره برای کشورهای دیگه اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *