ویزای کاری

معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان بخشی از فرآیند اخذ مجوز کار پرستاری برای متقاضیان خارجی است که مایل به کار در کشور آذربایجان هستند. پرستاری جزء گرایشات رشته پزشکی است و یکی از مشاغل پر درآمد و پر متقاضی بازار کار آذربایجان نیز محسوب می شود. متقاضیان برای کسب صلاحیت لازم جهت کار در این رشته نیازمند داشتن مدرک کارشناسی پرستاری اخذ شده از یک دانشگاه معتبر هستند.

از انواع مشاغلی که پرستاران می توانند در آذربایجان برعهده گیرند می توان به مشاغلی همچون پرستار خانگی، پرستار مراقبت های ویژه، دستیار پرستار، ماما، پرستار مرکز درمانی یا بیمارستان، پرستار ثبتی، پرستار مدرسه و غیره اشاره کرد. در همه این مشاغل داشتن مدرک کارشناسی از دانشگاه معتبر شرط اصلی کار در آذربایجان می باشد. فرآیند استخدام و کار پرستاری در آذربایجان تابع یک پروسه ساده و آسانی است و این کار با یافتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر شروع می شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا در هر مرحله از مراحل مهاجرتی هموطنان محترم را با مشاوره های تخصصی خود یاری نمایند.

  • شرایط کار پرستاران در کشور آذربایجان چیست؟
  • درآمد یک پرستار در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان پرستار ایرانی در آذربایجان به کار مشغول شد؟
  • شرایط معادلسازی مدرک دانشگاهی رشته پرستاری در این کشور چیست؟

تحصیل پرستاری در آذربایجان در 2022

دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU) یکی از دانشگاه های معروف در بین دانشجویان خارجی است و به خاطر کیفیت بالای آموزشی همه ساله متقاضیان زیادی از کل دنیا برای حضور در این دانشگاه به رقابت می پردازند. دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان (AMU) دوره پرستاری را به 2 زبان انگلیسی و روسی به متقاضیان ارائه می کند. مدت تحصیل دوره پرستاری در آذربایجان 2 سال برای اخذ کاردانی و 4 سال برای اخذ مدرک کارشناسی است. جزئیات دوره تحصیل پرستاری در آذربایجان (2022) به شرح جدول زیر است:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیلیسانس پرستاری
دانشگاهدانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU)
دانشکدهدانشکده پرستاری
مدت تحصیل4 سال
هزینه تحصیلAZN6000 (منات آذربایجان)
زبان تحصیلانگلیسی یا روسی

دانشجویان پرستاری در طی این دوره تحصیلی علاوه بر آشنایی با مفاهیم و مبانی تئوریک همچنین با مهارت های کاربردی رشته پرستاری آشنا می شوند. بر این اساس، شرایط پذیرش از دانشکده پرستاری دانشگاه پزشکی آذربایجان (AMU) به صورت فهرست زیر می باشد:

  • داشتن مدرک دیپلم دبیرستان با نمرات سطح عالی یا A در دروس شیمی، زیست شناسی و فیزیک
  • برخورداری از سطح مهارت قابل قبول زبان انگلیسی
  • نمره قبولی در برنامه Foundation بین المللی TRC

بازار کار پس از معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

پرستاران جزء شاغلینی هستند که به شدت مورد تقاضای بازار کار آذربایجان هستند. آنها می توانند پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک معتبر از دانشگاه های آذربایجان در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی آذربایجان از بیمارستان ها گرفته تا مطب ها و کلینیک ها بزرگ و کوچک و حتی در مدارس و خانه ها استخدام و کار کنند. پرستاران متقاضی برای کار در آذربایجان می بایستی کار معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان را توام با یافتن پیشنهاد کاری از این کشور شروع کنند تا صلاحیت کار در آذربایجان را کسب کنند.

بازار کار پس از معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

شرایط کار پرستاران در آذربایجان

متقاضیان کار پرستاری در آذربایجان بایستی در ابتداء به فکر کسب صلاحیت های لازم جهت کار پرستاری در آذربایجان باشند. اما شرایط لازم برای کسب صلاحیت کار پرستاری در آذربایجان داشتن مدرک کارشناسی می باشد که متقاضیان خارجی لازم است برای اثبات صلاحیت خود و اخذ مجوز کار دست به معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان بزنند. همچنین داشتن مهارت زبان انگلیسی یا روسی و برخورداری از سابقه کار پرستاری نیز می تواند در این مسیر بسیار مفید واقع شود.

شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان برای هم ادامه تحصیل و هم اخذ مجوز کار پرستاری در آذربایجان از ضروریات مهم محسوب می شود. متولی ارزیابی و تایید مدارک و نیز تایید صلاحیت نهایی متقاضیان کار پرستاری، شورای پرستاری و مامایی آذربایجان است. برای همین منظور، متقاضیان کار پرستاری در آذربایجان بایستی درخواست معادل سازی مدرک خود را همراه با مدارک زیر به هیئت پرستاری و مامایی آذربایجان ارسال نمایند:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • کپی پاسپورت معتبر
  • کپی مدرک دانشگاهی
  • کپی ریز نمرات تحصیلی
  • کپی ترجمه مدارک و ریز نمرات تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه اداری

مزایا و معایب زندگی پرستاران در آذربایجان

از جمله مزایای زندگی پرستاران در آذربایجان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • هزینه زندگی در آذربایجان کم است و برای یک نفر ماهانه بین 250$ تا 350$ (دلار آمریکا) می باشد.
  • شهریه دانشگاه های دولتی آذربایجان نیز حتی در رشته پرستاری نسبتا پایین بوده و سالانه بین 2500$ تا 6000$ (دلار آمریکا) است.
  • نرخ تورم در آذربایجان کم تر از 4% است و قیمت ها تقریبا ثبات دارند.

از جمله معایب زندگی پرستاران در این کشور نیز می توان موارد ذیل را نام برد:

  • برای کار در آذربایجان به عنوان پرستار تسلط به زبان آذری ضروری است.
  • سطح درآمد پرستاران به طور متوسط AZN2500 (منات آذربایجان) است که از متوسط درآمد این کشور یعنی AZN2950 (منات آذربایجان) کم تر است.

لازم به تذکر است که شورای مذکور در عرض 7 روز کاری و با ارزیابی مدارک ارسالی متقاضیان، اقدام به صدور مجوز کار پرستاری می کند. اگر شما هم جزء متقاضیان کار و تحصیل در آذربایجان هستید و به دنبال کسب اطلاعات به روز درباره شرایط و مقررات مهاجرتی کشور آذربایجان هستید، مشاوره با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهگشای مهاجرتی شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معادل سازی مدرک پرستاری در آذربایجان

  1. علی گفت:

    باسلام،آیا کارشناسان ارشد رشته تکنولوژی جراحی میتوانند به آذربایجان مهاجرت کنند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کاردر آذربایجان باید دعوتنامه کاری داشته باشید

  2. A.G گفت:

    با سلام بنده کارشناس ارشد مامایی هستم، امکان اشتغال در باکو را دارم؟ شرایط کاری چطورهست و میزان درآمد یک ماما تقریبا چقدر است؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در ابتدا باید یک کارفرما از باکو داشته باشید که از شما دعوت به همکاری کرده باشه و سپس اقدام کنید

      1. A.G گفت:

        با سلام و سپاس از پاسخگویی شما، نحوه پیدا کردن کارفرما رو راهنمایی می فرمایید لطفا؟ بنده اطلاعاتی در این زمینه ندارم.

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب از طری اینترنت با جستجواز سایت های کاریابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *